19/8 Roll-back NL69

Reactiescore
2.489
Beste spelers,

We informeren en excuseren ons graag over de technische problemen die zich voordeden op 19 augustus omstreeks 12:30 en de impact daarvan op deze spelwereld.

Er deden zich op wereld 69 helaas technische problemen voor van dergelijke grote aard dat herstellen niet mogelijk was voor onze systeembeheerders. Vanuit het technisch team van InnoGames rest dan 1 optie en dat is een rollback. In praktijk is de wereld teruggedraaid naar het tijdstip 5:07 vanochtend (19/08).

Om dit te compenseren hebben we alle spelers een oorlogsinspanning's item gegeven alsook de wereld in vredesmodus geplaatst tot middernacht (aansluitend de nachtbonus)

We willen ons graag excuseren voor het ongemak.

Wat is een rollback?

Er worden van elke spelwereld regelmatig back-ups gemaakt. Alles wordt dan opgeslagen in de huidige staat van de spelwereld. (Dorpen, aanvallen, troepen, Premium punten, etc...) Mocht er dan een technisch probleem voordoen kan InnoGames de wereld terugzetten naar een voorgaand tijdstip. In de praktijk betekent dit dus dat alles dat gebeurt is na deze rollback eigenlijk niet gebeurt is voor onze servers.


Wat zijn de gevolgen voor mij?

Dit heeft zijn voor & nadelen voor spelers. Overgenomen dorpen worden weer afgetrokken. Aangekomen massa-aanvallen zullen weer lopen (of nog niet verstuurd zijn), uitgestuurde verdediging is weer thuis en uitgestuurde farm-troepen zijn nooit vertrokken.

Alles wat je uitgevoerd hebt na 5:07 vanochtend en 12:30 is niet uitgevoerd. Je zal dit helaas opnieuw moeten doen.
Mocht je premium punten gebruikt hebben in deze periode zal je deze eveneens terugkrijgen van ons.

Wat Nu?
Om jullie de ruimte te geven de mogelijke schade te inventariseren hebben we een tijdelijke vredesperiode geactiveerd. Deze vredesperiode loopt tot middernacht en is aansluitend de nachtbonus.

Om jullie te compenseren voor het verlies hebben we jullie allemaal het item oorlogsinspanning gegeven. Dit zouden jullie moeten terugvinden in jullie inventaris.

Vragen en opmerkingen?
Mogen hieronder.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.


update 20/8 11:42 -
Alle premium inzettingen die niet correct vergoed waren zijn dit inmiddels ook. Mocht je alsnog verloren premium punten hebben aarzel niet een supportaanvraag in te sturen.

Nog lopende zaken:

1/ Aanvallen: (BEVESTIGD)

Het lijkt dat alle aanvallen/ondersteuningen die liepen voor 5:07 zonder meer gewoon aangekomen zijn. Dit resulteerde in ongeveer 35 overnames.

2/ Vlaggen
Sommige spelers zijn vlaggen verloren.

3/ Event Ranking
De event ranking is niet helemaal correct.



Duckje,
Community Manager Tribal Wars.nl
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.089
Mocht je premium punten gebruikt hebben in deze periode zal je deze eveneens terugkrijgen van ons.

Is dit automatisch of moet je er zelf achteraan gaan?
 
Reactiescore
2.489
Is dit automatisch of moet je er zelf achteraan gaan?

Normaliter automatisch. Als je ze niet ontvangen hebt kan je even een support indienen.
 
Reactiescore
94
Begrijp ik het goed dat aanvallen en ondersteuning die vóór 12:30 aankwamen gewoon nog zullen lopen?
 
Reactiescore
2.489
Begrijp ik het goed dat aanvallen en ondersteuning die vóór 12:30 aankwamen gewoon nog zullen lopen?

Alles wat VOOR 5:07 liep zal nu nog altijd lopen, alles wat nadien verstuurd werd is eigenlijk niet verstuurd
 

DeletedUser79460

Guest
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, als troepen op bezoek komen in de vredesmodus zijn de aanvallen dan zichtbaar?
 
Reactiescore
89
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, als troepen op bezoek komen in de vredesmodus zijn de aanvallen dan zichtbaar?

Nee, maar als ze al geland waren voor 12u30 kon de speler wel de berichten bekijken dus heeft hij toch de info.

En mss wat minder vaak events knallen in de toekomst om server problemen te vermijden? Of het geld dat innogames verdiend aan de events steken in deftige servers?
 
Reactiescore
2.478
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, als troepen op bezoek komen in de vredesmodus zijn de aanvallen dan zichtbaar?

Je ziet ze wel als incoming aankomen, maar bij de daadwerkelijke aankomsttijd krijg je een rapport dat de eenheden op bezoek zijn gekomen.
Dit is dus hetzelfde als de aanvalstop tijdens Kerst en Oud&Nieuw ;)
 
Reactiescore
579
Om dit te compenseren hebben we alle spelers een oorlogsinspanning's item gegeven alsook de wereld in vredesmodus geplaatst tot middernacht (aansluitend de nachtbonus)

En oorlogsinspanning is?

Alles met GS zet spelers die la(a)t(er) gestart zijn en nog een niet uitgebouwd dorp hebben op achterstand t.a.v. van spelers met meer dorpen en die wel uitgebouwd zijn.
 

DeletedUser81237

Guest
2 vragen:
1. Wat gebeurd er met vlaggen verdiend op deze wereld en eventueel op andere werelden?
2. Hoe zit het met inkomende aanvallen? De looptijd is dan neem ik aan bij de herstart hetzelfde als de looptijd om 5.07. Wat gebeurd er dan met inkomende aanvallen die als gevolg hiervan in de nachtbonus aankomen?
 
Reactiescore
2.489
2 vragen:
1. Wat gebeurd er met vlaggen verdiend op deze wereld en eventueel op andere werelden?
2. Hoe zit het met inkomende aanvallen? De looptijd is dan neem ik aan bij de herstart hetzelfde als de looptijd om 5.07. Wat gebeurd er dan met inkomende aanvallen die als gevolg hiervan in de nachtbonus aankomen?

1. Vlaggen terug naar status 5:07
2. Inkomende aanvallen die binnenkomen in de nachtbonus nu zullen helaas dan binnenkomen
 
Reactiescore
89
2 vragen:
1. Wat gebeurd er met vlaggen verdiend op deze wereld en eventueel op andere werelden?
2. Hoe zit het met inkomende aanvallen? De looptijd is dan neem ik aan bij de herstart hetzelfde als de looptijd om 5.07. Wat gebeurd er dan met inkomende aanvallen die als gevolg hiervan in de nachtbonus aankomen?

Het is een rollback, de wereld gaat gewoon terug zoals hij was op 5:07 deze ochtend precies alsof de laatse 8uur nooit gebeurd zijn. Als je aanval nog 30min liep om 05:07 zal hij bij start van de server nog altijd 30 min lopen.
 

DeletedUser80042

Guest
Dit zal zware effecten hebben, we hebben vanochtend 2 dorpen veroverd en die zullen nu gewoon verdwijnen? En de tegenspelers weten hoeveel troepen we hebben in welk dorp... Jammer dat dit gebeurt...
 

DeletedUser5071

Guest
Aanvallen die aankwamen om 8u deze ochtend... Zullen dan na 3u lopen aankomen straks.
Komen zij dan aan in vredesmodus en even op bezoek? Of zullen zij hun echte werk verrichten?
 
Reactiescore
89
Dit zal zware effecten hebben, we hebben vanochtend 2 dorpen veroverd en die zullen nu gewoon verdwijnen? En de tegenspelers weten hoeveel troepen we hebben in welk dorp... Jammer dat dit gebeurt...

Inderdaad, en ik verwacht niet dat als je pp gekocht hebt na 5:07 dat innogames vriendelijk je geld zal terugstorten.
 

DeletedUser81237

Guest
Nou ja, in dit geval gelukkig, want ik had vanmorgen nog 2 dorpen waarvan mijn hoofddorp was overgenomen en ik ben daarna herstart. Ik heb in de tussentijd kort op W68 gestart om wat vlaggen extra te krijgen, die ik anders niet zou hebben en nu wel heb.
 

DeletedUser81237

Guest
Inderdaad, en ik verwacht niet dat als je pp gekocht hebt na 5:07 dat innogames vriendelijk je geld zal terugstorten.
Ik neem aan dat je dan die PP gewoon weer beschikbaar hebt. Die PP verlies je dus niet lijkt me, je moet ze alleen opnieuw inzetten.
 
Bovenaan