§9) Taalgebruik goed of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Geloof me, het verschil tussen een online-vertaler en basisnederlands is makkelijk onderscheidbaar. en anders loopt hij toch wel weer tegen de lamp als iemand hem aangeeft voor in het duits naar hem te mailen.

Funny:D
Maar in wereld2 is dit niet van toepassing toch ?
Ik gaf daar een Spaanse gast op, zijn profiel en taal waren zo.
En toen zijden jullie dat er niets aan gedaan werd.
 

DeletedUser

Guest
hij heeft in het nederlands geschreven naar geerten ..en die wees het van de hand ... daarna is hij in het duits verder gegaan .. omdat men dan net zo goed de makkelijkste weg kan kiezen.
daarbij schreven ze engels ... is nog op wereld 3 in het forum terug te vinden.

maar dan is mijn vraag / discussie .. nog altijd niet beantwoord ...

waarom A niet en B wel ..

tenslotte staan er veel profilen niet in het nederlands.

dat is dus ook nog een vraag die even ontweken wordt of overheen gegaan wordt ..

tenslotte had ik al een compleet engels profiel gemeldbij aanvang wereld 4 ... helaas heb ik die jongen ook genobeld dus is zijn profiel weg.

maar er zijn er nog genoeg ... nee geen citaten ... maar complete texten ..

maar goed ... ik wil geen spionnetje spelen ... ze zijn gestopt .. en komen ook niet meer terug ..
dus blijf ik bij de vraag ... waarom op een ding wel sterk controleren ... sterker nog .. er werd geschreven dat ze weer eens wat dorpjes gingen vrij maken op w5

maar geen tijd om even de profielen na te zien ...

maar daarop werdt al eerder geantwoord dat dat weer wel mocht ... tegenspreken is geen probleem ... maar geef dan eens toe dat jullie ook mensen zijn ... dat je fouten kunt maken ... en dat er gekeken zal worden of het veranderd moet worden ..

maar het is makkelijker om geen fouten toe te geven en voet bij stuk te houden ... aldus mijn mening.

EVEN DIT ... ik val niemand persoonlijk aan .. integendeel ...
ik denk eerder dat dit ook een team probleem.

NOG EEN KEER:

§9) Taalgebruik


1)Alle beschrijvingen en profielen moeten in het nederlands geschreven worden.
Waarom staan er dan zo veel in het engels??? en worden niet geband

?

Geerten van Meel (klovadis) 23.07.07 04:57
Hi Slick,

Profieltekstjes mogen ook in andere talen staan, de voertaal moet alleen nederlands blijven.

Met vriendelijke groeten,

Geerten (klovadis)
- Admin tribalwars.nl
23.07.07 05:09
 

DeletedUser

Guest
Funny:D
Maar in wereld2 is dit niet van toepassing toch ?
Ik gaf daar een Spaanse gast op, zijn profiel en taal waren zo.
En toen zijden jullie dat er niets aan gedaan werd.

aan die sono italiano (voor zo ver ik weet een van de laatste italiaanse spelers op w1). is ook al wat gedaan.
maar regel 9 is er voor al om een vloed golf aan italiaanse en turkse spelers te weren (die was er dont worry)
 

DeletedUser

Guest
Hier spelen ook veel waalen die geen nederlands kunnen maar het laten vertalen door een stamgenoot ..

is ook en optie en ziet men geen fouten in de gramatica
 

DeletedUser

Guest
Beste Slick,

Ik snap wat je bedoelt. Als nou iedereen zou zeggen 'het maakt voor mij geen verschil of ik nederlands of engels praat' dan zouden we regel §9 weghalen. Maar we hebben ook spelers die duidelijk last ervan hebben als spelers in een andere taal op .NL praten. Een voorbeeld is hier - hoe Duckje al zei - dat hier meer jongere spelers zitten die niet zo gelukkig met engelse mededelingen zijn.

Het probleem is hier enkel dat veel spelers zonder enig interesse Nederlands te praten op .NL komen spelen omdat de community hier speltechnisch gemiddelt een beetje minder ervaren is (ik mag een geschorste duitse speler quoten: 'jetzt machen wir die dummen Käsefresser fertig'). Iedere tweede geschorste speler zit te zweren dat hij hier speelt om nederlands te leren zonder één enkele poging nederlands te praten, in mededelingen, stamforum, en zelfs geen nederlandstalig profiel.

