Algemeen Plaatjes topic (tips/comments/creaties)

DeletedUser77658

Guest
vl0rvd54.png


T/C? Misschien teveel spam van C4D's maar dat had ik zelf ook al door... :p
 

DeletedUser32240

Guest
vl0rvd54.png


T/C? Misschien teveel spam van C4D's maar dat had ik zelf ook al door... :p

het is idd een C4D spam.
Het is zelfs moeilijk om te achterhalen wat de flow van de C4D is t.o.v. de render.
Belichting is voor mij ook wat geforceerd op sommige plaatsen en ook wat monotoon.
probeer het wat simpel te maken, ik denk dat deze render gemakkelijker is om te smudgen dan in te voegen in een C4D tag.
 

DeletedUser75791

Guest
Mijn 1e signature, gemaakt aan de hand van een tutorial van BeIntelligent.
Hoor graag jullie meningen en eventuele tips / tricks om het er nog net wat beter uit te laten zien!

https://ibb.co/iZwRPo
Om te beginnen zou ik voortaan op een veel kleiner formaat taggen. Ik raad je aan om rond de 350/400x150/200 te gaan zitten. Tags/signatures en large art zijn twee verschillende dingen namelijk :p

Een duidelijke lichtbron vind ik persoonlijk altijd makkelijk werken, deze zie ik nergens terug in jouw tag. De effect C4Ds links- en rechtsbovenin zouden als lichtbron gezien kunnen worden, maar dit zou je met wat softbrushes kunnen verduidelijken. Iets wat met zulke grote afmetingen niet echt mooi wordt trouwens. Dit zorgt er ook voor dat de blending van je render niet helemaal klopt. Het lijkt erop dat er een rode lichtbron links van de render zou moeten zijn, maar de bovenkant van zijn schouder/capuchon rechts is ook belicht. Hetzelfde geldt voor de bovenkant van zijn hoofd.

De flow in je tag ontbreekt ook. De twee abstract C4Ds, die overigens met softbrush ook beter ingeblend kunnen worden, "flowen" een andere kant op. Ook zou je de volgende keer je render iets meer naar rechts kunnen plaatsen, zodat die niet in het midden geplaatst is maar volgens de regel van de derden (zie spoiler).

Desondanks is het niet slecht voor je 1e tag. Natuurlijk ook leuk dat er weer eens door iemand getagd wordt. :)

Bij de regel van derden moet je focal, bij tags meestal je render, op een van de vier stippen zitten die je op dit plaatje ziet.
rule_of_thirds_landscape_2048x2048.jpg
 

DeletedUser75791

Guest
Dit hoort eigenlijk in het Tips op Plaatjes + Tutorial - Topic, aangezien het een profiel- of stamplaatje is.

Ten eerste vraag ik me af wat die strepen linksbovenin zijn. Deze voegen volgens mij niets toe en passen ook niet echt bij de rest van het plaatje qua kleuren en flow. Linksonderin heb je ook weer een streep, die dan weer loodrecht op die andere strepen staan. Ook heb je de fractal op het zwaard een beetje raar uitgegumd. Het handvat ziet er hierdoor een beetje raar uit. Rechtsonderin heb je weer iets geplaatst waarvan ik me af vraag wat het is.
Je tekst is redelijk, maar je had beter de clipping mask een beetje kunnen smudgen zodat de kleur iets meer egaal werd. Ook is de lijn onder de tekst hier niet echt mooi. Daarbij vind ik het persoonlijk vaak mooier als de tekst op de onderste helft van het plaatje staat.
 

DeletedUser32240

Guest
fqdcvh9yt.png


T/c...
@7 Days To Design. @Nells @TheArtOfLove @McMagmaz (Hoop dat ik terug wat mensen trigger xD)

de smudge op zich is goed gelukt vind ik.
Het is, voor mij, wel overduidelijk dat je de tutorial van Frozen Grace hebt gevolgd.
Misschien is het voorhoofd links boven iets te licht maar voor de rest is de render goed gekozen en je hebt je BG lichtjes over je render gezet voor extra blending.
Ik denk dat je meer kan doen in het smudgen :)
KIU!
 

