Ik snap deels wat innogames probeert te voorkomen hoor, dat met een hoge ledenlimiet, de top elkaar op gaat zoeken en het zo praktisch onmogelijk is voor de mindere goden om een rol van betekenis te spelen. M.a.w. de intentie zal zijn om elitisme te voorkomen.
Maar: terwijl het spelletje in populariteit daalt, denk ik dat het beleid nu juist elitisme in de hand werkt. Als je
nu nog een rol van betekenis wil spelen, mag geen enkele van je max. 6 spelers een beginnende of onervaren speler zijn. Net zoals dat verminderde activiteit keihard wordt afgestraft, waar dat vroeger nog wel op te vangen ving. Via VV of preventieve stacks als iemand aangeeft er even niet te kunnen zijn. Komt bij dat je de groei van de pay 2 win spelers (suffe term, maar even bij gebrek aan beter) niet meer mag remmen door BB's te spiken. En OS buiten de stam naar spelers mag ook al niet, waardoor het volume van contact tussen spelers maar ook de noodzaak voor diplomatie gewoon keihard geremd wordt. En om dan toch nog eens op de term terug te komen, dat pay 2 win is ook een ontzettend probleem voor mensen die wat minder serieus spelen. Je wordt finaal onder de voet gelopen. Daarmee jaag je de recreatieve spelers weg. Op 99 -dus erg recent- de idiote situatie meegemaakt dat iemand vlak naast mijn rim-stam begon en op dag 1 al 5 dorpen had. Meer dan onze grootste speler. Dan signaleer je dat diegene een probleem gaat worden maar je kunt geen zak doen omdat zijn beginnersbescherming nog 100 uur loopt.
Het is alsof innogames enerzijds CLAIMT iets van balans in het spelletje aan te willen brengen, maar dat ze in de praktijk puur geleid worden door geld, want het beleid zelf slaat helemaal nergens op.
@NachtFritz: Oude werelden hadden prima middengames, die waren vaak erg gebalanceerd. En met een quote als dit:
Één ledenlimiet van 20 in het hedendaagse tw staat gelijk aan een massa stam van 70 accs 15 jaar terug. Daar zaten toendertijd ook enkel noobs op te wachten.
Help je natuurlijk niemand mee. Zonder noobs die doorgroeien naar het zijn van degelijke spelers heeft het spelletje sowieso geen toekomst.