DeletedUser32020
Guest
Big Bear & Stalov
De Wakkerdammers zijn een reizend genootschap bestaande uit circusartiesten, verbannen of gevluchte krijgers en andere vreemde vogels. Ze reizen van dorp naar dorp voor voedsel, geld en puur avontuur. Door hun alternatieve oorsprong staan ze door het land bekend als herrieschoppers en onruststokers die je het best zo snel mogelijk weg wilt hebben.
Op een goede dag besloot een plaatselijke landheer dat het welletjes was. Aan zijn hof bedacht hij samen met de tovenaar een oplossing. Een aantal van zijn beste krijgers zouden de Wakkerdammers infiltreren en van binnenuit vermoorden. Echter, de krijgers protesteerden. Ze waren in de minderheid en waren dus nooit opgewassen tegen de geharde zooi rouwdouwers die de Wakkerdammers zijn. Van de hoftovenaar kregen ze daarom een speciaal drankje: Iedere nacht vanaf deze zouden de krijgers veranderen in weerberen: Gruwelijke monsters van 10 voet hoog, tot de tanden bewapend en bepantserd, vastbesloten om voorgoed een einde te maken aan de ooit gezellige bende Wakkerdammers.
"STALOV PRODUCTIE, made in mother Russia." Aldus het flesje toverdrank dat de krijgers in hun hand hadden. Met een grote teug gooiden ze het drankje achterover. 'Smaakt naar vodka.', sprak de een. 'Kut russen', meldde een ander.
Het was intussen nacht. De enigzins dronken krijgers groeiden enorm en kregen overal haar. Hun hoofd veranderde in dat van een woeste beer. De krijgers waren positief verrast met het resultaat: 'Grom', zeiden ze allemaal. Met verscheidene wapens in hun klauwen liepen ze wat ongemakkelijk naar het Wakkerdamse kamp. 'Grom grom', aldus de leider.
Ze keken naar een knappe, intelligente en sportieve jongeman die juist aan het trainen was buiten het kamp. De aanvoerder van de beren pakte zijn speer en stormde op Big Bear af. Met een reusachtige sprong vloog hij bijna over het trainveldje, speer hoog in de lucht. Hij knalde op de grond en boorde de speer door het lichaam van Big Bear. 'Ja godverdomme man, dit shirt was net nieuw.' reageerde deze ergerlijk. 'Ik heb het helemaal gehad met dit dorp. Jullie kiezen maar een nieuwe burgemeester.' Big Bear trok de speer uit zijn lichaam, gaf de weerbeer naast hem een tik op de wang en liep boos weg.
Op een goede dag besloot een plaatselijke landheer dat het welletjes was. Aan zijn hof bedacht hij samen met de tovenaar een oplossing. Een aantal van zijn beste krijgers zouden de Wakkerdammers infiltreren en van binnenuit vermoorden. Echter, de krijgers protesteerden. Ze waren in de minderheid en waren dus nooit opgewassen tegen de geharde zooi rouwdouwers die de Wakkerdammers zijn. Van de hoftovenaar kregen ze daarom een speciaal drankje: Iedere nacht vanaf deze zouden de krijgers veranderen in weerberen: Gruwelijke monsters van 10 voet hoog, tot de tanden bewapend en bepantserd, vastbesloten om voorgoed een einde te maken aan de ooit gezellige bende Wakkerdammers.
"STALOV PRODUCTIE, made in mother Russia." Aldus het flesje toverdrank dat de krijgers in hun hand hadden. Met een grote teug gooiden ze het drankje achterover. 'Smaakt naar vodka.', sprak de een. 'Kut russen', meldde een ander.
Het was intussen nacht. De enigzins dronken krijgers groeiden enorm en kregen overal haar. Hun hoofd veranderde in dat van een woeste beer. De krijgers waren positief verrast met het resultaat: 'Grom', zeiden ze allemaal. Met verscheidene wapens in hun klauwen liepen ze wat ongemakkelijk naar het Wakkerdamse kamp. 'Grom grom', aldus de leider.
Ze keken naar een knappe, intelligente en sportieve jongeman die juist aan het trainen was buiten het kamp. De aanvoerder van de beren pakte zijn speer en stormde op Big Bear af. Met een reusachtige sprong vloog hij bijna over het trainveldje, speer hoog in de lucht. Hij knalde op de grond en boorde de speer door het lichaam van Big Bear. 'Ja godverdomme man, dit shirt was net nieuw.' reageerde deze ergerlijk. 'Ik heb het helemaal gehad met dit dorp. Jullie kiezen maar een nieuwe burgemeester.' Big Bear trok de speer uit zijn lichaam, gaf de weerbeer naast hem een tik op de wang en liep boos weg.
...........Aantal dorpen : 1
..........Aantal spelers : 20 - 30
...................Hints : neen
...............Klaagmuur : neen
..........Afscheidsbrief : neen
...................Jager : Ja
....................Heks : Doodsheks en levensheks apart
.............Dorpsoudste : Ja
............Beschemengel : Ja
..................Ziener : Even en Oneven ziener
........Dodenfluisteraar : neen
.............Fluitspeler : neen
..................Cupido : Ja, hoeft niet verplicht zichzelf te koppelen
.Geliefden kennen elkaar : Ja
..Geliefden samen winnen : Ja
..................Wolven : Besloten aan de hand van aantal spelers.
