Afscheid Nowhere in the sun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.468
Ik doel hierop. Het wordt gedaan alsof we geluk hadden met de coma's omtrent die scripts. Terwijl hoe ik dat zie het meer op toewijding neerkomt van de scripters tov de community.
Er hebben scripters zich aangemeld om te keuren, maar ook hebben er veel open gestaan om te creëren.

Wat ik heb begrepen is dat sommige IG functies zijn gemaakt naar aanleiding van scripts, goed dat zal waarschijnlijk wat overdreven zijn. Maar dat heeft dus ook niks met geluk te maken, maar hebben we (waarschijnlijk) deels te danken aan scripts die ervoor zorgde/lieten zien wat mogelijk was.
Ah, sorry, ik dacht dat je op mij reageerde :p
Fam en ik zijn het over het algemeen niet met elkaar eens als het om scripts gaat :p

Ik bedoelde in die quote vooral te zeggen dat onze CM's altijd welwillend tegenover scripts zijn geweest. Teletubbie is zelf ook een beetje scripter . Ik bedoelde vooral te zeggen dat ze vaak moeilijke afwegingen moeten maken terwijl ze eigenlijk maar weinig opties hebben. Ze zitten zeg maar klem tussen de community en Inno.
 
Reactiescore
660
Stel we leven in een maatschappij waar harddrugs (scripts) gedoogd zijn. De overheid (TW-team) kan het kosteloos laten checken op rotzooi. Je vindt ergens ver weggestopt in een oude doek nog wat en besluit dit te gebruiken, met ernstige gevolgen.
Blame je de overheid, of blame je jezelf voor het niet laten nakijken?

Het niet laten checken van een script wat je al een tijd niet hebt gebruikt is gewoon stom te noemen. Je neemt zelf het risico, maar als het fout gaat leg je de schuld bij iemand die aanbiedt het voor je na te kijken? Ik had je direct, zonder na te kijken, al kunnen vertellen dat dit script illegaal was. Hierdoor ga ik er ook vanuit dat je niet eens de moeite hebt genomen het aan een derde te vragen.

Heel geregeld gaat het over statistieken, of over 'mensen' die bepaalde vragen hebben,... Waarbij Duckje altijd,zo slim als die is, zegt 'er lezen minder mensen het forum dan dat er mensen het forum wel lezen'. Natuurlijk weten wij oude getrouwe spelers dat we moeten opletten met die scripts etc. We volgen wel eens bepaalde fora waar er over gesproken wordt. Maar als er zoals onze cm het zo goed en duidelijk zegt 'weinig mensen het af lezen' is het misschien nog wel een goed voorstel van Cona om via één algemene pm op alle werelden nog eens te duiden op het belang van het testen van de scripts alvorens ze te gebruiken.

Ik vind het daarbij wel belangrijk dat er dan vrij snel op gereageerd wordt. Bv er zijn nu nog zo'n 1500 spelers op de classic ong als ik me niet vergis. Als ze dus een kaarttool nodig hebben om wat codes te genereren moeten ze weten of die wel legaal is. Dan zijn dat in het ergste geval 1500 vragen om te weten of dat script ok is, met eventueel wat varianten want de ene heeft nog wat extra's waarbij de andere weer simpeler in gebruik is. Dat is toch wel een serieus werkje om dat goed op te vangen, maar inderdaad belangrijk dat je zeker bent dat het voor 100% veilig is.
 

DeletedUser58227

Guest
Ik heb wel eens scripts opgestuurd om te laten controleren. Kreeg niet eens een reactie, dus daar ben ik ook mee gestopt.
Het is gokken of het wel/niet legaal zal zijn en je moet maar wat polsen bij medespelers of zij ooit eerder een ban hebben gekregen. Maar dat is ook lastig als je niet weet waarvoor je geband wordt natuurlijk.
 
Reactiescore
660
Hoe ik over scripts denk weet iedereen. Wat ik denk is ook niet relevant gelukkig.

Wat ik hier gelezen heb is dat mensen dreigen te stoppen en dat vind ik jammer. Tegen de NITS die wvw speelt heb ik iets persoonlijk en kan ik goed mee door 1 deur. Maar een ieder moet zich aan de regels houden. Dat het script niet verteld wordt is logisch. De enige die dat weten zijn poo en duckje. En geloof me, als zij daarop bannen, is het zo en voor mij is daar geen speld tussen te krijgen.
Speeltopic het spel eerlijk en gebruik enkel wat is toegestaan. Jullie hebben geluk met deze twee coma's, want anders was het toegestane aantal scripts stukken lager. Maar dat beseffen jullie helaas niet.

