And the winner of world 52 is????

DeletedUser73244

Guest
Op offensief vlak gaat het echter stukken minder bij Zooi. Bij DS weten ze niet door te breken en ook bij Plop blijven de winsten voor alsnog uit.

Huh? Bij ds niet doorbreken? Er is nog geen echte massa geweest op ds? :p

Verder leuk leesvoer!
 
Reactiescore
111
Robin for president
 

DeletedUser78098

Guest
Die dorpen die aan wop zijn verloren zijn door afspraken ivm edelruimte niet door een oorlog :')
 

DeletedUser76151

Guest
Die dorpen die aan wop zijn verloren zijn door afspraken ivm edelruimte niet door een oorlog :')

Ah excuses, wist ik niet. Is er dan een samenwerking tussen de twee stammen of gaat het om persoonlijke bgtjes/edelruimte? Wel handig om te weten voor het evalueren van je stam namelijk :)
 

DeletedUser50691

Guest
Die dorpen die aan wop zijn verloren zijn door afspraken ivm edelruimte niet door een oorlog :')

Nee Wop is voor hun geen probleem...
wij zijn een chronisch probleem van hun zelf last van uitzaaiingen
 

DeletedUser78104

Guest
Goed toch maar is de poging wagen. Of ik altijd even objectief ben is nog maar de vraag en ik zal vast niet alles goed beoordelen dus vergeef me indien ik een foutje maak.
Daarnaast zal ik over de ene stam wat meer kunnen vertellen dan de andere dus als ik weinig weet excusus hiervoor. Misschien is een massa op mij plannen zodat ik erachter kom? :D


PLOP
De ligging van plop is niet heel gunstig. Eigenlijk is er aan alle kanten een front met 1 van de top 7 stammen en bevat het geen echte rim accounts voor een safe zone. De BG met DS biedt wel wat hulp maar het front is niet belachelijk groot met DS. Het front met stammen als zooi en SW is groter. Tevens heeft deze BG een overwicht op deze wereld gegeven wat de rest van de stammen een massa op plop heeft laten uitvoeren. Deze massa is plop niet goed doorgekomen wat heeft geresulteerd in redelijke verliezen. Zeker bij het account bagagedrager. Daarna is er niet veel bijzonders meer gebeurt omtrent grote winsten of verliezen. Sinds kort heeft plop er twee nieuwe gezichten bij in de vorm van freaQshow en warmachine. Deze spelers komen over van AOD. Dit verkleint de dreiging van AOD maar vergroot wel het front met AOD gezien eerst alleen .ttth veel front had samen met dr. dufus en the gentleman in kleinere mate. De aanname van deze twee leden (zeker warmachine) maakt de doorgang van DS naar het noorden toe een stuk lastiger. Dit zal dus moeten opgelost worden tussen de stammen.

DS
Compact cluster. Zit van core tot rim (al kan in de rim nog wel wat winst behaald worden maar is niet bijzonder te noemen). Zoals hierboven genoemd heeft DS momenteel een bondgenootschap met plop. Hoe deze zich ontwikkelt is even afwachten en kijken of beide stammen toen een acceptabele oplossing komen. Door de recruits van plop is hun ligging een stuk veiliger geworden. Er was een oorlog met AOD en nu worden er een aantal spelers van DS afgeblokt/beperkt in hun edelruimte. Wat het wel oplevert is dat dat DS zich volledig kan focussen op zooi en daarnaast zou het elke speler in minimaal front kunnen bieden met zooi. Over de oorlog tussen zooi en DS is weinig te zeggen. tot nu toe boeken beide stammen geen weergaloze overwinningen en lijkt een goede strijd te kunnen worden ;).

Zooi
Net zoals DS heeft zooi een compact cluster van core tot rim. Zoals de nummers 1 en 2 een BG hebben heeft zooi deze met Gentle. Daarnaast heeft het een groot front met DS en een redelijk front met plop. Zooi heeft al meerdere malen laten zien over een goede samenwerking te beschikken. Defensief zijn er meerdere massa's afgeslagen en aanvallend doen ze hun dingetje. LIjkt op het oog een stabiele stam. Hebben hun zaken op orde en de BG met gentle maakt ze een stuk sterker in het zuidelijk halfrond. Daarom vind ik het niet bijzonder als zooi tot het einde van de wereld blijft staan en de oorlog voor de wereldwinst kan aangaan.

SW
SW is een opgerichte stam uit de fusie tussen SS en WW. twee stammen beide in de rim gelegen met een groot front met plop. De stam beschikt met 21 leden over een hoog aantal (in de top 7 hebben nu zowel plop als ds er 13 wat het één na hoogst is). Maar dit gaat ze nog niks ten nadele. De stam blijkt over een aantal uiterst sterke deffers te beschikken waar moeilijk doorheen te geraken is. Er gaat nog wel wat rond over hoe hoog het percentage deff van SW ligt maar alsnog gaat het goed. Alleen aanvallend nog niet heel veel kunnen brengen en is dus moeilijk over te oordelen. Mogelijke samenwerkingen zijn bij mij ook niet bekent. Het is alleen hopen dat ze nog wat aanvallend kunnen doen anders ben ik bang dat het wachten is tot de deff weggewerkt is.

AOD
Een stam waar wel degelijk kwaliteit zit/zat. Het is jammer om de huidige situatie te beschrijven sinds het recentelijke vertrek van twee sterkhouders (puntsgewijs) binnen deze stam: freaQshow en warmachine. Waar warmachine ook nog is leider was van deze stam. Het is te hopen dat deze stam de hoop niet opgeeft gezien er nog genoeg mensen zitten die over kwaliteit beschikken. Zoals mathijs zei in top/flop stammen dat er wat twijfelaars zijn in AOD is dan jammer om te lezen. We moeten kijken wat de toekomst voor deze stam brengt maar momenteel zie ik weinig perspectief. Het is dus hopen dat ze alles op de rit krijgen en hun cluster kunnen versterken nu het midden eruit is en de stam in tweeën in gesplitst.

Gentle
De ligging van gentle is goed. Oost hebben ze een grote safe door de bg met Zooi. Zuid is de rim dat lijken ze onder controle te hebben. In west en noord ligt wel een groot front met zowel plop (noord) en Wop! (west). Het front met Wop! stelt (nog?) niet veel voor gezien er in de afgelopen maand geen enkele vijandige overname is gedaan tussen beide stammen. Wat gentle dus de mogelijkheid geeft om zich te richting op het noorden met plop. Na de laatste massa (wereldmassa) op bagage is gebleken dat er genoeg kwaliteit is op aanvallend gebied. Het front is alleen maar groter geworden zeker ook sinds de overname van bagagevertrager van signore. De stam beschikt ook over een hoog aantal sterke en ervaren spelers. Ik verwacht dat deze lijn doorgetrokken kan worden en dat plop en Wop! op termijn het beide lastig krijgen tegen deze gedisciplineerde stam.

WOP!
Lijkt een redelijk rustige stam. Zitten lekker in de rim en er gebeurt weinig omtrent het front met de omliggende stam plop, sw en gentle. Zoals hierboven vernoemd is geen enkele vijandige overname tussen gentle en WOP! in de afgelopen maand. Maar ook tegen SW en plop liggen deze cijfers niet heel hoog. vier om vier met SW en twee winst en acht verlies. Dit zijn lage cijfers en ik maak me er ook niet druk over dat ze snel zullen verdwijnen. Verder weet ik weinig over deze stam. Ze hebben een paar maanden terug een leuke massa op plop opgezet waarin er veel moeite was voor plop maar weinig winst. Zeker geen slechte stam. Maar afwachten hoe actief alle fronten worden want zodra sw, plop en gentle actie ondernemen zal het iets lastiger worden.

Conclusie
Het zou simpel zijn om te zeggen dat er nu één stam meer kans heeft dan de ander. Gentle kan ver komen door de ervaring en de BG met zooi. Tevens ook de rede dat zooi ver kan gaan komen. Maar ik sluit een WOP! + SW niet uit om een outsider te worden. DS + plop moeten we de komende tijd maar is aankijken hoe dit verloopt.

Éen ding wat te concluderen valt is dat deze wereld niet zal worden geworden op basis van kwaliteit. De wachttoren maakt het deffen geen uitdaging meer (al kunnen 4500 inc. nog altijd vervelend zijn :p). Daarom verwacht ik dat er een 2/3 strijd komt en dat er aanvallend geen doorkomen aan is waardoor een hoop bb's ontstaan.
Als ik een stam moet nomineren voor de wereldwinst zou dat een gefuseerde gentle/zooi zijn. met een zeer leuke eindstrijd tegen DS+plop.

Succes allen en het beste toegewenst op deze prachtige vrijdag :D
 

DeletedUser74396

Guest
Is de wereld zo mogelijk nog saaier geworden?
Dat er al topics zijn waar iedereen de kans wordt gegeven om hetzelfde verhaal met z'n eigen woorden te posten...

Wat ben ik blij dat mijn skype weigert te updaten, hoef ik niet meer terug te komen :D
Btw Savage, herpak je! je begint dorpjes te verliezen aan de noobjes van DS :eek:
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.291
of je neemt een stap te ver achteruit en je pleurt in de afgrond
 
Reactiescore
1.367
of je neemt een stap te ver achteruit en je pleurt in de afgrond

Heb ik geen last van!

Aangs-trusty-bo-staff-also-serves-as-a-glider.jpg
 

DeletedUser69389

Guest
1. R2W / Gran / Plop
90613_large



De vele wisselingen van naam staan voor mij symbool van de vele wisselende koersen die deze stam hanteert.


nl52



Oordeel
Algemene info/beeld
R2W aka Plop aka Gran is opgericht op 12 december j.l. en met een totaal van 13 leden hebben ze een puntengemiddelde van 2.540.078 per speler en wat vergeleken met de rest zeer keurig is, omdat dat flink hoger is dan de overige stammen. Alleen Zooi vormt hier een uitzondering op waarbij de accounts gemiddeld genomen 500K groter zijn. R2W staat 1e op deze wereld met iets meer dan 33 miljoen punten.

Zowel bij ODA als bij ODD staat de stam R2W 1e.

Sinds kort is de leiding in handen van .TalkToTheHand & 3EyedRaven. Ook hebben ze sinds kort 2 nieuwe recruits, waarmee ze hun voormalige vijandige stam AOD hebben uitgeschakeld. Tot slot hebben ze een BG met DS en een MB stam genaamd DZ.


Ligging/Diplomatie/Recruit
Zoals op het bovenstaande kaartje te zien is valt het op dat R2W amper over safe beschikt. Kijkend naar het plaatje van de openingspost is het zelfs de enige stam die eigenlijk niet over een geheel gecontroleerde safe zone beschikt. Door het inviten van warmachine en FreaQshow.

Als je puur naar de ligging zou kijken dan is de kans zeer groot dat je gedachte hebt dat dat op den duur problematisch zou kunnen zijn. Juist vanwege de vele fronten die R2W heeft. Met elke stam om hen heen hebben ze oorlog op hun MB stam DZ en hun BG stam DS na.

Het inviten van de eerder genoemde accounts valt dan ook slim te noemen al is het natuurlijk de vraag of het heel erg chique is. Ikzelf ben van mening dat het niet bepaald getuigd van klasse. De klasse waar R2W wel naar streefde toen ik een aantal maanden nog in de stam zat. Gevoel voor humor hebben ze wel getuige hun nieuwe naam, maar het is wel opvallend dat kwalitatief gezien betere accounts rond de jaarwisseling zijn geweigerd en dat nu het een beetje minder gaat ertoe wordt overgegaan om naar mijn eerlijke mening zulke beperkte spelers te inviten. Het gebied mij echter eerlijkheidshalve wel te zeggen dat ik WarMachine en FreaQshow voor de rest niet ken en ze in de stam wel veel kunnen doen. Maar dat ze bij een beetje tegenslag zomaar AOD verlieten zegt veel over het karakter, of beter gezegd wat er ontbreekt, wat die spelers hebben. Zeker de uitleg hier op het Algemeen Forum was om te janken.

Door de huidige recruits en de BG met DS beschikt R2W over een enorme kwantitatieve overmacht op deze wereld. Maar dat is niet altijd slim natuurlijk, want edellijnen bijvoorbeeld kunnen - in de toekomst - een probleem vormen. Ook worden ze nu natuurlijk gezien als de te kloppen stam en waardoor er vele samenwerkingen ontstaan tussen andere stammen. Een goed voorbeeld was de actie op mymummm van afgelopen week waarbij er werd samengewerkt door Wop! en Gentle.


Oorlogstoneel, veroveringen en verliezen.
Zijde 1:
Stammen: R2W
Zijde 2:
Stammen: Wop!

Timeframe: Voor altijd
Totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 41
Kant 2: 45
Verschil: 4

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 335,253
Kant 2: 389,061
Verschil: 53,808

chart


Zijde 1:
Stammen: R2W
Zijde 2:
Stammen: Zooi


Timeframe: Voor altijd
Totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 22
Kant 2: 53
Verschil: 31


chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 210,666
Kant 2: 472,218
Verschil: 261,552


chart


Zijde 1:
Stammen: R2W
Zijde 2:
Stammen: Gentle

Timeframe: Voor altijd
Totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 29
Kant 2: 76
Verschil: 47

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 276,877
Kant 2: 714,699
Verschil: 437,822

chart


Zijde 1:
Stammen: R2W
Zijde 2:
Stammen: SW

Timeframe: Voor altijd
Totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1:
118
Kant 2: 14
Verschil: 104

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1:
1,067,480
Kant 2: 127,519
Verschil: 939,961

chart

Puur kijkend naar deze cijfers valt er niets anders dan te concluderen dat R2W het erg zwaar heeft. Wop! weten ze nog wel van zich af te houden, maar met name tegen Gentle en Zooi hebben ze het uitermate zwaar. De enige stam waar significante winsten worden geboekt is de stam SW. Echter dien ik daar wel bij te zeggen dat dit erg pover is gezien de vele mogelijkheden die er zijn/waren om dit te doen uitbouwen. Vanwege het feit dat ik over die regio wat meer op de hoogte ben kan ik op basis daarvan concluderen dat R2W daar lang niet altijd alle kansen die ze krijgen evengoed oppakken of vaak pas (te) laat waardoor de kans nagenoeg is verkeken.

Met name het account bagagedrager heeft het een maand terug behoorlijk zwaar gehad en waarbij er ruim 300K aan punten zijn verloren. Het verlies hebben ze ook niet weten te compenseren door te counteren, de reden dat het account er weer staat en weer enigszins heeft kunnen groeien komt door het edelen van nubjes en bb's.

Mymummm daarentegen houdt zeer goed stand tegen Wop!. In mijn eigen tijd was er 1 dag dat het account het even zwaar had, omdat iemand totaal niets had gezegd of had gedaan toen diegene erachter kwam dat er incs waren en is gaan rennen.
Echter goed opgepakt daarna en ook nu gaat het defensief daar erg goed. Afgelopen week uitstekend gedefft en waar iedereen unaniem het erover eens is dat het klassewerk was van lolo.

Aanvallend heeft R2W tot dusverre dus alleen tegen SW en in het verleden tegen God wat laten zien. Er is wel veel oda behaald, maar dat is vooral tegen deffnubs of met kansloze acties tegen Zooi.

Wat daarnaast opvalt is dat R2W relatief gezien erg veel internt en/of bb's maakt. Ik zal even wat cijfers geven om het te duiden. Er zijn een totaal aantal veroveringen van 2486 op het moment van kijken op 14:54 17 maart 2017.

DZ (MBstam)
338 / 2486 x 100 = 13.60%

Barbaren
100 / 2486 x 100 = 4.00%

Stamp
118 / 2486 x 100 = 4.75%

DS
6 / 2486 x 100 = 0.24%

Dit zijn alleen maar de aantoonbare interns en/of nagenoeg gratis dorpen. Dat vormt echter wel een totaal van dik boven de 20%.


Beeld van R2W, Vertoning op het AF, Stabiliteit of instabiliteit?
Bij de stabiliteit van R2W kun je je vraagtekens bij zetten. Sinds kort is Bram gestopt als leider en kwam de stam in een impasse terecht. Uiteindelijk kozen de spelers van 3Eyed ervoor om te gaan kijken naar oplossingen wat uiteindelijk resulteerde in een leiding samen met Talk.

Echter leavden begin maart uit het niets Shakedown en bagagedrager. Ware reden is nooit genoemd, maar zal te maken hebben met mislukken van acties en andere factoren. Dat is wel opmerkelijk, omdat R2W de menigte vaak wilt doen laten gevoel dat de sfeer en mindset binnen R2W goed is. Echter dienen we wel te zeggen dat blijkbaar de deff aardig goed op gang bleek te komen bij de actie op mymumm van de week. Maar in het verleden ging daar echter wel heel wat mis mee. Beste voorbeeld is en blijft bagagedrager.

Ook is en blijft het opmerkelijk dat R2W niet aan een sollicitatieprocedure doet. Daardoor kon Shakedown een brother in crime wat betreft dirty spel, namelijk Matthijs van Den Tist binnenhalen. Een uitleg waarom het mogelijk is dat R2W een speler binnenhaalt die betrokken was bij deze ordinaire actie waar hij ook nooit een excuses voor heeft aangeboden en zelfs zegt het nog steeds hetzelfde te handen is helaas tot op heden ook nog nooit gekomen.

Wat een probleem vormt voor R2W is dat ze amper tot geen spelers hebben die een 'naam' hebben binnen TW. Dit kan zorgen voor problemen bij inactiviteit. Ook is de kwaliteit in de breedte genomen erg pover. Ze beschikken over 1 speler met exceptionele kwaliteiten, te weten Laurens en een handjevol spelers die in elk geval weten wat ze doen.

Ook op het Algemeen Forum zijn ze niet echt actief. Spelers die het forum actief bezoeken en zo misschien geïnteresseerd raken in de wereld zullen dan ook minder snel geneigd zijn om voor R2W te kiezen. Vooral ook omdat het erop lijkt dat R2W liever discussies uit de weg gaat dan ze daadwerkelijk te voeren om iemand te overtuigen. Het AF is een middel om je als stam te profileren en te onderscheiden, maar dit middel wordt eigenlijk niet gebruikt door R2W. De propaganda afdoen als alleen maar zwartmakerij is laf en getuigt in niets van een stam die zich sterk wilt doen laten overkomen en ook sterk is. Want waarom zou je niet in discussie gaan als hetgeen wat beweerd wordt niet klopt? Dat geeft een beeld aan buitenstaanders waardoor je minder snel geneigd bent bij hen aan te sluiten.

Tot slot is het opmerkelijk dat R2W geen eenduidig beleid hanteert in het gebruik van kata's of het gebruik van pp en ga zo maar door. Deels heeft dit ook te maken met het feit dat er spelers zijn die lak hebben aan hoe tw hedendaags wordt gespeeld. Anderzijds zie je vaak in stammen die wel serieus genomen worden en/of genomen willen worden dat de stamleiding daarin zelf een lijn in hanteert welke ten goede komt aan de stam.


Conclusie over de kansen voor de toekomst.
Ik zal maar met de deur in huis vallen. De toekomst van R2W zie ik somber in. Er zijn meerdere accounts die gedurende een langere periode niet tot bijna niet groeien en waarvan het ook niet aannemelijk is dat dit binnenkort kan gaan gebeuren, omdat ze tegen een front aanliggen waar R2W tot nu toe niet doorkomt.

Ook is/was R2W dringend opzoek naar spelers, omdat er inactiviteit was/is bij sommige accounts.

Daarnaast is het front wat ze hebben aanzienlijk en lijken ze het er ogenschijnlijk zwaar mee te hebben. Dat bijvoorbeeld het account Mymummm afgelopen week niet is gevallen is puur en alleen te danken aan het uitstekende deffwerk van Laurens, want menig ander speler was gebroken op dat account. Voor R2W is het cruciaal dat Bagagedrager en mymummm niet gaan breken, want hebben ze een gigantisch probleem. Want wanneer dat gebeurd dan is Snake666 rijp voor de slacht en waarmee nagenoeg elk account in het midden van R2W ook in zijn rug bedreigd wordt.

Om dit te illustreren toch nog een kaartje.


nl52



Op basis van hetgeen ik hierboven allemaal heb neergepend ben ik dus niet positief over de toekomst van R2W. De problemen waar ik eind december R2W al voor waarschuwde met een aantal anderen zijn uitgekomen en niet opgelost. De rim is nog steeds niet onder controle en lijken ze ook niet de focus op te hebben terwijl dit wel moet willen ze een serieuze kans maken op deze wereld.

De leiding doet zijn best en kan ik als buitenstaander ook ervaren, maar ik vraag mij af of ze wel de kennis en ervaring hebben om R2W door de onrustige stormen te loodsen die ik wel weer zie komen. Ikzelf zou ook niet de geschikte persoon zijn overigens, maar ik zie wel in waar er bij R2W aan gewerkt zou moeten worden.

Ook hoe eenvoudig het in theorie en in praktijk mogelijk is bij R2W dat noobs of spelers die niet beschikken over moreel eergevoel in de stam kunnen komen vormt een gevaar. Dat kan het hele groepsgevoel vernielen. Daarnaast zou het in theorie voor vijandige stammen ook heel eenvoudig zijn om een paard van Troje (Lees de Willems van W43 of spionnen) binnen R2W te krijgen.

Tot slot de prestaties of beter gezegd het ontbreken ervan geven weinig hoop dat R2W de huidige situatie eenvoudig zou kunnen doen omslaan. Niet elke vijand is geïnteresseerd om over te stappen.

Al met al kom ik tot een magere 5.5 en die is ook puur gebaseerd op het feit dat Laurens in de stam zit, de alliantie met DS en de eventuele safe die ze nog kunnen krijgen door het eventueel uitschakelen van SW. Echter dient er bij R2W wel enorm veel te gebeuren willen ze daadwerkelijk uitgroeien tot de winnaar van deze wereld. Kwantitatief is het voor nu in orde, maar je moet als stam op meer gebieden goed zijn om echt als een winnaar en boven aan waardige winnaar genoemd te kunnen worden. Was Laurens geen lid van R2W en bespeler van Mymummm geweest dan had dit cijfer ook wat punten lager kunnen liggen na afgelopen week ben ik bang.


 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
2. DS
84300_large

nl52


Oordeel
Algemene info/beeld

DS de nummer 2 stam van deze wereld en het is een stam die op het eerste zicht over een compact cluster beschikt en van de core tot in de rim gelegen is. Zoals gezegd staat de stam 2e en dit is met net geen 27 miljoen punten. Ze beschikken over 13 leden en waarbij het puntengemiddelde van de accounts 2.075 miljoen is. Waarmee ze zich in de middenmoot bevinden.

Zoals eerder al beschreven hebben ze een BG met de nummer 1 stam R2W.

Aanvallend staan ze 2e en verdedigend 3e. Leiding is bij mij onbekend. Umur???



Ligging/Diplomatie/Recruit

Wanneer je puur en alleen zou kijken naar het cluster en de ligging dan is die van DS misschien het het gunstigst. Alleszins vind ik een het zeer interessant cluster, want het biedt vele mogelijkheden en kansen voor DS. Want de rim is voor + 90% onder controle en ze beschikken over een mooi en groot front met Zooi.

Daarnaast hebben ze, zoals eerder al aangehaald, tevens een BG met de nummer 1 stam R2W en waardoor ze een kwantitatief overwicht hebben op deze wereld en daarmee het verloop van deze wereld flink kan sturen. Ook is de door BG het front aanzienlijk verkleint. Waardoor er alleen front overblijft met Zooi. Eerst hadden ze nog AOD ten noorden van hen, maar door de recruit actie van hun BG
Keerzijde van de acties van hun BG is wel dat dit op den duur problemen kan opleveren voor een aantal accounts.

Vanwege de enorme rimdekking zouden defensief goed hun mannetje moeten kunnen staan, maar dat straks.


Oorlogstoneel, veroveringen en verliezen.
Jullie weten het al. Eerst even statistieken.
Zijde 1:
Stammen: DS
Zijde 2:
Stammen: Zooi

Timeframe: Voor altijd
Totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 83
Kant 2: 127
Verschil: 44

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 777,899
Kant 2: 1,194,743
Verschil: 416,844

chart

Zijde 1:
Stammen: DS
Zijde 2:
Stammen: AOD

Timeframe: Voor altijd
Totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 61
Kant 2: 46
Verschil: 15

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 560,431
Kant 2: 435,394
Verschil: 125,037

chart


Interns (Gebaseerd op de veroveringen op 17 maart 2017 16:37). Totaal 3970 (+3450-520)


Stamp
41 / 3450 x 100 = 1.20%

R2W
7 / 3450 x 100 = 0.20%

Barbaren
407 / 3450 x 100 = 11.80%

Ik weet dat er geruchten en vermoedens zijn van dat DS meer internt, maar geen bewijs is geen benoeming hier. Het wijst erop dat er veel DS spelers zijn geinternd, ook vanwege de vele stamwisselingen, maar om dit allemaal uit te moeten rekenen kostte teveel tijd en ik focus mij ook liever op de externe veroveringen.

Wat allereerst het meest in het oog springt zijn de vele barbaren die gepakt zijn. Ruim 10% van de veroverde dorpen betreffen een directe verovering van een barbarendorp. In sommige omstandigheden slim en in sommige niet. Mijn voorkeur heeft het altijd om er een paar over te houden om te kunnen dodgen, maar iedereen heeft een andere speelstijl.

De winsten op AOD waren niet super, maar nu de stam is uitgeschakeld kan DS daar wel veel gaan veroveren. Zeker de laatste weken boekte DS er echter wel winsten op. +/- 40 laatste maand.

Zooi lijken ze het wat lastiger mee te hebben. Offensief heeft DS er nog niet veel op kunnen laten zien en defensief lichte verliezen in de breedte. Zeker de laatste weken heeft DS zich flink herpakt. Ik heb begrepen dat Zooi morgen een actie op hen laat aankomen? Benieuwd naar wat voor een ontwikkelingen dat gaat zorgen.


Beeld van R2W, Vertoning op het AF, Stabiliteit of instabiliteit?
Net als R2W toont deze stam zich niet super veel op het AF en kent het ook niet echt


Wat een probleem vormt voor DS is dat ze amper tot geen spelers hebben die een 'naam' hebben binnen TW. Dit kan zorgen voor problemen bij inactiviteit, omdat spelers met een 'naam' goede verse aanwinsten kunnen trekken of net dat spreekwoordelijke zetje in de rug kan zijn.

Ook op het Algemeen Forum zijn ze niet echt actief. Spelers die het forum actief bezoeken en zo misschien geïnteresseerd raken in de wereld zullen dan ook minder snel geneigd zijn om voor DS te kiezen. Het AF is een middel om je als stam te profileren en te onderscheiden, maar dit middel wordt eigenlijk niet gebruikt door DS.

Wanneer DS post doen ze wel hun best. Alleen Umur vind ik persoonlijk soms iets teveel met een gekleurde bril posten.

Wat voor hen spreekt is dat ze actief hebben geprobeerd mondiale afspraken te creëren, maar wat helaas door hun BG niet kon komen.
Voor de rest zijn er sinds dit kalenderjaar amper tot geen accountwisselingen meer en wat aantoont dat DS in een rustiger vaarwater terecht is gekomen.


Conclusie over de kansen voor de toekomst.
Al bij al staat DS er niet zo slecht voor. De oorlog met AOD is gewonnen, het zij wel door een trieste recruit actie van hun BG. Hierdoor worden er echter op den duur wel een aantal accounts flink benadeeld in hun edelruimte. Anderzijds levert het voor hen wel op dat zij zich volledig op Zooi kunnen richten.

Wat betreft de oorlog met zooi valt het op dat Zooi veel hoge ODDs heeft, maar weinig verliezen en lijkt het erop dat DS hier vooral veel troepen doodloopt. Echter zijn de verliezen nog miniem en moet Zooi zich focussen op twee tegenstanders terwijl DS alle kracht op Zooi kan zetten.

Wanneer DS de laatste 10% van hun rim pakt, een oplossing vindt voor de mogelijke edelproblemen die er kunnen ontstaan en aanvallend meer laat zien dan heeft deze stam voor mij best wel kans om in elk geval de eindfase te gaan halen. Een 7.2

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan