A MAN WITH A GOOD STORY IS PRACTICALLY A KING

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.478
Beste forumgebruikers,

Competities zijn altijd goed voor dit forum geweest. Brengt onze vijandigheid naar boven, de hoster krijgt veel PP voor omkoping en het zorgt op de laatste plaats voor levendigheid op dit forum! De afgelopen weken heb ik jullie de vraag gesteld wat voor soort contest iedere wereld wou houden. Op W49 werd al snel duidelijk dat er vraag was voor een conest. Uiteindelijk hebben jullie gesproken en is er een contest uitgekomen.

Welke stam is de perfecte stam op W53? Het doel is dat iedere stam een leuk, interessant, origineel en spannend verhaal schrijft over zijn stam en/of de rol van de stam op de wereld. Verder mag iedereen zijn fantasie de vrije loop laten, om je stam op een zo leuk en goed mogelijke manier aan de wereld te presenteren. Het doel is dus om jou stam te verkopen aan de rest van de wereld en de jury.

Prijzenpot

De stamleider van de winnende stam krijgt 300premiumpunten.
Deze 300 punten kan de stamleider onder zijn leden.

Informatie contest

- Hoe doe ik mee? Iedereen kan meedoen aan deze contest (tenzij je geen stam hebt, maar welke noob wil nu niet in een stam:?) en heeft gelijken kansen. Je doet mee door als stam een topic aan te maken met een verhaal/betoog, waarom jullie de beste stam van W53 zijn.
- Waar moet het aan voldoen? Het is wel de bedoeling dat als je meedoet aan deze contest je een serieus stuk inlevert. Er zit geen minimale grote aan, maar er wordt verwacht dat je er serieus aan gewerkt heb. Er zit wel een maximaal van 3 posten.
- Hoe lever je, je werk in? Simpel, één bespeler van de stam(waarschijnlijk leiding) post zijn stuk over zijn stam op dit subforum. Iedere stam krijgt dus een eigen topic.

Overige regels

- Je moet een serieus account/stam op W53 hebben om mee te kunnen doen.
- Je kunt maar één topic hebben per stam, hiernaast mag je ook maar één verhaal inleveren als stam zijnde.
- Een bash naar de vijand toe is toegestaan, maar er wordt wel van jullie verwacht dat dit op een respectvolle manier gebeurd. Schelde (met bijv. ziektes) is niet toegestaan en kan diskwalificatie opleveren.
- Er wordt verwacht dat het subforum/ topics ordelijk blijft. Reageren mag, maar houdt dit wel beperkt. Voor moddergooien/ langdradige discussies is er ruimte op het hoofdforum.
- Bij minder dan 3 deelnemers wordt de contest geschrapt, dus zal er geen juryoordeel/uitslag komen.
- Na maandag 13 februari 2017 om 12:00 is het niet meer mogelijk om deel te nemen aan deze contest.

De Jury

Bij deze contest zijn er drie jury leden aanwezig:
1. Kragtwijk
2. Amancho
3. Denzie
4. Hopeful

De maximaal haalbare score van de jury is 100 punten. Elk bedankje zal ook punten opleveren. Welke stam uiteindelijk de meeste punten krijgt wint.

- Inhoud van het verhaal (70punten)
Hoe origineel is het verhaal? Was het interessant en spannend om te lezen? Bevat het niet overdreven veel onwaarheden of is het uit de duim gezogen? Zit er humor in?

- Schrijfstijl (20punten)
Zijn er mooie verbanden gelegd tussen de teksten in? Was het gemakkelijk te lezen? Moest je dingen vaak overlezen? Zijn er mooie vergelijkingen getrokken? Zijn er niet te veel spelfouten gemaakt waardoor het hinderlijk werd? Is er niet 100x het zelfde verteld? Is het taalgebruik netjes?

- Uiterlijke verzorging (10punten)
Hoe is de alinea opbouw? Heeft het verhaal genoeg inhoud en lengte? Is er creatief gebruik gemaakt van kaartjes of spotprenten?


- Punten per like (1,5p per like)
Per like/bedankje dat de beginpost krijgt zijn er ook punten te verdienen. Per like zijn dat 1,5 punten. Deze punten worden opgeteld bij de juryuitslag. Doordat elke like 1,5p is, is het minder vanzelfsprekend dat er een gelijke staand zou kunnen komen.


Succes aan alle stammen gewenst, houdt het respectvol en veel plezier.

PS de jury heeft altijd gelijk!
PSS ik hoop dat jullie het meer waarderen dan die andere losers op t AF die mijn post niet eens bedanken:mad::p
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser75778

Guest
Waarom wordt het geschrapt bij minder dan vijf deelnemers? We mogen al blij zijn met drie á vier denk ik.
 
Reactiescore
2.478
Waarom wordt het geschrapt bij minder dan vijf deelnemers? We mogen al blij zijn met drie á vier denk ik.

Ik wil het best naar drie brengen, maar ik ga voor een te kleine opkomst niet de moeite nemen om door te gaan. Begrijp me niet verkeerd, maar ik had dit heel anders voor ogen gezien. Bijna niemand wil moeite doen en verwachten dit wel van mij met minimale dankbaarheid.
 
Reactiescore
2.478
Zou je me ff aankunnen spreken op skype?
 

DeletedUser67464

Guest
Je moet een serieus account/stam op W53 hebben om mee te kunnen doen.

ik heb een vraag over dit gegeven. Betekent dit dat zeg de doorsnee stam wordt buitengesloten? Of hoe moet ik dit interpreteren
 
Reactiescore
2.478
Ik hoef geen trol topics van buitenaf. Kortom je moet een serieuze inzending in elkaar zetten en dit kan enkel als je een serieus acc/stam op 53 hebt. Dus dat je de ambitie hebt om ver te komen, serieus spelen dus.
Heb ik zo je vraag beantwoord?
 
Reactiescore
524
Ik begin me toch af te vragen of dit subforum wel wordt opgemerkt, beetje jammer als die 300 PP zometeen niet gaan worden uitgereikt :p
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik ga dit bumpen door te vragen of er nog juryleden gezocht worden?
Zo ja; maakt het uit dat ik niet op 53 speel?
 
Reactiescore
2.478
Sterker nog je mag geen jurylid zijn als je w53 speelt :eek:

Vraag me af of dit nog van de grond komt:rolleyes:
 

Deleted User - 487871837

Guest
Nou in dat geval stel ik me vrijwillig mocht het nodig zijn :p
 
Reactiescore
2.478
Zijn er al stammen mee bezig? De deadline komt namelijk snel dichterbij? Zouden jullie ook een week verlening willen? Dan moeten jullie wel beloven dat er een serieuze post van 3 verschillende stammen komt.

Tip voor de volgende keer als er een voorstel komt om een contest te verzinnen, houdt het klein, want het zat er heel dik in dat (bijna) niemand de tijd neemt om zoiets in mekaar te zetten.
 

DeletedUser61161

Guest
Ik zal wel eens een stamlid van mij dwingen om er 1 te maken, anders kick (devil)
 

DeletedUser

Guest
In het diepe woud



40j7abqfspt8b.jpg



De wereld is betoverd. Ik voel het in het water. Ik voel het aan de aarde. Ik ruik het in de lucht. Veel dat ooit was, was in vergetelheid geraakt. Het begon in een bosvijver, in een archaïsch woud aan de rand van de menselijke beschaving, waar een vrouw, in het geheim, het troebele water een kindje schonk. Het kindje merkte zekere verandering van milieu op, doch had geen last van enige benauwdheid. Terwijl de moeder enkele seconden moest bijkomen van haar immense inspanning, rukte het de navelstreng af en zwom het bij haar vandaan. Tussen de wortels van de mangroves wachtte het tot de moeder het verloor van haar schuldgevoel, en zichzelf ombracht van verdriet. Als een alligator dreef hij naar haar toe en voedde zich aan haar melk. In zijn gulzigheid liet hij niets van haar tepels heel.
Jaren gingen voorbij en het kind groeide op, gevoed door braam, paardenbloem, bijvoet, korensla en ander groen. Steeds vaker roofde hij naar vissen die zich in het water tussen de mangroves, van het oerbos, ophielden. Zijn tong lokte ze zo zijn bek in. Tientallen jaren gingen nu voorbij tot het kind tot een volwassenen was geworden. Als een koning van het bos heerste hij over het de bodem, het water, de planten en de dieren. Tientallen jaren werden honderden jaren en het voelde zich steeds vaker eenzaam, alleen en koud. Zo verging de tijd, terwijl hij in de beschutting lag, dat de wilderige planten hem nog konden bieden, tot hij een geluid hoorde dat hij in het diepst van zijn geweten herkende. Het was een man, een avontuurlijk typ moest het zijn, die een wiegenliedje zong voor zijn ongeboren baby, tientallen kilometers van hem vandaan. Het geluid kwam dichterbij. Voordat het mens het in de gaten had was zijn nek dwars af gebeten en plofte zijn levenloze lichaam, gescheiden van het hoofd, op de zachte ondergrond. De koning van het bos had zijn slachtoffer de snelle doodstraf gegeven. In de hand van het lijk was een lange bijl vastgeklemd, dat aan de andere kant tevens als hamer dienen kon. De mensen wilden zijn woud vernietigen. Er kwam een vastberadenheid in hem op zich op de mensheid te wreken. Hij pakte de bijlhamer op en kroop richting het begin van de menselijke wereld. Hij ondersteunde zich met zijn nieuwe instrument, rechtte zijn rug en vervolgde zijn weg op twee voeten.
In het dorp van de houthakker was men bezig met voorbereidingen op een groots feest. Een feest ter ere van de goden van het mysterieuze woud. Mensen liepen over en weer om alles in gereedheid te brengen. Vlaggen en spandoeken werden gehesen, een groot standbeeld stond op het dorpsplein, biervaten werden naar het plein gerold. Opeens klonk er een scherp geluid vanuit de wachttoren, de alarmbellen klonken, er was gevaar. Paniek brak uit. ''Een monster, een monster!'' riep de wachter vanuit zijn toren. Iedereen was in rep en roer, maar de krijgers van het dorp waren vastberaden het dorp te verdedigen. Ze barricadeerden de poort van het dorp en namen stelling op de houten muren met bogen in de hand. Het beest rende nu op de poort af, terwijl de pijlen zijn kant op vlogen. Zijn pantser was zo dik dat deze geen effect leken te hebben. ''Het is een alligatorschildpad!'' riep een van de krijgers. ''We kunnen hem niet met pijlen doorboren.'' Op zijn aanraden vlogen ze de trappen af om het beest achter de poort op te wachten. Grote speren waren nu op de poort gericht, die het zwaar te verduren had met een rammen van een grote hamer op het houtwerk. Even leek het beest het op te hebben gegeven toen de slagen op de poort waren opgehouden, maar op dat zelfde moment dat dit gunstige vooruitzicht in hen opkwam, vloog er een reusachtig beest door de poort heen. De mannen stapten van schrik een meter achteruit, waarna ze het beest terug probeerden te dringen uit het dorp. Het beest vocht echter hevig terug en na een fel gevecht waren alle krijgers vermoord of gevlucht.
Nu gebeurde het dat het monster de mannen uit het dorp bijeen riep en hij zijn toespraak begon: ''Vandaag heb ik dit dorp ingenomen uit wraak voor de poging mijn woud aan te tasten. In mijn lange wandeling naar hier toe heb ik besloten dat de mens een natuurlijk kwaad is, dat onder controle gebracht dient te worden. Ik zal hier voor zorgen door van jullie schaapherders een sterk leger te maken. We zullen dorpen plunderen, vrouwen verkrachten en nieuw gezag dragen over deze dorpen. Zo zullen we uitgroeien tot een machtig rijk, dat weerstand biedt tegen het kwaad in de wereld. Als een plukje wol, dat wordt verweven tot een bolletje stevig draad.
En zo geschiedde het dat dit monster dorpen aan zich bond. Hij roofde, plunderde en dode alles dat zich tegen hem keerde. Zijn invloed groeide en groeide, en overal was zijn naam bekend geworden. SjoerT, het hamerende monster was gekomen om de mensheid onder zijn macht te brengen, uit wraak voor de vernieling van een jonge hazelaar in de diepte van het onbekende plantenrijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Wat een .... verhaal en de opmaak is weer op zijn Anne´s, het suckt. 1 uit 10.

Puur omdat die mij dwong dit verhaal te gaan lezen.
 

DeletedUser

Guest
Wat een .... verhaal en de opmaak is weer op zijn Anne´s, het suckt. 1 uit 10.

Puur omdat die mij dwong dit verhaal te gaan lezen.

Proza of een roman schrijf je in Times New Roman. Daar stap ik inderdaad niet van af, hoe moeilijk er hier ook altijd over gedaan wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan