1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

    Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

4: Niveau 0

Discussie in 'Speed Mentor en Tips/wiki' gestart door tim010, 31. jul 2019.

Deel Deze Pagina

  1. tim010

    tim010 Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017

    Lid geworden:
    30. mrt 2013
    Berichten:
    10.103
    Leuk Bevonden:
    1.399
    Deze guide is geen guide die exact aangeeft welk gebouw in welke volgorde te bouwen. Dit omdat er geen perfecte volgorde bestaat. Elke niveau 0 ronde is anders en elke ronde vraagt daarom om een andere aanpak. Het beste is om het uiteindelijk op je eigen gevoel te doen, en deze guide als richtlijn te gebruiken. Deze guide is een grove schets wat dat betreft. Tevens is het beter om zelf erover na te denken waarom je op een bepaald moment een bepaald gebouw moet bouwen, in plaats van een lijstje op te volgen die je vertelt wanneer je wat moet doen. Door zelf na te denken over het ‘waarom’ van iets, leer je sneller. De guide bestaat uit twee delen, eerst worden beknopt de stappen van het plan doorlopen en daarna worden deze stappen wat grondiger beschreven. Eens je de grondige beschrijving hebt doorgelezen kan je dan tijdens de ronde met de puntjes makkelijk controleren of je nog op schema zit.

    De gebouwen van de verschillende startniveau’s worden hieronder weergegeven en zijn terug te vinden op de wiki: https://help.tribalwars.nl/wiki/Speedwereld/Startniveau's

    [​IMG]

    Stappenplan niveau 1 start:
    • Ridder bouwen
    • GS naar ongeveer 6
    • Ridder farmen
    • Kazerne bouwen
    • Speer bouwen
    • Ridder + speer farmen
    • GS naar 7-10
    • Zwaard of bijl toevoegen
    • Microfarmen 5 speer 3 zwaard OF 5 speer 2 bijl
    • ! Niet 5 speer 2 zwaard zoals ik begon, gaf verlies!
    • GS naar 15 bouwen
    • Zorg toch zeker van 10-15 farmgroepen, dus 15x 5 en 3 of 5 en 2
    • Eens je tevreden bent van inkomsten -
    • Stal bouwen - LC ontwikkelen
    • LC bouwen
    • Farmen per 3 of 4
    • Eerste 50-100 LC focussen op troepen
    • Daarna zoveel mogelijk GS levels bouwen met af en toe wat extra troepen
    • GS productie van mijnen is belangrijker dan farminkomsten
    • Uiteindelijk naar GS 26 streven
    • Hoofdgebouw naar 20 indien bouwtijden te lang worden
    • Kazerne en stal naar 18-12
    • Nog eens 3-4 levels erbij indien je het bijeen kan farmen
    • Adelshoeve zetten
    • Edelen
    Een niveau 0 en 1 verschillen zeer weinig. Het verschil ligt hem vooral in het aantal grondstoffen dat je zal kunnen farmen. Op een niveau 0 moet je rekenen op je grondstofproductie, vandaar mijnen naar 26. Een niveau 1 zal je meer kunnen farmen en zou het met mijnen op level 23 moeten lukken. Voor beiden is het belangrijkste dat je weet hoe je de start aanpakt, de gebouwen volgorde is zeer moeilijk omdat die vooledig afhangt van hoeveel grondstoffen je binnenhaalt tijdens het farmen. Focus eerst dus op de grondstofmijnen en daarna zal je wel zien hoe het loopt. Hieronder worden de eerste stappen voor niveau 0 nog eens verder uitgelegd.

    Redeneringen en uitleg bij elke stap:

    Stap 1:
    Het allereerste wat je doet is je standbeeld bouwen en je ridder rekruteren. Dit aangezien je hiermee kan farmen, 100 gs per farm kan meenemen en je meestal een 3 seconden looptijd hebt. Dit zou in principe meer moeten opleveren dan het verschil tussen een level 2 of 3 grondstofmijn.

    Stap 2:
    Eens je ridder gebouwd is klik je hout en leem aan, enkele seconden wachten en je kan ook ijzer naar 1 bouwen. Vanaf dan farm je met je ridder en bouw je je grondstoffen op tot een level of 5-7. Ijzer kan 2-3 levels achterblijven aangezien je eerste troepen speervechters zijn en deze kosten zeer weinig ijzer. Laat je ijzer weliswaar niet op 1 staan, je zal er anders problemen mee krijgen, 2 levels achter is mijn persoonlijke voorkeur.

    Stap 3:
    Eens je GS mijnen op een gewenst level zijn bouw je je hoofdgebouw naar 3 en zet je de kazerne. Nu focus je al je grondstoffen in speervechter, een 15-30 tal die je samen met je ridder uitstuurt in 1 bevel om geen verliezen te lijden. Afhankelijk van ligging en meefarmers zal je je farmtroepen moeten bepalen. Weet dat barbarendorpen op 26 punten starten en dus nog geen gs mijnen hebben. De basis productie ligt zeer laag (33/minuut) en dus zal je snel met lege dorpen zitten.

    Stap 4:
    Je farmt nu met je ridder en speer en de grondstoffen investeer je in grondstoflevels, je bouwt tot een level of 7-10. Het is cruciaal in de start om te proberen een voorsprong te halen met farmen en zo je mijnen weer hoger krijgt dan mensen die niet farmen. Vandaar dat je indien je beter wil farmen best stap 5 zo snel mogelijk doet nadat je farms met je ridder en 30 speer geen grote buiten meer kunnen meepakken.

    Stap 5:
    Deze stap is de overgang naar microfarmen. Je kiest om ofwel zwaard ofwel bijl te bouwen, dit is omdat bevelen met 1 soort eenheden altijd zal verliezen geven op barbarendorpen. Door 2 of meer eenheden te combineren kan je met heel kleine groepen farmen en zo dus meerdere farms naar verschillende dorpen uitsturen. Het voordeel van zwaard is dat je enkel smederij moet bouwen en er geen ontwikkelingskosten zijn. Als nadeel komt erbij dat de looptijd voor elk bevel 1-5 seconden zal langer worden. Het voordeel van bijl is dat de looptijd hetzelfde is als die van een speervechter, interessant ook als je van plan bent snel offensief te spelen, zo kan je je bijl opbouwen van de start. Het nadeel is dat smederij level 2 nodig is en een ontwikkelingskost van 750 van elke grondstof.

    Het farmen zelf is ideaal met volgende 2 groepen: Farms van 5 speer en 3 zwaard indien je voor de zwaardoptie kiest. Farms van 5 speer en 2 bijl indien je voor de bijloptie kiest. Je plaats farm assistent in op tijd en gaat microfarmen terwijl je je troepenaantallen uitbreidt tot je 15-25 farmgroepen hebt. (100 speer + 60 zwaard OF 100 speer + 40 bijl, zijn bijvoorbeeld mooie richtlijnen).

    Stap 6:
    Door het microfarmen zouden je grondstoffen een stukje sneller moeten binnenkomen, bouw hiermee je grondstofmijnen naar 12-15 (15 is hoe ik het deed toen ik het spel nog leerde). Eens je daarbent heb je 2 keuzes, je kan kiezen om te blijven microfarmen zoals je bezig bent, bouw dan wel steeds meer troepen zodat je meer kan farmen. Tweede optie die mijn voorkeur heeft, maak de switch naar LC. De snellere looptijd, buitcapaciteit en het nut van LC later op de ronde zijn wel doorslaggevende factoren. Wil je echter puur defensief spelen kan je makkelijk rang 1 starten (na wat oefenen) met enkel speer + zwaard farms.

    Stap 7:
    Je bouwt dus je stal, ontwikkelt LC en gaat hiermee per 3 of 4 farmen. Probeer zo snel mogelijk een mooi aantal LC te produceren 50-100. En ga hiermee intensief microfarmen. Eens de beginnersbescherming afloopt laat je best je infanterie farmgroepen (speer) thuis ter verdediging. Eens je een 100-tal LC hebt moet je voornamelijk focussen dat je je GS mijnen kan upgraden. Deze zullen namelijk je grondstofinkomsten dragen gezien farmen hier minder vlot gaat. Hanteer een principe van, 1 level bouwen, farmen, LC bouwen, farmen, 1 level bouwen, ... Zo zal je geen van beiden verwaarlozen. In principe heb je op een niveau 0 met 300-600 LC meer dan genoeg om de map handig te farmen. Uiteraard heb je meer troepen nodig om spelers te veroveren maar met hoge mijnen kan je daarna die LC aantallen en je productiegebouwen (stal/kazerne) alsnog bijbouwen. Het is dus een belangrijke afwisseling tussen grondstoffen opbouwen en troepen zetten.

    Stap 8:
    Je wilt toch grondstofmijnen van 26 halen om jezelf niet kapot te hoeven klikken op barbarendorpen. Ook het hoofdgebouw zal uiteraard mee omhoog moet gaan om geen absurde bouwtijden te krijgen. Alles boven 1:30 bouwtijd is in de eerste 40-45 minuten redelijk onaanvaardbaar. Als het moet moet het, maar tijds efficiënt zal het niet zijn. Eens de mijnen goed staan zorg je dan echt voor je troepen, kazerne en stal naar gewenste levels brengen, boerderij en opslag en uiteindelijk smederij en adelshoeve.

    Stap 9:
    Eens je bedreven bent in de start zal je in staat zijn om toch mooie dorpen en troepen op te bouwen in anderhalf tot 2 uur. Een voorbeeld van een dorp aan de edelfase op een niveau 0 ronde staat hieronder. Meestal is dat tegen het 2e uur pas dat er geedelt wordt.


    Afsluiter:

    Extra tips rond het farmen op een niveau 0, het spenderen van grondstoffen, en andere handige weetjes om een betere speeder te worden zullen terug te vinden zijn in het topic Advanced Tips & Tricks (https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/6-advanced-tips-en-tricks.203126/) en op het YouTube kanaal zullen er ook nog enkele niveau 1 starts worden toegevoegd. Indien er zaken niet duidelijk zijn laat dit gerust weten, we zijn hier om te helpen en uitleg te verschaffen. Met bovenstaande guide zou het in ieder geval mogelijk moeten zijn om de punten- en troepenkloof met de allerbeste kleiner te houden tijdens de ronde dan voor sommigen op dit moment het geval is.
     
    Laatst bewerkt: 8. aug 2019
    The Minion vindt dit leuk.