Aanpassing support omtrent strafsysteem en boosten/pushen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.582
Beste allemaal,

Ik open hier de discussie/dialoog omdat ik van mening ben dat onze moderatoren en het support (systeem/team) hopeloos faalt in het behandelen en afhandelen van bans.

Even voor de context voor degene die niet op de hoogte zijn: ons account (QQEEZZ) is sinds maandag avond 22:00 permanent aanvalbaar gebanned wegens boosten/pushen op wereld 89. We hebben hierin geen moment de kans gekregen om in discussie te gaan met support om onze ban aan te vechten. Omdat dit al snel lekte werd ons account gelijk al kapot gemaakt door de tegenstander waardoor we hoe dan ook genaaid zijn, ookal zouden we een unban krijgen. Gemiddeld moet je zo’n 12 uur wachten voordat je een antwoord krijgt waar je precies niks mee kan, met andere woorden: de ban blijft staan, stik er in.

Laat ik voorop stellen dat het niet 100% zeker is of we schuldig zijn of niet, dit komt omdat de boost regels nog steeds relatief vaag geformuleerd zijn, maar mochten we schuldig zijn dan zou het om maximaal 2 dorpen gaan die wellicht “niet eerlijk of volgens boost regels” verkregen zijn. Normaal gesproken op eerdere werelden zou hier een ban aanvalbare ban van 4/5 dagen op staan of een % aantal punten aftrek.

De reden dat ik hierover begin is omdat ik verbaast ben hoe support onze ban behandeld. Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd steun te zoeken in/van de community omdat ik er helemaal klaar mee ben hoe we als spelers behandeld worden.

Dit resulteerde er in dat ik een ban heb gekregen van de TW discord en een waarschuwing op het AF omdat ik het tw team expose over hun onkunde.

Het schijnt zo te zijn dat (zoals we allemaal weten) dat er nog steeds wereld op wereld flink geboost wordt. Het tw NL team heeft hier totaal geen controle op en heeft daarom besloten om over te stappen naar een ander “case by case basis systeem” waarmee ze hopen dit de kop in te drukken. Met dit systeem kunnen/willen ze besluiten om bepaalde straffen te verzwaren en/of spelers uit te sluiten van een wereld.

Ze doen zogenaamd onderzoek naar spelers en maken een case met daarin alle informatie omtrent de ban, maar wanneer je naar dit bewijsmateriaal vraagt omdat je het niet met je ban eens bent weigeren ze dit te delen. Ook geven ze aan dat het zo kan zijn dat je gebanned wordt voor iets wat bij wijze van 3 maanden geleden gebeurd is.

Ik heb hopeloos geprobeerd om bewijs of inzage in het onderzoek te krijgen, maar ze willen dit niet verstrekken. Gisteren heb ik een flinke post gemaakt waarin alles eerlijk wordt verteld en aangetoond staat met screens, daarnaast hebben we ook de huidige boost regels ernaast gelegd, dan valt er al snel te concluderen dat dit niet helemaal klopt, daar waren velen het over eens voordat de post verwijderd werd.

Ik had graag wat screens van de support toe willen voegen, maar als ik dat doe verwijderen ze de post weer. Mochten mensen inzage willen dan kunnen jullie me persoonlijk benaderen

Ik wil graag jullie mening vragen wat jullie ervan vinden hoe dit is afgehandeld. Daarnaast ben ik benieuwd of het überhaupt wel mag wat ze nu doen. Waarom krijgen wij geen inzage in het onderzoek zodat we zelf kunnen beoordelen/evalueren of we wel of niet fout zijn geweest?

Zover ik weet is er ook geen algemene mededeling gedaan dat boosten/pushen zwaarder bestraft gaat worden en dat de aanpak van het support systeem een andere wending krijgt

Het gaat toch om het geld en de tijd/energie van mensen dus ik vind persoonlijk dat dit gewoonweg niet kan.


Met vriendelijke groet,
Luc
 
Laatst bewerkt:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Je zou maar een boete op de mat krijgen omdat je te hard hebt gereden, maar ze laten je niet weten waar je te hard hebt gereden omdat ze niet willen dat mensen weten hoe deze tot stand is gekomen.

Gelukkig speelt TW zich af in de middeleeuwen, pfieuw.
 
Reactiescore
146
#JusticeforLuc

Als je serieus een noob bent die PP koopt kan je hierop aanspraak maken en is inno verplicht dit terug te betalen.

Even discordje : Salendai#1000
 
Reactiescore
12
Ik heb het gevoel dat de support deze ban heeft uitgevoerd om een statement te maken. Wat opzich niet fout is om een statement te willen maken zeker omtrent boostregels.
Helaas hebben ze hier wel volledig de bal misgeslagen. Als ik de andere post bekijk gaat het hierover 2a3 dorpen dat geboost zouden zijn. Dit geeft in mijn opinie geen "EXTREEM" voordeel zoals letterlijk in de regels staan. Hiervoor gaan ze wel een volledig account verbannen en het spelplezier van deze vaste spelers wegnemen.


Geef dan op zijn minst inzicht , of geef feedback aan niet enkel de spelers van het account maar aan heel de community , het is een grijze zone maar jullie houden het op deze manier een grijze zone. Communiceer eens naar de buitenwereld. Maak het voor iedereen duidelijk.
Hier missen jullie echt een mooie kans...
 
Reactiescore
141
Wettelijk gezien mag Innogames dit niet doen zonder bewijs te leveren. Schade is inmiddels al gedaan en je kunt hier best een ding van maken…
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Vooral het kwalijke punt is dat er gewoon nooit daadwerkelijk in discussie wordt gegaan om dit soort punten, uiteindelijk zijn er wel als ik het zo lees een paar dorpen geboost en een ingreep is terecht maar.... Als je te weinig manuren hebt om ook daadwerkelijk het bewijs te leveren en iemand in dialoog te laten gaan met een account dat enorm veel uren (en geld op eigen keuze) in een spel steekt..... Hanteer dan of geen maatregelen die je ook niet daadwerkelijk kan uitvoeren of stop gewoon met tw.nl als je de moderators er niet meer voor hebt.

Nu jaag je daadwerkelijk de laatste actieve, goede (en betalende) spelers van je community weg. Nouja niet dat dit nieuw is ofzo
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Tis altijd wel mooi hoe het altijd begint met het stadium van waarschuwingen en lichte straffen naar halveringen en tot slot permabans omdat ze het moe worden. :biggrin:
 
Reactiescore
2.490
Specifieke bans worden niet op het forum besproken.

Voel je vrij om niet case specifiek in het boosttopic je feedback te geven.

Bv.
NIET
Qqeezz is gebanned en de permanente ban is niet eerlijk!

WEL
Een permanente sanctie voor boost overtredingen is wel heel ernstig…



Hierop komt dus een slotje

Duckje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan