Ben ik een Mens check standaard met afbeeldingen!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
59
Ik vroeg me af of jullie ook (via pc) het probleem ondervinden dat iedere check of je een mens/robot bent nu uit alleen maar afbeeldingen bestaat?

Prima dat er gecheckt wordt of er niemand aan het botten is, maar ik ga er zwaar voor passen om 5-10x per dag op nutteloze afbeeldingen te klikken. Daarvoor speel ik geen tribalwars. Heb nog 'kaartje keer' in de kast liggen btw. Not amused.

Meer mensen met dit probleem? Vind er in ieder geval niets over terug bij aankondigingen of updates.
 

DeletedUser17472

Guest
Dankjewel voor je feedback. Ik heb begrepen dat er een nieuwe captcha provider gebruikt wordt. Deze zou beter moeten zijn dan de vorige. Het is vervelend dat het je niet lukt om snel op de juiste afbeelding te klikken. Helaas hebben wij geen invloed op welke plaatjes dat je krijgt. Vaak lukt het wel als je rustig blijft en goed kijkt.

Het is inderdaad fijn om te weten of er meer mensen last hebben hiervan.
 
Reactiescore
59
Het is vervelend dat het je niet lukt om snel op de juiste afbeelding te klikken. Helaas hebben wij geen invloed op welke plaatjes dat je krijgt. Vaak lukt het wel als je rustig blijft en goed kijkt.

Het is inderdaad fijn om te weten of er meer mensen last hebben hiervan.

Wat een amateuristisch antwoord. Precies de reden waarom ik geen support heb ingediend, om dit te voorkomen. Zonder het persoonlijk te maken.

Ik kan prima plaatjes klikken, je suggereert iets dat nergens wordt benoemd. Het had fijn geweest als deze nieuwe vorm was gecommuniceerd, echter geen drama.

In de vorige situatie kwamen er alleen plaatjes naar voren in bijzondere situaties (uit mijn praktijk ervaring +/- 1x op de 20 checks). Nu 100% afbeelding checks komt op mij over als zwaar irritant en is niet wat ik voor mijn plezier (in deze extreme veelvoud) in mijn vrije tijd doe.
 

DeletedUser17472

Guest
Een support is in deze juist wel de weg omdat we daar kunnen kijken hoe vaak je deze actie moet uitvoeren. Dat kunnen we je helaas niet via het forum vertellen. Ik snap dat je geïrriteerd bent omdat het niet lukt. Ik adviseer je echt om even support in te dienen zodat we het na kunnen kijken.
 
Reactiescore
1.139
dit verschilt erg per persoon.
Die vorige althans ging af op je pc gedrag in de achtergrond werd er dan gewoon gekeken of je je als een bot gedroeg.
Hoe meer je je als een bot gedroeg hoe meer kans dat je de plaatjes kreeg als je bijvoorbeeld no life aan het farmen was kreeg je dat veel sneller dan als je dat niet deed.
Geen idee of deze nieuwe dat nu gewoon de eerste paar keer doet tot ze genoeg data van je hebben om beter te kunnen inschatten of je een extra controle nodig hebt of dat dit gewoon standaard is bij deze nieuwe.
 
Reactiescore
59
Een support is in deze juist wel de weg omdat we daar kunnen kijken hoe vaak je deze actie moet uitvoeren. Dat kunnen we je helaas niet via het forum vertellen. Ik snap dat je geïrriteerd bent omdat het niet lukt. Ik adviseer je echt om even support in te dienen zodat we het na kunnen kijken.

Fam... Haal dat bord even voor je hoofd vandaan.

Ik ben niet geïrriteerd omdat het niet lukt (100% score, ik blijk een baas in jullie nieuwe mens/robot checks). Ik ben geïrriteerd omdat deze check er in deze vorm is. (100% alleen maar afbeelding checks)

De reden dat ik de support vermijd is omdat ik de laatste tijd alleen nog maar feedback van jou krijg (en dan dus weet dat we op deze onzin discussies uitkomen omdat je of te kort antwoord, of een antwoord geeft wat niet in de vraag voorkomt). Bedankt wederom voor je tastbare voorbeeld...
 
Reactiescore
9
Ik ben ook niet tevreden over deze nieuwe hCaptcha bot melding.
Kost veel meer tijd dan die vorige, en komt veel frequenter terug, heb hierdoor een minder plezierige spelervaring.
Is het toegestaan een browser plugin te installeren die deze bot onzin oplost?
Ik wil gewoon TW spelen niet de hele tijd op die plaatjes klikken.
 
