Begin van een nieuw tijdperk

Reactiescore
768
Het kaartje van 1-1-2014
http://nl21.twmaps.org/archive/1388570238

Peeta heeft nooit begrepen wanneer je leider in Resist werd. Zijn uitspraak "leidertje spelen en mensen kicken" slaat vast op mij, maar het zegt meer over zijn onvermogen dan over mij.

Tja Oriskany werd gekickt en daar heeft fruit gebruik van gemaakt he :p. Volgens mij hebben ze wel naar hun zin in fruit ^^. Ik iig heel erg :D
 

DeletedUser69459

Guest
Het kaartje van 1-1-2014
http://nl21.twmaps.org/archive/1388570238

Peeta heeft nooit begrepen wanneer je leider in Resist werd. Zijn uitspraak "leidertje spelen en mensen kicken" slaat vast op mij, maar het zegt meer over zijn onvermogen dan over mij.

Ik heb begrepen dat je leider werd als je al lang in resist speelt, maakt niet uit wat je allemaal doet. Als iemand zoals warpapa al leider was, dan kan je wel conclusies trekken zeker? Duidelijke plannen bedenken, oplossingen voor problemen verzinnen, dat is wat leiders moeten doen. Internen, dat is wat er is gebeurd de laatste maanden. En dan nog debiele beslissingen zoals oriskany kicken en accounts zoals jumper internen.
 
Reactiescore
768
Ik heb begrepen dat je leider werd als je al lang in resist speelt, maakt niet uit wat je allemaal doet. Als iemand zoals warpapa al leider was, dan kan je wel conclusies trekken zeker? Duidelijke plannen bedenken, oplossingen voor problemen verzinnen, dat is wat leiders moeten doen. Internen, dat is wat er is gebeurd de laatste maanden. En dan nog debiele beslissingen zoals oriskany kicken en accounts zoals jumper internen.

Achja zo krijgen andere spelers van Resist een keer front xD. Misschien Nikolaas of Just Forgotten. Bij deze roep ik Yahel op voor aan et front :D
 

DeletedUser

Guest
Of leidertje spelen en mensen kicken, daar weet jij ook alles van he :D

Je bent een leider of je bent het niet. Dat kan je niet spelen. Zo zijn er leiders die macht opeisen maar geen gezag hebben, maar andersom bestaat het natuurlijk ook. Een leider die de macht krijgt van zijn stamgenoten, waardoor er wel gezag is. Bij resist zie ik momenteel meer weg van optie 1. Ze proberen onverhoopt grip te krijgen op de koers die de stam vanaf het moment dat ze bestonden al tegemoet zouden gaan. Namelijk de afgrond van W21.

Bij Fruit. daarintegen kan ik zeggen dat er een natuurlijke verschuiving is geweest vanaf het moment dat Plague was gevallen en de Plaguers in Fruit. toegetreden zijn. Destijds ben ik bijvoorbeeld (toen ik in Fruit. kwam) helemaal geen leider geworden, en dat wilde ik ook totaal niet. Echter stapte er een leider terug en toen moest iemand die plaats innemen. Daar werd ik gevraagd. Door deze natuurlijke verschuiving vergaar je buiten macht ook gezag waardoor er personen naar je luisteren en ook doen wat je zegt als het erop aankomt. Dat kan je niet spelen, nogmaals dat heb je direct of dat heb je niet.

Thanks :) Jammer dat er geen versies beschikbaar zijn zonder al die noobstammen er op, maar soit.

Ik kan er helaas niks aan doen :( Had ook graag een beter kaartje gehad. De enige optie die ik me kan bedenken met dit kaartje is via photoshop of wat dan ook de overige kleuren wegwerken.

Ik heb begrepen dat je leider werd als je al lang in resist speelt, maakt niet uit wat je allemaal doet. Als iemand zoals warpapa al leider was, dan kan je wel conclusies trekken zeker? Duidelijke plannen bedenken, oplossingen voor problemen verzinnen, dat is wat leiders moeten doen. Internen, dat is wat er is gebeurd de laatste maanden. En dan nog debiele beslissingen zoals oriskany kicken en accounts zoals jumper internen.

Laten we het er gewoon kort op houden dat de stam Resist op haar eigen al niet zeer stabiel meer is. Ook goede leiders kunnen niet altijd een zinkend schip behoeden van de ondergang. Daar zijn ze mensen voor en geen tovenaars, verder snapte ik het leidersbeleid in Resist toch al niet. Het is heel leuk dat eenieder gelijk is en precies dezelfde rechten heeft. Maar ondertussen heeft een stam wel aansturing nodig in tijden van moeilijkheid. Doordat iedereen dezelfde rechen heeft duurt het beslissingsproces in deze al langer en elke dag dat een beslissing uit nood uitgesteld wordt des te meer schade de stam oploopt. Het feit dat er al zoveel geinternd werd zegt daarin dan ook genoeg naar de activiteit richting de vijand, want juist tijdens het internen heb je je clears niet nodig (of niet geheel) en kan er richting de vijand gelanceerd worden. Dit is vrijwel niet gebeurd in Resist, er is in Resist 1 speler geweest die degelijk doorlanceerde en dit ook op meerdere targets deed en dat was Andre. Bij de andere zag ik hoogstens aanvallen op 2 targets en dan ook omdat de clears en fakes die gezonden werden op die targets verdeeld waren.
 

DeletedUser55442

Guest
@Zoeperman. Je hebt helemaal gelijk dat je een zinkend schip niet in je eentje kunt behoeden voor de ondergang. Hiermee wil ik overigens niet impliceren dat ik de enige was, absoluut niet zelfs. Persoonlijk werk ik liever op de achtergrond en faciliteer. De leider uit lopen hangen laat ik liever aan anderen over.

Ik kan je nog wel wat toelichting geven op het leidersgebeuren in Resist, of zoals het ooit bedoeld was.

Toen Resist is opgericht door Koen, Harmen, Valere, Jelle, Jozien en mij hebben we als uitgangspunt genomen dat we een groep spelers zijn die samenwerken omdat ze samen willen werken. Het sleutelwoord in de zin is "willen". Binnen een club mensen heeft ieder zo zijn eigen expertises. Als iedereen zijn expertises voor de stam inzet, dan heb je een club die automatisch samenwerkt. Echte leiders heb je in zo'n club niet nodig, iedereen is gelijk. En dat gaat ook vanzelf, ten minste zolang je de juiste expertises samen hebt.

Dit model werkte prima toen Resist klein was in spelers, toen Resist echter ging groeien werd dit moeilijker.
We werden geconfronteerd met spelers die leiding nodig hadden, en dat was precies wat we eigenlijk niet wilden. We hebben er toen voor gekozen om alleen die leden het leidersrecht te geven die pasten in het model. Vanuit die club werd dan ook alles geregeld. Het heeft dus niets te maken met hoe lang je in Resist zat, maar hoe zelfstandig je optreedt binnen de stam en je inzet voor de stam.

Binnen de kern werden we toen geconfronteerd met het stoppen van spelers. Spelers die cruciaal waren omdat ze bepaalde expertises hadden. Jozien en ik bleven als enige twee oprichters achter. Toen begon het schip kopje onder te gaan.
We misten aanvalsplanners en actievelingen om continue aanvallen te sturen en te edelen op Fruit. Een aantal personen hebben het plannen geprobeerd, maar het bleef vaak bij een enkelvoudige planning. Het moet een continue lopend geheel zijn. Iets wat het in de hoogtij dagen van Resist wel was. Massa, na massa, na massa.

Die periode heb ik dan ook als de leukste periode in W21 ervaren. Dit soort periodes maakt je wel heel bewust van hoe afhankelijk je bent van individuen! Koen, Harmen, Valere, Jelle, Jozien, bedankt voor die periode!!!
 

DeletedUser

Guest
Zonder ons was er weinig te plannen geweest xd

André verwijst naar de tijd naar de hoogtijdagen van de stam. In de beleving van die spelers was dat de afrekening met Fresh. Zelfs de gezamenlijke afrekening (Fruit. PR , HAP! en Resist) met Plague was in de hoofden van spelers al minder.

Voor voormalig MOM-spelers was de gang naar het westen door het account van GardenX een belangrijk tweede hoogtepunt. Ik had het gevoel bij Dennis (Warpapa) dat toen GardenX was weggespeeld (2,5 jaar de grote tegenstander), het niet meer hoefde.

Bovengenoemde planningen gingen snel en voortvarend en waren succesvol.

Probleem was natuurlijk ook gewoon dat toen we tegen Fruit. moesten vechten, planningen en dus aanvallen niet brachten wat er van verwacht werd. Er moest van strategie en tactiek veranderd worden en ook dat werkte niet. Ik herinner me in dat kader de uitgebreide discussie in de stam over de zgn. cirkelmethode die we met name op Sky wilden uitproberen. Het heeft niets opgeleverd. Dat werkt sluipenderwijs demotiverend bij het maken van steeds weer nieuwe planningen. Om maar bij mezelf te blijven: Waarom een nieuwe aanval op Locust plannen als er niet geëdeld wordt of kan worden. Dan laat een tweede planning vanzelf langer op zich wachten. Zo werkt het in ieder geval wel bij mij.

Daarnaast is een planning maken bij afnemende motivatie steeds lastiger. Als alles goed gaat hoef je alleen maar een clusterlijst te publiceren en iedereen tekent binnen een halve dag in en gas geven. Zo was het in april vorig jaar toen ik op yahel kwam. De laatste maanden moest je de doelen concreet aan iemand toewijzen en controleren of er wel daadwerkelijk verstuurd was en dan vervolgens de excuses aanhoren als er niet verstuurd was.

Feitelijk is bovenstaande alleen maar een groot compliment aan jullie, maar dat besefte je ongetwijfeld al.

groet, Jan

PS Ik merk dat 1 opmerking mij aanleiding geeft om er veel te diep op in te gaan, maar dat vergeef je me hopelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser55442

Guest
Ik zie er niets verkeerds bij staan Jan. Je vult mijn verhaal perfect aan.
 

DeletedUser60153

Guest
@Zoeperman. Je hebt helemaal gelijk dat je een zinkend schip niet in je eentje kunt behoeden voor de ondergang. Hiermee wil ik overigens niet impliceren dat ik de enige was, absoluut niet zelfs. Persoonlijk werk ik liever op de achtergrond en faciliteer. De leider uit lopen hangen laat ik liever aan anderen over.

Ik kan je nog wel wat toelichting geven op het leidersgebeuren in Resist, of zoals het ooit bedoeld was.

Toen Resist is opgericht door Koen, Harmen, Valere, Jelle, Jozien en mij hebben we als uitgangspunt genomen dat we een groep spelers zijn die samenwerken omdat ze samen willen werken. Het sleutelwoord in de zin is "willen". Binnen een club mensen heeft ieder zo zijn eigen expertises. Als iedereen zijn expertises voor de stam inzet, dan heb je een club die automatisch samenwerkt. Echte leiders heb je in zo'n club niet nodig, iedereen is gelijk. En dat gaat ook vanzelf, ten minste zolang je de juiste expertises samen hebt.

Dit model werkte prima toen Resist klein was in spelers, toen Resist echter ging groeien werd dit moeilijker.
We werden geconfronteerd met spelers die leiding nodig hadden, en dat was precies wat we eigenlijk niet wilden. We hebben er toen voor gekozen om alleen die leden het leidersrecht te geven die pasten in het model. Vanuit die club werd dan ook alles geregeld. Het heeft dus niets te maken met hoe lang je in Resist zat, maar hoe zelfstandig je optreedt binnen de stam en je inzet voor de stam.

Binnen de kern werden we toen geconfronteerd met het stoppen van spelers. Spelers die cruciaal waren omdat ze bepaalde expertises hadden. Jozien en ik bleven als enige twee oprichters achter. Toen begon het schip kopje onder te gaan.
We misten aanvalsplanners en actievelingen om continue aanvallen te sturen en te edelen op Fruit. Een aantal personen hebben het plannen geprobeerd, maar het bleef vaak bij een enkelvoudige planning. Het moet een continue lopend geheel zijn. Iets wat het in de hoogtij dagen van Resist wel was. Massa, na massa, na massa.

Die periode heb ik dan ook als de leukste periode in W21 ervaren. Dit soort periodes maakt je wel heel bewust van hoe afhankelijk je bent van individuen! Koen, Harmen, Valere, Jelle, Jozien, bedankt voor die periode!!!


Dankje. :) Was ook echt een fantastisch, hecht en gezellig team. Insgelijks.

En wat Jan zegt klopt ook. Fresh was het hoogtepunt. Toen was Plague ook episch en toen begon de stam langzaam aan af te brokkelen.
 

DeletedUser

Guest
ja hoor, wij vermaken ons best in Fruit, beter als we ons ooit in Resist gevoeld hebben.
 

DeletedUser69459

Guest
ja hoor, wij vermaken ons best in Fruit, beter als we ons ooit in Resist gevoeld hebben.

En in het andere topic zeg je nog dat het in fruit was zoals het in het begin bij resist was. Dat klinkt logisch :eek:

Leuk om te horen dat jullie et naar je zin hebben in fruit :). Er zitten daar zeker spelers die een heel hoog communicatie niveau hebben :).

Het helpt natuurlijk dat Warre degene is dat alles heeft gedaan (chuckle)
 

DeletedUser

Guest
nog voordat ik Resist had verlaten heb ik een stukje daar op het forum gezet, met wat de leiding allemaal aan het doen was, heb erbij gezet dat mijn bekendmaking ook mijn einde in Resist zou zijn aangezien ze niet graag zagen dat de duistere praktijken van de leiding bekend zou worden.

heb toen gezegd dat mijn vertrek uit Resist een keerpunt in W21 zou krijgen, een aantal hebben me uitgelachen daarom, maar kijk nu maar es terug dan, wanneer begon de grote aftakeling? het was al wat bezig, maar Muay was het eerste acount wat volledig werd kapot gespeeld, door zeer goed samenspel van diverse Fruit spelers zagen de spelers van Muay het al snel niet meer zitten en gaven weer op zoals er zovelen op dat acount het gauw opgaven, de enige speler die daar het goed heeft gedaan was Harmen, dat was ook de enige speler binnen heel Resist die de meerwaarde voor de stam bracht door zijn geniale plannen, vanaf het moment dat Harmen geen tijd meer had ging het bergafwaarts met Resist en begonnen ze alleen nog maar te internen , met alle resultaten als eind.

de leiding daar mag zich nog een keer achter de oren krabben en dan beseffen dat ik toen al gelijk had en dat is nu wel gebleken.

het mooiste is nog steeds dat er gezegd word dat er daar geen leiding was, maar toch werden de lakens uigedeeld door bepaalde spelers en juist die spelers verzaakten tot en met.

ben blij waar ik nu zit, bevalt me prima, want heb nog nooit zoveel hulp gehad waar nodig.

iedereen die je vraagt staat klaar voor hulp bij uitleg en alle andere dingen.
 

DeletedUser

Guest
En in het andere topic zeg je nog dat het in fruit was zoals het in het begin bij resist was. Dat klinkt logisch :eek:


Dat Resist wat een vriendengroep was nog voordat jij binnenkwam als speler, jij ben niet op een acount begonnen van Resist, jij hebt alleen maar lopen pronken met andermans acount en als je niet meer zag zitten stopte je weer en weer en weer, Heintje Davids was er niks bij vergeleken met jou.

er zijn er nog maar heel weinig spelers in Resist die hun eigen acount hebben, de meeste zijn nieuwe spelers die her en der werden weggeplukt
 

DeletedUser69459

Guest
Dat Resist wat een vriendengroep was nog voordat jij binnenkwam als speler, jij ben niet op een acount begonnen van Resist, jij hebt alleen maar lopen pronken met andermans acount en als je niet meer zag zitten stopte je weer en weer en weer, Heintje Davids was er niks bij vergeleken met jou.

er zijn er nog maar heel weinig spelers in Resist die hun eigen acount hebben, de meeste zijn nieuwe spelers die her en der werden weggeplukt

Heel deze tekst is hypocriet, want wat is de reden dat muay-ray is weggespeeld? Dat is Warre en niemand anders. Als jij mij had aangevallen dan stond muay er nog omdat jij er gewoon niets van kan, punt en gedaan. Waar en wanneer heb ik volgens jou liggen pronken met muay-ray? Ik heb ook nergens beweerd dat ik muay heb opgebouwd, heb er 4 maand gespeeld lol. Tja, dat ik realistisch ben wil je zeggen? Ik heb op 4 dagen voetbaltraining en dan nog eens op zaterdag en zondag voetbalmatch. Als ik dan nog eens constant moet lopen deffen en er bijna niemand vv. kon doen, vind je het gek? Dan vergeet ik ook nog dat ik nog school heb ook :rolleyes:

En wat wilt het zeggen dat je het account hebt opgebouwd? Dat je veel hebt gefarmd vroeger? Uiteindelijk draait het daarom niet, het gaat om het feit dat je op het einde van de wereld wint.
 

DeletedUser69459

Guest
nog voordat ik Resist had verlaten heb ik een stukje daar op het forum gezet, met wat de leiding allemaal aan het doen was, heb erbij gezet dat mijn bekendmaking ook mijn einde in Resist zou zijn aangezien ze niet graag zagen dat de duistere praktijken van de leiding bekend zou worden.

heb toen gezegd dat mijn vertrek uit Resist een keerpunt in W21 zou krijgen, een aantal hebben me uitgelachen daarom, maar kijk nu maar es terug dan, wanneer begon de grote aftakeling? het was al wat bezig, maar Muay was het eerste acount wat volledig werd kapot gespeeld, door zeer goed samenspel van diverse Fruit spelers zagen de spelers van Muay het al snel niet meer zitten en gaven weer op zoals er zovelen op dat acount het gauw opgaven, de enige speler die daar het goed heeft gedaan was Harmen, dat was ook de enige speler binnen heel Resist die de meerwaarde voor de stam bracht door zijn geniale plannen, vanaf het moment dat Harmen geen tijd meer had ging het bergafwaarts met Resist en begonnen ze alleen nog maar te internen , met alle resultaten als eind.

de leiding daar mag zich nog een keer achter de oren krabben en dan beseffen dat ik toen al gelijk had en dat is nu wel gebleken.

het mooiste is nog steeds dat er gezegd word dat er daar geen leiding was, maar toch werden de lakens uigedeeld door bepaalde spelers en juist die spelers verzaakten tot en met.

ben blij waar ik nu zit, bevalt me prima, want heb nog nooit zoveel hulp gehad waar nodig.

iedereen die je vraagt staat klaar voor hulp bij uitleg en alle andere dingen.

Het enige dat jij weer eens vergeet is dat jij dingen helemaal fout benaderd hebt. Maarja, probeer dat maar eens uit te leggen aan jou. Oh wacht, wat heb ik gedaan? :eek:
Dat jij niet kan nadenken weten we al langer aangezien je nog niet eens een aanvalsscript kon begrijpen waarbij een uitleg stond hoe je het moest gebruiken. Dat Harmen de enige is die het goed deed op muay? Wat een zever. In de 4 maand heb ik 10 dorpen verloren totdat jij vervangen werd op Oriskany door Warre. Zegt wel degelijk iets over jou, je durfde me niet eens aanvallen. Die vorige keer op 11 mei ongeveer was jij het niet eens die me aanviel maar Jorn :eek:

Dat jij niets kan zonder hulp van anderen, dat weten we ondertussen wel. Zou je de aanvalsknop al weten staan zonder hulp? :Rolleyes:
 
Bovenaan