Afspraken W64

Reactiescore
152
Goedenacht alle AF-ers en lezers van dit Forum,

Ik heb hier persoonlijk een tijdje over na zitten denken om dit wel te doen of niet te doen, maar ik ben tot de conclusie gekomen om deze stap toch te ondernemen, omdat ik denk dat we er de rest van de wereld allen profijt van zullen gaan hebben.

Regels Cluster-fucken:

- Geen Barbarendorpen binnen het cluster van de vijand edelen.
- Geen Spelers waar zonder bewijs geen banden mee zijn overnemen (minimaal 1 maand aan contact is noodzakelijk gaat om MB/DU of persoonlijke banden) Dorpen buiten de contacten liggen safe in je cluster.
- Enkel vijandelijke Mb's, of vijand, maar niet buiten de linie van 5 linies achter het cluster van de tegenstander, vanaf je eigen meest front liggende dorp.

Kata-afspraken:

Over deze kwestie kan ik vrij duidelijk zijn, waarbij ik denk dat de hele wereld hier over eens zal zijn.

Kata's enkel op:

- Verzamelplaats
- Muur
- Toren

Verder lijken mij dit duidelijke regels, waarbij we denk ik de wereld een stuk leuker en vlekkelozer kunnen laten verlopen als door telkens modder naar elkaar te lopen gooien.

Mochten er aanpassingen, vragen of aanvullingen zijn, dan hoor ik dat met liefde en kunnen we altijd kijken hoe we eruit kunnen komen.

Met vriendelijke groet,
Eigenaar Pony
 
Reactiescore
1.278
Goed initiatief, ik denk dat het verstandig is om straffen toe te voegen aan de afspraken voor het geval mocht per ongeluk of expres toch een regel overtreden worden. Dit geeft spelers toch even een extra geheugensteuntje om er net iets meer op te letten. Bij clusterfucks bijvoorbeeld het uitbouwen van het dorp en rond de 10k punten afstaan en het afgeven van een frontdorp.

Bij kata's kan je bij onder de 5 kata aanvallen NAP's geven voor het dorp voor 2 dagen. Bij meer dan 5 kata aanvallen een eenzijdige NAP voor een week.

Voor de rest is punt 1 van de CF afspraken een goede.

Punt twee is iets wat vaag, ik opper om spelers te verplichten om kenbaar te maken wie MB's of du's van je zijn. DIt kan dan naar keuze of op je profiel, of op het profiel van de du/mb of een eigen MB'stam. Die 1 maand contact vind ik eerlijk gezegd onnodig en onzin.

Punt 3, ik snap je punt , maar hou zelf meer van gewoon niet CF's kunnen leggen via neutrale spelers ongeacht hoever ze in het cluster liggen cluster is cluster dan. Al moet je natuurlijk wel 50%+ dominantie hebben in een gebied voordat je het uberhaupt een cluster kan noemen, maar dit spreek wel voor zich.

Voor de rest nog een leuk punt om over na te denken zijn bijvoorbeeld de situatie die voor gedaan heeft met Fix en het leggen van de cfs bij modus. Dit zou simpelweg op te lossen zijn door mensen geen edels te laten sturen op op barbaren of neutrale spelers die in iemands cluster liggen. Voorkom je ook gelijk het vervelende gedrag dat mensen barbaren gaan voor edelen. -> gelijk even erbij zetten dat mensen barbaren onder de 4k niet mogen spiken kan ook wel irritaties voorkomen.

En al heb je een MB ergens liggen en iemand clustert zich eromheen. Mag de moraalheer dan nog wel dat dorp edelen onder het mom van het dorp hoorde al bij ons. (toren technisch belangrijk)

Evenals het nemen van een MB, DU die al ligt in iemands cluster ... lijkt me logisch dat dat niet gewenst is, maar ja je weet het maar nooit met de mensen die vandaag de dag op TW rondlopen.:D
 
Reactiescore
152
Het initiatief is er zeker, aangezien iedereen zijn eigen regels maakt en ik daar 1 regel van wil maken. Ik wil er vooral voor zorgen dat discussies zoals de laatste paar dagen gelijk de prullenbak in kunnen, zodat we duidelijkheid hebben.

