Afwijkende straffen bij afwijkende wereldinstellingen

DeletedUser79777

Guest
Ik wil ook nog iets zeggen over de manier van modereren op een classic.
Een classic is geen normale wereld. Alles loopt er veel sneller. Een 30% dorpenverlies is veel minder erg dan 3dagen aanvalbare ban.
Misschien een ideetje om jullie ban aan te passen naar de wereldsnelheid. Bv op snelheid 1 : een 4dage ban = 4dagen . En op snelheid 4 : een 4dagen ban = een 1dag ban ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.489
Naar aanleiding van de fel bewerkte post van @miauw miauw hierboven (originele post kan je hier vinden) stel ik graag het straffen wijzigen op verschillende werelden ter discussie.

Hoe zien jullie dit dan graag?

De huidige straffenboom kan je hier vinden (clicky)

De straffen die we uitdelen;

  • Tijdelijke blokkade (3/5 dagen)
  • Aftrek (30%/50%)
  • Herstart
  • Permanente schorsing
Kan je even laten zien hoe je dit per wereldtype/snelheid/instellingen anders wil zien?

Alvast bedankt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Als ik hier objectief naar kijk dan vind ik het voorstel om straffen aan te passen aan de hand van wereldsnelheid / troepensnelheid een zeer goed idee. Het is namelijk zo dat als de spelwereld sneller is en troepen sneller lopen je even veel schade leid als je ban korter is.
Dit is echter enkel van toepassing op "tijdelijke blokkade" (= aanvalbare ban toch ?) en niet op de andere puntjes, omdat:
- Herstart en Permanante schorsing enkel voorvallen bij zware feiten en de snelheid van de wereld hier totaal geen invloed op heeft
- Aftrek reeds nu al is gericht op de grootte van het account en op elke wereld hetzelfde kan zijn, het enige verschil in snelheid van de wereld hier is de snelheid waarmee de gebande zen eigen dorpen terug kan opedelen of waarmee de andere spelers zijn dorpen kunnen nemen. In beide gevallen is de snelheid van de wereld voor de 2 hetzelfde dus is niemand in extreme bevoordeeld = eerlijke staf.

Voor "tijdelijke blokkade" zou er dus prima rekening kunnen gehouden worden met de spelsnelheid EN de troepensnelheid. Waarom met beiden ? Omdat de eerlijkheid gaat over de tijd die tegenstanders hebben om van je account te edelen, spelsnelheid speelt een rol over hoe snel je je offence kan opbouwen om te clearen of edels kan sparen in die periode terwijl troepensnelheid invloed heeft over hoe vaak je troepen heen en weer kunnen lopen.

Kortom volgende formule bepaalt de factor: snelheid x troepensnelheid
Deze formule wordt volgens mij al gebruikt door TW voor andere berekeningen ? Zou kunnen dat die anders is ook, maar ik zou dezelfde formule hanteren die TW al gebruikt.

Zo krijg je het volgende:
- snelheid 1 / troepensnelheid 1: 4 dagen (we nemen dit als standaard waarde)
- snelheid 2 / troepensnelheid 1: (4 dagen / 2) = 2 dagen
- snelheid 2 / troepensnelheid 0.5: (4 dagen / 1) = 4 dagen
- snelheid 4 / troepensnelheid 0.4: (4 dagen / 1.6) = 2.5 dagen

Verder wil ik aan dit topic nog 1 extra vraag / discussiepunt toevoegen:
Vinden jullie dat er voor een uitspraak van de straf een mogelijkheid moet zijn jezelf te verdedigen zonder daarbij je account in gevaar te brengen ? Indien ja, door middel van een niet aanvalbare ban voor een maximale periode (dit is volgens mij al zo bij aftrek, herstart en permanente schorsing maar niet bij tijdelijke blokkade) of zou een speler gewoon moeten kunnen verder spelen terwijl hij de kans krijgt zich te verdedigen tot de uitspraak gevallen is ?
 
Reactiescore
93
Word er hier nog iets mee gedaan?
 
Reactiescore
2.489
Word er hier nog iets mee gedaan?

We wachten op verdere feedback.

Als het zo'n belangrijk thema is in de community verwachten we wel iets meer reactie en feedback.
 
Reactiescore
338
Ik vind ook wel dat de tijdelijke bans aangepast moet worden aan de wereld om bovengenoemde redenen.

Die niet-aanvalbare ban om je eerst te kunnen verdedigen is ook wel een goed idee want als er idd een foute beschuldiging is, kan je account onterecht helemaal om zeep zijn. Indien het terecht is gebleken kan er alsnog een aanvalbare ban ingesteld worden.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik vind ook wel dat de tijdelijke bans aangepast moet worden aan de wereld om bovengenoemde redenen.

Die niet-aanvalbare ban om je eerst te kunnen verdedigen is ook wel een goed idee want als er idd een foute beschuldiging is, kan je account onterecht helemaal om zeep zijn. Indien het terecht is gebleken kan er alsnog een aanvalbare ban ingesteld worden.
Niet aanvalbare bans krijg je bij grof taalgebruik. Daar zijn we inmiddels dus mee bezig. Dit is een automatisch systeem en hoe grover iemand is hoe langer hij soms gebannen blijft. Ook is het zo dat je waarschuwingspunten blijven staan. Ben je dus binnen een half jaar weer grof tegen iemand, dan zul je zwaarder gestraft worden.

Ik kan dus enkel zeggen, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Met respect dus. Je hoeft dan niet bang te zijn voor een aanvalbare ban.
 

DeletedUser79332

Guest
Niet aanvalbare bans krijg je bij grof taalgebruik. Daar zijn we inmiddels dus mee bezig. Dit is een automatisch systeem en hoe grover iemand is hoe langer hij soms gebannen blijft. Ook is het zo dat je waarschuwingspunten blijven staan. Ben je dus binnen een half jaar weer grof tegen iemand, dan zul je zwaarder gestraft worden.

Ik kan dus enkel zeggen, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Met respect dus. Je hoeft dan niet bang te zijn voor een aanvalbare ban.

Precies dit. Zorg gewoon dat je en je stamgenoten niet in de situatie komen dat ze een ban kunnen ontvangen.
 
Reactiescore
326
Naar aanleiding van de fel bewerkte post van @miauw miauw hierboven (originele post kan je hier vinden) stel ik graag het straffen wijzigen op verschillende werelden ter discussie.

Hoe zien jullie dit dan graag?

De huidige straffenboom kan je hier vinden (clicky)

De straffen die we uitdelen;

  • Tijdelijke blokkade (3/5 dagen)
  • Aftrek (30%/50%)
  • Herstart
  • Permanente schorsing
Kan je even laten zien hoe je dit per wereldtype/snelheid/instellingen anders wil zien?

Alvast bedankt.

Bij tijdelijke blok: Zeker aanpassen naar de snelheid van de wereld.
Aftrek: Gelijk houden
Herstart en perm. schorsing: Gelijk houden

Alleen bij een tijdelijke blokkade weegt de snelheid van de wereld zeker mee in de zwaarte van de straf, dit zou dus aangepast kunnen worden.

Wel zit je met het effect van een straf. Spelers krijgen geen 5 dagen straf om op die manier weggespeeld te worden, maar om van het straf te leren (Tijd werkt hierbij vaak gewoon het beste). Als je dan opeens maar 1 dag straf hebt, is dat psychologische deel weg.

Niet aanvalbare bans (Als deze dan enkel voor grof taalgebruik zijn), moeten gewoon gelijk blijven.
 
Bovenaan