adelshoeve

DeletedUser

Guest
Ik heb in mijn adelshoeve grondstoffen opgeslagen. Voor een edelman, terwijl k er al 1 heb, maar die is nu weg. omdat ik dorp heb overgenomen.

maar hoe zit dat dan met die grondstoffen die ik heb opgeslagen?
 

DeletedUser

Guest
Als je op de Adelshoeve clickt dan staat er b.v.:

Opgeslagen grondstoffen: 10 x

Van deze 10 x kun je nobelmannen bouwen.

Als er staat dat er geen grondstoffen meer opgeslagen zijn, dan moet je weer grondstoffen opslaan en dan kun je ook weer een nobelman bouwen. :)
 

DeletedUser343

Guest
stel:

je hebt adelshoeve 1 en 10x grondstoffen opgeslagen.
je hebt al 1 extra dorp.

je moet nu je adelshoeve uitbouwen zodat er ruimte is voor 2 edelmannen. dit is of lvl 2 in een van je 2 dorpen of in allebei lvl 1.
nu kan je weer een adel bouwen (2de adel is dus 2x grondstoffen)

Je hebt adelshoeve 2 en 8x grondstoffen opgeslagen
nu moet je weer een lvl uitbouwen dit keert kost het 3x grondstoffen voor de edelman.

Je hebt nu adelshoeve 3 en 5x grondstoffen opgeslagen
nu moet je weer een lvl uitbouwe, dit keert kost het 4x grondstoffen voor de edelman)



etc...
 

DeletedUser659

Guest
omfg hij vraagt wat er gebeurt met zijn *adelpakketjes grondstoffen als zijn dorp is overgenomen waar hij die opgeslagen had! geef eens goede antwoorden die een normaal mense begrijpt
 

DeletedUser343

Guest
nou nou, doe eens rustig en ga jezelf maar uitschelden want of hij schrijft het heel onduidelijk en jij hebt het gelijk of jij moet goed lezen.

hij vraagt (volgens mij dan) wat hij met zijn grondstoffen pakketje moet doen nu zijn adel in een dorp zit wat hij heeft ingenomen!

oftewel hij vraagt of zijn adelman ook duurder wordt als hij geen edelman meer actief heeft

antwoord is JA
 

DeletedUser412

Guest
nou nou, doe eens rustig en ga jezelf maar uitschelden want of hij schrijft het heel onduidelijk en jij hebt het gelijk of jij moet goed lezen.

hij vraagt (volgens mij dan) wat hij met zijn grondstoffen pakketje moet doen nu zijn adel in een dorp zit wat hij heeft ingenomen!

oftewel hij vraagt of zijn adelman ook duurder wordt als hij geen edelman meer actief heeft

antwoord is JA

Flipdisco heeft gewoon gelijk dakingnl
 

DeletedUser

Guest
Ik heb in mijn adelshoeve grondstoffen opgeslagen. Voor een edelman, terwijl k er al 1 heb, maar die is nu weg. omdat ik dorp heb overgenomen.

maar hoe zit dat dan met die grondstoffen die ik heb opgeslagen?
Die grondstoffen die je had opgeslagen voor een edelman zijn weg als je je nobelt produceert. vervolgens lever je één nobel in voor 1 dorp.
Dus je krijgt ervoor 1 dorp.
 

DeletedUser

Guest
Ok even een hele uitleg.


Je hebt één dorp, en een adelshoeve van level 1. Hiermee kan je (als je genoeg grondstoffen hebt) een adelman bouwen. Dus dan bouw je die, dan kost de volgende 2 keer zoveel. Maar om er nog een te bouwen heb je niet alleen 2 keer zoveel grondstoffen nodig, je moet ook nog de adelshoeve uitbouwen naar een volgende level of een dorp overnemen dat ook een adelshoeve van level 1 heeft.

Als je dus kiest voor de 2de optie, een dorp overnemen, dan moet je die edelman dus een aantal keer sturen. Want elke keer haalt hij maar 20-35 toestemming van het dorp af (en je begint met 100, dit komt per uur met 1 punt erbij op W1 totdat het 100 is). Dan heb je hem uiteindelijk onder de 1 gekregen en dan is het dorp waarnaar jij de edelman hebt gestuurd. Als er in dit dorp een adelshoeve is gebouwd dan heb kan jij nog een edelman bouwen.

De beste manier om een dorp over te nemen is om eerst 1 edelman, en dan gelijk daarachter nog één en nog één en nog één (4 in totaal). dan te wachten met je main attack (de aanval die het dorp van troepen ontvreemd) tot op het laatste moment en die net ervoor versturen. dan heb je bijna volledige kans van het dorp te krijgen.

Een kans van 625 van de 50625, dat is een 1,23456790% (en dan weer zo door met de getallenreeks) kans hem niet te krijgen en een kans van 98,76543211% dat je het dorp wel krijgt. Dus mensen die zeggen dat je 5 edelmannen moet sturen moet je gewoon naar mij sturen dan zal ik ze het ff fijn uitleggen met een voorbeeld :D


(btw, je hebt dus (625/625 op de 50625/625) één op 81 kans dat je het dorp dus niet krijgt. Dus gemiddeld zitten er 81 dorpen waar jij er bij één nog een 5de bij moet sturen, maar doe dat gewoon zodra je erachter komt dat je er nog een moet sturen om het dorp te krijgen ipv gelijk 5 te sturen).
 

DeletedUser

Guest
masterfire 4edels sturen achter 1 ben je zekers dat je het dorp krijgt maar het moraal moet toch al 99of 100 zijn lager zul je er wel 5 moeten sturen?
 

DeletedUser

Guest
Dragons... Ik heb zat edelmannen gestuurd met een moraal van 60 en dat werkt perfect. Ze gaan echt niet dood zolang je ze met 100 bijl en 100 LC stuurt. En als ik me niet vergis is er geen direct verband tussen moraal en toestemming-mindering.

En vraag maar aan iedere hoge(r dan ik) speler en die zal je ook zeggen dat je er 4 moet sturen. Vraag maar aan Lillorigga bijvoorbeeld.
 

DeletedUser

Guest
ik weet dat niet ik heb dat nog niet voor had dus ja ik raad maar een beetje
wel bedankt om het mij te zeggen nu weet ik dat ook al:D
 
Bovenaan