Ik snap je punten @kingsdorp maar ik wil er eerst meerdere mensen op laten reageren en dan alle punten eens op een rijtje zetten om een duidelijk beeld en duidelijke afspraken gaan maken om deze wereld op een fatsoenlijke manier te spelen, want op dit moment lijkt het AF op een bij elkaar geraapt stel pubers die denken dat ze overal verstand van hebben.

Dit topic is geopend om voor eens en al de CF en Kata afspraken voor iedereen van W64 duidelijk te maken, zodat er nergens meer misverstanden over kunnen bestaan en we al deze zinloze en azijn zeikerige discussies achter ons kunnen laten en eens met echte P&P kunnen beginnen.


Met vriendelijke groet,
Eigenaar Pony

Edit: Een straf-recht systeem, lijkt mij een zeer efficiënte manier om fouten in de toekomst tegen te gaan.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser79512

Guest
Wel grappig dat dit topic geopend wordt, nadat wij van uit Modus het initiatief hebben genomen om dit met de Top 4 stammen te bespreken ;)
Maarjah zoals ik gister in mijn PM (waarvan jouw post wel deels een kopie lijkt te zijn van mijn PM :p) - die ik ook naar jou heb gestuurd Pony - al aangaf vind ik niet dat dit soort dingen op het AF besproken hoeven te worden omdat dit een leidingszaak betreft (Mochten alle Top 4 stammen nu precies dezelfde gedachtegang hebben omtrent de afspraken rond CF/Kata, dan kan dit topic altijd nog gebruikt worden om alles duidelijk op papier te hebben staan, maar dit is nog niet het geval).

Vandaar dat ik ook graag een reactie op mijn PM van je zie Pony. Ik heb van de leiding van Fix en Qua al mooi een reactie gehad en we zijn hier over in overleg, alleen jouw reactie ontbreekt nog.

MvG,
Jordi | The Guru
 
Reactiescore
1.075
Enige probleem met dit soort dingen is, dat buiten Qua, fix, modus en nova er niemand zal aan meedoen van de kleinere stammen. Waar dan weer potentiele achterpoortjes inzitten voor alsnog de cf regels te doorbreken. Een strafrecht systeem is ook bijna onmogelijk. Wie gaat hier met eer en geweten kunnen zeggen dat bepaalde mensen hier geen voordelen gaan proberen uit halen. Op dit moment geen probleem, maar zodra het minder gaat met een stam denken bepaalde mensen toch fuck it en lappen ze zulke regels aan hun laars, waarna het gehele systeem in duigen valt.
 

DeletedUser77704

Guest
Als ik het goed begrijp bij stap drie, mag je niet achter de 5e linie edelen, desondanks dit een vijand is?

Zat ook al raar op te kijken van die regel. Daarbij vind ik het begrip linie niet heel duidelijk XD
 

DeletedUser20001

Guest
Je mag toch van de vijand elk dorp edelen, ook al ligt deze op 20 linies achter je front??
 

DeletedUser68589

Guest
Dat lijkt me ook wel. je moet alle dorpen van de vijand kunnen overnemen.
 

DeletedUser47575

Guest
Wel grappig dat dit topic geopend wordt, nadat wij van uit Modus het initiatief hebben genomen om dit met de Top 4 stammen te bespreken ;)
Maarjah zoals ik gister in mijn PM (waarvan jouw post wel deels een kopie lijkt te zijn van mijn PM :p) - die ik ook naar jou heb gestuurd Pony - al aangaf vind ik niet dat dit soort dingen op het AF besproken hoeven te worden omdat dit een leidingszaak betreft (Mochten alle Top 4 stammen nu precies dezelfde gedachtegang hebben omtrent de afspraken rond CF/Kata, dan kan dit topic altijd nog gebruikt worden om alles duidelijk op papier te hebben staan, maar dit is nog niet het geval).

Vandaar dat ik ook graag een reactie op mijn PM van je zie Pony. Ik heb van de leiding van Fix en Qua al mooi een reactie gehad en we zijn hier over in overleg, alleen jouw reactie ontbreekt nog.

MvG,
Jordi | The Guru

Wil je een sticker?
 

DeletedUser47575

Guest
Wat is dit nou weer voor domme opmerking? Hoe oud ben je, 12?

Ik dacht misschien wil je een beloning. Je bent net een leerling uit een van mn klassen. Als een andere leerling initiatief neemt, dan reageert hij ook altijd: 'Dat heb ik al gedaan of dat wist ik ook.' Hij wil dan ook altijd een complimentje.
 

DeletedUser79512

Guest
Ik dacht misschien wil je een beloning. Je bent net een leerling uit een van mn klassen. Als een andere leerling initiatief neemt, dan reageert hij ook altijd: 'Dat heb ik al gedaan of dat wist ik ook.' Hij wil dan ook altijd een complimentje.

Ten eerste, ik hoef geen compliment.
Ten tweede, Pony is niet degene die het initiatief heeft genomen en met zijn openingsbericht van dit topic laat hij net lijken alsof hij degene is die dit straks allemaal gestart is om er met 'de eer' vandoor te lopen. Hetgeen wat mij daar aan stoort is dat ik van hem niet eens fatsoenlijk een antwoord krijg op de PM die ik heb rondgestuurd, maar hij wel doodleuk een topic op het AF kan starten. Ik hoef helemaal geen credits verder, interesseert me geen hol, als dingen maar geregeld worden en met het negeren van mijn PM gebeurt dat dus niet.

En daarnaast van jouw reactie wordt ik echt pist link. Met die opmerking behandel je me als een klein kind en volgens mij zijn we volwassen mensen. Hoef je me niet respectloos te gaan behandelen, maar dat snap je zelf ook wel denk ik.
 

DeletedUser47575

Guest
Ten eerste, ik hoef geen compliment.
Ten tweede, Pony is niet degene die het initiatief heeft genomen en met zijn openingsbericht van dit topic laat hij net lijken alsof hij degene is die dit straks allemaal gestart is om er met 'de eer' vandoor te lopen. Hetgeen wat mij daar aan stoort is dat ik van hem niet eens fatsoenlijk een antwoord krijg op de PM die ik heb rondgestuurd, maar hij wel doodleuk een topic op het AF kan starten. Ik hoef helemaal geen credits verder, interesseert me geen hol, als dingen maar geregeld worden en met het negeren van mijn PM gebeurt dat dus niet.

En daarnaast van jouw reactie wordt ik echt pist link. Met die opmerking behandel je me als een klein kind en volgens mij zijn we volwassen mensen. Hoef je me niet respectloos te gaan behandelen, maar dat snap je zelf ook wel denk ik.

Omdat je zit te piepen over credits als een klein kind. Dat is nu al twee keer mijn punt. Het gaat niet om credits of wie de eerste is, maar toch moet je het even melden. Het gaat om een discussie omtrent de afspraken, waarom is dat iets waar vier man bediscussiëren? Ik vind namelijk dat in het bovenstaande stuk mist dat interns van een MB of DU in een anders gebied ook als CF tellen.
 

DeletedUser79512

Guest
Omdat je zit te piepen over credits als een klein kind. Dat is nu al twee keer mijn punt. Het gaat niet om credits of wie de eerste is, maar toch moet je het even melden. Het gaat om een discussie omtrent de afspraken, waarom is dat iets waar vier man bediscussiëren? Ik vind namelijk dat in het bovenstaande stuk mist dat interns van een MB of DU in een anders gebied ook als CF tellen.

Snap je nou echt niet dat ik niet loop te piepen over credits?
Zie je me zeggen dat het iets is voor alleen 4 man om te bespreken?
Volgens mij zijn zaken zoals dit geen zaken waarbij jan alleman in de hele TW community zich mee kan bemoeien of hoort te volgen. Het is dan ook de taak van de leiding van een stam om dit soort dingen te regelen en niet met zn allen klakkeloos op het AF door elkaar te gaan spammen. Daarbij lijkt het mij logischer dat als je als leiding een PM over mogelijke afspraken krijgt, je dit op het stammenforum gooit om daar met je stam als geheel naar de mogelijke afspraken gaat kijken. Om vervolgens een unaniem stamoordeel te vormen en die neer te leggen bij de persoon die met het voorstel kwam voor verder overleg en eventuele aanpassingen of akkoord.
 
Reactiescore
1.278
Omdat je zit te piepen over credits als een klein kind. Dat is nu al twee keer mijn punt. Het gaat niet om credits of wie de eerste is, maar toch moet je het even melden. Het gaat om een discussie omtrent de afspraken, waarom is dat iets waar vier man bediscussiëren? Ik vind namelijk dat in het bovenstaande stuk mist dat interns van een MB of DU in een anders gebied ook als CF tellen.

In feite gaat het hier wel om fatsoensnormen, althans ik vind het vrij fatsoenlijk om te reageren op mededelingen. Op het moment dat iemand niet op zo'n initiatief in gaat IG, maar hier op het AF zich presenteert als boegbeeld van fairplay ... dan snap ik dat dit enig sinds dubbel overkomt. Ik snap dat het AF misschien voor Pony een betere manier is, maar hierover kan denk ik gewoon gecommuniceerd worden ... het opdringen is volgens mij nergens voor nodig.

Overigens vind ik jouw reactie "Wil je een sticker?" ook erg onnodig en onfatsoenlijk, laten we hier aub het niveau iets hoger houden. We kunnen zeker niet altijd met elkaar eens zijn hier, maar ik betwijfel of het vragen van zulke onnozele vragen aan elkaar hier iets beter aan maakt.

Vind trouwens het helemaal niet nodig om het hier over te hebben in dit topic, zou het liefst het zelfs in de toekomst vermijden ... het neigt naar modder gegooi in een topic met goede intenties. Toch wilde ik hier even op reageren, omdat je in mijn ogen Jordi onterecht aan het aanvallen bent.
 
Reactiescore
152
Ik wou dit plan al dagen doorzetten, maar toen jullie kwamen met het plan op stam-niveau, dacht ik dat het mij beter leek om dit op wereld-niveau duidelijk te krijgen, zodat iedereen er baat bij heeft.
 
Reactiescore
1.278
Ik wou dit plan al dagen doorzetten, maar toen jullie kwamen met het plan op stam-niveau, dacht ik dat het mij beter leek om dit op wereld-niveau duidelijk te krijgen, zodat iedereen er baat bij heeft.

Is je goed recht, maar het punt dat Jordi aanhaalt kan ik mezelf wel in vinden eerlijk gezegd. Het onbeantwoord laten van zo'n verzoek is natuurlijk niet netjes.

Prima dat jij/nova graag wereld-niveau afspraken wilt, maar ik kan nu al vertellen dat dat niet haalbaar is. Niet iedereen komt op het AF namelijk en nog het belangrijkste misschien niet iedereen is geïnteresseerd in kata en CF afspraken. Er zijn altijd een hoop kleinere stammen die graag op de eigen manier het spel spelen en ik kan nu al vertellen dat die zich absoluut niet de les gaan laten lezen.

Wat normaal gesproken dan ook gebeurd is met de 'top' stammen regels afspreken waar samenwerkende stammen met de 'top' stammen ook zich aan moeten houden onder verantwoordelijkheid van de 'top' stam. Op deze manier bereik je al 80+% van de wereld, zeker omdat er dan ook niet gecf't en gekatad mag worden tegen stammen die niet aan de afspraken meedoen ... althans zolang ze het zelf ook niet doen.
 
Bovenaan