Reactiescore
21
Ik heb wel problemen met die plaatjes. Ze zijn onduidelijk. Het zal zeker lukken om mensen met minder goede ogen weg te krijgen. Al verschillende keren support van die site aangeklikt. Zeker dat ze een bot gebruiken. Is gewoon te moeilijk. De vertaling is ook niet alles. Soms weet ik niet wat ze bedoelen. Klik dan maar aan.
 
Reactiescore
449
Best veel foto's zijn ronduit onduidelijk. Heb alsnog alles goed gedaan, maar het is wel frustrerend dat je soms echt wel even goed naar een foto moet kijken om te weten wat er uberhaupt op de foto staat, net bijvoorbeeld had ik treinen maar t enige wat ik op een plaatje zag was een container, vinkte hem maar aan voor de zekerheid (containertrein was mn gedachte) en ja, dat moest een trein voorstellen. Hoe het voorheen was, was sowieso beter. Ik ben iemand die vaak rondzwerft op de kaart en daardoor genereer ik elk uur makkelijk 2 bot checks, voorheen was dat misschien 1x per 3uur.
 
Reactiescore
344
Ik kan niet het verschil zien tussen verkeerslichten en achterlampen van de auto’s. Mijn accurate is daarom ook 23% goed. Keer die veel fout van 100% botchecks heb ik het heel zwaar. De lol gaat er indd wel vanaf
 
Reactiescore
2.489
Dank voor jullie feedback,

Een tijdje terug al zijn we overgeschakeld van Google Recaptcha naar de Hcaptcha dienst. In die transitie zou de frequentie eigenlijk niet veranderd mogen zijn. Spelers krijgen dus nog steeds even 'frequent' een Captcha te zien.

Dat deze captcha meteen afbeeldingsverificatie vraagt lijkt mij vreemd (en kon ik zelf niet reproduceren op mijn eigen accounts). bij een willekeurige controle op een willekeurige wereld is de gemiddelde doorlooptijd (bij start botcheck -> Einde) 10 seconden. Ook hier zie ik geen grote veranderingen tov. Google Captcha

Hoe dan ook zal ik richting InnoGames doorsturen dat:
  • De afbeeldingen minder duidelijk zijn (waardoor het voor normale spelers moeilijker is)
  • Spelers een hogere frequentie van afbeeldingsverificaties ervaren.

InnoGames zal dit verder onderzoeken.

Dit is geen garantie dat er iets zal wijzigen. Mogelijks (zoals al eerder aangehaald) moet het algoritme nog even leren en zal dit met ter tijd vanzelf beteren. Aansluitend is het nog steeds de bedoeling om 'bots' eruit te halen. We moeten het niet te makkelijk maken.

Duckje
 
Reactiescore
2.489
Om hier even op terug te komen:

Het krijgen van een bot-check is afhankelijk van een aantal bekende en onbekende factoren. Een aantal van de bekende factoren zijn onder andere de kans op het krijgen van een bot check, De minimale tijd tussen bot checks en het aantal minimale acties tussen een bot check.

Al deze 'instellingen' zijn sinds de overstap naar Hcaptcha niet gewijzigd. Bij een frequentiecontrole merk ik ook geen stijging in frequentie op. Het is natuurlijk wel normaal dat spelers die 'heel actief spelen' ook vaker een bot check zullen krijgen.

Aansluitend is het natuurlijk ook logisch dat een botcheck met afbeeldingsverificatie meer opvalt dan een vinkje plaatsen. Als dus het grootste deel (of allemaal) van je botchecks een afbeeldingsverificatie hebben dan zal dit al snel als 'meer vervelend' ervaren worden. De perceptie is hier eigenlijk dus dat de frequentie stijgt terwijl ze feitelijk 'meer opvallen' omdat ze vervelender zijn.

Deze nadelige effecten op het gebruikersgemak zijn natuurlijk niet de bedoeling. InnoGames start over de stijging van de afbeeldingsverificaties een verder onderzoek en zal kijken of we dit kunnen optimaliseren.

In de tussentijd heb ik wel goedkeuring om een aantal settings te wijzigen om de frequentie van vervelende bot-checks te doen dalen.

Duckje
Community Manager
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.489
Afsluitend hierop heb ik van InnoGames te horen gekregen dat spelers minder afbeeldingsverificaties zouden moeten ervaren naar de toekomst toe.

Hou me gerust op de hoogte mocht dit probleem opnieuw voorkomen.

Duckje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan