'An Essay about Tribal Wars' - by TCOMC & CbC [GUIDE]

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Jezus wat een prachtige guide maar verwacht niks anders van jou CvC, wilde even terug checken met hoeveel gs een bb start aan begin van de server en ik vind dit niet enkel terug in jouw guide maar ook nog eens eindelijk een handige tip voor men cancelsnipen dat ik echt langs geen kant kon...

maar werkt sangu-pakkage nog steeds momenteel? zo niet heb je dan een andere tip/script om canceltimen makkelijker te maken?

Haha dankjewel. :D

Ik snap de vraag niet echt wat betreft de GS? Kun je daarin iets duidelijker zijn misschien?
 
Reactiescore
86
Haha dankjewel. :D

Ik snap de vraag niet echt wat betreft de GS? Kun je daarin iets duidelijker zijn misschien?

Hij wilde weten hoeveel GS er in een barb staat voordat die voor de 1e keer is gefarmd;).

Dit dus:

Je zult door middel van de quests al snel een speer of 30 hebben, een bijl of 10 en een zwaard of 10. 10 speer en 10 zwaard heb je zelfs al heel snel, bij het voltooien van je HQ naar 3, je kazerne naar 1 krijg je deze gewoon gratis. Meteen(!) naar je dichtbijzijnste bb-dorp knallen, deze staat nog helemaal vol. Ook met dit bb-dorp kun je inzicht krijgen hoeveel mensen met je mee zullen farmen. Je weet dat een opslagplaats level 1, 1000 van elke grondstof kan bewaren. Als je merkt dat je na je eerste run al op een lege farmrun stuit, dan kun je al opmerken dat je veel meefarmers hebt. Dit zou je op verschillende manieren kunnen oplossen behalve opnieuw beginnen, als je van een uitdaging houdt:
 

DeletedUser75237

Guest
Mooie guide, zonder meer! Dankje voor de uitleg over cancelsnipen, had ik nog nooit gedaan want 'kon ik niet' maar blijkt uiteindelijk zo lastig nog niet te zijn, mits wat oefening. Mooi werk :).
 
Reactiescore
86
Graag gedaan:). Cancelsnipen is inderdaad iets waarvan we merken dat vele het erg lastig vinden/niet snappen. Terwijl het zo makkelijk is!
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Hij wilde weten hoeveel GS er in een barb staat voordat die voor de 1e keer is gefarmd;).

Dit dus:

Ah, dankje. :D

Graag gedaan:). Cancelsnipen is inderdaad iets waarvan we merken dat vele het erg lastig vinden/niet snappen. Terwijl het zo makkelijk is!

Klopt! Zelfs ik kon het na 3-4 jaar spelen nog niet omdat niemand het fatsoenlijk uitlegde en ik het als zeer omslachtig deed ervaren als ik het zelf probeerde (uit te vogelen). Wouter heeft de cancelsnipe guide geschreven. Het is inderdaad erg makkelijk!
 

DeletedUser

Guest
Hij wilde weten hoeveel GS er in een barb staat voordat die voor de 1e keer is gefarmd;).

Dit dus:

Inderdaad, bedankt dat jij het al snel even duidelijk maakt :)

Ah, dankje. :D



Klopt! Zelfs ik kon het na 3-4 jaar spelen nog niet omdat niemand het fatsoenlijk uitlegde en ik het als zeer omslachtig deed ervaren als ik het zelf probeerde (uit te vogelen). Wouter heeft de cancelsnipe guide geschreven. Het is inderdaad erg makkelijk!


Ik speel inmiddels al 8 jaar (met pauze's weliswaar zoals nu men grootste pauze van anderhalf jaar ofzo intussen) en kon het inderdaad ook nog steeds niet :p lol snipen vanuit andere dorpen, backtimen, alles lukt me eigenlijk zoal (niet altijd even perfect misschien) maar cancelsnipen tot op heden nog steeds niet :D lol (waar nu hopelijk verandering in zal komen vanaf w43 als ik tegen dan al kan spelen en anders zal het de eerstvolgende zijn die me aanstaat wat instellingen betreft (geen vlaggen, muntsysteem, kerk mag moet niet, boerderij-limiet liever wel maar moet niet, eenhedensnelheid zeker niet trager dan bouwcommando's zulke zaakjes)

edit: en al zeker nooit meer solo-acc, heb niet meer de tijd om in men eentje elke dag minstens 18u op actief te staan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wauw, wat een post :D Zal die begintactieken eens toepassen op w42, heb de laatste paar werelden inderdaad wat last met goed op weg komen!
 

DeletedUser

Guest
Ik had ergens wel een vraagje over...

Ik bedacht me net dat je ergens sprak over dat zware cavalerie zwakke deffers zijn. (wat alle spelers met wat verstand en ervaring al uitgerekend zouden moeten hebben)


Nu hoe ik te werk ga is als volgt: (dit is vooral mid-game, start-up en end-game is totaal verschillend)

2 offensieve dorpen

6-8 (afhankelijk van de buren) defensieve (enkel speer en zwaard) dorpen er rond gevestigd bedoeld voor de stacks.

1 dorp enkel zware cavalerie
(dit om snelle ondersteuningen mogelijk te maken, mocht je te laat zijn om te snipen met speer/zwaard of een stamgenoot waar je op tijd zou kunnen raken met zc maar niet met speer/zwaard bijvoorbeeld)


1 verkendorp waarbij ik alle verkenners verdeel zodat elk dorp beschermd word tegen vijandige scouts door +- 2k verkenners. Als ik dan iemand wil verkennen haal ik ze dan uit 1 verkendorp allemaal tijdelijk even terug en heb ik zo even 20k verkenners wat praktisch overal door raakt hoef ik geen tekening bij te maken toch? :)


Nu betreffende de dorpen met zware cavalerie vraag ik me af, gezien jullie wel meer ervaring hebben tussen de top-spelers dan ik, of het eigenlijk wel goed van me is dat ik dit doe of het misschien beter is dit helemaal nooit te doen of na bijvoorbeeld 3 offensieve dorpen pas zulke dorpen zet.


Mocht het niet zo duidelijk zijn trouwens even een voorbeeld:

Hoe ik het doe:
20 dorpen: :bijl:, :licht:, :ram: en :catapult:
60-80 dorpen: :speer: en :zwaard:
10 dorpen: enkel :zwaar:
10 dorpen: enkel :verkenner:

Mocht je dit beter niet doen:
gewoon die :zwaar:-dorpen er dus vantussen laten

of

Als het goed is dit te doen, maar het beter is dit te doen bv om de 3 offensieve dorpen:
30 dorpen: :bijl:, :licht:, :ram: en :catapult:
90-120 dorpen: :speer: en :zwaard:
10 dorpen: enkel :zwaar:
15 dorpen enkel :verkenner:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ik had ergens wel een vraagje over...

Ik bedacht me net dat je ergens sprak over dat zware cavalerie zwakke deffers zijn. (wat alle spelers met wat verstand en ervaring al uitgerekend zouden moeten hebben)


Nu hoe ik te werk ga is als volgt: (dit is vooral mid-game, start-up en end-game is totaal verschillend)

2 offensieve dorpen

6-8 (afhankelijk van de buren) defensieve (enkel speer en zwaard) dorpen er rond gevestigd bedoeld voor de stacks.

1 dorp enkel zware cavalerie
(dit om snelle ondersteuningen mogelijk te maken, mocht je te laat zijn om te snipen met speer/zwaard of een stamgenoot waar je op tijd zou kunnen raken met zc maar niet met speer/zwaard bijvoorbeeld)


1 verkendorp waarbij ik alle verkenners verdeel zodat elk dorp beschermd word tegen vijandige scouts door +- 2k verkenners. Als ik dan iemand wil verkennen haal ik ze dan uit 1 verkendorp allemaal tijdelijk even terug en heb ik zo even 20k verkenners wat praktisch overal door raakt hoef ik geen tekening bij te maken toch? :)


Nu betreffende de dorpen met zware cavalerie vraag ik me af, gezien jullie wel meer ervaring hebben tussen de top-spelers dan ik, of het eigenlijk wel goed van me is dat ik dit doe of het misschien beter is dit helemaal nooit te doen of na bijvoorbeeld 3 offensieve dorpen pas zulke dorpen zet.


Mocht het niet zo duidelijk zijn trouwens even een voorbeeld:

Hoe ik het doe:
20 dorpen: :bijl:, :licht:, :ram: en :catapult:
60-80 dorpen: :speer: en :zwaard:
10 dorpen: enkel :zwaar:
10 dorpen: enkel :verkenner:

Mocht je dit beter niet doen:
gewoon die :zwaar:-dorpen er dus vantussen laten

of

Als het goed is dit te doen, maar het beter is dit te doen bv om de 3 offensieve dorpen:
30 dorpen: :bijl:, :licht:, :ram: en :catapult:
90-120 dorpen: :speer: en :zwaard:
10 dorpen: enkel :zwaar:
15 dorpen enkel :verkenner:

Ten eerste: scoutdorpen, heb je echt maar 2 of 3 van nodig aan het front. En dat is echt de MAX. Dus daar kun je al wat weg doen.

Late-game probeer ik niet zozeer ZC dorpen te maken, maar meer een deff-dorp te maken dat sneller recruiteert (en dus ZC bevat). Full ZC dorpen hebben opzich nog een zeer lange recruiteringstijd en naar mijn mening eigenlijk daarom geen meerwaarde. Dan kun je beter de ZC over verschillende front deff dorpen gebruiken.
Op die manier heb je de ZC verspreid van meer dorpen en dus zijn recruiteringstijden korter (omdat je vanuit meerdere dorpen tegelijk recruiteert).

Ook heb je erg veel defence. Mag zeker wat meer off zijn hoor. :) Elk cluster moet minimaal 50:50 kunnen hebben.
 

DeletedUser10875

Guest
Als je dat doet, speel je wel behoorlijk defensief. Ook het aantal scout dorpen kan wel minder.

Ik zou het aantal off dorpen wel zeker verhogen naar 60, en dat ten koste van je speer/zwaard dorpen.
Enkel ZC dorpen zou ik niet doen. Dan beter in elk def dorp 2k minder zwaard en dat opvullen met zware. Zodat je vanuit elk dorp die snellere snipe mogelijkheid hebt. (Vergeet niet dat LC ook zeer geschikt is om te snipen.) Het bouwt ook nog eens sneller op.

Ook zou ik in voornamelijk front def dorpen alleen SP/ZC maken, en juist in je safedorpen speer/zwaard. Volledig SP/ZC kan natuurlijk ook, voornamelijk als je veel onder aanval ligt (weinig stamdef) kan dat een redding zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ten eerste: scoutdorpen, heb je echt maar 2 of 3 van nodig aan het front. En dat is echt de MAX. Dus daar kun je al wat weg doen.

Late-game probeer ik niet zozeer ZC dorpen te maken, maar meer een deff-dorp te maken dat sneller recruiteert (en dus ZC bevat). Full ZC dorpen hebben opzich nog een zeer lange recruiteringstijd en naar mijn mening eigenlijk daarom geen meerwaarde. Dan kun je beter de ZC over verschillende front deff dorpen gebruiken.
Op die manier heb je de ZC verspreid van meer dorpen en dus zijn recruiteringstijden korter (omdat je vanuit meerdere dorpen tegelijk recruiteert).

Ook heb je erg veel defence. Mag zeker wat meer off zijn hoor. :) Elk cluster moet minimaal 50:50 kunnen hebben.

Als je dat doet, speel je wel behoorlijk defensief. Ook het aantal scout dorpen kan wel minder.

Ik zou het aantal off dorpen wel zeker verhogen naar 60, en dat ten koste van je speer/zwaard dorpen.
Enkel ZC dorpen zou ik niet doen. Dan beter in elk def dorp 2k minder zwaard en dat opvullen met zware. Zodat je vanuit elk dorp die snellere snipe mogelijkheid hebt. (Vergeet niet dat LC ook zeer geschikt is om te snipen.) Het bouwt ook nog eens sneller op.

Ook zou ik in voornamelijk front def dorpen alleen SP/ZC maken, en juist in je safedorpen speer/zwaard. Volledig SP/ZC kan natuurlijk ook, voornamelijk als je veel onder aanval ligt (weinig stamdef) kan dat een redding zijn.

Bedankt voor de tips jongens, ik vermoedde al dat ik teveel verkendorpen maakte.


Nu ik aan de tijd denk dat het duurt om zulke dorpen op te bouwen begrijp ik ook inderdaad de redenering achter een dorp niet op te bouwen enkel uit zc en zal ik dus jullie tip ook zeker gebruiken wanneer ik nog eens kan spelen.





Ik speel inderdaad vrij defensief, daar is ook een reden voor. Ik heb voornamelijk mijn eerdere accounts solo gedraaid gezien ik echt "hooked" was en op men eentje al 18u per dag in tw stak soms liet ik zelfs men slaap vallen en speelde ik gewoon 36u aan een stuk ofzo. (geloof me ik weet hoe belachelijk dit klinkt maar was dus wel het geval)

Aangezien ik in de toekomst enkel nog opstart als ik een team heb zal ik eens overwegen wat offensiever te gaan spelen en zien of ik dat allemaal wel kan bijhouden want daar ben ik niet zo zeker van om eerlijk te zijn.

(heb maar 2 keer een mil-acc gehad en beide was ik maar een co voor paar uur en niet de hoofdspeler, waarbij wel een hele mooie op de franse dat rang 2 stond :))





Ik merk nu dat ondanks de vele jaren ervaring ik veel te vaak maar voor zeer korte periodes heb gespeeld en eigenlijk nog veel meer te leren had dan ik dacht :)
 

DeletedUser74047

Guest
Re: An Essay of Tribal Wars, by TMOMC & CbC

....

3. Then last but not least. De gesteldheid van de dorpen. Wat vele vergeten en wat gewoon ongelofelijk zonde is is om de gebouwenmanager aan te zetten (het liefst op een muur sjabloon)

eflybn.png

Evenals de massarecruit of de troepenmanager aan te zetten. Zo zullen er nieuwe troepen worden aangemaakt en zullen de dorpen ook zo snel mogelijk weer heel zijn (waardoor je weer beter kan deffen).

kleine sidenote bij je muursjabloon. Ik persoonlijk zou ook verzamelplaats daarin zetten en het liefst boven boer/muur. Hierdoor kun je als je de Account Manager constant aan houdt, ook altijd dodgen als iemand kata's op verzamelplaats gooit. Het is lullig als je daardoor gedodgde clears niet meer opnieuw kan dodgen of dat je een recap niet kan uitvoeren, omdat er geen verzamelplaats is bijvoorbeeld. Verder erg nuttige guide waardoor hopelijk het niveau wat omhoog kan gaan :D
 
Reactiescore
86
Re: An Essay of Tribal Wars, by TMOMC & CbC

kleine sidenote bij je muursjabloon. Ik persoonlijk zou ook verzamelplaats daarin zetten en het liefst boven boer/muur. Hierdoor kun je als je de Account Manager constant aan houdt, ook altijd dodgen als iemand kata's op verzamelplaats gooit. Het is lullig als je daardoor gedodgde clears niet meer opnieuw kan dodgen of dat je een recap niet kan uitvoeren, omdat er geen verzamelplaats is bijvoorbeeld. Verder erg nuttige guide waardoor hopelijk het niveau wat omhoog kan gaan :D

Het is bewust een erg basis sjabloon. Zit je op een kerk wereld dan is het handig om een kerk-massa sjabloon te hebben om je kerken terug te bouwen. Worden je boerderijen gekatad dan is het juist weer handig boerderij levels erin te hebben zodat je snel weer troepen kan maken. Het ligt maar net aan de situatie, een muur daarentegen, die gaat altijd op.

Daarnaast heb je natuurlijk nog de onzekerheid die een dergelijk sjabloon met zich meebrengt. Stel dat er 3 aanvallen op je dorp lopen. Alle aanvallen bevatten katapulten en beide ga je dodgen (lijkt me het meest logisch omdat anders je vz ook niet kapot gaat). Aanval 1 komt aan, de kata's slopen je vz en de rammen je muur. De AM zet vervolgens de vz en een paar muur levels in de maak. Aanval 2 komt, opnieuw wordt je vz gekatad en je muur geramt. De AM zet de VZ weer in de aanmaak maar deze zal nu achter de muurlevels staan. Gevolg: aanval 3 komt eraan en je vz is weg, als je deze aanval nog niet had gedodged dan zal je, om dat alsnog te doen, alsnog de vz er handmatig in moeten zetten.

Ik snap je punt overigens wel hoor maar we hebben er bij deze guide bewust voor gekozen bepaalde dingen wel/niet te vermelden omdat het anders (om het goed uit te leggen) nog veel langer zou worden en de guide daarmee zijn laagdrempeligheid (nog meer) zou verliezen. De guide brengt daarnaast spelers naar een niveau waarop ze (als het goed is) zelf, aan de hand van de situatie, een massa sjabloon optimaal kunnen instellen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser10875

Guest
Re: An Essay of Tribal Wars, by TMOMC & CbC

kleine sidenote bij je muursjabloon. Ik persoonlijk zou ook verzamelplaats daarin zetten en het liefst boven boer/muur. Hierdoor kun je als je de Account Manager constant aan houdt, ook altijd dodgen als iemand kata's op verzamelplaats gooit. Het is lullig als je daardoor gedodgde clears niet meer opnieuw kan dodgen of dat je een recap niet kan uitvoeren, omdat er geen verzamelplaats is bijvoorbeeld. Verder erg nuttige guide waardoor hopelijk het niveau wat omhoog kan gaan :D

In zo'n geval is het veel beter om niet op je AM te vertrouwen, maar het handmatig te gaan doen.

Guide van Grote Smurf

Zie pagina twee, Snellijst aanpassingen.

Die van muur kan je veranderen naar elk willekeurig gebouw (place, voor verzamelplaats, farm voor boerderij etc.)

Is vele malen sneller dan vertrouwen op je AM.
 

DeletedUser74047

Guest
Dat is waar :) In ieder geval een toffe guide die voor nieuwe spelers erg handig kan zijn!
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Dat is waar :) In ieder geval een toffe guide die voor nieuwe spelers erg handig kan zijn!

Ow, deze reactie zie ik pas laat! Bedankt! :)

Wellicht ook leuk om dit topic weer eens te bumpen gezien er een nieuwe wereld is gestart.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Super handig dit, heb er al een spelertje mee geholpen.
 

DeletedUser73803

Guest
Zie 'm nu pas voor 't eerst, super handig!
Fijn dat jullie hier tijd in hebben gestoken!
 
Bovenaan