Als ik hier objectief naar kijk dan vind ik het voorstel om straffen aan te passen aan de hand van wereldsnelheid / troepensnelheid een zeer goed idee. Het is namelijk zo dat als de spelwereld sneller is en troepen sneller lopen je even veel schade leid als je ban korter is.
Dit is echter enkel van toepassing op "tijdelijke blokkade" (= aanvalbare ban toch ?) en niet op de andere puntjes, omdat:
- Herstart en Permanante schorsing enkel voorvallen bij zware feiten en de snelheid van de wereld hier totaal geen invloed op heeft
- Aftrek reeds nu al is gericht op de grootte van het account en op elke wereld hetzelfde kan zijn, het enige verschil in snelheid van de wereld hier is de snelheid waarmee de gebande zen eigen dorpen terug kan opedelen of waarmee de andere spelers zijn dorpen kunnen nemen. In beide gevallen is de snelheid van de wereld voor de 2 hetzelfde dus is niemand in extreme bevoordeeld = eerlijke staf.
Voor "tijdelijke blokkade" zou er dus prima rekening kunnen gehouden worden met de spelsnelheid EN de troepensnelheid. Waarom met beiden ? Omdat de eerlijkheid gaat over de tijd die tegenstanders hebben om van je account te edelen, spelsnelheid speelt een rol over hoe snel je je offence kan opbouwen om te clearen of edels kan sparen in die periode terwijl troepensnelheid invloed heeft over hoe vaak je troepen heen en weer kunnen lopen.
Kortom volgende formule bepaalt de factor: snelheid x troepensnelheid
Deze formule wordt volgens mij al gebruikt door TW voor andere berekeningen ? Zou kunnen dat die anders is ook, maar ik zou dezelfde formule hanteren die TW al gebruikt.
Zo krijg je het volgende:
- snelheid 1 / troepensnelheid 1: 4 dagen (we nemen dit als standaard waarde)
- snelheid 2 / troepensnelheid 1: (4 dagen / 2) = 2 dagen
- snelheid 2 / troepensnelheid 0.5: (4 dagen / 1) = 4 dagen
- snelheid 4 / troepensnelheid 0.4: (4 dagen / 1.6) = 2.5 dagen
Verder wil ik aan dit topic nog 1 extra vraag / discussiepunt toevoegen:
Vinden jullie dat er voor een uitspraak van de straf een mogelijkheid moet zijn jezelf te verdedigen zonder daarbij je account in gevaar te brengen ? Indien ja, door middel van een niet aanvalbare ban voor een maximale periode (dit is volgens mij al zo bij aftrek, herstart en permanente schorsing maar niet bij tijdelijke blokkade) of zou een speler gewoon moeten kunnen verder spelen terwijl hij de kans krijgt zich te verdedigen tot de uitspraak gevallen is ?