[Speeltopic] #243 Weerwolven van Woestijnerdam

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum

Deleted User - 2265087

Guest
9hvqtdwpuiyda.png


Met hun voeten verschuiven ze de laatste paar korrels zand, zodat er een bijna helemaal egale vlakte van zand ontstaat. Nu ziet het er op deze plek hetzelfde uit als overal. In het noorden, westen, oosten en zuiden, het maakt niet uit waar je kijkt, overal is zand, heel veel zand. Geen grote heuvel, rotsblok of eenzaam struik te zien. Erboven is een strak blauwe, felle lucht, waar geen wolkje te vinden is. Het is zo fel dat het pijn doet aan je ogen. In het westen hangt een rode bol, de zon. Het teken dat de dag bijna voorbij is, en de nacht snel af zal koelen.. Een paar mensen uit de groep pakken hun tent uit, om bij het laatste beetje daglicht op te zetten. De stemming in de groep is gelaten. Ze hebben al zoveel meegemaakt, deze mensen, in Wakkerdam groot geworden. Ze hebben vele kameraden verloren in de strijd tegen de weerwolven. Een strijd waarin de weerwolven zege vierden en de Wakkerdammers overheersten. Bij deze strijd zijn vele slachtoffers gevallen, maar die waren beter af dan de overlevenden. Die moesten leven als slaafjes van de weerwolven in wolven kleren. Nu de weerwolven de macht hadden, konden ze zich kenbaar maken. Ze veranderden nu ook niet meer terug, en het waren wolven geworden, lopend op twee poten die de Wakkerdamse taal machtig waren. Minuut na minuut, uur na uur, dag na dag, week na week, en zelfs maand na maand leefden de overlevenden onder het bewind van de weerwolven, tot de Opstand. Toen vertrokken bijna alle overlevenden, op die mensen na die te zwak waren om nog te reizen en het niet meer wilden. Vol moed waren ze vertrokken, de woestijn in die Wakkerdam omringt. Toen bleek dat mensen er niet op berust waren, en sommigen gingen dood, van uitputting, honger, dorst of omdat ze in de brandende zon gingen liggen, waardoor ze door verdroging stierven.
Ook vandaag gebeurt dit, en de meesten nemen het gelaten. Maar toch, het zijn niet de minste die vandaag zijn gevallen. *Netsky, Dragonfriend723 en Calamus Incendium hebben het vandaag opgegeven. Door hun trouwe kameraden zijn ze begraven, zodat ze niet ten prooi vallen aan de aasgieren, het enige levende dat ze aantreffen in deze woestijn.
Er wordt hier en daar dus wel wat gerouwd, en MyLove schrijft hun namen in het zand. Ook zij rouwt, maar zonder tranen. Vocht is een waardevol goed in deze woestijn, iets dat je nooit verspild. Elke druppel water wordt nuttig gebruikt. Knoeien is taboe.
Die nacht gaat iedereen slapen, nadat ze allemaal 1 beker met exact 200 milliliter water hebben gedronken. Maar de volgende dag….. liggen er enkelen in hun tent, twee doodziek, drie al overleden. Ze schuimbekken, hebben paarse lippen en hun ogen zijn rood omrand. Nog voordat de zon op het hoogte punt is, zijn de andere 2 ook overleden.
Wanneer deze gevallen kameraden, Sander14, Capricorno, MarshMallow, en nog een paar onbetekenende Wakkerdammers worden begraven, valt er een briefje uit Capricorno haar broekzak.
‘Jullie denken dat jullie Wakkerdam kunnen verlaten zonder tegenstand? Nee! Wij hebben onze flessen water vergiftigd. Aan jullie de taak om de goede fles uit te kiezen, en kies iemand om het te drinken. Is het een weerwolf, dan valt die niet dood, ook niet als de fles is vergiftigd. We zijn imuun. Is het een burger en is de fles vergiftigd? Dan zijn jullie weer een kameraad kwijt. Kies dus goed!
Sommigen van jullie hebben een speciale gaven, maar als je dat hardop zegt, dan zullen we jou een fles vergiftigd water geven, en zul je er spijt van hebben als haren op je kop, totdat je een pijnlijke dood bent gestorven.
Ons.’
‘The war is on,’ fluistert Lyonn, die het briefje voor heeft gelezen. De rest kijkt elkaar aan, met allemaal dezelfde zin in hun hoofd: ‘Trust nobody, your best friend can be a betrayer. Trust only yourself!’
 

