Algemeen Plaatjes topic (tips/comments/creaties)

Reactiescore
464
20sc6fm.png
 
Reactiescore
55
mijn eerste plaatje, zouden jullie wat commentaar willen geven?

ben nog een beetje noobje op dit vlak dus niet te hard aub:p
 

Bijlagen

  • TiP stam .jpg
    TiP stam .jpg
    459 KB · Weergaven: 25
Reactiescore
464
mijn eerste plaatje, zouden jullie wat commentaar willen geven?

ben nog een beetje noobje op dit vlak dus niet te hard aub:p

Volgens mij is er niet echt meer veranderd buiten de kleur, maakt het lastig om er echt tips/commentaar op te geven :p

Ik raad je aan om hier even te kijken:

https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/faq-resources-tutorials.99089/

Prima topic voor tutorials om mee te beginnen en om het programma zelf wat meer onder de knie te krijgen ;)

Succes!
 
Reactiescore
55
hier wat gerommeld met GIMP.
zijn 2 plaatjes samengevoegd, Tekst krijg ik niet goed.. kan alleen wat basis dingen bewerken

zijn er meer mensen die met GIMP werken en nog actief zijn in plaatjes maken? het meeste is zo oud dat je er helemaal niks meer mee kan.

2e bewerking .jpg
 
Reactiescore
80
Smudges zijn awesome man, benieuwd hoe het eindresultaat wordt. Doe je smudgen via tablet of gewoon op laptop?
 
Reactiescore
80
Nice, heb je toevallig iets van een tutorial of iets waardoor je het eigen hebt gemaakt?
Ben daarnet hier aan begonnen.
Knight.png
 
Reactiescore
120
Pfoeh, activiteit :eek2:
En nog nice tags ook ipv buitenlanders die profielplaatjes in 1920x1080 hier plaatsen :tongue:

QBf9pD9.png


Work in progress

Begint er al echt nice uit te zien man. Ikzelf kan voor geen meter smudgen, maar als ik het doe gebruik ik vaak glowing edges op lighten om belichting te versterken, vind dat zelf wel vet. Kan je eens proberen. In ieder geval mooi begin, benieuwd naar het eindresultaat.

Nice, heb je toevallig iets van een tutorial of iets waardoor je het eigen hebt gemaakt?
Ben daarnet hier aan begonnen.
Knight.png

Ook vet, ben niet echt bekend met deze stijl tbh, hoe heb je het gemaakt? Met splatter brushes? Zou wel nog proberen om je achtergrond nog wat interessanter te maken en kleiner formaat werkt vaak ook fijner.
Voor tuts moet je hier eens kijken: https://www.deviantart.com/platinification/gallery/32703793/tutorials , dat zijn de tutorials waar ik het meeste aan gehad heb denk ik. Gemaakt door een oude legende van het GF hier :tongue:
 
Reactiescore
80
Ik had gezien dat ImHighSorry de vroegere Clinda was. Ik liep hier destijds ook rond, grappig dat sommigen hier na 10 jaar nog zijn.

Zijn inderdaad splatter brushes. Ik heb het inmiddels 'af', maar wil voor de verrassing nog even wachten met delen tot na de contest :p
Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden tho.
 
Reactiescore
80
Oh wot lees nu pas goed het voorstel haha.
Dus bij deze dan toch :) Als ik het upload via een website gaat het - zoals onderstaand - in kwaliteit achteruit. TW laat mij de afbeelding niet via het forum uploaden vanwege de grootte.
Iemand tips waardoor ik de optimale scherpte zoals in Photoshop kan behouden?

Member Of The Hopeless 4.jpg
Knight.png
 
Reactiescore
464
Oh wot lees nu pas goed het voorstel haha.
Dus bij deze dan toch :) Als ik het upload via een website gaat het - zoals onderstaand - in kwaliteit achteruit. TW laat mij de afbeelding niet via het forum uploaden vanwege de grootte.
Iemand tips waardoor ik de optimale scherpte zoals in Photoshop kan behouden?

Knight.png

Via imgur uploaden lukt niet? En als welk formaat heb je hem opgeslagen? Zover ik weet wil je in principe grafische designs bijna altijd in PNG opslaan.

Qua de tag zelf vind ik 'm best vet ;) Kwaliteit is inderdaad wel wat minder als je eerste upload, misschien toch een blur layer over het hoofd gezien oid? Enige puntje van kritiek is dat de brush clipping masks best overheersend zijn imo. De grotere 'vlokken' zijn nice. Ik zou zelf daar een flow mee creeren die in de richting van zijn zwaard uit gaat wat groot begint en kleiner eindigt of iets in die richting, sinds dat ook weer wat diepte creeert.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
464

Zeker niet verkeerd na een lange tijd ;) Fx en diepte zijn lekker. Probeer wel de voorgrond en achtergrond te scheiden van de blur, nu valt je focus een beetje weg aangezien die ook geblurd is (denk ik althans). Je render inwerking kan ook iets beter, op dit moment popt ie er namelijk iets teveel uit imo. Je kan bijvoorbeeld aan de kanten van de lightsources dit mee laten blenden door er in dit geval wat blauwe softbrush bij te gebruiken. Compo en flow zijn ook wat minder, c4d's lijken een beetje random geplaatst om de ruimte op te vullen. De render zelf heeft ook niet echt veel flow dus dat maakt het ook wel wat lastiger om er dmv c4d's en fx een betere flow mee te creeeren. Denk dat een andere render 't totaalplaatje meer naar voren zou brengen, voor een lange tijd eruit te zijn is ie zeker niet slecht ;) Keep it up!
 
Bovenaan