Afscheid

Reactiescore
30
Beste lezers,

Ik wilde via deze weg jullie verwittigen dat ik per direct stop met het spelen op deze wereld. Dit heeft één voornaamste oorzaak, die ik ook heb proberen uit te leggen in onderstaande post op ons stamforum van Covert. Ik maak hier even een apart topic voor aan, omdat ik het Error vs Hack topic niet geschikt vindt, niet in de laatste plaats doordat Hack niet meer bestaat.

Beste Covert-leden,

Hierbij kondig ik mijn afscheid aan; ik ga W40 verlaten. Er zal geen nieuwe speler voor dit account gevonden worden. Hieronder leg ik uit wat mij hiertoe aangezet heeft.

Al tijden spelen er problemen in het noordwestelijke deel van deze wereld. Het is hier het langst onduidelijk gebleven wie aan welke kant stond, wie met wie kon samenwerken, en vooral wie met wie niet kon samenwerken. Het was voor mij dan ook een verlichting om te zien dat Hack werd opgericht: een samenvoeging van verschillende stammen die qua formaat geschikt was om een bondgenootschap met de rest van de wereld aan te gaan. Dit bondgenootschap zou zich moeten richten op de gedoemde nummer 1 en vijand van deze wereld; Error. EINDELIJK was het besef daar, dat er wel samengewerkt móést worden om een kans te maken. Ook Calm-spelers kregen dit besef en voegden zich voor een groot deel bij XUQ. Er was weer hoop ''onder het volk'', omdat Error tot dan toe weinig tegenstand te dulden had van wie dan ook, zeker ook omdat Calm tot nog toe aan hun kant stond.
Wat mij betreft had de rest van de wereld zich al veel eerder moeten verenigen, maar goed, het begin was er dan toch.

Hack liep niet altijd bepaald even soepel. Accounts werden weggespeeld, werden inactief, of veroorzaakten andere problemen. Ringo trad dan weer aan als leider, dan weer af. Het viel niet mee om een groep spelers die eerst recht tegenover elkaar stonden (Raid en N-S) op één lijn te krijgen. Die scheidslijn verdween langzamerhand weliswaar, maar er ontstond toen een andere scheidslijn: ben je voor of tegen Ringo? Deze vraag speelde eigenlijk op de hele wereld, waarbij het grote deel tegen hem is of was. Ik zelf had niet zulke grote problemen met Ringo. Ik had hem een kans gegeven op deze wereld, en ik kwam er achter dat hij zich hier voor lange tijd in-game nog redelijk gedroeg. Soms moet je de ballen hebben om zelf iets te ervaren waar anderen (vaak op basis van horen zeggen) al een oordeel over klaar hebben. Helaas moet ik zeggen dat hij zich op bepaalde vlakken de laatste tijden niet naar mijn wens heeft gedragen, en dat de samenwerking tot een laag punt bekoeld is. Dit begon natuurlijk al bij het vallen van Hack waarvan ik hem toch voor een aanzienlijk deel verantwoordelijk voor houd. De twijfel over zijn persoonlijkheid sloeg bij velen in onze stam toe, en daarmee de twijfel over zijn nauwe kameraden (rasta e.d.).

Toen Hack viel, heb ik nog éénmaal de goede moed bij elkaar geraapt om een nieuwe stam op te richten. Ik ben een speler die speelt voor de wereldwinst, en het voor ''het plezier en gezelligheid'' spelen zoals het hoofddoel is van N-S ben ik niet van. Ik wist dat we een degelijke stam nodig hadden om nog wat uit te kunnen richten, en er moesten zaken veranderd worden die in Hack fout gingen. Ik was er van geschrokken dat Hack zo snel uit elkaar gescheurd werd door een voorval (weliswaar een ernstig voorval) zoals dat van The High Sparrow. Eenheid in een stam is het allerbelangrijkste. Je kunt van Error vinden wat je wil, maar afgezien van het verlies van een paar leden staat de hele stam nog overeind met Harm nog steeds aan het roer. Dát is eenheid uitstralen, waarbij je de mindere dingen en dingen waar je het niet mee eens bent slikt in het belang van de stam. Om een voorbeeld hiervan aan te halen dat dit ons van het begin tot het eind niet gelukt is, had ik het onderstaande op het leidersforum gepost. Zo'n breuk aan meningsverschillen met name rondom Ringo is funest geweest. Spijtig om dat zo laat nog te moeten constateren.

De wortels van alle problemen zitten te diep. Een beetje vergelijkbaar met de situatie in het midden-oosten. De vredesbesprekingen daar worden iedere keer nieuw leven ingeblazen, en iedere keer mislukken ze omdat bepaalde verschillen te groot zijn. Niels heeft een hekel aan Ringo, Theo heeft een hekel aan Niels, Marnix heeft een hekel aan Theo, en fixy gaat op delete als we Ringo en Theo aanvallen. En dat is dan nog maar een klein gedeelte van zo'n hele aaneenschakeling van problemen. Voor teveel spelers zijn andere zaken belangrijker dan de stam. Neem even het voorbeeld van Fixy;

Een vriendelijke speler die vaak helpt met troepen waar nodig, en die ik persoonlijk graag er bij heb in de stam. Nu blijkt dat als wij N-S zouden gaan aanvallen, dat hij dan op delete zal gaan.

Covert - fixy gisteren om 18:20 uur Bedanken Citaat Bewerken Verwijderen

Jup dan stopt het voor ons ook


Kortom, je zet je stam hiermee voor een blok. ''Ofwel we doen het op de manier zoals ik het wil, ofwel stap ik uit de stam''. Dat betekent dat Fixy zijn morele gedachte tegenover Ringo belangrijker vindt dan de mening van de stam. Op zich is dat hem niet kwalijk te nemen, maar als 90% van de stam stemt om N-S wel aan te vallen betekent dat gelijk dat we fixy kwijt zijn er dus weinig mee op schieten. Anderzijds zijn er zat mensen (zoals Euca) die wel willen dat we N-S aanvallen en zeer ontevreden zijn als we dat niet doen.

De ''roots'' van dergelijke spelers zorgen voor veel problemen. Ik zie hier persoonlijk geen oplossingen meer voor. De enige mogelijkheid is een hele lading verse spelers op verschillende accounts binnen Covert te zetten die geen last hebben van die roots. Maar zie maar is veel en degelijke spelers te vinden voor W40, dat gaat je niet lukken. Een eenheid maken van iets dat geen eenheid is, is zeer lastig. Er is al geen eenheid sinds Hack, en als dat er nu nog steeds niet is, kun je je ten zeerste afvragen of dat er ooit nog gaat komen. Ik denk het niet.

Sorry fixy voor het nemen van jou als voorbeeld, jouw bericht was de eerste die me te binnen schoot om de zaak te illustreren. Je was een fijne speler om mee te werken.

Het bovenstaande bericht verwoordt kort samengevat hoe ik nu tegen de situatie aan kijk. Er zijn dusdanig veel probleemgevallen voorgekomen dat ik niet denk dat er een structurele verbetering komt. Indien die er niet komt maak je geen kans tegen de vijand, en is dat voor mij een reden om te stoppen met dit spel: ik heb niks meer om voor te strijden. Het behoud van mijn eigen account kan mij namelijk niks schelen.

Dan heb ik nog onderstaande PM naar Ringo geschreven, waarin ik dit ook verwoord heb. Ik post die PM hier ook, om het nog iets duidelijker te krijgen waarom ik per direct stop op W40.

One size fits none vandaag om 17:23 uur
Beste Richard,

(...) Sommigen staan er echter op een andere manier in, namelijk dat een opzegtermijn geldt voor een BG. Een stam die ons de oorlog verklaard is geen BG en zodoende denken zij dat van een opzegtermijn geen sprake zou moeten zijn. (...)

Dan het volgende. Het liep niet soepel tussen Covert en N-S, maar een plotselinge oorlogsverklaring de deur uit doen is dan wel een druppel op een gloeiende plaat. Je had moeten kunnen bedenken dat zoiets voor ernstigere gevolgen zorgt dan jouw bedoeling was (ik maak uit je woorden op dat je de intentie had van een dreigement om iedereen wakker te schudden). Zodoende loopt de zaak nu uit de hand. Wij zijn er nog niet uit wat we willen gaan doen, omdat er zoveel verschillende meningen zijn dat het een wirwar van ruzietjes, vriendschappen, haat en weet ik veel wat nog meer is geworden. Ik heb de stamleiding van Covert uitgelegd hoe ik er over denk. Ik denk namelijk niet dat het nog goed kan komen. De onderlinge haat en tegenstrijdige meningen zit te diep bij teveel mensen. Er is 0 garantie dat als je dit nu goed maakt, dat er over een week niet weer een groot probleem is.

Ik heb een stam nodig om de wereld te winnen. Er is nu geen sprake van een stam, maar van een groep spelers. Er is al sinds de oprichting van Hack geen vooruitgang hierin geboekt, en dat geeft mijn inziens wel aan dat het onmogelijk blijkt om een effectieve stam te maken van deze groep spelers. De professionaliteit ontbreekt, en het streven naar het behalen van stamdoelen in stambelang ontbreekt. In mijn ogen is dit enkel omkeerbaar door een hoop nieuwe spelers aan te trekken en die op accounts te zetten door op die manier een frisse wind te blazen door de groep spelers. Maar ook jij weet dat er niet voldoende spelers voor W40 te vinden zullen zijn.

In die zin ben ik het uitzicht op betere tijden verloren. Mijn doel was (wegens tijdgebrek) na de val van Hack een nieuwe stam op te richten, die op de rails te krijgen, om vervolgens weer uit de leiding te stappen. Echter bood zich vrijwel niemand aan om leidinggevende taken over te nemen, waardoor veel zaken die nodig waren niet op de agenda terecht kwamen. Dit heeft er voor gezorgd dat ook de communicatie niet altijd vlekkeloos verliep tegenover N-S. Al ben ik het met veel zaken die jij genoemd heb niet eens, maar daar hoef ik nu niet perse verder op in te gaan.

Ik heb hier even mijn persoonlijke mening en gevoel gegeven in deze PM. Wat Covert als geheel gaat doen is nog niet duidelijk.

Mvg,

One size
 
Reactiescore
30
Dan rest mij niets anders meer dan nog een paar zaken te noemen:
- Ik schrijf ook nog een post op het AF met voor een groot deel dezelfde inhoud als deze post.
- Mijn account wordt momenteel weer aangevallen. Dit is voor mij géén reden om te stoppen. Ik heb in mijn eentje dit account beheerd en slaap als het nodig is maar een paar uur per dag als ik incommings krijg.
- Ik wil iedereen bedanken die moeite heeft gedaan om samen te werken en die zich ingezet hebben voor de stam. In het bijzonder; sonnie (zeer spijtig dat jouw stam verdween terwijl je op vakantie was), hendrik8 (mee samengewerkt sinds het begin van deze wereld en trouwe vv'er voor iedereen) en Weaked Lion (voor zijn plotselinge inzet voor de stam en zijn moeite om de zaak nog in goede banen te leiden).

Hoe het spel ook verder moge verlopen, het ga jullie allemaal goed.

Met vriendelijke groet,

One size


Ik wil tot slot nog een paar dingen noemen tegenover de rest van W40:
- Bedankt Bibber en XUQ voor jullie samenwerking.
- Bedankt Jens van AloeVera, ik had graag langer met je in strijd willen gaan. Respect voor de afspraak rondom kata's, en succes verder.
- Bedankt Error voor het lastig maken van onze situatie daar, jullie zijn bij elkaar een geduchte tegenstander. Laat alleen die welbekende nare praktijken achterwege.
- Bedankt Steven (Global Knowledge/Invictus Maneo) voor het moeite doen voor een afspraak om deze nare praktijken te voorkomen.

Succes allemaal.

Mvg,

Lex Talionis (One size fits none)
 

DeletedUser

Guest
heey,

jammer dit te horen toch wens ik wens je veel suc6 in rlf ookal kende wij elkaar niet.
 
Reactiescore
154
Ruben ik hoop oprecht ooit nog samen met je te spelen, en als dat niet gebeurd (uiteraard ook als het wél gebeurd :p), wens ik je het beste toe irl.
Bedankt, en tot ziens!
 

DeletedUser

Guest
Jammer dat je stopt en jammer dat de laatste actie zelfs nu nog gevolgen heeft weliswaar indirect maar toch.

Echter beter 1 dag te vroeg stoppen dan een dag telaat:eek:
 

DeletedUser

Guest
Mooie post Ruben en voor groot gedeelte zit er een kern van waarheid in echter heb ik er wel een paar vraagtekens bij

Enerzijds zeg je dat het Error siert dat die stam nog steeds bestaat met harm aan het roer ondabnks wat die allemaal uitgevreten heeft want zoals ik jouw post lees dien je als een stam als 1 blok te staan

Waarom heeft hack etc dit dan niet kunnen bereiken en heeft alleen maar met hun vingers zitten wijzen, volgens mij was jij degene die wilde dat ik opstapte toen ik een signaal aan error wilde afgeven.

Ten tweede val je als voorbeeld fixy af terwijl die juist doet wat je eigenlijk wilde, onvoorwaardelijke steun aan de enige echt oud leider van de stam die al 10000 keer de stam gered heeft en draaiende gehouden heeft

En dan heb ik het nog niet eens over de opzegtermijn die niet geaccpeteerd woordt door mensen, daarmee praat je je eruit dat het komt omdat we de oorlog verklaard hebben. of ik die nu verklaard had of aan einde opzegtermijn, die opzegtermijn stond er en diende men zich aan te houden

verder succes in rl
 

DeletedUser

Guest
Ruben heb je een tijd als stamgenoot gekend maar het ga je goed :)
Succes in RL
 

DeletedUser

Guest
Hallo Ruben,

We hebben op deze wereld weinig contact gehad. Eigenlijk alleen met het maken van die spy-afspraken. Jij, maar ook de rest die toen aan tafel zat vielen me 100 procent mee. Op dat moment pas realiseerde ik me dat de tegenstand wel degelijk goede dragende spelers heeft. In mijn optiek was het tot dan toe vooral Ringo die de boel leidde en aangezien hij dat absoluut niet kan, zag ik weinig gevaar.

Vervolgens werd dus Covert opgericht en N-S. Ik dacht: tegenstand gebroken, nu afmaken en klaar. Helaas bleek je inderdaad instaat om toch weer een stam neer te zetten samen met Hendrik en Sonnie. Tevens heb je laten zien dat je aanvallend en verdedigend geen slechte speler bent. Je was ook heel netjes door Aloe niet te gaan kata'n terwijl jullie daar massaal op liepen.

Ik kan me in elk geval zeer goed indenken hoe frustrerend het is om te moeten spelen met zoveel spelers die hun eigen ruzietjes uitvechten. In Error hebben we dit gelukkig redelijk onder controle, maar dat wijt ik vooral aan het feit dat we al lange tijd bij elkaar zijn. Dat geluk hebben jullie niet waardoor er niemand is die voldoende gerespecteerd wordt om knopen door te hakken om de focus van de stam op de vijand te houden en niet op interne ruzietjes of nog erger: ruzie om claims/interns.

Ik wens je veel succes verder in real life. Ik hoop ook snel een soortgelijke post te maken en dan verdwijn ik hier ook. Moet alleen eerst nog deze wereld winnen :)

Bedankt dat je onze tegenstander was,
Harm
 

DeletedUser

Guest
jij kan beter geen afscheidspost maken harm tenzij het over al je stabs gaat dan heb je meerdere pagina,s nodig
 
Reactiescore
7.918
Respect Ruben. Mijn complimenten dat je het zolang hebt volgehouden en steeds weer probeerde er wat van te maken.
 
Reactiescore
1.075
Zeer spijtig, maar begrijpelijk.

veel succes IRL;)
 
Reactiescore
30
Mooie post Ruben en voor groot gedeelte zit er een kern van waarheid in echter heb ik er wel een paar vraagtekens bij

Enerzijds zeg je dat het Error siert dat die stam nog steeds bestaat met harm aan het roer ondabnks wat die allemaal uitgevreten heeft want zoals ik jouw post lees dien je als een stam als 1 blok te staan

Waarom heeft hack etc dit dan niet kunnen bereiken en heeft alleen maar met hun vingers zitten wijzen, volgens mij was jij degene die wilde dat ik opstapte toen ik een signaal aan error wilde afgeven.

Ten tweede val je als voorbeeld fixy af terwijl die juist doet wat je eigenlijk wilde, onvoorwaardelijke steun aan de enige echt oud leider van de stam die al 10000 keer de stam gered heeft en draaiende gehouden heeft

En dan heb ik het nog niet eens over de opzegtermijn die niet geaccpeteerd woordt door mensen, daarmee praat je je eruit dat het komt omdat we de oorlog verklaard hebben. of ik die nu verklaard had of aan einde opzegtermijn, die opzegtermijn stond er en diende men zich aan te houden

verder succes in rl

- Ik vind persoonlijk dat een leider die iemand hackt of iets uitvreet dat niet door de beugel kan, moet aftreden als leider. Een leider is ook een uithangbord van de stam. Op dat moment dacht ik dat het beter voor de stam was dat jij zou aftreden. Kennelijk kon Error het niet redden zonder Harm, waar ik dacht dat wij het wel konden redden zonder jou aan het roer (ondanks alle dingen de je deed voor de stam). Het gaat er om dat Error de richting heeft gekozen Harm aan te houden als leider en dat de stam nog overeind staat ondanks dat ik vermoed dat er ook vele binnen Error zijn geweest die tegen dit plan waren. Iemand die in Hack of Covert tegen een bepaald plan was dat we door wilden voeren, bleef hier nog maanden over zeiken, dreigde men met leaven, naar de vijand op stappen, op barbaar gaan, enzovoorts. Ik kan geen invloed uitoefenen op de zaken die Error zou moeten doen, wel op de zaken die Hack of Covert zouden moeten doen.

- Zoals ik zei heb ik persoonlijk niks tegen Fixy en was hij juist prettig om mee samen te werken. Hij was echter ook degene die zei, dat als Covert na jouw oorlogsverklaring jou ging aanvallen, dat hij er mee zou stoppen. Dit illustreert perfect wat er zo vaak mis is gegaan in de stam(men) en wat nog steeds mis is. Dat is niet veranderd, en zal mijn inziens ook niet meer veranderen. De stam bestaat uit ieder lid dat er op dat moment in zit, dan worden er ook keuzes voor dat lid gemaakt die hem of haar soms niet bevallen. Als iemand zegt te leaven of te quitten zodra er een bepaalde beslissing gemaakt wordt, kan er nooit een beslissing genomen worden en valt de stam dus stil. Als Fixy het welzijn van jouw account belangrijker vindt dan de mening van de stam en de beslissing van de leiders is dat zijn goed recht, maar kan er op die manier nooit actie worden ondernomen. Fixy was slechts een voorbeeld van de vele tientallen. Het is meer toeval dat het zijn naam is. Hij had ook voor jouw stam kunnen kiezen, en dat heeft hij niet gedaan.

- Die opzegtermijn is afgesproken, en door 1 iemand geschonden (ook dat is een probleem, iedereen doet maar wat op dat moment in diegene op komt). Alleen je had als BG zijnde eerst de BG moeten opzeggen -> opzegtermijn gaat in -> voordat je de oorlog verklaarde. Behalve dat ene lid is volgens mij iedereen van plan zich aan de opzegtermijn te houden. Ik gaf alleen zijn denkwijze aan.
 

DeletedUser50705

Guest
Veel succes in real life Ruben en bedankt voor de leuke aanvalletjes :D

jens
 

DeletedUser73282

Guest
Mooie post Ruben en voor groot gedeelte zit er een kern van waarheid in echter heb ik er wel een paar vraagtekens bij

Enerzijds zeg je dat het Error siert dat die stam nog steeds bestaat met harm aan het roer ondabnks wat die allemaal uitgevreten heeft want zoals ik jouw post lees dien je als een stam als 1 blok te staan

Waarom heeft hack etc dit dan niet kunnen bereiken en heeft alleen maar met hun vingers zitten wijzen, volgens mij was jij degene die wilde dat ik opstapte toen ik een signaal aan error wilde afgeven.

Ten tweede val je als voorbeeld fixy af terwijl die juist doet wat je eigenlijk wilde, onvoorwaardelijke steun aan de enige echt oud leider van de stam die al 10000 keer de stam gered heeft en draaiende gehouden heeft

En dan heb ik het nog niet eens over de opzegtermijn die niet geaccpeteerd woordt door mensen, daarmee praat je je eruit dat het komt omdat we de oorlog verklaard hebben. of ik die nu verklaard had of aan einde opzegtermijn, die opzegtermijn stond er en diende men zich aan te houden

verder succes in rl

^Typisch ringo, nog steeds aan het afvragen waarom het grootste deel van hack je uitkotste...? Hou er maar over op iedereen weet wat je gedaan hebt en je beeld zul je niet meer veranderen.
 
Reactiescore
1.075
nee daar heb je totaal geen aandeel in gehad :rolleyes:
 

DeletedUser75122

Guest
Beste Ruben,

Ik ben oprecht teleurgesteld dat juist jij hebt besloten een eind te breien aan jouw aandeel in W40. Ik heb je nooit mogen spreken in PMs, alleen op het forum hadden wij soms het nodige tegen en ook het nodige met elkaar. Ik hoop je een keer tegen te komen als stamlid, niet als tegenstander en dan hoop ik ook te mogen zien wat ik mocht zien tijdens mijn VVs van Aloe.

Een hele fijne nacht gewenst, je bent een mooie aanwinst geweest op deze rotte wereld :).

Boy
 

DeletedUser75237

Guest
Een van m'n favoriete posters hier op het AF, wat jammer! Ook fijne maar beperkte herinneringen aan jou als speler. Dit kunnen we toch wel met zekerheid een verlies voor w40 noemen!

Veel succes nog verder in je leven en misschien tot een volgende keer. Zoals op w42 :)
 
Bovenaan