[Inschrijftopic] #300 - De Trojaanse Oorlog

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum

Deleted User - 2265087

Guest
1180 voor Christus – buiten de stadsmuren van Troje

Woosh, tak. Het geluid van ijzeren pijlpunten die afketsen op schilden vermengt zich met de doodskreten van Griekse helden die zich niet goed achter hun schild verstoppen. Hector steekt zijn speer in de grond en veegt het rode zweet uit zijn ogen. Hij gunt zichzelf een korte rustpauze en kijkt uit over de het strand. Rechts van hem danst Achilles zijn dodelijke dans. Om hem heen liggen meerdere Trojanen, maar hijzelf heeft nog geen schram opgelopen. Tussen de dode Trojanen ziet Hector ook een bekend gezicht: Troïlis, zijn jongere broertje. Hector zucht, vanavond moet hij zijn vader, koning Priamus, weer vertellen dat een van zijn kinderen is overleden.

Een blik naar links biedt hem een vrolijker aanzicht. Hier slagen de Trojanen erin om de Grieken terug te dringen in de richting van hun boten. Dan verschijnt Ajax ten tonele, achter de defensie van zijn reusachtig schild weten ze veilig weg te komen. Nooit rennen de Grieken in paniek weg, en laten enige achtervolging kansloos. Het is om gek van te worden.

De avond is gevallen en het gevecht is voor de rest van de dag gestaakt. Voorzichtig legt Priamus twee muntjes op Troïlis’ ogen, één op elk oog. Zo kan Troïlis de bootsman betalen om de onderwereld te betreden. Zwijgend gooit Priamus daarna de fakkel op de brandstapel en zonder om te kijken trekt hij zich terug in zijn eigen slaapkamer. Hector volgt hem.

“Pater, ik heb een idee hoe deze oorlog gewonnen kan worden.”

“Zwijg. Als we deze oorlog hadden kunnen winnen, was dat al wel gebeurt. We blijven net zo lang doorvechten, totdat alle krijgers dood zijn. Dan kunnen de vrouwen geen kinderen meer baren en sterven de Trojanen uit. Wij – het rijkste en mooiste volk van de wereld – zullen uitsterven.”

“U klinkt alsof u de strijd al heeft opgegeven.” Priamus draait zich om en kijkt Hector verdrietig aan. Het was Hector nog niet eerder opgevallen, maar zijn vader ziet er oud en breekbaar uit. Hij vangt ook een glimp van zichzelf op in de spiegel achter Priamus. De strijd en de jaren laten ook op hem hun sporen na. Aan het begin van de strijd, was hij nog een onervaren, roekeloos en naïef. Nu, tien jaar later, is hij een geharde krijger, met enkele littekens die bewijzen dat hij meer dan eens gehavend uit de strijd is gekomen.

“Ik heb de hoop opgegeven om in mijn leven nog een vredig, welvarend Troje terug te zien. Onze strijders kunnen de Grieken niet verslaan. De Grieken kunnen onze strijders niet te baas. Een eeuwigdurend gelijkspel.”

“En daarom, pater, moeten we de oorlog anders spelen. Met vechten winnen we het niet, dus onze tactiek moet veranderd worden. Ik stel voor dat we infiltreren in het kamp van de Grieken. Zolang we tussen deze muren in zitten, kunnen we hen niet verslaan. Waarom proberen we hen dan niet te verslaan terwijl we binnen hun eigen gelederen zijn?”

Priamus liet het plan tot zich doordringen. “Je wil chaos en onrust veroorzaken binnen hun eigen kamp?”

“Exact!” zei Hector enthousiast. Priamus zweeg en naarmate de stilte langer duurde en ongemakkelijker werd, nam Hectors enthousiasme af. De koning zou niet instemmen met het plan, dacht hij bedroefd. Na een lange stilte sprak koning Priamus eindelijk.

“Kies de meest betrouwbare Trojanen uit, die bereidt zijn te sterven voor hun vaderland. Steel de uniforms van de gevallen Grieken op het veld. En in Zeus’ naam – laat dit plan een einde maken aan de oorlog.”

Instellingen
Deadline stemmen + acties insturen: 22:00 (wat betekent dat 21:59:59 optijd is en 22:00:00 te laat)
Lynchstemmen: Rood en dikgedrukt in het topic. Wijzigen -> Capricorno -> Calamus Incendium
BM stemmen: Blauw en dikgedrukt in het topic
Weerwolvenmoord: In PM naar Calamus Incendium en Capricorno
Speciale acties: In PM naar Calamus Incendium en Capricorno

Claimen/netwerken: Aan/uit
Klaagmuur: Aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Rollen (de mensen die voor het eerst spelen of al heel lang niet hebben gespeeld, wil ik aanraden om de post hierna te lezen. In deze post heb ik alle rollen in verhaaltjesvorm omschreven, wat moeilijk te begrijpen kan zijn als je de rol nog niet kent:)

De Grieken (burgers) – deze mensen zijn formidabele strijders, handig met het zwaard en schild. Meer nog dan goede vechters, zijn het dappere mensen die trouw zijn aan hun vaderland. Al ruim negen jaar lang hebben ze huis en haard niet gezien – allemaal alleen maar omdat hun koningin is geroofd en de eer van hun koning dat niet toestaat.

Nestor (dorpsoudste) – deze oude, wijze man kwam niet mee naar Troje om tegen de Trojanen te vechten, daar was hij te oud voor. Hij kwam daar om advies te geven aan de leiders en met wijze woorden en zoete stem de soldaten moed in te spreken. De ouderdom had hem dan wel een minder sterke vechter gemaakt, het had hem ook wijsheid gebracht. Wijsheid over hoe zich te verdedigen tegen de Trojanen. Hierdoor kan hij één moord overleven. Hij waakt ook over zijn zoon, de dappere Antilochus, en geeft hem tips over hoe Antilochus zijn mannen kan beschermen tegen de scherpe Trojaanse zwaarden.

Antilochus (beschermengel) – de zoon van Nestor en vriend van Achilles leert elke dag bij van zijn wijze vader en lichtvoetige vriend. Zijn vader leert hem over de verdediging, Achilles onderwijst hem over het hanteren van zijn zwaard. Met de aanwijzingen van beide mannen is hij in staat om mensen te verdedigen. Helaas is hij nog jong en moet nog veel oefenen op deze vaardigheden. Hij is daardoor slechts in staat om één persoon tegelijkertijd dekking te geven tegen de laffe, nachtelijke, Trojaanse aanvallen. Zodra Nestor sterft, zal Antilochus het geduld verliezen om te verdedigen. Net alles alle onbezonnen jongelingen wil hij dan alleen nog maar aanvallen. Aanvallen, aanvallen. AANVALLEN!

Odysseus (jager) – de koning van Ithaka was een bijzonder intelligente man. Een unieke man, die in tegenstelling tot alle andere grote namen niet de voorkeur gaf aan geweld, maar aan sluwe lists. Voor elke situatie wist hij wel een plan te bedenken om het beoogde resultaat te behalen. Naast zijn brein had hij nog een wapen waar hij bijzonder goed mee over weg kon: de pijl en boog. Hij was de enige man in de wereld die een pijl kon schieten door de ogen van 12 op rij staande bijlen. Terwijl hij sterft kan hij met dodelijke preciesie iemand anders doden.

Athene (wapensmid) – deze godin heeft niet de gouden appel gekregen van Paris. Gekrenkt in haar trots, steunt ze de Grieken in de oorlog tegen de Trojanen. Ze is een krijgsvrouw die gebruik maakt van slimme tactieken om het verlies van manschappen te beperken. Ze is ook bedreven in het vervaardigen van nieuwe wapens. Elke drie dagen maakt ze een nieuw wapen, van betere kwaliteit dan de beste smid op aarde die kan maken – met uitzondering van Hefaistos. Daarna vereert ze een willekeurige krijger met een wapen.

Chryseïs (priesteres) – ze was Agamemnons oorlogsbuit en door hem vastgehouden in het kamp, zelfs nog toen Chryseïs’ vader probeerde haar vrij te kopen. Chryseïs’ vader was een priester van Apollo. Van hem had ze trucjes geleerd om een Trojaan van een Griek te onderscheiden. Deze kennis kan ze gebruiken om een geïnfiltreerde Trojaan te kunnen ontmaskeren.

Ajax (beul) – de reus en krachtpatser van het Griekse leger. Hij torent boven iedereen uit tijdens het gevecht en beschermt zich met een groot schild tegen pijlen en zwaarden terwijl hij met zijn zwaard iedereen die in zijn pad staat uit de weg slaat. Een eenmansleger, een geduchte tegenstander. Eenmalig mag hij het zwaard in handen nemen om iemand hoofd van het lichaam te scheiden. Iedereen kan zien dat dit gebeurt.

Achilles (ijzeren hein) – is zo goed als onverwoestbaar doordat zijn moeder hem onderdompelde in de Stix. Daardoor zullen bijna alle acties (jager, welp, heks, beul) op hem mislukken en in plaats daarvan dood hij degene die de actie uitvoerde. Paris is de enige boogschutter die goed genoeg is om hem in zijn hiel te raken en Achilles dus kan doden. Achilles kan ook doodgaan door de lynch en lunch. Als hij wordt uitgedaagd in het evenement ‘duel tussen Hector en Achilles’ zal de uitdager altijd sterven en hoeven de groene stemmen niet eens gezet te worden. Achilles kan zelf dus niemand uitdagen bij dat evenement.

Machaon (heks) – net als Achilles en Ajax, was ook Machaon getraind door de wijze centaur Chiron. Hier leerde hij meer dan alleen vechten: hij werd ook een bekwaam arts. Een gewonde Griek kan hij genezen, maar als hij vermoedt dat iemand een Trojaan is, kan hij ook wat vergif in diens eten laten vallen om hem te doden…

Kalchas (ziener) – al voordat hij met het leger naar Troje vertrok, kende hij de uitslag van de oorlog. Negen jaren zou er vruchteloos gevochten worden, het tiende jaar zou de winst worden behaald, zo voorspelde hij. Ook zei hij dat het leger niet naar Troje kon vertrokken voordat Agamemnon zijn dochter Ifignea had geofferd. En inderdaad – nadat het arme kind was geofferd, draaide de wind en werden de schepen naar Troje geblazen. Kalchas ging mee om ook tijdens de oorlog nog raad te kunnen geven aan de legerleiders.
Kalchas kan niet enkel de toekomst zien, hij kan ook elk individu doorgronden, hij kent iedereens talenten en weet waar hun loyaliteit ligt.

Laocoon (orakel) – de arme man is blind gemaakt door de goden. Hij kan nog wel alle geheimen van de speler blootleggen, maar niet zien wat hij nou eigenlijk heeft blootgelegd. Elke dag kan hij de geheimen (rol) dus doorsturen naar een derde speler die kan zien wat het geheim is, maar niet van wie het geheim is.

Phoenix (wijze burger) – een oude man en als een vader voor Achilles, hoewel hij ook in dienst was van Achilles. Phoenix’ jaren hadden niet alleen grijze haren op hem achter gelaten, maar ook wijsheid. Eén van die wijsheden is dat je altijd moet weten welke specialiteiten je in huis hebt en wat je zwakke plekken zijn. Hij is daarom altijd goed op de hoogte hoeveel mensen in een bepaald onderdeel gespecialiseerd zijn.

Bryseïs (slet) – de voormalige koningin van Lyrnessus is nu oorlogsbuit en Achilles’ concubine en verrassend genoeg hielden ze echt van elkaar. Ze waren trouw aan elkaar en Achilles behandelde haar goed. Maar tegen het einde van de oorlog eiste Agamemnon haar op als oorlogsbuit en wie weet aan wie Agamemnon deze prachtige vrouw allemaal heeft uitgeleend..

Perseus’ schild (spiegelaar) – met dit schild was Perseus in staat om Medusa te verstenen door haar spiegelbeeld te weerkaatsen. Hoewel Perseus zelf niet meer leeft, leven wapens vaak langer voort dan de krijgers die hen hanteerden. Het schild is formidabel, gesmeed door Athene zelf. Het enige vervelende is dat het zo erg weerkaatste, waardoor zieners soms zichzelf zien in plaats van de persoon erachter, een schot erop afketst en een Trojaan zijn aanval terugkomt en de Trojaan zelf dood in plaats van het schild te beschadigen.



Priamus’ zoons (wolf) – Priamus is al jaren de koning van de Trojanen. Hij is nu oud en kan zelf niet meer vechten, maar hij heeft wel voor een overvloed aan zoons gezorgd die dat wel kunnen. Maar liefste vijftig heeft hij er, die trouw voor hun vaderland strijden en er alles aan doen om Priamus trots te maken.

Hector (infectiewolf) – de oudste zoon van Priamus, een sterke leider die het beste in zijn manschappen naar boven haalt. Met een paar woorden krijgt hij het hele leger achter zich en blaast hen nieuwe vechtlust in. Hij is zelfs in staat om een Griek met deze mooie woorden achter zich te krijgen.

Paris (jagende wolf) – hij is niet de beste strijder met zwaard en speer, maar geef hem een pijl en boog en hij kan de hele wereld aan, zelfs Achilles! Mag elke dag proberen een pijl door Achilles’ zijn achilleshiels te schieten door hem op te wachten op een tijdstip. Als Achilles de volgende dag de eerste is die een post maakt na dit tijdstip, wordt hij geraakt en sterft hij. Verder is Paris een gewone wolf met lunchkrachten.
Het tijdstip waarop Paris Achilles opwacht, kan niet een uur voor of na de deadline zijn omdat hij dan moet proberen de lynch te saboteren.

Priamus (ketterse wolf) - deze oude man ziet er uit als een wijze, betrouwbare en intelligente kerel. Zijn bijzondere vruchtbaarheid - 50 kinderen heeft hij gekregen - en hoge leeftijd heeft hij vast niet zomaar gekregen. Daarvoor moet een goddelijke kracht hem hebben geholpen! Het is dus ook niet verrassend dat diezelfde godheid hem het een en ander zou leren over het ontmaskeren van Trojanen. Eenmalig kan hij een zelfgemaakt drankje over iemand heen gooien om zo te onthullen of diegene Trojaan is of niet. Hetgeen wat de Grieken echter niet weten, is dat het een nepdrankje is en nooit kan werken.

Apollo (wolp) - deze god staat aan de zijde van de Trojanen en vecht met hen mee. Als god van onder andere orakels ziet hij veel, meer dan gewone sterveling. Hij ziet de toekomst en kan mensen ook doorgronden, zo kan hij bijvoorbeeld Paris vertellen waar Achilles' zwakke plek zit. Daardoor weet hij goed wat iemands specialiteit is. Elke dag probeert hij iemand die een speciale gave heeft te vermoorden. Na een paar dagen vindt hij het niet meer leuk om op specifieke mensen te jagen, maar wil hij gewoon, net als de Trojanen, iemand vermoorden.

Helena (welp) – eerst hoorde ze bij de eerlijke Grieken, maar ze besloot haar man Menelaos te verraden en mee te gaan met Paris, na een hoop geflirt waarin Paris vooral Helena's en Menalos' familie belachelijk maakte. Eerst is haar strijd aan de kant van de Trojanen nog wat onbeholpen. Na een paar dagen is ze zo ervaren dat ze als een echte Trojaan iedere Griek kan vermoorden.

Palamedes (lieveling) - deze Griek was een slimme man. Hij ontwikkelde de dobbelsteen en bedachte de helft van het Griekse alfabet. Daarnaast was hij ook nog een begaafd spreker die met de Trojanen onderhandelde over de teruggave van Helena. Het vervelende van slimme mensen is echter dat ze vaak ook sluw zijn en niet het achterste van hun tong laten zien. Palamedes vormt hierop geen uitzondering: een grote, begraven schatkist met goud onder zijn hut bewijst dat hij is omgekocht door de Trojanen en stiekem met hen samenwerkt!

Cassandra (sjamaan) - deze dochter van koning Priamus kreeg de gave om de toekomst te zien van Apollo, maar weigerde in ruil daarvoor zijn vrouw te worden. Apollo kon de gift niet ongedaan maken, dus vervloekte hij haar. Niemand zou Cassandra's voorspellingen geloven en iedereen zou haar uitlachen. Als haar broers of vader haar toch eens zou geloven..

Aphrodite (cupido) – deze onverbetelijke koppelaar is de veroorzaker van de liefde tussen Helena en Paris en dus de hele Trojaanse oorlog. Ondanks dat dit koppel meer leed dan liefde heeft veroorzaakt, is ze jaloers. Ze besluit zichzelf te koppelen met iemand anders om ook eens van de onvoorwaardelijke liefde te kunnen proeven.

Zeus’ nazaten (dubbelganger) – de oppergod Zeus houdt niet zo van regeltjes en eerlijk spelen. Een huwelijk hoeft iemand niet te belemmeren om alsnog met andere mooie vrouwen naar bed te gaan. Een gesloten deur van een cel weerhoudt hem er niet van om in gouden regen te veranderen en zo de cel binnen te sijpelen om daarbinnen een vrouw te versieren (en te bevruchten). Deze eigenwijsheid om zich niet aan de regels te houden, hebben de nazaten van Zeus ook. Deze simpele burgers kunnen daardoor een beetje valsspelen: de eerste dag van het spel mogen ze iemand kiezen. Als deze persoon ook een burger is, mogen ze vanaf dat moment met z’n tweeën netwerken, ondanks dat de regels dat verbieden.

Agamemnon (burgemeester) – wordt tijdens de eerste dag democratisch verkozen tot de leider van het Griekse leger. Met moed en wijsheid zal hij zijn leger aansturen. Hij schuwt het ook niet om zelf in de voorste linie te strijden met zijn mannen, zoals het een goede leider betaamd.

Evenementen

Dit potje zijn er vier evenementen. Deze evenementen kunnen vanaf dag twee door elke willekeurige speler worden ingezet. Een evenement kan worden geactiveerd door in het topic in groen en dikgedrukt te schrijven: “Ik zet (naam van evenement) in.” Daarbij moet je ook Calamus Incendium en mij taggen zodat we zo snel mogelijk kunnen reageren. Als je het evenement “Het duel tussen Hector en Achilles” inzet, moet in dezelfde post ook komen te staan wie je wil uitdagen.
Zodra een evenement één keer is ingezet, vervalt deze en kan hij niet meer worden gebruikt.
Het enige evenement die niet door elke speler kan worden ingezet, is “Het duel tussen Hector en Achilles” – de ijzeren hein mag deze niet inzetten.

“Het feestmaal van Atreus”
Atreus was de vader van Agamemnon en Menelaos en de man van Aerope. Aerope ging vreemd met Atreus’ broer, Thyestes. Toen Atreus daarachter kwam, vermoordde hij Thyestes’ kinderen en diende hen vervolgens bij een feestmaal op aan zijn broer. Onwetend at Thyestes zijn eigen kinderen op. Deze daad was zo afschuwelijk dat de zonnegod – die met zijn kar de dageraad kwam brengen – de paarden liet omdraaien, de plaats van de misdaad in duisternis achterlatend.

Dit feestmaal kan één keer nagespeeld worden, het gevolg is dat het normale ritme van de zon is verstoord en de schemering dan later invalt dan normaal. De deadline wordt een uur verlaat.

“Het paard van Troje”
Als de Trojanen op een ochtend wakker worden, zien ze twee dingen: lege stranden en een gigantisch houten paard. De Grieken zijn ineens vertrokken en laten alleen lijken, geveld door de pest, en het paard achter. De Trojanen besluiten het als overwinningstroffee binnen de muren te halen. Wat ze niet weten is dat in het paard Grieken verstopt zitten, die nu goed mee kunnen luisteren met wat er wordt gezegd in Troje. Helaas kunnen ze door het dikke hout van het paard niet alles even goed verstaan.

Het paard van Troje mag éénmalig binnen de stadsmuren van Troje worden gezet. Dan worden vijf berichten uit de wolvenchat die in de 24 uur daarvoor zijn gemaakt, in het topic gezet. Namen worden gecensureerd en de 5 regels zullen over het spel gaan.

“Het duel tussen Hector en Achilles”
Het was een titanenstrijd zoals nooit eerder in de geschiedenis is gezien en nooit later in de toekomst zal gebeuren. Achilles, verbitterd over de dood zijn protegé Patroclus, daagt Hector uit tot een duel. Achilles, de grootste held van de hele Griekse wereld, tegen Hector, de fierste van alle Trojanen. Wie zal er winnen?

Eenmalig kan een speler een andere speler uitdagen tot een duel. Als dit gebeurt, mogen alle andere spelers hun favoriet aanmoedigen. Dit doen ze door in het groen te stemmen wie het gevecht moet winnen. De speler met de minste groene stemmen verliest het gevecht en gaat dood. De dood zal gelijktijdig zijn met de lynch óf gebeuren zodra alle spelers hebben gestemd. De actie mag niet tussen 20:00 en de uitslag van die dag worden ingezet.

“Agamemnon en Diomedes”
De grote leider van de Grieken, Agamemnon, zit het niet meer zitten. Ze zijn ver teruggedreven door de Trojanen. Met de staart tussen de benen wegvluchten op hun schepen lijkt het beste plan te zijn. Maar de dappere strijder Diomedes is het hier niet mee eens. Als het moet, zo zegt hij, zal hij in zijn eentje achterblijven op dit strand om te vechten tegen de Trojanen. Hij zal dit strand niet verlaten tot de overwinning is behaald of de rivier de Stix door hem is overgestoken.

Eenmalig in het spel kan de leider Agamemnon worden afgezet en vervangen door Diomedes. Er vindt dan dus een nieuwe BM verkiezing plaats. Kan niet worden ingezet op de eerste 2 dagen. De net afgetreden BM kan niet worden herkozen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Rollen - een korte uitleg van elke rol.

Burger
  • Een rol zonder speciale krachten. Probeert elke dag met de lynch de wolven te lynchen

(even/oneven) Ziener
  • Mag iedere dag een rol opvragen, deze krijgt hij aan het eind van de nacht
  • Ziener ziet geen bijrollen, als iemand dus zowel geliefde als heks is, ziet de ziener alleen heks
  • Een normale ziener ziet elke dag een rol, een even ziener alleen op de even dagen en de oneven ziener alleen op de oneven dagen.

Beschermengel
  • Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven. Dat mag ook zichzelf zijn.
  • Mag niet twee keer dezelfde persoon beschermen.
  • Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat
  • Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft

Dorpsoudste
  • Overleeft één aanval van de wolven
  • Bij zijn dood verliest de beschermengel zijn kracht

Jager
  • Neemt iemand mee in zijn dood
  • Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.

Heks
  • Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje
  • Met het doodsdrankje kan ze 's nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
  • Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
  • Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is door de wolven.

Priester
  • De priester heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
  • Is deze speler een wolf of een heks, zal deze dood gaan. Anders gebeurt er niks.
  • Het water werkt niet op de ketterse wolf, welp of slechte hulpjes. Het werkt wel op de infectiewolf, jagende wolf en wolp.
  • Dit gebeurt overdag, iedereen kan dus zien wie de priester is.
  • Er wordt altijd bekend gemaakt dat de actie gedaan is, dus ook bij een mislukte actie.

Beul
  • De beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
  • Dit gebeurd overdag, dus iedereen kan zien wie de beul is
(even/oneven) Orakel
  • Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
  • Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
  • Het orakel mag niet zichzelf kiezen.
  • Het orakel mag niet 1 persoon 2 nachten achter elkaar kiezen.
  • Een normaal orakel mag elke dag iemand 'orakelen', de even orakel mag dit alleen op even dagen en het oneven orakel alleen op oneven dagen.

Wapensmid
  • De wapensmid geeft om de 3 nachten iemand een wapen mee.
  • Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood.
  • De wapensmid mag niet zichzelf kiezen.
Spiegelaar
  • Mag elke nacht een naam van een speler doorgeven.
  • Alle acties die op deze speler gebeuren, zullen worden weerkaatst. Dat houdt in dat de ziener zichzelf ziet in plaats van de speler, de heks zichzelf doodt met het doodsdrankje en de weerwolf die de lunch in heeft gestuurd zichzelf opeet in plaats van die speler.
Slet
  • Mag elke nacht bij een andere speler gaan slapen. De slet mag niet twee nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen en maximaal twee keer bij elke speler op bezoek gaan.
  • Als de slet bij een andere speler is, is de slet niet thuis en kan dus niet geluncht worden.
  • Als de speler waarbij de slet aan het slapen is, de lunch is, dan gaat de slet ook dood.
Wijze burger
  • Mag één keer in het potje aan de spelleiders vragen hoeveel er van een bepaalde rol in het spel zitten.
  • Bij het antwoord geven wordt uitgegaan van de situatie zoals die is op het moment dat de vraag wordt gesteld.
Ijzeren hein
  • Deze speler is zo goed als onverwoestbaar: als de heks, welp, jager of beul probeert hem te doden, gaat de spelers zelf dood.
  • Als de welp de ijzeren hein probeert te welpen met een verkeerde rol, gebeurt er niks en blijven beide spelers gewoon leven.
  • De ijzeren hein kan wel gewoon gelyncht en geluncht worden. Hij kan ook worden doodgeschoten door de jagende wolf.
  • De ijzeren hein moet verplicht tussen 23:00 en 21:00 posten zodat de jagende wolf hem kan opwachten.

Weerwolf
  • Een wolf zonder extra krachten
  • Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
  • Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes

Infectiewolf
  • Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
  • Dit gebeurt in plaats van de lunch
  • De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
  • Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie
Jagende wolf
  • Deze wolf mag elke dag op de ijzeren hein jagen.
  • Dat doet hij door de ijzeren hein op te wachten: elke dag mag de jagende wolf een tijdstip doorgeven voor de volgende dag. Is de ijzeren hein de eerste die post na dit tijdstip, dan schiet de jagende wolf de ijzeren hein dood.
  • Het tijdstip waarop de jagende wolf op de wacht staat, mag niet één uur voor of één uur na de deadline zijn.
Ketterse wolf
  • Heeft net als de priester een drankje.
  • Dit drankje is echter nep, dus ook als het over een heks of wolf heen wordt gegooid, gebeurt er niks.
  • Het gebeurt overdag, dus iedereen kan zien wie het drankje heeft gegooid.
  • Er komt te staan dat het een actie van de priester is.
Wolp
  • Is een wolf in wording, zit wel al vanaf het begin in de wolvenchat.
  • De wolp mag tijdens de nacht proberen te doden. Dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
  • Wolp wordt na een aantal nachten een gewone wolf en zijn krachten komen te vervallen.
  • Zolang de wolp nog niet is opgegroeid, mag hij niet meedoen met de lunch. Hij mag wel met de wolven erover overleggen, zolang hij het maar niet instuurt.
Welp
  • Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
  • Welp mag tijdens de nacht proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
  • Welp wordt na een aantal nachten een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na die nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
(even/oneven) Sjamaan
  • Slechte variant van de ziener
  • Kent de wolven niet aan het begin. Zodra hij een slechtje ziet dat al contact heeft met de wolven, wordt hij toegevoegd aan de wolvenchat.
  • Telt dan ook niet mee als wolf, als hij alleen over is met de goedjes hebben de wolven toch verloren
  • Sjamaan ziet geen bijrollen
  • De normale sjamaan mag elke nacht iemand bekijken. De even sjamaan mag alleen op de even dagen iemand zien en de oneven sjamaan alleen op de oneven dagen.
Lieveling
  • Wordt voor de eerste lunch gekozen door de weerwolven.
  • Vanaf dat moment telt de lieveling als hulpje van de slechtjes en wint met hen.
  • De lieveling behoudt ook zijn oorspronkelijke rol. Dus een jager die lieveling wordt, mag nog steeds iemand dood schieten als hij sterft.
  • Als de ziener deze speler ziet, krijgt hij 'lieveling' te zien.
  • Het is slechts een hulpje en hij mag dus geen lunch insturen. Als hij als enige over blijft hebben de wolven verloren.

Cupido en geliefden
  • Cupido schiet voor de eerste lunch zichzelf met een ander: vanaf dat moment zijn ze een koppel.
  • Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
  • Goed/slecht koppel wordt een derde partij en moet alleen winnen.
  • Goed/goed koppel wint met de goedjes.

Dubbelganger

  • Alleen een burger kan dubbelganger als bijrol hebben.
  • Voor de eerste deadline mag de dubbelganger één andere naam opgeven. Is deze ook een burger, dan mogen ze vanaf dat moment met z'n tweeën netwerken.
  • Als één van de twee burgers tijdens het potje wordt geïnfecteerd, krijgt de ander dat niet te horen.
  • Als één van de twee doodgaat, heeft dat voor de andere burger geen enkel effect.

Burgemeester

  • Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
  • Heeft de doorslaggevende stem bij gelijkspel
  • Kiest na zijn dood z'n opvolger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
722
1. fam
2. Thelightfighter
3. miketijger met een kleine 'm' vooraan
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 
Reactiescore
2.386
1. fam
2. Thelightfighter
3. miketijger met een kleine 'm' vooraan
4. Tigor met een grote 'T' vooraan
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. Kerouac
 

DeletedUser82586

Guest
1. fam
2. Thelightfighter
3. miketijger met een kleine 'm' vooraan
4. Tigor met een grote 'T' vooraan
5. Ubuntu
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. Kerouac
13.
14. .Time
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Reactiescore
167
1. fam
2. Thelightfighter
3. miketijger met een kleine 'm' vooraan
4. Tigor met een grote 'T' vooraan
5. Ubuntu
6. Greengang de super wolf
7.
8.
9.
10.
11.
12. Kerouac
13.
14. .Time
 
Reactiescore
348
1. fam
2. Thelightfighter
3. miketijger met een kleine 'm' vooraan
4. Tigor met een grote 'T' vooraan
5. Ubuntu
6. Greengang de super wolf
7. mohNIELS1
8. Smoke Bomb de ubernoob
9.
10.
11.
12. Kerouac
13.
14. .Time
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
1. fam
2. Thelightfighter
3. miketijger met een kleine 'm' vooraan
4. Tigor met een grote 'T' vooraan
5. Ubuntu
6. Greengang de super wolf
7. mohNIELS1
8. Smoke Bomb de ubernoob
9. maretan
10.
11.
12. Kerouac
13.
14. .Time
 
Reactiescore
1.726
1. fam
2. Thelightfighter
3. miketijger met een kleine 'm' vooraan
4. Tigor met een grote 'T' vooraan
5. Ubuntu
6. Greengang de super wolf
7. mohNIELS1
8. Smoke Bomb de ubernoob
9.
10.
11.
12. Kerouac
13.
14. .Time

Gvd :(
 
Bovenaan