DeletedUser77658

Guest
Tnx! Heb je tips wat in praktijk toegepast...

2o80ci9e5rj.png


saai8ls73.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser79370

Guest
Tnx! Heb je tips wat in praktijk toegepast...

2o80ci9e5rj.png


saai8ls73.png
1e vind ik heel leuk, kleuren passen perfect bij elkaar, achtergrond met voorgrond verhouding ziet er prima uit. Helaas vind ik dat op bijde vlakken niet het geval bij het 2e plaatje. Maar de 1e is echt gaaf :)
 

DeletedUser32240

Guest
Tnx! Heb je tips wat in praktijk toegepast...

2o80ci9e5rj.png


saai8ls73.png
De eerste ziet er idd beter uit.
Probeer ook een flow in te houden want met die render heb je geen flow en moet je dus een static smudge op gebruiken.
Anders ziet het er goed uit, let wel op voor de render inwerking, rechterkant is donker en daar staat het meeste licht.

De pikachu is de minste van de 2, ik weet niet hoe je de flow in heb bepaald maar dat is het niet, daarom dat hij ook niet aangenaam is om naar te kijken ten opzichte van de eerste.
De render is ook niet heel goed ingewerkt, alsof dat je dat snel hebt willen afwerken aangezien je geen ideeën meer voor had om het te verbeteren/af te werken.

Als je een smudge zoals de eerste kan maken en verder verwerken, ga je ver geraken.
Probeer eveneens op te letten voor flow en render inwerking.
Eveneens een render proberen waar een actie/beweging in zit.

KIU!
 

DeletedUser32240

Guest
Soms leef ik nog en ja, ik heb er lang over gedaan..
ik probeer soms nog iets te doen maar gaat moeizaam.
 

DeletedUser70476

Guest
Soms leef ik nog en ja, ik heb er lang over gedaan..
ik probeer soms nog iets te doen maar gaat moeizaam.

Focal ligt op anime wijf en op de klok dus dat kijkt lastig, blauw overheerst maar als je met wat goede fx daar wat meer die oranje kleur in verwerkt kan dat nog goed uitpakken en zwz een kleiner canvas proberen ;)
 

DeletedUser32240

Guest
ja, dat is mij ook opgevallen dat ik 2 focussen heb en te monotoon.
Volgende zal mss beter zijn maar ik weet niet wanneer dat zal zijn xD
Thx for feedback anyway ^^
 

DeletedUser75791

Guest
Die 2 focals zijn storend zoals al gezegd idd^
Ik vind je render ook kut maar dat is meer persoonlijk dan dat jij daar wat aan kan doen denk ik :confused:. Je hebt het gezicht wel wat overbelicht met die softbrush. De kleur van het boek
kleurenblind, ik zie legit niet of het groen oranje of geel is:oops:
zou ik ook nog wat meer terug laten komen. Sowieso bij de klok, mocht je die er in willen houden.

Je hebt best lang niet getagd denk ik, ikzelf vind kleinere tags makkelijker om er weer even wat in te komen. Het lijkt sneller ergens op, althans dat idee heb ik altijd. Dus wellicht dat je dat wilt proberen.

Het was een tutorial van Platina
Er waren 2 tutorials die samen in 1 download kwamen, 1 daarvan was met behulp van een brug en de andere met een landschap
Overigens kwam dit van het zo veel mogelijk kopieren van de brug tut, en heb ik de andere maar half gevolgd en zelf dingen aangepast (of in ieder geval geprobeerd)
Bekijk bijlage 12656
Was alleen zonder geluid of wat dan ook (staan trouwens ook in dit topic https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/faq-resources-tutorials.99089/

Het is 1 van de characters van How to train your dragon gephotoshopped op een wagon, vandaar ook 'How to train your wagon'
De bedoeling was dat het iets in mountains of iets zou zijn om een beetje het landschap van de films te maken, vandaar die specifieke achtergrond

Ik snap niks, vandaar dat ik hier ben :p
Ben maar een beetje aan het rondkutten hier

Die tutorials van plat, heeft iemand die toevallig nog ergens? :engel:
 
Bovenaan