Je hebt gelijk dat over regel §9 enkele toepassingen nodig heeft. Bijvoorbeeld de profieltekstjes regel. Ook dat met de nationaliteit van stammen is iets wat anders geformuleert mag worden. Dit weekend is een goede tijd om dit met de duitse leiding daarover te hebben, ik zal eens kijken wat die denken erover.

Je mag me graag vanwegen die profieltekstjes quoten, ik ben het met die regel niet eens. Toch vind ik het gewoon stom dat iemand die geen nederlands wil praten hier komt spelen hoewel het zo duidelijk in de regels en de welkom-mededeling staat dat dit niet mag.

We zijn geen dictatuur en daarom mag je graag zeggen wat je hieraan niet bevalt. Maar we horen even graag van ideeën hoe dit beter gedaan kan worden. Als we een betere oplossing voor dit probleem kunnen vinden dan zullen we dit ook veranderen.

Groetjes, Geerten (klovadis)
Leiding tribalwars.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
kijk geerten ... stukje ouder ^^

eindelijk een duidelijk antwoord zonder er om heen te draaien.

mijn bedoeling was eigelijk ook niet om geschorste spelers terug te halen.
maar om in de toekomst problemen te voorkomen en evt. als ik eerlijk ben de regel 9 ter discussie te laten stellen door de spelers.

temeer omdat de spelers van de stam een beslissing hebben gemaakt
kunnen maken dat iemand minder moeite hoeft te doen en engels / duits mag schrijven in hun forum.

Daarvoor wilde ik meer weten wat de spelers er van vonden.
tenslote zijn er veel spelers betalende klant en denk ik dat hun mening enigzinds mee zou tellen in een evt. vergadering.

dat van die gesperde speler ik citeer even ": "jetzt machen wir die dummen Käsefresser fertig."
zie ik niet als een reden omdat hij duitser is, maar omdat hij mensen beledigt en wel een heel volk. dus ja .. die zou ik kicken, bannen en al wat mogelijk is.

het gaat temeer om de inhoud van de regel die zoals u zegt een verkeerde indruk geeft van wat het spel laat zien.
dat wekt weer de indruk dat jullie met 2 maten meten, en dat werkt weer frustrerend voor sommige spelers onder ons.
Wat zelfs de indruk kan wekken dat er gediscrimineerd wordt.

ik ben dan ook zeer blij met uw antwoord dat er naar gekeken wordt.
ik hoop dat er nog wat meer spelers hun mening geven zodat dat evt. mee genomen kan worden in een eventuele beslissing.

vriendelijk bedankt voor uw antwoord
 

DeletedUser

Guest
Bij deze wil ik toch even het welkomstbericht van W5 posten.




Lijkt mij toch duidelijk genoeg.

Om even te citeren: Waarom staat het er in het Nederlands?
Alle Nederlanders hoeven er geen rekening mee te houden, lijkt mij toch?
 

DeletedUser

Guest
Waarom staat het er in het Nederlands? Alle Nederlanders hoeven er geen rekening mee te houden, lijkt mij toch?
Als iemand een op z'n nederlands aangeboden service/product koopt dan moet die ook de gebruiksvoorwaarden / AGV op z'n nederlands lezen. Je gaat toch niet zomaar iets bestellen zonder te weten wat je koopt. Wie dat toch doet is gewoon .. stom. Het is niet onze opgave de AGV's in alle talen die bestaan te formuleren ; )

Graag hoor ik van andere spelers de mening hoe dit verbetert zou kunnen worden. (Maar probeer je mening aub een beetje te beargumenteren)

Groetjes, Geerten (klovadis)
Leiding tribalwars.nl
 

DeletedUser

Guest
Voorstel:
§9) Taalgebruik

Tribalwars.nl is een Nederlands spel. De enige taal die gebruikt wordt is Nederlands, omdat iedereen dat begrijpt! Anderstalige profielen en beschrijvingen en mededelingen zijn niet toegestaan. Het is niet toegestaan stammen te gronden voor één nationaliteit of spraak en anderstalige spelers uit deze stam uit te sluiten. Wij antwoorden alleen in het Nederlands en support-aanvragen of mededelingen geschreven in andere talen worden door ons niet beantwoord. Het herhaaldelijk misachten van deze regels voert tot een accountschorsing.

En dan bij meer:

* Anderstalige profielen en beschrijvingen en mededelingen zijn niet toegestaan. Je kan hiervoor gebanned worden. Moest je toch Nederlands kunnen spreken, moet je dit aantonen via de support.
Anderstalige mededelingen kun je melden via 'Belediging melden'.
* Profielen en beschrijvingen gedeeltelijk anderstalig (bijvoorbeeld quotes), gedeeltelijk Nederlands zijn toegestaan.


Dit verduidelijkt de regel en maakt elke anderstalige taal evenwaardig.
Daarnaast kunnen 2 spelers met Duitse/Engels/... moedertaal nog in het Duits/Engels/... converseren, aangezien ze elkaar niet aangeven.
Enkel als je Duits/Engels/... praat tegen andere spelers kan je gebanned worden.

Deze regel is nog niet helemaal waterdicht, maar verduidelijkt het toch al wat.
Voeg aanpassingen toe naar believen.
 

DeletedUser

Guest
Om tribalWars.nl te kunnen spelen moet je Nedelands kunnen spreken en schrijven, anders zal het wel moeilijk worden denk ik!
Dit is toch zo logisch als wat??? Wat heb je nou aan het wereldberoemde spel HALO 3 als deze helemaal in het chinees is opgezet. Dan is je lol zo weg.

Dat is waar het uiteindelijk om gaat. Tekortkomingen door het niet kunnen verstaan van de Nederlandse taal lijken mij duidelijk en vandaar dat deze regel geintroduceerd is. Als je naast de Nedelandse taal ook nog spaans, frans, russisch of een andere taal spreekt dan is dat leuk, maar het gaat om Nederlands!
Als iemand nou iets in een andere taal op zijn profiel zet dan is dat geen ramp, zolang niet je hele profiel in een andere taal geschreven is! Het punt is dus dat er zich geen stammen moeten gaan vestigen op de werelden van TribalWars.nl die bijvoorbeeld alleenmaar grieks spreken en dan ook alleenmaar griekse spelers toelaten.

Als je bijvoorbeeld uit een ander land komt, en je landgenoot speelt ook TribalWars.nl dan mag je d.m.v. mededelingen best in je eigen taal communiceren, zolang het maar tussen jullie blijft (prive). Maar de algemene communicatie dient gewoon in het Nederlands te gebeuren.

Zo moet deze regel gezien worden.

Ik hoop zo wat bijgedragen te hebben aan de verduidelijking!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
de regel dat het verboden is om stammen te vormen met alleen duitse of engels talige leden staat ook al in de regel

maar als ik mijn profiel in het chinees schrijf mag dat wel .. ondanks dat er in de regels staan dat die ook in het nederlands moet..

daar spreken jullie elkaar DIK tegen

ik denk als ik in het mandarijns mijn profiel maak jullie graag willen weten wat er staat ..

al is het wel een optie natuurlijk ... want het mag WEL volgens MDK
 

DeletedUser

Guest
Als iemand nou iets in een andere taal op zijn profiel zet dan is dat geen ramp, zolang niet je hele profiel in een andere taal geschreven is!!


EN ER STAAN WEL HELE PROFIELEN IN HET ENGELS ..

die kun je aangeven bij support .. en dan krijg je als antwoord dus dat zee er niets aan kunnen doen!!!!

1 kunnen ze wel ... zo staat het in de regels
2 moeten ze er iets aan doen .. want het IS een regel
3 doen ze er niets aan .. moeten ze aan de rest van de regels ook niets doen..

is toch duidelijk of niet ...

of lezen jullie de tekst niet terug en schrijven de meeste er maar blind wat achter ...

wil je hier goed op kunnen antwoorden zou je alle posts hier eens moeten lezen
 

DeletedUser3076

Guest
engelstalige profielen moet wel kunnen vind ik: songteksten, citaat uit flim, gedichten of bv: protected by etc.

maar niet een heel verhaal ofzo


vamorgen heb ik zelf iemand aangegeven omdat hij de hele tijd engels praat:D
 

DeletedUser

Guest
Als iemand nou iets in een andere taal op zijn profiel zet dan is dat geen ramp, zolang niet je hele profiel in een andere taal geschreven is!

Ik zou het op prijs stellen als je eerst mijn verhaal duidelijk zou lezen en vervolgens dat soort uitspraken doet. Er staat IETS!

Gaten zoeken in een regel kan iedereen, maar een oplossing vinden is meestal het moelijke.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3750

Guest
EN ER STAAN WEL HELE PROFIELEN IN HET ENGELS ..

die kun je aangeven bij support .. en dan krijg je als antwoord dus dat zee er niets aan kunnen doen!!!!

