[Afgekeurd] Authenticator ingame account

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 22 66,7%
  • Nee

    Stemmen: 11 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    33

DeletedUser70435

Guest
We hebben het nu op het forum, volgende stap lijkt me ingame. Ben je meteen klaar met de hacks die er zo nu en dan plaatsvinden (en bij ons op Casual 1 iets te vaak). Lijkt me simpel in te voeren en verhoogd de account security enorm.
 

Deleted User - 24028

Guest
Hebben we dat op het forum dan ? Xd en zijn er regelmatig hacks dan ? Ben dat nog nooit echt tegengekomen eigenlijk. Toch niet dat het zo overdreven was dat je dacht wtf zoals je in fps games constant hebt.
 
Reactiescore
133
Ik heb tegen gestemd.
Op zich ben ik voor het idee, het zou zelfs enorm goed zijn. Maar Inno is altijd tegen co-spelers geweest en heeft dat nooit willen faciliteren. Dat zal bij two step authentication niet anders zijn, dus wordt effectief het co-spelen ondoenlijk gemaakt.
 
Reactiescore
1.015
Tegen. Het mag, zoals Tuam zegt, niet bemoeilijkt worden om gewoon te kunnen spelen met je team en co's. Inno doet al genoeg waaraan tw kapotgaat en dit zou gewoon weer zoiets zijn.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik ben echt niet mee in dit ding (gebruik het ook niet op het AF), dus waarom zou dit invloed hebben op spelen met co's ? Op het AF kan je kiezen om het te doen of niet, als ze die keuze ingame ook geven is er zoiso geen probleem lijkt me ?
 
Reactiescore
2.490
Probleem met de authenticator code is dat die slechts op 1 toestel gegeven kan worden. Aangezien je met 1 login werkt (en niet 1 per co ;)) is het dus in principe onmogelijk van zodra je met co's speelt dit te gebruiken.

(Er is een omweg om de code gelijktijdig op al je toestellen te scannen, maar dat is zoals gezegd een omweg ;))
 
Reactiescore
77
Meestal kan je dit toch in- en uitschakelen? Als je dan met co speelt zal je het inderdaad wel moeten uitschakelen, maar voor solo accounts is het wel een goede extra beveiliging lijkt me?
 
Reactiescore
126
Ja, er wordt volgens mij ook bedoelt dit als een extra beveiligingsoptie te kunnen nemen. Niet een verplichte, gek van de nee stemmers dus :)
 
Reactiescore
60
Hebben we dat op het forum dan ? Xd en zijn er regelmatig hacks dan ? Ben dat nog nooit echt tegengekomen eigenlijk. Toch niet dat het zo overdreven was dat je dacht wtf zoals je in fps games constant hebt.

Helaas zijn we er als stam al een account aan verloren, en hebben ze pogingen gewaagd op 3 andere (op een stam van 15). Ben dus zeker voor.
 

DeletedUser70435

Guest
Het blokkeert het co-spelen zeker niet. Je kan gewoon de code aan je co (die je dus vertrouwd) geven en dan kan hij een maand lang inloggen zonder code. Na een maand moet je de code weer opnieuw invoeren.

Hoe ik dit bedoel is:
De hoofdspeler heeft de authenticator geactiveerd en kan de de code aflezen via zijn/haar mobiel. De co-speler wil inloggen, maar zal dan 1x per maand even moeten wachten tot de hoofdspeler op hetzelfde moment online is. De co-speler vraagt via skype/whatsapp/etc aan de hoofdspeler of hij even de code kan geven. De co-speler vinkt vervolgens aan dat TW 30 dagen niet naar de code hoeft te vragen en kan dus een maand lang vrij inloggen.

Dit verhoogt de account security dusdanig aangezien je alleen op het account kan komen als je:
1) De code vraagt aan de hoofdspeler
2) Toegang hebt tot de email van het account en de authenticator kan uitschakelen

Als aanvulling tot punt 2, het is handig om dan ook op je email 2-step authenticator te zetten. Heb je dit op je account én op je email, dan is een hack praktisch onmogelijk.


Het is inderdaad een optie waarin je niet verplicht bent dit te gebruiken, zoals hier op het forum, bij je email, en bij vrijwel alle games die gebruik maken van 2-step authentication. Het is een stukje extra account security waar je voor kan kiezen, maar als je deze extra security niet wil om welke reden dan ook, dan hoef je het ook niet te gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 24028

Guest
is het gebruikelijk dat dezelfde code meermaals ingevuld kan worden ?

En wat verstaan jullie onder hacken ? Want je hebt effectief hacken waarbij ze zo proberen aan het ww te komen maar je hebt (sorry voor het woord) ook gewoon achterlijke mensen op tw die met hun wachtwoord te koop lopen. Als je op die manier een account kwijt speelt dan is dat gewoon dom en noem ik het niet hacken.

Om maar een voorbeeld te geven uit het verleden. Ik ben ooit van een account gegooid waar ik zeer veel tijd in had gestoken en voor een heel veel had laten groeien. Ik had in die stam een login en registratie systeem voor scripts waarbij uitdrukkelijk vermeld stond dat ze niet hun ww van tw mochten gebruiken.

Toen ik na dat ontslag eens ging kijken en testen bleken er zeker 3 van de 20 account hetzelfde ww te hebben. Ik heb btw op geen enkele van die accies gelogd, dat doe je namelijk niet, maar ik kan begrijpen dat anderen daar niet zo mee omspringen.

Om maar aan te tonen dat mensen er veel te licht mee omspringen. Dus dat zo een mensen "gehackt" (noem het eigenlijk gerust door iemand anders te slim afgeweest zijn) worden lijkt me normaal...
 

DeletedUser61134

Guest
Kan het niet gewoon via apparaten toevoegen via een code/mail of iets dergelijks?
Niet perse een logincode? Minder beveiliging op het loggen, maar je kan pas iets doen als het apparaat waar je op speelt op de witte lijst staat.

Geeft ook nog wat extra beveiliging op foute logins/dubbele logins gezien je een oude Co uit de lijst haalt. Of per wereld instelt.
En de hoofdspeler beheer heeft op WAAR zijn co's inloggen.
 
Reactiescore
126
Een vinkje aan zetten voor degene die de extra veiligheid willen, niet moeilijker maken als nodig is, het is nu toch ook mogelijk op het AF. Hier is dat gewoon een code met de google authenticator, bied een enorme veiligheid voor degene die dat wensen. Persoonlijk heb ik deze optie overal geactiveerd waar mogelijk; email, AF, facebook, account van school, andere games, etc.
 
Reactiescore
60
is het gebruikelijk dat dezelfde code meermaals ingevuld kan worden ?

En wat verstaan jullie onder hacken ? Want je hebt effectief hacken waarbij ze zo proberen aan het ww te komen maar je hebt (sorry voor het woord) ook gewoon achterlijke mensen op tw die met hun wachtwoord te koop lopen. Als je op die manier een account kwijt speelt dan is dat gewoon dom en noem ik het niet hacken.

Om maar een voorbeeld te geven uit het verleden. Ik ben ooit van een account gegooid waar ik zeer veel tijd in had gestoken en voor een heel veel had laten groeien. Ik had in die stam een login en registratie systeem voor scripts waarbij uitdrukkelijk vermeld stond dat ze niet hun ww van tw mochten gebruiken.

Toen ik na dat ontslag eens ging kijken en testen bleken er zeker 3 van de 20 account hetzelfde ww te hebben. Ik heb btw op geen enkele van die accies gelogd, dat doe je namelijk niet, maar ik kan begrijpen dat anderen daar niet zo mee omspringen.

Om maar aan te tonen dat mensen er veel te licht mee omspringen. Dus dat zo een mensen "gehackt" (noem het eigenlijk gerust door iemand anders te slim afgeweest zijn) worden lijkt me normaal...

In ons geval is het waarschijnlijk 2 om 2 geweest. Maar volgens mij kan extra beveiliging nooit kwaad. Zeker niet nu je zelfs je grondstoffen kunt gaan kopen (facepalm)

d57c6e6083.jpg
 

DeletedUser77014

Guest
In ons geval is het waarschijnlijk 2 om 2 geweest. Maar volgens mij kan extra beveiliging nooit kwaad. Zeker niet nu je zelfs je grondstoffen kunt gaan kopen (facepalm)

d57c6e6083.jpg

Is niets nieuws, iedere week komt TW wel met een event en diverse soorten aanbiedingen. Alsof TW al niet genoeg verdient.
 
Bovenaan