Ik snap de redenatie nog niet helemaal waarom het logisch is en volgens mij vele anderen samen met mij ook niet. Van mij hoef je het script niet te vertellen, maar zou je kunnen vertellen wat de redenatie is waarom het logisch is dat er niet verteld wordt welk script er gebruikt is.

Fam is nogal fan van Duckje en Poo, op zich niks mee, al is het vertrouwen een beetje overdreven. Dat vertrouwen is namelijk al verschillende keren geschonden, maar dat heeft ze niet altijd door. Zoiets noemen ze dan 'blind' vertrouwen, dat is niet meer zo gezond.

Ik begrijp trouwens wel voor een stuk haar afkeer tegenover scripts, maar even voor alle duidelijkheid, 'voor een stuk'. Ik heb dat ook wel een beetje gehad. Het moest naar ons gevoel tw spelen blijven. Ik heb natuurlijk wel eens een accountje in VV gehad en waarbij ik de VV onmiddellijk terug heb verbroken. Als je niet eens meer het normale tw beeld kan terugvinden in een accountje dan ben je inderdaad ook mij verloren.

Dat blinde vertrouwen in de cm is iets waar ik ze niet in steun. Integendeel, ik vind dat je ze geregeld het vuur aan de schenen moet leggen. Niet om te kloten maar om ze echt wel mee te hebben in bepaalde zaken... En dat gaat soms hoeveel stroef.
 

DeletedUser17472

Guest
Fam en ik zijn het over het algemeen niet met elkaar eens als het om scripts gaat :p

Klopt Johan. We hebben veel raakvlakken, maar op scriptgebied niet veel idd.

@robbeke thnx. Maar jij hebt tw dan ook zien veranderen in al die jaren.
En ja ik durf blind op hen te vertrouwen en doe dat ook, en dat wil echt niet zeggen dat we het altijd eens zijn hoor. Maar IK weet wat ik aan ze heb en zij aan mij. Maar ik kijk er waarschijnlijk anders tegen aan dan jij.

Ik ben overigens voor afschrapen van alle scripts die invloed hebben op het verloop van het spel. Naampjes veranderen heb ik geen moeite mee bijvoorbeeld. Scripts zijn in mijn ogen erger dan premium.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Heel geregeld gaat het over statistieken, of over 'mensen' die bepaalde vragen hebben,... Waarbij Duckje altijd,zo slim als die is, zegt 'er lezen minder mensen het forum dan dat er mensen het forum wel lezen'. Natuurlijk weten wij oude getrouwe spelers dat we moeten opletten met die scripts etc. We volgen wel eens bepaalde fora waar er over gesproken wordt. Maar als er zoals onze cm het zo goed en duidelijk zegt 'weinig mensen het af lezen' is het misschien nog wel een goed voorstel van Cona om via één algemene pm op alle werelden nog eens te duiden op het belang van het testen van de scripts alvorens ze te gebruiken.

Ik vind het daarbij wel belangrijk dat er dan vrij snel op gereageerd wordt. Bv er zijn nu nog zo'n 1500 spelers op de classic ong als ik me niet vergis. Als ze dus een kaarttool nodig hebben om wat codes te genereren moeten ze weten of die wel legaal is. Dan zijn dat in het ergste geval 1500 vragen om te weten of dat script ok is, met eventueel wat varianten want de ene heeft nog wat extra's waarbij de andere weer simpeler in gebruik is. Dat is toch wel een serieus werkje om dat goed op te vangen, maar inderdaad belangrijk dat je zeker bent dat het voor 100% veilig is.

Oh ja tuurlijk. Ik ben het zeker met je eens dat er ergens een richtlijn moet komen waar duidelijk staat vermeldt welke scripts wél kunnen. Zo was het tijdens TW-Scripts veel duidelijker dat als je een script van een derde partij had ontvangen, dat je hier een risico ging nemen als je deze zou gebruiken. Zo'n PM over het gebruik van userscripts of een aanpassing van de huidige waarschuwing die je krijgt bij het instellen van een snellijstscript zouden daar enigszins bij kunnen helpen recht te trekken.
Maakt het niet alleen voor de community stukken duidelijker en overzichtelijker, ook voor de mods. 1500 coordgrabbers controleren? Lijkt mij nu ook niet helemaal de bedoeling :p
 
Reactiescore
179
Hoe ik over scripts denk weet iedereen. Wat ik denk is ook niet relevant gelukkig.