1 kunnen ze wel ... zo staat het in de regels
2 moeten ze er iets aan doen .. want het IS een regel
3 doen ze er niets aan .. moeten ze aan de rest van de regels ook niets doen..

is toch duidelijk of niet ...

of lezen jullie de tekst niet terug en schrijven de meeste er maar blind wat achter ...

wil je hier goed op kunnen antwoorden zou je alle posts hier eens moeten lezen

Beste Slick,
ik ben geen leiding van TW, ik ben geen therapeut en mijn mensenkennis is niet veel groter dan die van de meeste mensen, maar het verbaast me dat de leiding dit nog niet geloten heeft, aangezien dit geen discussie is. Het is al 10 (misschien nog wel meer) keer uitgelegd. Jij wil het echter alleen niet begrijpen. Volgens jou zouden de mod's je een ban moeten geven, want je snapt het woord discussie niet, dat is een nederlands woord, dus moet de leiding jou bannen.

Dit doen ze echter niet, want verder spreek je toch Nederlands en is het in ieder geval te begrijpen voor elke normale Nederlander. Veel vlamingen doen ook hun best om in het Nederlands te praten, af en toe begrijp ik een woord ook niet, maar het is in het totaal voor elke Nederlander te begrijpen.

Die "wannabe" taaltjes zijn toch ook voor een normale Nederland te begrijpen.
Nu ben ik vrij goed in Engels en Duits, maar er zijn ook mensen die hier veel meer moeite mee hebben, dit is dus voor de normale Nederlander eventueel niet te begrijpen. Daarnaast zijn er nog minder Nederlanders die Spaans, Frans, portugees, roemeens, italiaans etc. begrijpen. Mensen die dus buitenlandse talen spreken, die niet te begrijpen zijn voor de normale Nederlander en die niet hun best doen om Nederlands te spreken of gewoon helemaal niet Nederlands spreken worden dus geband.

Ik heb ook wat Engels in mijn profiel, aangezien ik wel eens wat engelse teksten quote. Echter heb ik ook Nederlands in mijn profiel, waardoor zo en zo de mod's kunnen zien dat ik Nederlands spreek en verder doe ik alles in het Nederlands, op wat slogans na en kan ik aan ze aantonen dat ik Nederlands ben.

Ik zal dus niet worden geband, but it would be different when I would write the whole topic in English and I couldn't speak Dutch or did not even try to speak Dutch. Als ik het had gedaan zoals daarnet, dan hadden ze me mogen bannen, echter ben ik gewoon Nederlands, geen ban voor mij. Spreek mensen alleen talen die niet te begrijpen zijn voor een normale Nederlander, dan kunnen ze geband worden.

Ik heb het nu vaak genoeg herhaald, ik hoop dat het nu duidelijk voor je is, blijf dus niet hierover praten, de leiding past hem wel aan als ze denken dat dat nodig is.

groeten, nikolaas
 

DeletedUser

Guest
Nikolaas, mijn dank gaat uit naar jou. Ik ben blij te zien dat er iemand ook begrip heeft voor onze opvattingen.
 

DeletedUser3750

Guest
Ik heb zelf wel eens leiding gegeven, ik weet hoe het is.
 

DeletedUser

Guest
Voorstel:

§9) Taalgebruik

De voertaal in dit spel is Nederlands. Gesprekken binnen het spel met andere spelers moeten op z'n Nederlands gevoerd worden. Profielteksten moeten voor het merendeel op z'n Nederlands zijn. Op supportaanvragen die niet op z'n Nederlands geschreven zijn wordt niet geantwoord. Het herhaaldelijk misachten van deze regels voert tot een accountverwijdering.

Je mag met je vrienden binnen het spel in een andere taal praten, maar het is absolut niet toegestaan om vreemde spelers op een andere taal te contacteren. Ook nieuwe stamleden zijn vreemde spelers.

Graag feedback hierover.

@Lillorigga: Uit technische redenen kan hier voorlopig geen link met 'meer' en de punten daaronder komen, het moet dus een tekstje blijven.

@Nikolaas: Het is uiteraard toegestaan om regels te achtervragen. Je hoeft niet zo tekeer te gaan als iemand misschien 'moeilijk' doet.

@Slick: Waar blijft jouw voorstel?

@mdk: Slick heeft wel gelijk, de regel is niet echt mooi geformuleerd. Een update is wel nodig, daarom deze discussie.

Groetjes, klovadis
Leiding tribalwars.nl
 

DeletedUser2826

Guest
Ben ik uiteraard voor.

Aangezien er hier nogal veel discussie rond heerst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan