A Unique Strategy to Tribalwars

Reactiescore
94
Tijd voor een beetje leven in de brouwerij op Wereld 100!

Op deze prachtige, net iets te warme, dag, neem ik jullie graag mee in wat ik deze hele wereld zie gebeuren. Ik wil het bekende #Unique. feliciteren met hun fantastische start strategie. Wie weet kunnen we er allemaal iets van leren!

Unique, de stam die op Wereld 95 een glorieuze overwinning behaald heeft. Chapeau. Wie weet weten jullie het deze wereld te herhalen!

Allereerst: Mamba Mentality (basketballertje8 in TWstats).
Mamba Mentality w100.png
Machtig mooi. 3.128 ODA en drie overgenomen dorpen. Hoe doen we dat toch na?
Mamba Mentality w100 ODA.png
Laten we daar eens op inzoomen.
Mamba Mentality w100 ODA.png
Bone Crusher op 14-07. 497 ODA voor Mamba Mentality. Dat is toch knap! Al helemaal omdat onze vriend Bone Crusher zelf wel 4,332 ODD gepakt heeft.Bonecrusher ODD.png
Best knap toch? Of heeft iemand anders toevallig gecleard voor Mamba Mentality? Juist, dat is wel te verwachten natuurlijk. Wie heeft er toevallig zo'n 6,6K ODA gepakt op dezelfde dag, en is twee dagen later het volgende dorp van Mamba Mentality? Juist. Maskinkop.
maskinkop ODA.png
Een account dat op W97 al bij Invicta Dominus in de stam zat, de stamgenoot van Mamba Mentality, en daar lange tijd als GS-boost gebruikt werd. Dat account is op W97 direct geïnternd door Invicta toen het aangevallen werd door de vijand. Maskinkop heeft tot 18-7-2024 precies 0 ODD gehad op W100, zoals hierboven te zien is. Het dorp is perfect overgenomen door Maskinkop en binnen een minuut door Mamba Mentality overgepakt. Zonde, als dat vooredelen net iets te goed loopt hè! Gelukkig kan Maskinkop nog een extra dorpje voor je overnemen en uitbouwen, en nog even lekker verder clearen. Want dit account zien we nog wel vaker terug.maskinkop ODA.png
Wereld 97 zat Maskinkop in de stam bij Invicta Dominus en is daar later ook geïnternd.
W97 Maskinkop intern van Invicta Dominus.png
Maar goed, waar speelt Maskinkop uiteindelijk natuurlijk? Op Wereld 97? De link is heel makkelijk te leggen. Dat doet hij zelf al.
Maskinkop op Invicta.jpg
En naast Maskinkop, kunnen we snel verder kijken bij Mamba Mentality.

===Speculatie===
Mamba Mentality edelt 2 dorpen van: Ghostface. Ghostface heeft een dorp van hem overgepakt. Puur toeval, of toch meer aan de hand? Ghostface is namelijk een account dat op W92 ook door 'basketballertje8', aka Mamba Mentality, overgenomen is toen het account daar klaar was.
Mamba Mentality w92 Ghostface.jpeg
Stel dat er geen link is, dan zien we alsnog dat Ghostface 40.000 ODD gekregen heeft de afgelopen dagen. Dit is in ieder geval niet door Mamba Mentality gebeurd, want die heeft slechts 3.000 ODA. Dus iemand heeft de dorpen ook nog voor hem gecleard, waarschijnlijk om het door de ODD minder als boost te laten lijken. Terwijl Mamba Mentality wél beide dorpen gepakt heeft. Hoe zou dat toch komen? Maskinkop was het in ieder geval niet, dus wie heeft Mamba nog meer voor zich rondlopen?
Ghostface ODD.png
===Speculatie===

Helaas mag ik maar 10 afbeeldingen per post toevoegen, dus ik ga in volgende posts verder... :)

Laatst bewerkt:
Reactiescore
94
Ten tweede: Invicta Dominus.
Heeft tot 18 juli in totaal 4 dorpen geëdeld, met in totaal 9.505 ODA. Daarna toch zelf wat uitgevoerd met zijn ODA, zonde van de strategie zou je toch zeggen? De overnames (URL)
OD Invicta.png
Één van deze dorpen is in ieder geval van de speler Baksteen. van de stam Incoming. Toevalligerwijs natuurlijk dezelfde stamnaam als Invicta Dominus en Maskinkop samen in zaten op Wereld 97. Dat bewijst opzich niets natuurlijk. Maar wel met prima ODD natuurlijk! 665 in totaal. Chapeau. Zijn stamgenoot is met zo'n 1.000 ODD toevallig door een andere stamgenoot van Unique geëdeld, maar daar komen we zo nog wel op!
Baksteen w100.png
Deze was best makkelijk...
1000054197.png
Bij het edelen van zijn eerste twee dorpen, waar Baksteen. er dus een van is, pakt Invicta Dominus slechts 4.187 ODA. Redlum7, een van zijn targets, pakt 11.131 ODD. Dit is niet in verhouding: met troepen die 4.187 ODA waard zijn, vernietig je niet zoveel aanvallende troepen om 11.131 ODD te pakken. Dus deze speler is aangevallen door iemand anders. Laat nou net Maskinkop op dit punt extra ODA krijgen en zelf niets edelen, 12 juli. Wat een toeval!
W100 target Invicta - Redlum7 ODD 11.131.png

===Speculatie===
Zijn vervolgtarget, met twee dorpen: Trifobia.
Trifobia.png
Een gelukje, waarschijnlijk. Een aantal dagen voordat Invicta Dominus deze speler edelt is er flink ODA en ODD gepakt in een gevecht om een dorp. Toch zou deze speler sinds 12 juli tijd zat hebben om troepen te maken, zou je zeggen. Waar is de ODD dan die op 16-07-2024 gepakt wordt, wanneer Invicta Dominus de twee dorpen overneemt? Die is niet te vinden. Maximaal een schamele 2.015 ODD. Ik weet het niet, maar het is passend voor de Unique start strategie!
===Speculatie===

Laatst bewerkt:
Reactiescore
94
Tenslotte: Farmercy
Overnames (Link)
Farmercy heeft Gieljan van Inc / Incoming (zie stam onderbouwing Invicta Dominus) geëdeld.
ODD Gieljan.png
Dat is één, zonder ODD. Een speler van Farmercy speelt ook al even op het account Gieljan, valt hieruit op te maken:
Gieljan - speler Farmercy.jpg

Dorp 2: van CoCuro
CoCuro is op W100 overgenomen door Farmercy. Op W90 was dit een stamgenoot van Doctore Oenomaus én Farmercy. In de wandelgangen hoor ik dat dit een MB/DUB is geweest, maar ik kan helaas geen screenshot daarvan tonen. Op 14-07 nam Farmercy dit dorp over. Met een dikke ODD natuurlijk!
Stam w90 Cocuro Doctore Oenomaus Farmercy.jpegODD CoCuRo.png
Ps. CoCuRo's nieuwe dorp ligt op een mooi plekje. Gaan ze daar later weer gebruik van maken?

En dan overname nummer 3: Van Doctore Oenomaus
Mooi geëdeld en gecleard door Doctore zelf. De volgende dag netjes overgenomen door Farmercy.
ODD Doctore.png
Op W90 stamgenoot van Farmercy; op W95 stamgenoot van Invicta Dominus, Farmercy, én Mamba Mentality. Laat deze speler nou net lekker ODA pakken, dorpjes edelen, en overgenomen worden door zijn goede vrienden. Zónder ODD te scoren, die is namelijk maar 141. Daar wordt het een leuk spel van!

Maar natuurlijk, dat kunnen we nog verder toelichten: de Frank die op Invicta Dominus speelt, heeft op meerdere van deze accounts gezeten. Dat heeft hij zelf al vaker genoemd, en is alom bekend natuurlijk. Oftewel: een link tussen de accounts is niet te ontkennen. Informatie vanuit Wereld 95:
Frank van Invicta op Doctore.jpg

Frank van Invicta op Doctore 2.jpg

En zo hadden we destijds al nóg zo'n speler:
Wouter Invicta en Doctore.jpg

Het wereldje is wel heel toevallig klein, wat een strategie!

Bijlagen

• Frank op Invicta Dominus.jpg
    Frank op Invicta Dominus.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Reactiescore
94
En laat ik als laatste nog één voorspelling doen: The Hungry Wolf. Stamgenoot van Maskinkop op W100. https://nl100.tribalwars.nl/guest.php?screen=info_ally&id=260
Deze speler zat in dezelfde stam als Mamba Mentality op W86.

Heeft daarna nog meerdere werelden hoog gespeeld, net als de andere accounts. De spelers van deze accounts kennen elkaar goed. Dit account gaat terzijnertijd ook gewoon geïnternd worden door deze spelers van Unique. Toevallig precies tussen Invicta, Farmercy en Mamba Mentality in gelegen. En laat Frank van Invicta Dominus, nou precies op W96 ook op The Hungry Wolf spelen.

Frank op The Hungry Wolf w96.jpgFrank op Invicta Dominus.jpg

Ik zal alvast een linkje naar de TWstats van dit dorp posten: klik. Want dit dorp gaat vanzelf op barbaar en wordt dan overgenomen. Dat kunnen we alvast bedenken!

Waar komen we dan op?

8 van de 13.jpg
8 van de eerste 13 dorpen met fikse verdenkingen van boosten. Dat is een behoorlijke score!

Gaan we nog meer van deze fantastische strategie zien ?

W95 - Vos verliest haren maar geen streken.png
Wereld 95 bovenstaand.
Een vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken.

A Unique Strategy

Laatst bewerkt:
Reactiescore
174
Boost.png

Reactiescore
1.733
tw team gaat er toch niks aan doen ze beantwoorden mijn supportjes hierover niet eens.

Reactiescore
9
Niet teveel over het matige TW team of onbeantwoorde supportjes beginnen hoor! Wat gek genoeg hebben ze nergens tijd voor, behalve ons vertellen dat bans en regelovertredingen niet zomaar op het forum geplaatst mogen worden. Want stel je voor!

Leuk dat er nog gezellige mensen zijn die naar eer en geweten spelen, maar binnen de 'topaccounts' lijken die mensen in de minderheid te zijn. Wordt steeds meer een elitair spelletje waar geen hond meer naar omkijkt. Los daarvan, netjes dat je het zo mooi in kaart brengt :)

victorious

Moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
287
Ik zal het hier ook nog maar eens benoemen. Supportaanvragen over regelschendingen kunnen niet beantwoord worden. Dit is simpelweg geen mogelijkheid voor het supportteam. I.v.m. privacywetgeving is dit geblokkeerd vanuit Innogames. Het feit dat je geen reactie ontvangt, betekent dus níét dat er niets met je supportaanvraag gedaan wordt. Het ene onderzoek duurt langer dan het andere, maar iedere supportaanvraag wordt in behandeling genomen en wordt een onderzoek voor gestart. Let op: het kan dat je report niet de gewenste uitkomst krijgt. In de rechtbank krijg je ook niet altijd je gelijk ;)

Reactiescore
1.369
Kata tijd!

Reactiescore
1.187
Dat je dit na het Arithmetic debacle nog durft.

Bovenaan