[Ingevoerd] Ajax-gedreven dorpenselectie op de marktplaats

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 43 78,2%
  • Nee

    Stemmen: 12 21,8%

  • Totaal aantal stemmers
    55

DeletedUser64308

Guest
Op de marktplaats worden nu alle dorpen geladen in de select, terwijl dat meestal toch niet gebruikt wordt. Bij grote accounts (Zoals ik met 9k dorpen) wordt dit lastig en tijdrovend.
Als ik de pagina opsla heb ik een bestand van 790kB, als ik alleen de select opsla krijg ik een bestand van 739kB, dus dat komt er bij de laadtijd, wat totaal onnodig is.
Graag zou ik hier hetzelfde zien zoals bij verzamelplaats, met een Ajax-gedreven autocomplete, wat véél efficiënter is.
 
Reactiescore
19
ik denk dat als je wilt dat iemand hierover stemt dat je het wat duidelijker moet zeggen
ik snap er in ieder geval helemaal niets van
 

DeletedUser63648

Guest
Technisch gezien is het wel mooi uitgelegd :p

Waar het om gaat is dit:
De select van eigen dorpen ( je weet wel, dat witte balkje waar je op het pijltje kan drukken om je eigen dorpen uit te kiezen op de marktplaats) moet weg. In plaats daarvan moet er, net zoals bij de verzamelplaats, een pop-up komen om, indien gewenst, je eigen dorpen te zien/uitkiezen. Dit allemaal om de datastroom kleiner te maken.
 
Reactiescore
408
Je wilt dus ongeveer 40kb minder downloaden. Hoe sloom is je internet wel niet als je hier last van hebt....
 
Reactiescore
408
Op de marktplaats worden nu alle dorpen geladen in de select, terwijl dat meestal toch niet gebruikt wordt. Bij grote accounts (Zoals ik met 9k dorpen) wordt dit lastig en tijdrovend.
Als ik de pagina opsla heb ik een bestand van 790kB, als ik alleen de select opsla krijg ik een bestand van 739kB, dus dat komt er bij de laadtijd, wat totaal onnodig is.
Graag zou ik hier hetzelfde zien zoals bij verzamelplaats, met een Ajax-gedreven autocomplete, wat véél efficiënter is.

Dan staat de zin volgens mij verkeerd...
 

DeletedUser64308

Guest
Dan staat de zin volgens mij verkeerd...

Wat ik bedoelde is dat ik de pagina heb gestript op de select na en een bestand van 739kB bekwam.
Op zich is 790kB downloaden niet erg, maar bij 40-50 tabs begint het wel irritant te worden.
 
Reactiescore
60
Idd niet willen begrijpen, gewoon voor stemmen :p (heb ik ook gedaan)
 
Reactiescore
25
Bedankt voor je idee, het is doorgegeven

DS-11672
 
Reactiescore
25
Dit idee is met de update van dinsdag in het spel gekomen.
Nogmaals bedankt voor je idee
 
Bovenaan