100 en 101 tegelijk

Reactiescore
507
Ik vind het als speler van het eerste uur geloof ik eerder vreemd dat jij een ledenlimiet van 20 vreemd vind. Generatiekloofje! ;)
Ben zelf gewoon actief geweest in de periode van w2-w11, dus niets met generatiekloof te maken.
Eerder met het feit dat het spel is geëvolueerd, werelden stukken kleiner zijn, waardoor hoge stamlimieten niet meer gewenst zijn als je streeft naar een kwalitatieve mid-end game.

Één ledenlimiet van 20 in het hedendaagse tw staat gelijk aan een massa stam van 70 accs 15 jaar terug. Daar zaten toendertijd ook enkel noobs op te wachten.

Reactiescore
9
Ik snap deels wat innogames probeert te voorkomen hoor, dat met een hoge ledenlimiet, de top elkaar op gaat zoeken en het zo praktisch onmogelijk is voor de mindere goden om een rol van betekenis te spelen. M.a.w. de intentie zal zijn om elitisme te voorkomen.

Maar: terwijl het spelletje in populariteit daalt, denk ik dat het beleid nu juist elitisme in de hand werkt. Als je nu nog een rol van betekenis wil spelen, mag geen enkele van je max. 6 spelers een beginnende of onervaren speler zijn. Net zoals dat verminderde activiteit keihard wordt afgestraft, waar dat vroeger nog wel op te vangen ving. Via VV of preventieve stacks als iemand aangeeft er even niet te kunnen zijn. Komt bij dat je de groei van de pay 2 win spelers (suffe term, maar even bij gebrek aan beter) niet meer mag remmen door BB's te spiken. En OS buiten de stam naar spelers mag ook al niet, waardoor het volume van contact tussen spelers maar ook de noodzaak voor diplomatie gewoon keihard geremd wordt. En om dan toch nog eens op de term terug te komen, dat pay 2 win is ook een ontzettend probleem voor mensen die wat minder serieus spelen. Je wordt finaal onder de voet gelopen. Daarmee jaag je de recreatieve spelers weg. Op 99 -dus erg recent- de idiote situatie meegemaakt dat iemand vlak naast mijn rim-stam begon en op dag 1 al 5 dorpen had. Meer dan onze grootste speler. Dan signaleer je dat diegene een probleem gaat worden maar je kunt geen zak doen omdat zijn beginnersbescherming nog 100 uur loopt.

Het is alsof innogames enerzijds CLAIMT iets van balans in het spelletje aan te willen brengen, maar dat ze in de praktijk puur geleid worden door geld, want het beleid zelf slaat helemaal nergens op.

@NachtFritz: Oude werelden hadden prima middengames, die waren vaak erg gebalanceerd. En met een quote als dit:

Één ledenlimiet van 20 in het hedendaagse tw staat gelijk aan een massa stam van 70 accs 15 jaar terug. Daar zaten toendertijd ook enkel noobs op te wachten.

Help je natuurlijk niemand mee. Zonder noobs die doorgroeien naar het zijn van degelijke spelers heeft het spelletje sowieso geen toekomst.

Laatst bewerkt:
Reactiescore
600
Haaa tovenaar,

Je geeft Inno de schuld van je bevindingen, maar het ledenlimiet is een wens van de community. Al 50 werelden geleden werd door community-gedreven feedback een wereld gestart met een ledenlimiet van 8. Dit is, zeker naarmate de tijd verstreek, steeds vaker ingesteld. Helemaal op werelden zonder pp is dit wat men wil, dus dat zal vanuit jou aanpassingsvermogen vergen. Je ervaring met abuse op w99 is matig, maar daarom is de roep om werelden zonder pp dan ook zo luid en ook eindelijk beantwoord door het CoMa. En om op zo'n wereld dan ook een mid-game te kunnen spelen, hanteren we lage ledenlimieten.

Overigens is het niet helemaal unfair, zo'n pp-wereld. Je kunt met gemak met 100k pp starten als je enkele werelden wat pp farmt. Dat dit voor de minder actieve spelers lastiger is? Ja, bij elk spel ooit groeien je kansen naarmate je er meer tijd en moeite instopt.