....................Welp : Ja
...........Infectie wolf : Neen
........Eindtijd stemmen : 21:30
.......Tijdstip verhalen : Spoedig na 21:30
....Speciale Rollen naar : Big Bear EN stalov
...Weerwolven Moord naar : Big Bear EN stalov
...................Lynch : In topic, dikgedrukt en rood.
..........Inschrijvingen : Iedereen mag zich inschrijven, als er te veel inschrijvingen zijn zal ik een selectie maken.
............Burgemeester : Nieuwe stemming na dood BM, in topic in blauw en dikgedrukt.
............Extra rollen :
Beul
Eigenschappen:
De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij de beul is.
Beperkingen:
- De beul wordt een bewezen goedje en dus een makkelijk lunch doelwit]
Tijd van de actie:
De dag.
Priester
Eigenschappen:
De priester bezit een klein flesje heiligwater. Hij kan dit flesje uitgieten over een zelfgekozen speler. Als deze speler een weerwolf of de heks is zal deze speler doodgaan, anders gebeurt er niets. Dit doet hij overdag, en dus kan iedereen zien dat hij de priester is.
Beperkingen:
Het flesje heiligwater werkt enkel op de heks en weerwolven en niet op andere slechte personages/hulpjes.
Het flesje heiligwater werkt niet op de ketter.
Tijd van de actie:
De dag.
Stalker
Eigenschappen:
De stalker kan 2 keer in het spel een speler uitkiezen wie hij zal stalken die nacht. Als deze speler een actie uitvoert zal de stalker te horen krijgen dat zijn doelwit een actie uitgevoerd heeft.
Beperkingen:
De stalker krijgt geen kanten/rollen te horen. Hij krijgt alleen een PM met daarin vermeld of zijn doelwit iets gedaan heeft.
Wanneer het doelwit van de stalker het lunchslachtoffer is maar gered is krijgt de stalker te horen dat zijn doelwit gered is.
Tijd van de actie:
De nacht.
Grafrover
Eigenschappen:
De grafrover kan het graf roven van de speler die de afgelopen nacht gelynched werd. Hij neemt dan de rol van deze persoon over. Hij neemt ook de alliantie van deze persoon aan.
Indien de gestorven persoon zijn rol al eens gebruikt had kan de grafrover deze toch opnieuw gebruiken.
Beperkingen:
Niemand weet wanneer of welke rol de grafrover overneemt. (tenzij hij deze openbaar gebruikt uiteraard)
Wanneer de grafrover sterft wordt in het infotopic 'grafrover' gezet, onafhankelijk van welke rol hij had geroofd.
Tijd van de actie:
Nacht, moet voor de lynch worden doorgegeven.
Ketter
Eigenschappen:
De ketter is een weerwolf en heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep, en het zal niet werken, niet op weerwolven en niet op de heks. De ketter gebruikt zijn heiligwater overdag zodat iedereen het kan zien. De spelers weten dan niet of hij de ketter of de priester is.
Ook overleeft de ketter het heiligwater van de priester.
Beperkingen:
De ketter kan maar éénmalig zijn heiligwater gebruiken.
De ketter mag zelf in het speltopic de actie schrijven.
Het wordt ook op prijs gesteld als de ketter de spelleider via pm waarschuwt voor zijn actie opdat deze er zo snel mogelijk op kan reageren.
Tijd van de actie:
De dag.
Apostaat
Eigenschappen:
De apostaat heeft toegang tot het weerwolven-board.
De apostaat is de tegenhanger van de beschermengel en de ziener
Hij kan een speler beschermen tegen gezien worden door de ziener, of een slachtoffer van de weerwolven afschermen van de beschermengel.
Beperkingen:
De apostaat kan zichzelf niet beschermen.
Wanneer de apostaat iemand tegen de ziener beschermt, kan hij de komende nacht niet nogmaals een visioen blokkeren. Wanneer hij een speler van de beschermengel afschermt, kan hij de komende nacht niet nogmaals een slachtoffer van de beschermengel afschermen.
Tijd van de actie:
De nacht.
Sjamaan
Eigenschappen:
De sjamaan kan net als de ziener elke nacht een visioen krijgen van een zelfgekozen speler en zo diens rol te weten komen.
Beperkingen:
De sjamaan heeft geen toegang tot het weerwolvenboard en kent de weerwolven dus niet.
De sjamaan ziet de weerhamster als gewone burger.
De sjamaan ziet geen extra rollen.
Tijd van de actie:
De nacht.
.......Netwerken/Claimen : Beide niet toegestaan.
......Extra instellingen : - Er zullen van een aantal speciaaltjes meerdere zijn. Het is niet bekend hoevel er zijn.
- De weerwolven zijn omgetoverd tot weerberen, verder zijn ze exact hetzelfde.
Iedereen die post voordat ik toestemming geeft krijgt met Stalov aan de stok.
Laatst bewerkt door een moderator: