Zelfde topic nieuw jasje nieuwe stam
Kaas Stam
Ik wil graag iets aan het licht brengen over de stam Kaaas Soufle (tag Kaas), omdat dit blijkbaar goed werkt via het algemeen forum. Ook dit zaakje stinkt aan alle kanten en daarom is het goed als de moderators ook hier maar eens induiken.
In de boostregels staat opgenomen dat het verboden is om in de beginfase van een wereld een competitief voordeel te hebben door het gebruik van moraalbrekers.
Er is sprake van een competitief voordeel, op het moment dat deze moraalbrekers gebruikt worden om voor te edelen en/of dorpen te clearen om vervolgens de dorpen te laten overnemen door een aantal accounts.
Er zijn een aantal screenshots uit de beerput van de stam Kaaas gekomen, waarin zij in de beginfase mb spelers gebruiken om mee voor te clearen en te edelen. Om vervolgens deze mb spelers ook nog eens te internen. Daarnaast worden er sluwe tactieken gebruikt om dorpen met zo min mogelijk verliezen over te nemen, zonder dat het op valt in de verslagen tegenstanders. Met onderstaande bewijslast lijkt het me duidelijk dat hier sprake is van een duidelijk competitief voordeel.
Laten we beginnen met de volgende screenshot (screenshot 1). Je ziet hier een screenshot, waar LordMich aangeeft samen met Spanky (beide van de stam WildFyre gelegen in het cluster van de stam Kaas), met Kaas samen te werken en voor hun te clearen, waarna de stam Kaaas ook mee mag snoepen. Hier is dus al sprake van een competitief voordeel.
Bekijk bijlage 35874
In screenshot 1 wordt dus gesproken van een samenwerking tussen LordMich en Spanky, beide van de stam Wildfyre en dus de stam Kaaas. In de TWStats is het opvallend dat deze twee spelers (LordMich en Spanky), die een samenwerking hebben met Kaaas vervolgens over worden genomen door Miraculum. Deze Wildfyre stam is dus eerst ingezet om concurrenten vroegtijdig uit de weg te ruimen voor Kaaas, zodat ze zelf zonder verliezen de dorpen op kunnen mee edelen. En internen vervolgens de mb stam/spelers die voor hun hebben gecleard. Daarnaast pakt Miraculum ook al vanaf z’n 6e dorp nagenoeg geen ODA meer, wat opvallend is en dit verhaal bevestigd. Zie screenshot 2 en 3. Dit lijkt me meer dan voldoende bewijs van een boost + intern.
Bekijk bijlage 35875 Bekijk bijlage 35876
In de volgende screenshots is duidelijk te zien dat deze interns met volledige samenwerking gedaan worden. Er wordt namelijk op sluwe wijze geprobeerd om dit met zo min mogelijk verliezen te realiseren. Hier moeten de moderators ook eens even goed naar kijken. De eerste edelclear van Miraculum wordt volledig gedodged, zodat de tweede edelclear van Rone de troepen zonder muur gemakkelijk kapot kan maken, met minimale verliezen (zie screenshot 4 en 5). Uit deze screenshots is dus ook te zien dat er voorgeëdeld wordt, wat ook in strijd is met de regels in dit stadium.
Bekijk bijlage 35877
Bekijk bijlage 35878
Ook zijn er nog meer dingen die niet helemaal mogen, maar daarover zijn mijn spionnen nog meer informatie aan het verzamelen.
Detective Eric (Detecteeric) is on the case!