[Afgekeurd] Authenticator ingame account

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 22 66,7%
  • Nee

    Stemmen: 11 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Reactiescore
41
Ik ben hier wel voor want een extra beveiliging is sowieso beter (al zullen de mensen die overal hetzelfde wachtwoord gebruiken het dan wss nog niet instellen en dus alsnog makkelijker gehackt worden :p )

en Two factor authentication is gwn veel veiliger, want dan zouden je als je een account wilt hacken dus niet alleen het wachtwoord moeten hacken maar ook de extra code die je dan nodig hebt.
wel zou het dan idd wel handig zijn dat als je eenmaal een code gebruikt hebt je gwn een maand ofzo geen code nodig hebt (uiteraard device [mac-/ip- address] gebonden )
 

DeletedUser70435

Guest
Ik snap de nee stemmers niet? Je hoeft het niet te gebruiken als je dat niet wil?
 

Deleted User - 24028

Guest
Er van uit gaande dat innogames het op die manier implementeert ;) Daar kan je nooit zeker van zijn... En als ze in het proces ook nog eens co's kloten dan zou ik het ook liever niet zien. Om die reden stem ik ook gewoon niet ;)
 

DeletedUser70435

Guest
Je kan onmogelijk alle spelers verplichten dit te gebruiken, dit is ook op geen enkele game zo die authenticator gebruikt.

@Poo. @Duckje misschien een bevestiging?
 

Deleted User - 24028

Guest
We hebben het hier wel over inno he... Die doen wel vaker dingen die niet goed zijn.

Een bevestiging van ons CM veranderd ook niet veel aangezien zij er bar weinig over te zeggen hebben en de beslissingen hierin volledig bij innogames lig denk ik. Ook denk ik dat ze hiervoor niet willen informeren voor die idee is goedgekeurd.. En als het al goedgekeurd is en ze zeggen "we verplichten het" dan zit je er mee ;)

Ik speel al 10 jaar TW op zeer veel werelden en in zeer veel stammen en ik heb nog nooit een account in mijn buurt effectief gehackt weten worden. Dus zo veel last van hacks zijn er volgens mij niet, om die paar keer op 10 jaar (die dan ook nog eens vaak gewoon achteraf hersteld worden door inno/CM) te voorkomen de kans lopen dat het een negatief effect heeft op co's binnen tribalwars lijkt mij de moeite niet waard.

Beveiliging is belangrijk, maar extra beveiliging is hier niet nodig. Als die er toch komt prima, maar dan moet je de optie hebben om het niet te gebruiken EN mag het geen invloed hebben op co spelen.
Tot die zaken bevestigd zijn wil ik dan ook niet dit er mee door drukken omdat ik de kans zie dat we meer verliezen dan winnen...
 

DeletedUser17472

Guest
Ik vind die twee staps verificatie oervervelend, komen altijd op een rotmoment. Toch heb ik voor gestemd omdat het gewoon veiliger is. Een co-speler kan idd een probleem zijn. Maar speel dan ook solo :)
 
Reactiescore
603
Als optie zou iedereen feitelijk deze functie moeten toestemmen, het is niet verplicht om deze aan te zetten (?) En het is veiliger indien je het aan zet (en wellicht solo speelt)
Het kan soms wel oervervelend zijn, maar je account is wel 10x safer tegen hacks etc.

Darnaast, ALS de functie niet verplicht is om in gebruik te nemen, gaan 95% van de spelers hem gewoon ook denk ik niet gebruiken.

Ik zou er dus geen probleem in zien als je deze functie als extra kan gebruiken zoals hier op het forum.
Ja dus:)
 
Reactiescore
123
Ik stem ook voor ja.
En klopt is vervelend vaak, maar wel weer stap beter beveiligd!

Zolang het een extra functie betreft kan een ieder zelf beslissen wat men ermee doet.
 
Bovenaan