Bijlagen

  • Woestijn-bewerkt-header.jpg
    Woestijn-bewerkt-header.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 5

Deleted User - 2265087

Guest
Instellingen

Aantal spelers: 19
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Jager: Ja
Heks: Ja, met beide drankjes
Dorpsoudste: Ja
Beschermengel: Ja
Ziener: Ja
Beul: Nee
Priester: Nee
Slet: Nee

Cupido: Ja, als bijrol die zichzelf koppelt
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden winnen samen: Ja, G/G wint met goedjes, S/S met slechtjes, S/G wordt derde partij.

Wolven: Ja
Welp: nee
Infectiewolf: Ja, dag 3, gaat niet ten koste van de lunch
Sjamaan: Ja, komt in de wolvenchat zodra die een wolf ziet.
Ketter: Nee

Eindtijd stemmen: 21.00
Speciale Rollen naar: Capricorno in PM
Weerwolven Moord naar: Capricorno in PM
Lynch: DIKGEDRUKT ROOD in het topic

Burgemeester: Ja
Burgemeestersstem: DIKGEDRUKT BLAUW in het topic
Extra rollen: Nee

Netwerken/Claimen: Nee / Nee
Extra instellingen:
Een bericht met een stem mag nooit worden gewijzigd of verwijderd.
Een bericht zonder een stem mag worden gewijzigd, maar niet verwijderd.


Goedjes


Burger


Een rol zonder speciale krachten. Probeert elke dag met de lynch de wolven te lynchen

Ziener

Mag iedere dag een rol opvragen, deze krijgt hij aan het eind van de nacht
Ziener ziet geen bijrollen, als iemand dus zowel geliefde als heks is, ziet de ziener alleen heks

Beschermengel


Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven. Dat mag ook zichzelf zijn.
Mag niet twee nachten achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
Hij mag iedereen maximaal 3x beschermen.
Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat
Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft

Dorpsoudste


Overleeft één aanval van de wolven
Bij zijn dood verliest de beschermengel zijn kracht

Jager


Neemt iemand mee in zijn dood
Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.

Heks


Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje
Met het doodsdrankje kan ze 's nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is door de wolven.

Slechtjes

Weerwolf

Een wolf zonder extra krachten
Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes

Infectiewolf

Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
Dit gebeurt in nacht 3, samen met de lunch
De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie

Sjamaan


Slechte variant van de ziener
Kent de wolven niet aan het begin. Als hij een wolf ziet, wordt hij aan de wolvenchat toegevoegd.
Telt dan ook niet mee als wolf, als hij alleen over is met de goedjes hebben de wolven toch verloren. Als hij de wolven kent, telt hij wel mee voor de meerderheid.
Sjamaan ziet geen bijrollen

Bijrollen

Cupido en geliefden

Cupido schiet voor de eerste lunch iemand die geliefde met hem wordt.
Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
Goed/slecht koppel wordt derde partij
Goed/goed koppel wint met goedjes. Slecht/slecht koppel wint met slechtjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Spelerslijst + Gebeurtenissen + dag/nacht volgorde

1. Bappos -> Burger -> Gewonnen!
2. Mylove -> Burger + cupido + Koppel Anthraxxis -> Lunch dag 4
3. Frisbee -> Jager -> Inactiviteit dag 5
4. .Timeforplanb -> Beschermengel -> Gewonnen!
5. Lyonn -> Dorpsoudste -> Gewonnen!

6. De Sukke -> Burger -> Lunch dag 1
7. Mikeeeeeee3 -> Burger -> Lunch dag 2
8. Smetzak -> Burger + cupido (koppel met Freaker Play) -> Lynch dag 2
9. Beast Incarnate. -> Weerwolf -> Lynch dag 3
10. Greengang -> Heks -> Lynch dag 4
11. MOHniels1 -> Dirk-Janus VI -> Jager -> Gewonnen!
12. DemocratischeZwijmelaars -> Infectiewolf -> Lynch dag 5
13. Dark-knight -> Sjamaan -> Inactiviteit dag 5
14. JessicavD -> Burger -> Gewonnen!
15. Marwolaeth -> Burger -> Lynch dag 1
16. Tompeter -> TheJoker13 -> Burger -> Inactiviteit dag 6
17. Freaker Play -> Wolf + koppel Smetzak -> Liefdesverdriet dag 2
18. Anthraxxis -> Ziener + Koppel MyLove -> Liefdesverdriet dag 4
19. Stalov -> Geïnfecteerde burger -> Lynch dag 6

Dag 1 - BM & Lynch & Lunch - Beast Incarnate & Marwolaeth & De Sukke

Dag 2 - Lynch & Liefdesverdriet & Lunch - Smetzak & Freaker Play & Mikeeeeeee3

Dag 3 - Lynch & Lunch - Beast Incarnate & Heksendrankje

Dag 4 - Lynch & Lunch & liefdesverdriet - Greengang & MyLove & Anthraxxis

Dag 5 - Inactiviteit - Dark-Knight & Frisbee
Dag 5 - Lynch & Lunch - DemocratischeZwijmelaars & Beschermengel

Dag 6 - Inactiviteit - Thejoker13


Dag 6 - Lynch - Stalov

Overdag:
Cupido (voor de eerste deadline)

's Nachts:
Lynch
Lunch/BE/DO
Infectie
Heks
Ziener/sjamaan

De jager zodra die doodgaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
De rollen worden nu verdeeld. Gelieve niet te posten voordat ik het zeg!


Als iemand online is, stuur me dan op Skype een berichtje. Dan stuur ik via daar je rol, gaat een stuk sneller:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Alle rollen zijn verdeeld, jullie mogen BIJNA posten:D

De eerste deadline is morgen om 21.00, voor zowel de BM stemming als de lynch
Heb je geen rol ontvangen, stuur dan een PM naar mij of stuur een Skype bericht!

Verder, ik laat HELEMAAL NIKS toe met claimen. Wat is toegestaan en wat niet?
Burger claimen mag.
Goedje claimen mag.

Speciaaltje claimen mag niet.
Slechtje claimen mag niet.
Een specifieke rol claimen mag al helemaal niet.

Ernaar hinten is ook verboden. Neem dus woorden als 'vizier' en dergelijke niet in de mond. Zelfs al is het per abuis, niet doen. Kies gewoon voor de veilige weg.

Verder neem ik aan dat iedereen zelfstandig genoeg is om te beslissen wat hinten is naar een rol en wat niet.

En dan wens ik jullie nu veel plezier en succes en dan mogen jullie gaan posten! :D
 

DeletedUser74005

Guest
Ik ben er alleen 's avonds. Wil best BM zijn, maar kan niet extreem veel activiteit beloven.

Stalovee lijkt me een goeie BM :)
 
Reactiescore
1.728
Op een goed potje allemaal :). Mijn bm stem gaat alvast naar BI. Hij heeft zeer sterk gespeeld het afgelopen potje :).
 

DeletedUser77103

Guest
Succes iedereen, als spelleider vorig potje heb ik gezien hoe geweldig Beast Incarnate aan het spelen was en hoe raak zijn theorieën zaten, dus hij is voor mij de ideale BM!
 

DeletedUser66944

Guest
Succes! Een paar uur later dat ik reageer en nog steeds eerste pagina. Ik wacht nog even met stemmen op een burgemeester om te zien wie er actief meedoet en wie niet. Zal waarschijnlijk wel tussen BI of time zijn, waren alle twee best wel sterk bezig vorig potje.
 

DeletedUser74005

Guest
Wat heeft BI gedaan, dat hij opeens als een goede speler wordt gezien? Hij is altijd zeer impulsief en zit naar mijn mening vaak verkeerd, niet bepaald iemand die je als BM wilt hebben.....
 
Reactiescore
1.015
Ik heb 10tal minuutjes pauze nu op het werk en zie dat het nieuwe potje begonnen is. Op een leuk potje en mijn BM gaat naar Time. Goed op dreef en enkel al het denken aan een 4manskoppel getuigt van kunde.
 

DeletedUser38451

Guest
Mijn bmstem gaat naar MOHniels.

Toch nog 19 mensen, dus valt wel mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66944

Guest
ik had ook eerst een slechte indruk van hem toen hij dat tantrum had gedaan 2.5 potjes geleden maar vorig spel heeft hij toch wel grotendeels voor de overwinning gezorgd voor de goedjes (in mijn ogen dan). Al vond ik zijn claim op dag 1 echt wel duidelijk en is hij er gelukkig niet voor afgestraft :p

En time inderdaad door zijn kleine nuances van een kwartetkoppel en ook zijn stemverandering ivm sander wat het einde van het potje betekende.

Mag je in dit potje dan ook niet claimen dat je een geweer hebt gekregen of dergelijke?
 

DeletedUser74005

Guest
Mag je wel doen, maar er zit geen wapensmid in. Lees de instellingen maar :p
 
Bovenaan