1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

    Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

Afwijkende straffen bij afwijkende wereldinstellingen

Discussie in 'Discussie' gestart door miauw miauw, 16. dec 2018.

Deel Deze Pagina

  1. miauw miauw

    miauw miauw

    Lid geworden:
    10. sep 2018
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik wil ook nog iets zeggen over de manier van modereren op een classic.
    Een classic is geen normale wereld. Alles loopt er veel sneller. Een 30% dorpenverlies is veel minder erg dan 3dagen aanvalbare ban.
    Misschien een ideetje om jullie ban aan te passen naar de wereldsnelheid. Bv op snelheid 1 : een 4dage ban = 4dagen . En op snelheid 4 : een 4dagen ban = een 1dag ban ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16. dec 2018
  2. Duckje

    Duckje Tribal Wars Team Community Manager

    Lid geworden:
    16. nov 2006
    Berichten:
    9.511
    Leuk Bevonden:
    984
    Naar aanleiding van de fel bewerkte post van @miauw miauw hierboven (originele post kan je hier vinden) stel ik graag het straffen wijzigen op verschillende werelden ter discussie.

    Hoe zien jullie dit dan graag?

    De huidige straffenboom kan je hier vinden (clicky)

    De straffen die we uitdelen;

    • Tijdelijke blokkade (3/5 dagen)
    • Aftrek (30%/50%)
    • Herstart
    • Permanente schorsing
    Kan je even laten zien hoe je dit per wereldtype/snelheid/instellingen anders wil zien?

    Alvast bedankt.
     
  3. Warre

    Warre

    Lid geworden:
    19. feb 2008
    Berichten:
    4.398
    Leuk Bevonden:
    452
    Als ik hier objectief naar kijk dan vind ik het voorstel om straffen aan te passen aan de hand van wereldsnelheid / troepensnelheid een zeer goed idee. Het is namelijk zo dat als de spelwereld sneller is en troepen sneller lopen je even veel schade leid als je ban korter is.
    Dit is echter enkel van toepassing op "tijdelijke blokkade" (= aanvalbare ban toch ?) en niet op de andere puntjes, omdat:
    - Herstart en Permanante schorsing enkel voorvallen bij zware feiten en de snelheid van de wereld hier totaal geen invloed op heeft
    - Aftrek reeds nu al is gericht op de grootte van het account en op elke wereld hetzelfde kan zijn, het enige verschil in snelheid van de wereld hier is de snelheid waarmee de gebande zen eigen dorpen terug kan opedelen of waarmee de andere spelers zijn dorpen kunnen nemen. In beide gevallen is de snelheid van de wereld voor de 2 hetzelfde dus is niemand in extreme bevoordeeld = eerlijke staf.

    Voor "tijdelijke blokkade" zou er dus prima rekening kunnen gehouden worden met de spelsnelheid EN de troepensnelheid. Waarom met beiden ? Omdat de eerlijkheid gaat over de tijd die tegenstanders hebben om van je account te edelen, spelsnelheid speelt een rol over hoe snel je je offence kan opbouwen om te clearen of edels kan sparen in die periode terwijl troepensnelheid invloed heeft over hoe vaak je troepen heen en weer kunnen lopen.

    Kortom volgende formule bepaalt de factor: snelheid x troepensnelheid
    Deze formule wordt volgens mij al gebruikt door TW voor andere berekeningen ? Zou kunnen dat die anders is ook, maar ik zou dezelfde formule hanteren die TW al gebruikt.

    Zo krijg je het volgende:
    - snelheid 1 / troepensnelheid 1: 4 dagen (we nemen dit als standaard waarde)
    - snelheid 2 / troepensnelheid 1: (4 dagen / 2) = 2 dagen
    - snelheid 2 / troepensnelheid 0.5: (4 dagen / 1) = 4 dagen
    - snelheid 4 / troepensnelheid 0.4: (4 dagen / 1.6) = 2.5 dagen

    Verder wil ik aan dit topic nog 1 extra vraag / discussiepunt toevoegen:
    Vinden jullie dat er voor een uitspraak van de straf een mogelijkheid moet zijn jezelf te verdedigen zonder daarbij je account in gevaar te brengen ? Indien ja, door middel van een niet aanvalbare ban voor een maximale periode (dit is volgens mij al zo bij aftrek, herstart en permanente schorsing maar niet bij tijdelijke blokkade) of zou een speler gewoon moeten kunnen verder spelen terwijl hij de kans krijgt zich te verdedigen tot de uitspraak gevallen is ?
     
    Jentele en maretan vinden dit leuk.
  4. Jentele

    Jentele

    Lid geworden:
    27. jun 2015
    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    14
    Word er hier nog iets mee gedaan?
     
  5. Duckje

    Duckje Tribal Wars Team Community Manager

    Lid geworden:
    16. nov 2006
    Berichten:
    9.511
    Leuk Bevonden:
    984
    We wachten op verdere feedback.

    Als het zo'n belangrijk thema is in de community verwachten we wel iets meer reactie en feedback.
     
  6. driesbiljart

    driesbiljart

    Lid geworden:
    14. jun 2013
    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    137
    Ik vind ook wel dat de tijdelijke bans aangepast moet worden aan de wereld om bovengenoemde redenen.

    Die niet-aanvalbare ban om je eerst te kunnen verdedigen is ook wel een goed idee want als er idd een foute beschuldiging is, kan je account onterecht helemaal om zeep zijn. Indien het terecht is gebleken kan er alsnog een aanvalbare ban ingesteld worden.
     
  7. famdecibel

    famdecibel Tribal Wars Team Game Mod

    Lid geworden:
    26. jul 2008
    Berichten:
    5.581
    Leuk Bevonden:
    803
    Niet aanvalbare bans krijg je bij grof taalgebruik. Daar zijn we inmiddels dus mee bezig. Dit is een automatisch systeem en hoe grover iemand is hoe langer hij soms gebannen blijft. Ook is het zo dat je waarschuwingspunten blijven staan. Ben je dus binnen een half jaar weer grof tegen iemand, dan zul je zwaarder gestraft worden.

    Ik kan dus enkel zeggen, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Met respect dus. Je hoeft dan niet bang te zijn voor een aanvalbare ban.
     
  8. Je-maintiendrai

    Je-maintiendrai

    Lid geworden:
    24. mrt 2018
    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    445
    Precies dit. Zorg gewoon dat je en je stamgenoten niet in de situatie komen dat ze een ban kunnen ontvangen.
     
  9. BangerdIsWhoIAm

    BangerdIsWhoIAm

    Lid geworden:
    23. mrt 2014
    Berichten:
    1.688
    Leuk Bevonden:
    197
    Bij tijdelijke blok: Zeker aanpassen naar de snelheid van de wereld.
    Aftrek: Gelijk houden
    Herstart en perm. schorsing: Gelijk houden

    Alleen bij een tijdelijke blokkade weegt de snelheid van de wereld zeker mee in de zwaarte van de straf, dit zou dus aangepast kunnen worden.

    Wel zit je met het effect van een straf. Spelers krijgen geen 5 dagen straf om op die manier weggespeeld te worden, maar om van het straf te leren (Tijd werkt hierbij vaak gewoon het beste). Als je dan opeens maar 1 dag straf hebt, is dat psychologische deel weg.

    Niet aanvalbare bans (Als deze dan enkel voor grof taalgebruik zijn), moeten gewoon gelijk blijven.