Reactiescore
9
Hey hey!

Dat brengt inderdaad wel wat nuance aan. Wat ik er van vind is een tweede maar dat is meteen niet belangrijk meer als hier democratisch voor gekozen is ;) Ik heb niet meer gespeeld sinds 37, alles is nieuw!

Reactiescore
1.740
Haaa tovenaar,

Je geeft Inno de schuld van je bevindingen, maar het ledenlimiet is een wens van de community. Al 50 werelden geleden werd door community-gedreven feedback een wereld gestart met een ledenlimiet van 8. Dit is, zeker naarmate de tijd verstreek, steeds vaker ingesteld. Helemaal op werelden zonder pp is dit wat men wil, dus dat zal vanuit jou aanpassingsvermogen vergen. Je ervaring met abuse op w99 is matig, maar daarom is de roep om werelden zonder pp dan ook zo luid en ook eindelijk beantwoord door het CoMa. En om op zo'n wereld dan ook een mid-game te kunnen spelen, hanteren we lage ledenlimieten.

Overigens is het niet helemaal unfair, zo'n pp-wereld. Je kunt met gemak met 100k pp starten als je enkele werelden wat pp farmt. Dat dit voor de minder actieve spelers lastiger is? Ja, bij elk spel ooit groeien je kansen naarmate je er meer tijd en moeite instopt.
natuurlijk is een pp wereld wel unfair. net als vlaggen.

dingen verkregen op andere werelden geven een voordeel op een geheel nieuwe wereld. Beetje raar toch?

Reactiescore
600
natuurlijk is een pp wereld wel unfair. net als vlaggen.

dingen verkregen op andere werelden geven een voordeel op een geheel nieuwe wereld. Beetje raar toch?
Helemaal met je eens, tevens hekel ik die aspecten! Mijn punt is meer dat iedereen dat oneerlijke voordeel kan verkrijgen met enige inzet. Ten opzichte van Hokus z'n opmerking over pay 2 win.

Reactiescore
1.908
Haaa tovenaar,

Als je enkele werelden lang gaat PP-farmen om jezelf vervolgens één wereld helemaal kapot the abusen, ben je sowieso ook niet helemaal goed bij je hoofd.

Reactiescore
5.766
Ik boost meestal gewoon met @FarmoX zijn PP, dat is wel een uitkomst tbh

Reactiescore
600
Als je enkele werelden lang gaat PP-farmen om jezelf vervolgens één wereld helemaal kapot the abusen, ben je sowieso ook niet helemaal goed bij je hoofd.
Klopt, het gros van de playerbase is dan ook debiel.

Ik boost meestal gewoon met @FarmoX zijn PP, dat is wel een uitkomst tbh
Dat heb ik ook twee keer mogen doen. Was sowieso een fijne tijd, want ik was eens niet de enige die ophield te bestaan na twee weken nolifen.

Reactiescore
9
Sorry als ik het gesprek hiermee kaap, maar zijn er sindsdien nog werelden geweest waar je wel gezellig met 20 spelers in mocht zitten? Komt het ooit nog terug?

Reactiescore
600
20 is erg lang terug. Wereld 87 had een limiet van 15, wat hoog was toen al. Ook veel werelden daarvoor hadden een max van 10, als ik snel terugkijk. Voor de laatste keer 20 zou je in de aankondigingen moeten neuzen.

En je kunt natuurlijk altijd lobbyen voor een hoger limiet. Er zullen ook vast weer spelers aan jouw zijde staan.

Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.209
Sorry als ik het gesprek hiermee kaap, maar zijn er sindsdien nog werelden geweest waar je wel gezellig met 20 spelers in mocht zitten? Komt het ooit nog terug?
Casual heeft ook een hogere limiet vaak, maar goed dat is casual.
Er zijn soms wel (uitzondering) werelden waar os buiten de stam wel aan staat, daarmee is indirect leden limiet onbeperkt.

Bovenaan