Algemeen Plaatjes topic (tips/comments/creaties)

DeletedUser32240

Guest
Het kan zijn dat ik zaterdag/zondag een tag of 2 kan maken.
Laat weten wat jullie willen zien, ik zou er misschien een tutorial van kunnen maken indien het plaatje goed in de smaak valt :)
Maar ik moet er zelf ook weer wat in komen :)
 

DeletedUser76786

Guest
hehe sorry als het hier niet thuis hoort, ik wil graag zelf plaatjes leren maken.
Om dat te doen moet ik leren tekenen, kleuren, verhaallijnen verzinnen etc... Het is lastig te werken met online tutorials en hoopte via hier tips/comments/tricks te krijgen om me te helpen verbeteren zodat ik zelf iets kan creëren.

Ik dacht om echt zelf te leren, moest ik leren tekenen. Daarom dat ik hieronder mijn eerste 4 werken wil plaatsen om hulp te krijgen in het verbeteren van mijn tekenvaardigheden, eens die af en verbeterd zijn wil ik die inkleuren en meer zoals echte renders maken en daarna een achtergrond scenario bedenken en creëren.

Ik hoop dat iemand met grafisch ontwerp ervaring me wat tips zou willen geven :)
Om niet te veel plaats in te nemen ga ik deze post updaten met elke bewerking.

aladdin 1 (1-4-2018).png simba 1 (1-4-2018).png stamper 1 (1-4-2018).png ariel 1 (1-4-2018).png


Alvast heel erg bedankt !! :)

edit:

aangezien ik die tekeningen heb gemaakt online op een schetsblok en opgeslagen heb als png, kan ik die andere tekeningen niet meer bewerken :(

dus ik heb geprobeerd rekening te houden met de tips in deze tekening:
deze kwaliteit is iets minder omdat ik deze op papier getekend heb, niet alle lijnen zijn 100% mee gescand
r8eea81.jpg

owja, sorry voor de wrijfvlekken (beetje slordig van me geweest)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser32240

Guest
In het algemeen vallen ze goed mee.
Ik kan zelf niet tekenen maar op zich doe je het sowieso beter dan mij.
Nu hier een paar puntjes waar je op kan werken:

Tekening 1 ziet de voet van Aladin er niet goed uit, ik denk dat je daarmee beter al eens kunt denken over hoe je hem wil plaatsen in een scenario.
Desnoods teken je zelfs grondlijnen bij want zijn achterste voet ziet er veel te hoog uit of het ziet ernaar uit dat hij op een helling zit.

Tekening 2 ziet er best goed uit, vergeet niet zijn tenen/nagels bij te tekenen. Ook, bij zijn achterste poot die verstopt is door de buik, denk ik dat je beter een liggende boog zet, als je zie wat ik bedoel. tenzij het een heel magere leeuw is.

Tekening 3 mis ik enkel een beetje het ander oog, als ik per perspectief zou kijken, zou een klein deeltje van zijn ander oog ook zichtbaar moeten zijn, achter zijn neusje. voor de rest ziet het de beste uit.

Tekening 4 heb je iets gemist bij het gezicht denk ik, het ziet er niet natuurlijk uit, je hebt de kaaklijn niet dat tot achter de oren gaat volgens mij en dat verneukt het een beetje.

Voor de rest, zoals ik zei, teken je zeker beter dan mij en ik hoop meer te kunnen zien van je tekeningen ^^
 

DeletedUser78303

Guest
hehe sorry als het hier niet thuis hoort, ik wil graag zelf plaatjes leren maken.
Om dat te doen moet ik leren tekenen, kleuren, verhaallijnen verzinnen etc... Het is lastig te werken met online tutorials en hoopte via hier tips/comments/tricks te krijgen om me te helpen verbeteren zodat ik zelf iets kan creëren.

Ik dacht om echt zelf te leren, moest ik leren tekenen. Daarom dat ik hieronder mijn eerste 4 werken wil plaatsen om hulp te krijgen in het verbeteren van mijn tekenvaardigheden, eens die af en verbeterd zijn wil ik die inkleuren en meer zoals echte renders maken en daarna een achtergrond scenario bedenken en creëren.

Ik hoop dat iemand met grafisch ontwerp ervaring me wat tips zou willen geven :)
Om niet te veel plaats in te nemen ga ik deze post updaten met elke bewerking.



Alvast heel erg bedankt !! :)
Ziet er leuk uit! Ik heb zelf vrij veel tekenlessen gehad, zei het in producttekenen. Het eerste wat mij opvalt is dat je lijnen 'harig' zijn. Wees wat zekerder in je bewegingen en trek die lijn in een keer. Een goede oefening daarvoor is bladen vol lijnen en basisvormen snel tekenen. Als je een rechte lijn wilt tekenen, beweeg dan je arm vanuit je schouder (dikke life hack!).
Werk ook meer aan perspectief en lichtwerking, dat maakt je tekening in een keer 100x meer realistisch!
Hoop dat je er wat aan hebt :)
 

DeletedUser76786

Guest
In het algemeen vallen ze goed mee.
Ik kan zelf niet tekenen maar op zich doe je het sowieso beter dan mij.
Nu hier een paar puntjes waar je op kan werken:

Tekening 1 ziet de voet van Aladin er niet goed uit, ik denk dat je daarmee beter al eens kunt denken over hoe je hem wil plaatsen in een scenario.
Desnoods teken je zelfs grondlijnen bij want zijn achterste voet ziet er veel te hoog uit of het ziet ernaar uit dat hij op een helling zit.

Tekening 2 ziet er best goed uit, vergeet niet zijn tenen/nagels bij te tekenen. Ook, bij zijn achterste poot die verstopt is door de buik, denk ik dat je beter een liggende boog zet, als je zie wat ik bedoel. tenzij het een heel magere leeuw is.

Tekening 3 mis ik enkel een beetje het ander oog, als ik per perspectief zou kijken, zou een klein deeltje van zijn ander oog ook zichtbaar moeten zijn, achter zijn neusje. voor de rest ziet het de beste uit.

Tekening 4 heb je iets gemist bij het gezicht denk ik, het ziet er niet natuurlijk uit, je hebt de kaaklijn niet dat tot achter de oren gaat volgens mij en dat verneukt het een beetje.

Voor de rest, zoals ik zei, teken je zeker beter dan mij en ik hoop meer te kunnen zien van je tekeningen ^^



tekening 1: ja, was mijn eerste tekening haha. Nu ik het beter bekijk zie ik dat ik inderdaad geen rekening heb gehouden met het scenario en perspectief. heel erg bedank om me erop te wijzen!

tekening 2: met de poten heb ik momenteel nog een beetje problemen om het realistisch te laten lijken. Ga ik eerst een beetje moeten oefenen voor ik het verder ga aanpassen. en oeps, die ene boog aan de achterste poot heb ik vergeten uitgummen en vervangen door een lichtere. Goed opgemerkt!

tekening 3: die had ik zelfs niet eens opgemerkt, dat ik een stukje van zijn andere oog vergeten ben.

tekening 4: ik moet inderdaad beter gezichten leren tekenen, haha. ga ik binnenkort werk van maken.

dankjewel voor de aandachtspuntjes!! :)
 

DeletedUser76786

Guest
Ziet er leuk uit! Ik heb zelf vrij veel tekenlessen gehad, zei het in producttekenen. Het eerste wat mij opvalt is dat je lijnen 'harig' zijn. Wees wat zekerder in je bewegingen en trek die lijn in een keer. Een goede oefening daarvoor is bladen vol lijnen en basisvormen snel tekenen. Als je een rechte lijn wilt tekenen, beweeg dan je arm vanuit je schouder (dikke life hack!).
Werk ook meer aan perspectief en lichtwerking, dat maakt je tekening in een keer 100x meer realistisch!
Hoop dat je er wat aan hebt :)
Dankjewel voor de tips, ga ik nu eens uitproberen!
Het enige wat ik niet zo heel erg goed begrijp, is wat je bedoelt met lichtwerking.
 

DeletedUser76786

Guest
In het algemeen vallen ze goed mee.
Ik kan zelf niet tekenen maar op zich doe je het sowieso beter dan mij.
Nu hier een paar puntjes waar je op kan werken:

Tekening 1 ziet de voet van Aladin er niet goed uit, ik denk dat je daarmee beter al eens kunt denken over hoe je hem wil plaatsen in een scenario.
Desnoods teken je zelfs grondlijnen bij want zijn achterste voet ziet er veel te hoog uit of het ziet ernaar uit dat hij op een helling zit.

Tekening 2 ziet er best goed uit, vergeet niet zijn tenen/nagels bij te tekenen. Ook, bij zijn achterste poot die verstopt is door de buik, denk ik dat je beter een liggende boog zet, als je zie wat ik bedoel. tenzij het een heel magere leeuw is.

Tekening 3 mis ik enkel een beetje het ander oog, als ik per perspectief zou kijken, zou een klein deeltje van zijn ander oog ook zichtbaar moeten zijn, achter zijn neusje. voor de rest ziet het de beste uit.

Tekening 4 heb je iets gemist bij het gezicht denk ik, het ziet er niet natuurlijk uit, je hebt de kaaklijn niet dat tot achter de oren gaat volgens mij en dat verneukt het een beetje.

Voor de rest, zoals ik zei, teken je zeker beter dan mij en ik hoop meer te kunnen zien van je tekeningen ^^

ik heb geprobeerd met je tips rekening te houden :)
Is hier het perspectief iets beter?
r8eea81.jpg
aladdin_and_abu_sketch_by_tombancroft-d9qdsah.jpg
 

DeletedUser32240

Guest
ik heb geprobeerd met je tips rekening te houden :)
Is hier het perspectief iets beter?
r8eea81.jpg
aladdin_and_abu_sketch_by_tombancroft-d9qdsah.jpg

Niet slecht, het is ook te zien of je het letterlijk wou overtekenen of wat van je eigen tekenstijl wou maken.
Want ik merk aan de ogen dat je ze anders tekent en ik weet niet of je dat vrijwillig deed of niet.
In het geval dat het vrijwillig was, ziet het er goed uit, er is nog wat werk aan de aap, alsof zijn hoofd eigenlijk in een windturbine zit.
Probeert ook op te letten aan zijn broek want voor zover ik zie, is het alsof hij een kleed aan heeft, je ziet zijn benen er niet in eigenlijk.
Ik weet dat Aladin eigenlijk breed gekleed is qua broek maar je kan het, ook al is het breed, een vorm geven zodanig dat je zijn linker- en rechterbeen kan opmerken.

Voor de rest valt het goed mee :)
KIU!
 

DeletedUser32240

Guest
Enige tijd dat ik nog iets heb gemaakt.
Hier dus ff snel wat gemaakt.
 

Bijlagen

  • New start 1.png
    New start 1.png
    475,7 KB · Weergaven: 19

DeletedUser79386

Guest

diagonale randen voelen naar mijn mening te willekeurig. Verder is de afbeeldingskwaliteit niet overal top.
De focus ligt niet helemaal op het onderwerp. Dit komt waarschijnlijk omdat het contrast van je render lager uitvalt dan in de achtergrond / bij de c4d's. Het toevoegen van juist een lichtbron en harde contrasten bij je onderwerp kunnen de aandacht trekken. Waardoor de hierarchie waarin de kijker je afbeelding 'leest' beter klopt.

Zit wel spanning in de achtergrond en effecten en de flow in de c4ds tegenover de render werken goed :)
 

DeletedUser32240

Guest
diagonale randen voelen naar mijn mening te willekeurig. Verder is de afbeeldingskwaliteit niet overal top.
De focus ligt niet helemaal op het onderwerp. Dit komt waarschijnlijk omdat het contrast van je render lager uitvalt dan in de achtergrond / bij de c4d's. Het toevoegen van juist een lichtbron en harde contrasten bij je onderwerp kunnen de aandacht trekken. Waardoor de hierarchie waarin de kijker je afbeelding 'leest' beter klopt.

Zit wel spanning in de achtergrond en effecten en de flow in de c4ds tegenover de render werken goed :)
Holy crap, sjoerd is back!! :eek:
ja de focus ligt niet helemaal op de render en die is niet helemaal ingewerkt omdat ik ook niet weet wat ik ervoor moet zetten.
De achtergrond is zuiver texture en ik heb 2 bubble effects gezet over de hele tag.
Maar ik had op zich ook 2 jaar niets gedaan qua tags voordat ik deze had gemaakt.
 

DeletedUser79370

Guest
Ik zag dat er levenwas dus ik ben benieuwd of er feedback is voor een forumgroentje als ik;
gallery.jpg
 
Reactiescore
46
Ik ben er weer en ben er dan ook meteen klaar voor om mezelf voor schut te zetten ^^
Tips/Tricks?

MONOKUMAw62.png
 

DeletedUser75791

Guest
Zowaar weer eens een tag gemaakt:
unw6wubt7568.png


Gecropt miss beter:
xrmpcf289.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser32240

Guest
Ik ben er weer en ben er dan ook meteen klaar voor om mezelf voor schut te zetten ^^
Tips/Tricks?

Bekijk bijlage 12968

Het is niet zo dat je voor schut ga gezet worden.
Het is wel zo dat wij soms hard aangaan over sommige fouten in het plaatje.
In jouw geval is het zo dat je render (personage) centraal staat in het plaatje terwijl wij meestal de regel van derden toepassen. (splits je hele breedte in 3 en zet je render links of rechts op focuspunten).

Je softbrushes op de schouder en arm zijn iets te zichtbaar.
probeer ook wat te doen met het achtergrond zelf, zoals de verste gedeelte wat meer te blurren, met de blurtool, om zo meer diepte te maken.

Voor de rest ziet het nog redelijk OK uit.

KIU!

Zowaar weer eens een tag gemaakt:
unw6wubt7568.png


Gecropt miss beter:
xrmpcf289.png

De cropped versie is beter in dit geval.
Ik zie dat sommige C4D deeltjes net iets te veel belicht zijn links (indien ik het goed zie).
Probeer daar wat aandachtiger mee te zijn.

Op de render mogen sommige delen ook iets donkerder zijn, je grootste lichtbron komt van links boven en rechts aan zijn heup heb je nog belichting dat niet overeen komt met wat het achtergront te bieden heeft.
Maar je bent ervaren genoeg om dat ook in te zien wat ik bedoel ;)
 
Bovenaan