Arf Arf

Reactiescore
4
Hi,

Ik ben niet iemand die snel geneigd is om anderen te bashen op het forum, maar vind dit op zich wel topic waardig.

Mijn start op deze wereld was rustig, in eerste instantie was mijn doel om PP te farmen. Ik sloot me aan bij een stam (~FIRE~) die om mij heen lag, waarvan ik de uitnodiging kreeg. Hierdoor besloot ik deze wereld toch wat serieuzer een kans te gaan geven. Links en rechts van deze stam ligt de stam Arf Arf, waar wij een BG mee hadden. De nadruk ligt op hadden uiteraard. :) De stam waar ik in zat/zit was niet zo ervaren, maar dat vond ik op zich geen probleem. Ik was bereid om ze te helpen en tips te geven.

Er was ook een gedeeld forum, waar ik ook sprak over de strategie die ik wilde gaan hanteren. Gezien Arf behoorlijk om ons heen lag zag ik op korte termijn geen dreigingen dichtbij, en leek het mij een mooie basis om mijn main offense te maken. De ochtend nadat ik dat had aangegeven, werd er zonder enige communicatie of pardon de BG beëindigd, waarop binnen 10 minuten al aanvallen kwamen. Ik heb een PM gestuurd naar de diplomaat van Arf, waarin ik voorstel om een (tijdelijke) NAP aan te gaan, desnoods persoonlijk, of anders de mogelijkheid om hun stam te joinen. Dit heb ik ook naar de stamoprichter gestuurd, wederom werd dit genegeerd.

Binnen no time kreeg ik vervolgens aanvallen van de gehele stam over mij heen, die zwaar misbruik heeft gemaakt van de situatie en de ineens kwetsbare ligging. Mijn advies is dus om absoluut geen BG's aan te gaan met ze, want dit laat zien hoe vals en onbetrouwbaar zij zijn (met name dentio, bobkok11 en warpapa) :) Ik hoop dat de grotere stammen in de toekomst iets kunnen doen tegen ze, voor mij is het te laat maar dit soort praktijken horen niet naar mijn mening.

Overigens ben ik niet de enige van onze stam die direct werd aangevallen, de anderen werden ook direct aangevallen/overgenomen.
 

Bijlagen

  • image.png
    image.png
    49,5 KB · Weergaven: 125
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2
Hallo,

Grappig hoe je de boel probeert te manipuleren, ik snap dat je op je tenen getrapt bent maar aan onze kant is er niks verkeerds gedaan.

De fout ligt in dit geval bij de leiding van jou voormalige stam we hebben als bondgenoten geen opzegtermijn afgesproken, ook geen nap voor bepaalde tijd na het opzeggen van de BG.

Daarnaast heb je mij inderdaad berichtjes gestuurd om jezelf te redden, en waarin je zelf ook aangaf vrede met de situatie te hebben mocht het helaas zo zijn.

Vind het een beetje achterbaks dat het zo op de forum geplaatst moet worden maar ik ben het niet begonnen.
 

Bijlagen

  • Kwinsie bericht 2.JPG
    Kwinsie bericht 2.JPG
    65,5 KB · Weergaven: 71
Reactiescore
76
Ik moet zeggen buiten dit alles om zijn ze wel bewust van hun daden. Heb vernomen dat de kata gebruik bij hun niet vies is en dat ze (bepaalde speler(s)) dar niet erg vinden.
Tuurlijk kan je zeggen zolang er geen regels in end game zijn opgesteld voor de wereld mag je alles doen maar anno 2023 tw weet iedereen dat kata gebruik not done is.
 
Reactiescore
35
Goedemiddag,
Vindt wel alleen raar dat je opeens van stam wilt veranderen omdat je direct wordt aangevallen door een hele stam, voor de plaats dat jullie een plan bedenken.

Echter over NAP. Was het slim om eerst af te spreken wat de bedoeling is van een NAP of BG. Want ook al is het niet echt een misbruik, het kan gezien worden als een misbruik.

Daarom is het ook verstandig om gelijk plannen te maken vanaf het begin, ook in de stam zelf.
 
Reactiescore
4
Zoals er gezegd wordt, er moeten duidelijke afspraken zijn waarvoor een BG of NAP uiteengezet wordt. Aangezien de BG wordt opgezegd en je direct aanvallen ontvangt, geeft me het gevoel dat er geen regels of geen reden was tot die BG.
Dat je uw troepenaantal als info op een gedeeld forum zet of aan uw BG geeft is uw eigen verantwoordelijkheid. Dat is gewoon naïef.

Je wordt aangevallen en vraagt dan direct of je naar hun stam kan gaan of voor een persoonlijke NAP ... Dit is niet echt wat de tegenpartij verwacht. Als elke speler die aangevallen wordt voor een NAP gaat, dan worden er binnenkort geen aanvallen meer verstuurd. Uw intentie voor een NAP is gewoon om uw eigen dorp te redden. De tegenpartij heeft daar niks aan. En aanvallen verwachten uit het niets ... we gaan niet zeggen wanneer we uw dorp binnenvallen.

Dit is zéér goedkoop bashen.
 
Reactiescore
1.542
Tot de volgende keer
 
Bovenaan