Anti backstab wereld

Reactiescore
59
Hallo allemaal, om de werelden spannend en interessant te houden (bijv stamlimiet 6) dacht ik aan de volgende spelregels. Ik noem het voor nu maar even "Anti backstab".

Stam: Zeer klein (3-6 spelers), of zelfs uitgeschakeld. Wanneer je de stam toetreed kun je permanent elkaar niet meer aanvallen, ook niet wanneer je de stam verlaat.

Optioneel
-Bondgenootschap en NAP kunnen niet ongedaan gemaakt worden tenzij beide stammen de bondgenootschap of NAP verwijderen.

Uitzondering
-Beide spelers hebben de stam verlaten en zijn geen vrienden.

Vrienden: Geldt als persoonlijk bondgenootschap, wanneer beide spelers elkaar als vriend toevoegen is aanvallen permanent niet meer mogelijk.

Optioneel
-Maximaal aantal vrienden

Uitzondering
-Beide spelers verwijderen elkaar als vriend. Aanvallen is weer mogelijk.

Overwinningsvoorwaarden (idee): Jij en je PBG's (automatisch dus ook je stam) beheren xx% van de wereld. Je wint ook als een speler dit behaald waarvan jij de PBG bent.

Deze instellingen zorgen voor een aantrekkelijke en lange wereld, waarbij je heel goed moet nadenken met wie je samen in zee gaat. Bij een limiet aan vrienden moet je extreem goed nadenken over de beslissingen die je neemt tot het einde van de wereld.
 
Upvote 2
Reactiescore
1.690
ik vind dit een goed plan.

vieze stabbers altijd maar owee als je een katapult aanval op de boerderij zet dan is de wereld te klein.
 
Reactiescore
140
Wat nou als we alle stabbers katapulten naar 26punten?
 
Reactiescore
558
Hallo allemaal, om de werelden spannend en interessant te houden (bijv stamlimiet 6) dacht ik aan de volgende spelregels. Ik noem het voor nu maar even "Anti backstab".

Stam: Zeer klein (3-6 spelers), of zelfs uitgeschakeld. Wanneer je de stam toetreed kun je permanent elkaar niet meer aanvallen, ook niet wanneer je de stam verlaat.

Optioneel
-Bondgenootschap en NAP kunnen niet ongedaan gemaakt worden tenzij beide stammen de bondgenootschap of NAP verwijderen.

Uitzondering
-Beide spelers hebben de stam verlaten en zijn geen vrienden.

Vrienden: Geldt als persoonlijk bondgenootschap, wanneer beide spelers elkaar als vriend toevoegen is aanvallen permanent niet meer mogelijk.

Optioneel
-Maximaal aantal vrienden

Uitzondering
-Beide spelers verwijderen elkaar als vriend. Aanvallen is weer mogelijk.

Overwinningsvoorwaarden (idee): Jij en je PBG's (automatisch dus ook je stam) beheren xx% van de wereld. Je wint ook als een speler dit behaald waarvan jij de PBG bent.

Deze instellingen zorgen voor een aantrekkelijke en lange wereld, waarbij je heel goed moet nadenken met wie je samen in zee gaat. Bij een limiet aan vrienden moet je extreem goed nadenken over de beslissingen die je neemt tot het einde van de wereld.
mooi plan, serieus,
maar denk maar niet dat er gauw iets mee gedaan wordt.
tw zal dit nog minstens 4 jaar laten liggen en zal er dan eventueel een flauw afkooksel van in uitvoering brengen.

is namelijk niet zomaar in één twee drie gemaakt,
om dit tot uitwerking te laten komen zou er best wel wat aan de instellingen en de code van het spel zelf aangepast moeten worden, en daar staan ze dus niet voor te springen.
 
Bovenaan