Wat ik hier gelezen heb is dat mensen dreigen te stoppen en dat vind ik jammer. Tegen de NITS die wvw speelt heb ik iets persoonlijk en kan ik goed mee door 1 deur. Maar een ieder moet zich aan de regels houden. Dat het script niet verteld wordt is logisch. De enige die dat weten zijn poo en duckje. En geloof me, als zij daarop bannen, is het zo en voor mij is daar geen speld tussen te krijgen.
Speeltopic het spel eerlijk en gebruik enkel wat is toegestaan. Jullie hebben geluk met deze twee coma's, want anders was het toegestane aantal scripts stukken lager. Maar dat beseffen jullie helaas niet.

Ik respecteer de moderators, maar ik snap dit toch werkelijk waar niet. Waarom houden jullie dit script geheim? Misschien is het handiger om zoiets vrij te geven zodat spelers die dat script ook hebben kunnen verwijderen. Ik vind dit zeer kinderachtig zo raak je inderdaad je spelers kwijt.

Ik ben het eens dat spelers 'nieuwe scripts' moeten melden aan de moderators of ze nog legaal zijn. Ga ook niet verder op dit verhaal in, dat het nou terecht of onterecht is. Zullen de spelers en mods ongetwijfeld zelf wel weten.

En nog een algemene vraag mag je scripts maken en dit aan de moderators voorleggen dat je ze eventueel mag gebruiken? Of zijn er weer aparte restricties aan verbonden?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
660
Oh ja tuurlijk. Ik ben het zeker met je eens dat er ergens een richtlijn moet komen waar duidelijk staat vermeldt welke scripts wél kunnen. Zo was het tijdens TW-Scripts veel duidelijker dat als je een script van een derde partij had ontvangen, dat je hier een risico ging nemen als je deze zou gebruiken. Zo'n PM over het gebruik van userscripts of een aanpassing van de huidige waarschuwing die je krijgt bij het instellen van een snellijstscript zouden daar enigszins bij kunnen helpen recht te trekken.
Maakt het niet alleen voor de community stukken duidelijker en overzichtelijker, ook voor de mods. 1500 coordgrabbers controleren? Lijkt mij nu ook niet helemaal de bedoeling :p

Nou, niet 1500 verschillende, dat heb je even niet goed begrepen, maar 1500 spelers die ieder op hun beurt gaan vragen of het ok is om dat bepaalde script te gaan gebruiken. Dan spelen ze op veilig. Maar is dat haalbaar voor de game mode op dat ogenblik? Dat is heel belangrijk om te weten natuurlijk. Natuurlijk, dat is puur hypothetisch want, niet iedereen zal dat gaan vragen of course.

Ik respecteer de moderators, maar ik snap dit toch werkelijk waar niet. Waarom houden jullie dit script geheim? Misschien is het handiger om zoiets vrij te geven zodat spelers die dat script ook hebben kunnen verwijderen. Ik vind dit zeer kinderachtig zo raak je inderdaad je spelers kwijt.

Ik ben het eens dat spelers 'nieuwe scripts' moeten melden aan de moderators of ze nog legaal zijn. Ga ook niet verder op dit verhaal in, dat het nou terecht of onterecht is. Zullen de spelers en mods ongetwijfeld zelf wel weten.

En nog een algemene vraag mag je scripts maken en dit aan de moderators voorleggen dat je ze eventueel mag gebruiken? Of zijn er weer aparte restricties aan verbonden?

Ik begrijp dat je dit denkt hoor en ik wil zeker niet in naam van de moderator gaan spreken, maaaaar. Ik spreek wel graag in naam van de 'fair-play'. Als we weten welk script ze hebben kunnen detecteren, dan kunnen bepaalde scripters daar info uithalen. Net die info die belangrijk is om te weten hoe ze misschien zo'n illegaal script weer beter kunnen gaan maken. En daarom begrijp ik wel dat ze deze info niet geven.
 
Reactiescore
2.507
Snappen jullie niet dat de GameMods gewoon meer werk willen? :oops: Ik wil niet stoken ofzo maar ik zal even al je scripts laten keuren :D
 
Reactiescore
1.367
Maak simpelweg een lijst (zoals martijn/underground) voorstelt op het forum en je bent met 99/100 vragen geholpen. Die andere 1/100 zijn de vragen van mensen die zelf dingen schrijven/proberen zoals ik zelf
 

DeletedUser17472

Guest
Maak simpelweg een lijst (zoals martijn/underground) voorstelt op het forum en je bent met 99/100 vragen geholpen. Die andere 1/100 zijn de vragen van mensen die zelf dingen schrijven/proberen zoals ik zelf
https://forum.tribalwars.nl/index.php?forums/goedgekeurde-tools-projecten.213/

Alstublieft de lijst... je met er wel wat moeite voor doen, maar dan weet je wat je mag gebruiken en wat niet. Alles wat daar niet op staat en waar je dus niet van weet of het legaal is, zou ik laten nakijken. Alleen maar om zeker te zijn dat wat je gebruikt legaal is. Niet eerst gebruiken en testen en dan pas navragen, dan is het te laat.
 
Reactiescore
660
Maak simpelweg een lijst (zoals martijn/underground) voorstelt op het forum en je bent met 99/100 vragen geholpen. Die andere 1/100 zijn de vragen van mensen die zelf dingen schrijven/proberen zoals ik zelf
Dat is niet zo'n slecht idee hoor.
 
Reactiescore
1.367
https://forum.tribalwars.nl/index.php?forums/goedgekeurde-tools-projecten.213/

Alstublieft de lijst... je met er wel wat moeite voor doen, maar dan weet je wat je mag gebruiken en wat niet. Alles wat daar niet op staat en waar je dus niet van weet of het legaal is, zou ik laten nakijken. Alleen maar om zeker te zijn dat wat je gebruikt legaal is. Niet eerst gebruiken en testen en dan pas navragen, dan is het te laat.

Yay, je hebt hem door, nu nog up-to-date en het is helemaal van de pot gerukt!
 

DeletedUser17472

Guest
Yay, je hebt hem door, nu nog up-to-date en het is helemaal van de pot gerukt!
Wij zijn niet verantwoordelijkheid of scripts werken of niet. Daarvoor zul je bij de scripters moeten zijn. Scripts die op dat topic staan, zijn goedgekeurd.
 
Reactiescore
1.367
Wij zijn niet verantwoordelijkheid of scripts werken of niet. Daarvoor zul je bij de scripters moeten zijn. Scripts die op dat topic staan, zijn goedgekeurd.

Gaat me er niet om of ze werken of niet, gaat me erom dat de scripts die werken in een lijstje komen

Aka; ik vraag om een kopje "werkende scripts" en "kapotte scripts" onder toegestane scripts
Samen met de spelers komen we er dan wel achter welke werken of niet
 

DeletedUser17472

Guest
Dat is niet onze taak. Het is al mooi dat er een topic is dat vermeld welke scripts er goedgekeurd zijn.
 

DeletedUser69389

Guest
https://forum.tribalwars.nl/index.php?forums/goedgekeurde-tools-projecten.213/

Alstublieft de lijst... je met er wel wat moeite voor doen, maar dan weet je wat je mag gebruiken en wat niet. Alles wat daar niet op staat en waar je dus niet van weet of het legaal is, zou ik laten nakijken. Alleen maar om zeker te zijn dat wat je gebruikt legaal is. Niet eerst gebruiken en testen en dan pas navragen, dan is het te laat.
Zoals ik vanmorgen al aangaf. Dat werkt niet en is achterhaald met oude niet werkende scripts plus veel spam. Totaal niet onoverzichtelijk. Misschien verder kijken dan je neus lang is?

Dat is niet onze taak. Het is al mooi dat er een topic is dat vermeld welke scripts er goedgekeurd zijn.
Hoezo hier niet en op DE wel? Waarom willen jullie niet helpen met het ondersteunen hier? En mag iets soortgelijks als twscripts.nl wel, maar dan mag er nergens een verwijzing hier op het AF naar staan van jullie. In hoeverre doen jullie dan nog iets voor de community? Het moet toegankelijk zijn voor iedereen binnen tw en niet alleen de ons kent ons elite.
 
Reactiescore
179
Ik begrijp dat je dit denkt hoor en ik wil zeker niet in naam van de moderator gaan spreken, maaaaar. Ik spreek wel graag in naam van de 'fair-play'. Als we weten welk script ze hebben kunnen detecteren, dan kunnen bepaalde scripters daar info uithalen. Net die info die belangrijk is om te weten hoe ze misschien zo'n illegaal script weer beter kunnen gaan maken. En daarom begrijp ik wel dat ze deze info niet geven.

Oké, ik heb hieraan nog niet gedacht dat je er ook nog misbruik van kunt maken. Ik typte meer het bericht om het voorkomen van dat er meerdere spelers geblokkeerd worden. En natuurlijk acht ik fair-play toch boven alles, dan begrijp ik overigens dat de moderators het script niet prijs willen geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan