A Cheesy strategy to Tribalwars

Reactiescore
668
Zelfde topic nieuw jasje nieuwe stam
Kaas Stam

Ik wil graag iets aan het licht brengen over de stam Kaaas Soufle (tag Kaas), omdat dit blijkbaar goed werkt via het algemeen forum. Ook dit zaakje stinkt aan alle kanten en daarom is het goed als de moderators ook hier maar eens induiken.

In de boostregels staat opgenomen dat het verboden is om in de beginfase van een wereld een competitief voordeel te hebben door het gebruik van moraalbrekers.
Er is sprake van een competitief voordeel, op het moment dat deze moraalbrekers gebruikt worden om voor te edelen en/of dorpen te clearen om vervolgens de dorpen te laten overnemen door een aantal accounts.

Er zijn een aantal screenshots uit de beerput van de stam Kaaas gekomen, waarin zij in de beginfase mb spelers gebruiken om mee voor te clearen en te edelen. Om vervolgens deze mb spelers ook nog eens te internen. Daarnaast worden er sluwe tactieken gebruikt om dorpen met zo min mogelijk verliezen over te nemen, zonder dat het op valt in de verslagen tegenstanders. Met onderstaande bewijslast lijkt het me duidelijk dat hier sprake is van een duidelijk competitief voordeel.

Laten we beginnen met de volgende screenshot (screenshot 1). Je ziet hier een screenshot, waar LordMich aangeeft samen met Spanky (beide van de stam WildFyre gelegen in het cluster van de stam Kaas), met Kaas samen te werken en voor hun te clearen, waarna de stam Kaaas ook mee mag snoepen. Hier is dus al sprake van een competitief voordeel.

1721927748591.png

In screenshot 1 wordt dus gesproken van een samenwerking tussen LordMich en Spanky, beide van de stam Wildfyre en dus de stam Kaaas. In de TWStats is het opvallend dat deze twee spelers (LordMich en Spanky), die een samenwerking hebben met Kaaas vervolgens over worden genomen door Miraculum. Deze Wildfyre stam is dus eerst ingezet om concurrenten vroegtijdig uit de weg te ruimen voor Kaaas, zodat ze zelf zonder verliezen de dorpen op kunnen mee edelen. En internen vervolgens de mb stam/spelers die voor hun hebben gecleard. Daarnaast pakt Miraculum ook al vanaf z’n 6e dorp nagenoeg geen ODA meer, wat opvallend is en dit verhaal bevestigd. Zie screenshot 2 en 3. Dit lijkt me meer dan voldoende bewijs van een boost + intern.

1721927771254.png 1721927782498.png
In de volgende screenshots is duidelijk te zien dat deze interns met volledige samenwerking gedaan worden. Er wordt namelijk op sluwe wijze geprobeerd om dit met zo min mogelijk verliezen te realiseren. Hier moeten de moderators ook eens even goed naar kijken. De eerste edelclear van Miraculum wordt volledig gedodged, zodat de tweede edelclear van Rone de troepen zonder muur gemakkelijk kapot kan maken, met minimale verliezen (zie screenshot 4 en 5). Uit deze screenshots is dus ook te zien dat er voorgeëdeld wordt, wat ook in strijd is met de regels in dit stadium.

1721927812298.png

1721927831060.png

Ook zijn er nog meer dingen die niet helemaal mogen, maar daarover zijn mijn spionnen nog meer informatie aan het verzamelen.
Detective Eric (Detecteeric) is on the case!

Reactiescore
1
Sterke post. Lijkt me duidelijk dit. :cata:
Tijd voor de modz om hier tegen op te treden!

Laatst bewerkt:
Reactiescore
354
Door hawk tuah. Die had een pm gekregen dat ze toch aangevallen werden. Na dat ze aangaven richting de rim te lopen bij hun mbs. Die mocht omdat ze het flauw vonden recappen. Heeft dat account goed gedaan. Riekt meer naar een stab na een boost.

Ziet er niet goed uit voor kaas

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.299
ban is op zijn plek lijkt me.

Reactiescore
1.187
Heftig! Ze zijn er gloeiend bij.

Reactiescore
77
Ga er niet te veel woorden aan vuil maken.

Iedereen mag zijn circumstantieel bewijs verzamelen wat ze willen. Feit is dat Novitius/Hawk Tuah samenwerkt met Spanky.
Zo hebben we o.a. het vooredelen in de bovenstaande screenshot, wat nu als bewijs wordt gebruikt tegen Kaas.
Ook hebben we de recap van Novitius/Hawk Tuah, op Spanky direct achter onze edels.
En hebben wat verdere communicatie vanuit Lord Mich, die ons een boost aan wil naaien op PM in TW.
We hadden geen zin om hier een report ofzo voor in te sturen. Dus je krijgt alleen de interactie tussen Ganggang en Miraculum te zien.
Maak ervan wat je zelf wil.

We liepen met een combi, waar snachts niet is gespot of het 4 edels waren ja/nee. Deze is in dezelfde minuut ge're'capped door Hawk Tuah.
4.2. HawkTuah recapped Spanky met informatie van Spanky, op dezelfde minuut dat onze edels get...PNG
Hier is het volledige eerste aankomst rapportje, hoe is er 79ts hier? Heeft Spanky zelf zijn TS verlaagd?
4.1. Er is voorgeedeld op Spanky, we liepen met 4 aanvallen mogelijk ongetagged waardoor er ge...PNGVooredelen spanky..PNG
En is in dezelfde minuut Hawk Tuah daarna aangekomen op Spanky. Daarbij, als Spanky zelf had voorgeedeld, hoe is de toestemming dan 79 als hij op dezelfde ochtend 2 edels buiten het dorp heeft.

Ook hadden we van Gangang, zoals beloofd.
ganggang minder erg.PNG
De rapportjes van de edelclear van HawkTuah sturen we niet mee, want we hoeven niet iemand anders te hebben die een report gaat doen om hem met deze delen van het bewijs. Echt zonde dat er vanuit de TW community met zo weinig informatie, zo veel van wordt gemaakt.

Ik ga lekker naar bed, en kijk morgen wel wat er verder is gezegd.
Fijne avond heren, veel speel plezier.

Groetjes, Kapitrein, Lars, Rone, die volledig zonder MB's, DU's en of boosts spelen. Want daar treden we graag hard tegen op.

Reactiescore
5.725
Schrijnend. Lijkt me weer een mooie 30% aftrek!

Reactiescore
7.987
Permaban is eerder op z'n plaats. Bbkes met level 1 speer en zwaard zijn niet effectief genoeg gezien Unique nu alweer staan waar ze staan.

Reactiescore
354
Ik kan dit toelichten, nu mijn anonimiteit aan de wilgen gehangen word . Ik had een recap op 3 uur met toeval lopen op een dorp die hun net hadden gepakt. Waarna ik had aangegeven het dorp niet af te staan. En dat ik ze wel 1x wilde helpen. Dit heb ik gedaan. Dus ben dan een mb ?

En yup ik heb het dorp een pre Noble gegeven na dat ze zeiden inc van kaas te krijgen. Heb tevens ook een recap gezet. Waar ik via support 5 dagen hier voor al toestemming had gekregen dat dit onderdeel was van het spel.

Verder is er geen samenwerking geweest buiten die ene run richting de rim.

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
Ik kan dit toelichten, nu mijn anonimiteit aan de wilgen gehangen word . Ik had een recap op 3 uur met toeval lopen op een dorp die hun net hadden gepakt. Waarna ik had aangegeven het dorp niet af te staan. En dat ik ze wel 1x wilde helpen. Dit heb ik gedaan. Dus ben dan een mb ?

En yup ik heb het dorp een pre Noble gegeven na dat ze zeiden inc van kaas te krijgen. Heb tevens ook een recap gezet. Waar ik via support 5 dagen hier voor al toestemming had gekregen dat dit onderdeel was van het spel.

Verder is er geen samenwerking geweest buiten die ene run richting de rim.
maar als ze zeggen mbs te zijn van kaas, waarom zou je ze dan helpen te springen naar de rim?

Reactiescore
354
Omdat ik soms te lief ben

En misschien konden onze stammen met de tijd samen werken, ( kaas en Wim ) maar dat was naïef omdat de stam farm! En kaas zich vrij bewegen en jumpen over de map. Dus er al een samenwerking/fusie gepland stond.

Reactiescore
2.065
Weg blijven engnekken, ik heb het beoordeeld als foutieve informatie vanuit detective Eric

Reactiescore
174
Kan iedereen alvast verzekeren dat zowel Rone als Miraculum met 0 mbs of 0 interns spelen. Nu dat uit de weg is zal ik inhoudelijk dan maar even reageren.

De rapportjes die Halvor post zijn op 2 verschillende dorpen, zijn verhaal klopt dus al niet. De pm van Lordmich waarvan hij beweert samen te werken klopt niets van, geen idee hoe hij dat in zijn hoofd heeft gehaald, er is nooit contact geweest tussen Rone/Miraculum en Lordmich.

Dorp 6 tm 8 zijn uiteraard ook door Miraculum zelf gecleard. Allemaal al op de 16e, daarom is er daar weinig ODA-stijging te zien op de 17e. Hiermee pakte Miraculum toen ook rang 1 ODA, en een mooie aanvaller van de dag van 10k.

Rapportjes in spoilers:
Mira clear 1.png
Mira clear 2.png
Mira clear 3.png

Het is juist Hawk tuah, die samenwerkt met spanky en lordmich. Dat blijkt wel uit deze conversatie:
Pm 1.png

Hawk tuah liep met 1 clear en 1 edel op een dorp in de rim, samen getimed met spanky die er 3 edels had achter gezet. Helaas voor hun mislukte deze jump naar de rim toe, waar gangang netjes had gesniped.

Dan terug naar Dinsdagochtend, 23.07. Op deze ochtend vallen Mira en Rone spanky samen aan, Miraculum een trein en Rone met 2 edels. Rone wordt voorgeedeld door hawk tuah (zie screenshots van Kapitrein en Halvor), en vervolgens pakt hawk tuah het dorp waar rone op liep 10 seconden later over. Dit om te proberen om Rone hun clear te mollen, helaas voor hun liepen er maar 2 edels ipv 4 vanuit Rone.

Screen 2.png

Vervolgens komt er bij Miraculum deze pm binnen, van de stamgenoot van spanky, die ziet de bui al hangen, en probeert Miraculum een ban aan te smeren, waarop Miraculum dan ook niet ingaat.

Screen 3.png

Om 20u verstuurt Mira hun edeltrein op lordmich, wanneer de volgende ronde van smeken begint, en de samenwerking met Hawk Tuah weeral uit blijkt. Vervolgens is Miraculum voorgenobled door wie anders dan Hawk tuah, die op deze manier de clear van Miraculum probeert te slopen.Screen 4.png

Vervolgens pakt Mira hem dus al met de 3e edel, waar je kan zien dat ze zichzelf dus 1x overnoblen.

Screen 5.png

Lijkt me een duidelijk verhaal, indien iemand nog een vraag heeft kan die altijd nog beantwoord worden. Leuk speurwerk @Halvor de Skald , maar er klopt helaas weinig van je verhaal. Activiteit op het forum is altijd een plus!

Reactiescore
354
Oei Lars de kat een dorp van 6k met zo weinig troepen? Riekt naar boost. Verdere uitleg verwijs ik je naar het gesprek hier boven. Verweer van niets. Tevens iemand die je vriend noemt, en met wie je op een stam gezamenlijk loopt. Riekt naar boost. Wat is er hier voor besproken? Dat hij aangeeft nog 2 dagen de tijd nodig te hebben. Komt dit zomaar uit de lucht vallen? Of heb je gezegd dat je hem ging internen.

De premoble vanuit mij is een feit. Poging tot recap op rone idem een feit! Niets strafbaars aan. Ook niet als het een dubbele mb geweest zou zijn. ( wat niet het geval is ).
Ik heb tenslotte niet de inzet gegeven om de dorpen te pakken. Maar wel om ze te recappen.

Weer dat discord niet als bewijs fungeert. Maar toch onderbouwt dit een deel dat er zeker bekend was binnen kaas wie contact had met lordmich.

Bijlagen

• IMG_4090.jpeg
    IMG_4090.jpeg
    298,7 KB · Weergaven: 47
  • IMG_4088.jpeg
    IMG_4088.jpeg
    96,4 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Bovenaan