§9) Taalgebruik goed of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
§9) Taalgebruik

Tribalwars.nl is een nederlands spel. De enige taal die gebruikt wordt is nederlands, omdat iedereen dat begrijpt! Alle beschrijvingen en profielen moeten in het nederlands geschreven worden. Het is niet toegestaan stammen te gronden voor één nationaliteit of spraaken anderstalige spelers uit deze stam uit te sluiten. Wij antwoorden alleen in het nederlands en support-aanvragen of mededelingen geschreven in andere talen worden door ons niet beantwoord. Het herhaaldelijk misachten van deze regels voert tot een accountschorsing.


Dat is de regel, met naar mijn mening enkele tegenstrijdigheden .. ik verklaar:

1)Alle beschrijvingen en profielen moeten in het nederlands geschreven worden.
Waarom staan er dan zo veel in het engels??? en worden niet geband

2) Het is niet toegestaan stammen te gronden voor één nationaliteit of spraaken anderstalige spelers uit deze stam uit te sluiten.

Hoe kun je een speler toe laten met een anderstalige spraak als spelers die geen nederlands kunnen geband worden?
Of moeten ze nederlands spreken / schrijven en mogen ze dan ingame wel weer ineens roemeens praten?


dat ze alleen support aanvragen beantwoorden in het nederlands lijkt me duidelijk . daarvoor is het ok .nl
(petje af voor geert die in perfect duits geantwoord heeft op de vraag van moppihund)

Wel nu waarom deze vraag:
Ik speel al jaren op de stämme waar men deze regel niet kent en ik altijd heb mogen spelen.
Ook op diverse andere servers ( zwitserse entc. kent men deze regel 9 ook niet)
Toch zijn enkele vrienden van mij, maar inmiddels ook van anderen geblokeert voor wereld 5
(wel netjes dat hij zijn PA punte heeft terug gekregen)
Waarom .. ze hadden nog geen woord geschreven!!!!
Ze haden nog geen profiel aangemaakt!!!
dus niets wees er op dat het geen nederlanders waren ..
Waarop dan wel????
hun naam leek op een buitenlandse naam misschien ...
NEEE dan zouden ze iedereen kunnen bannen want ik heb ook geen nederlandse naam.

DUS IP???? je zou het wel denken .. maar dat werd door de admins ook van de hand gewezen ... alleen op IP bannen doen ze niet.

Waarop dan wel vraag ik me in godsnaam af ????

vervolgens speelde ze al een tijdje op wereld 3 en 4 wat wel mocht ...
en daar zijn ze niet geblokkeert ???? nu snapp ik het ook niet meer

Waarom deze regel ??? we zijn in europa ...
Als de spelers waarbij ze in de stam zitten het accepteren .. waarom de baas van het spel trouwens niet?

dus wat ik ter discussie wil stellen is: hoe denken jullie over deze regel?

mijn tweede vraag is dan tevens .. ALS deze regel een goede regel is, waarom voeren ze hem dan niet goed uit en mag een profiel wel in het engels geschreven zijn, terwijl dat ook in regel 9 staat dat deze in het NEDERLANDS moeten zijn.

wat is jullie mening?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Woon in duitsland. een duitse internet aanbieder, dus heb ook geen nederlandse ip, maar kan wel nederlands. Dus op ip kunnen ze niet kijken.;)
 

DeletedUser

Guest
maar hoe kun je iemand bannen als ze nog niets geschreven hebben / geen profiel aamgemaakt hebben?

maar ik schreef ook dat ze dat niet doen .. toch .. het gaat om de discussie of de regel goed is ... en waarom hij dan niet degelijk uitgevoerd wordt
en profielen wel ineens in het engels mogen ( ik kan helaas geen engels ) dus kan die ook niet lezen.
Terwijl dat er duidelijk in staat dat ze in het nederlands moeten zijn ... A mag niet .. B mag weer wel ... welke nut heeft deze regel dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik snap niet wat er verkeerd is met anderstalige zoals er in jullie regels staat als ze antwoorden in het nederlands wat is het probleem dan? of zit het meer bij jullie dat de duitsers meer ervaring hebben?

Duidelijkheid van de admins zou wel mogen , als je overal "dezelfde" regels gebruikt op tw gebruik ze dan overal of pas ze aan .Het kan mss veel werk zijn maar dan is het mss tijd om meer admins aan te nemen? als jullie het groots en streng willen aannemen , geen enkel probleem mee .maar iedereen dan gelijke rechten, dit komt een beetje onprofesioneel over


ik ben zelf belg en ik probeer het ook in het zo goed nederlands te schrijven maar ik weet zeker dat er hier veel nederlandse spelers zitten die al een bericht hebben gekregen in het dialect/vlaams wat daar dan mee?of hoe zit het met de mensen die je antwoorden via een vertaalprogramma .. aan de text kun je duidelijk zien dat de gramatica voor geen meter deugt
 

DeletedUser

Guest
Ik snap niet wat er verkeerd is met anderstalige zoals er in jullie regels staat als ze antwoorden in het nederlands wat is het probleem dan? of zit het meer bij jullie dat de duitsers meer ervaring hebben?

slick zegt: dat het in duitse server niks uit maakt hier wel, niet anders om:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ik denk op .de hebben ze de regel niet, omdat het de eerste versie was en mensen die geen duits spreken alleen op .de de mogelijkheid hadden om TW te spelen. Nu zijn er TW versies voor verschillende talen en daarom is het eigenlijk duidelijk, dat je dan ook op de versie van jouw taal speelt. Als je dat niet wil (door verschillende reden) en je wil op een andere versie spelen lijkt het me logisch dat je dan tenminste ook de taal van deze versie kan schrijven/lezen.
De verschillende TW versies zijn nu relatief onafhankelijk van elkaar. Daarom hebben ze ook verschillende regel. Op .fr mag je bij voorbeeld alleen 4 of 5 aanvallen per dag op 1 speler sturen....:rolleyes:
Ik ben zoals veel mensen hier weten duits en speel hier, omdat ik in NL studeer en zo ook mijn NL kan verbeteren.

Oh ja.. en over bannen: ze kijken volgens mij naar IP, forum posts, profielen, mededelingen, en zeker nog naar een paar andere dingen. Spelers worden zeker niet gebanned, omdat ze een naam hebben die misschien duits is :rolleyes:
En als iemand gebanned wordt die wel NL kan schrijven/lezen, dan kan hij nog steds op het ticket antwoorden en wordt dan ook unbanned. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
wat heeft het zin om weer ( was op wereld 4 ook zo ) met een achterstand te beginnen ..

dus het gaat ook niet of ze de ban weg nemen ...

ik stel die regel ter discussie omdat er tegenstrijdigheden in staan ..


ZEKER die met het profiel in het nederlands ... of pas die regel aan .. of gooi hem weg.

mochten jullie er zelf niet uit komen. wil ik graag deze regel op een correcte manier voor jullie maken.

zodat het wel duidelijk is .. maar probeer wel duidelijkheid te scheppen ..

een regel die zegt dat het in het nederlands moet, en vervolgens lees je er een hoop in het engels .. tja .. wat moet je daar mee.

of je voerd de regel in zijn geheel uit .. of verwijder deze helemaal en doe er niets mee.

maar half / half is geen optie

btw, von mir aus kunnen die admins die regel in die tonne tretten
 
Reactiescore
2.490
wat heeft het zin om weer ( was op wereld 4 ook zo ) met een achterstand te beginnen ..

dus het gaat ook niet of ze de ban weg nemen ...

ik stel die regel ter discussie omdat er tegenstrijdigheden in staan ..


ZEKER die met het profiel in het nederlands ... of pas die regel aan .. of gooi hem weg.

mochten jullie er zelf niet uit komen. wil ik graag deze regel op een correcte manier voor jullie maken.

zodat het wel duidelijk is .. maar probeer wel duidelijkheid te scheppen ..

een regel die zegt dat het in het nederlands moet, en vervolgens lees je er een hoop in het engels .. tja .. wat moet je daar mee.

of je voerd de regel in zijn geheel uit .. of verwijder deze helemaal en doe er niets mee.

maar half / half is geen optie

btw, von mir aus kunnen die admins die regel in die tonne tretten

ER spelen op .NL 125743 Spelers, er zijn gemiddeld 2 mods per wereld.
als we de getalletjes delen door 5 werelden., kom je aan: 25148,6 spelers per wereld. Om dit na te kijken door 2 mods ben je lang bezig.

Natuurlijk zoeken wij zelf ook achter anderstaligen maar het is voor ons onmogelijk om iedereen na te kijken. Dat begrijp je zelf toch ook wel ?
Dus als je mensen met een engelstalig profiel ziet, geef hun dan aan en dan bekijken wij het eens.

Zal ik je nou eens verwijzen naar een .de forumpost:
clicky

Wir weisen aber ausdrücklich darauf hin, dass bei Teilnahme dort nur die Landessprache verwendet werden darf und auf einigen Sprachversionen noch weitere Sonderregeln gelten, die Nicht-Muttersprachler ausschließen.

Hier staat toch dat op de andere spraakversies ook die taal gesproken moet worden ?


.net rules
§11) Language


Tribal Wars is an English game. English should be the only used language since it is the only language that is understood by everyone! All profiles, descriptions and in-game forums must be written in English. It is not allowed to create tribes exclusively for one nationality or language and/or to exclude other players because of their nationality. There will be no replies to support requests written in other languages. Repeated violations of that rule will lead to an account ban.
If an ingame message written in a language other than English is reported by the recipient a punishment might be given.

Deze regel is ingevoerd omdat tijdens de begintijd van .nl er meer duitsers naar hier kwamen dan nederlandstaligen.
Dit omdat de nederlandse taal nu niet heel moeilijk is hé, in vergelijking met sweeds, roemeens, etc ...

Stukjes tekst in het engels zijn onmogelijk te verbieden, engelstalige quotes en dergelijke zijn dus toegelaten.Echter een volledig profiel in het engels niet.

De manier waarop wij accounts vinden + schorsing geven wij helaas niet vrij aangezien dat er niet toe doet.
99% van de accounts die wij schorsen voor deze regel begrijpen niet eens wat wij hun zeggen als wij in het nederlands support-aanvragen antwoorden.

En geloof me, er zijn er genoeg die nog antwoorden, ik kan voor hetzelfde geld al die accounts schorsen voor illegale commands en zij weten bij god niet wat ze misgedaan hebben.

Ze hebben btw deze regel in de duitse werelden ook even kort ingevoerd ;)
Maar aangezien .de al zo lang loopt en er al zoveel 'grote' niet duitstalige spelers zijn is dat ook onmogelijk te handhaven.

Edit: Ook nog even adden, in tegenstelling tot de duitse wereld is de gemiddelde leeftijd op de .nl wereld redelijk laag, misschien dat jij goed duits kan, maar dat betekent niet dat die andere goed duits kan. En geloof me, als we deze regel Niet handhaven dan heb je binnen de kortste keren 100 duitse mails in je inbox en 12 nederlandstalige.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
DUCKJE .. aangeven bij support :)

even een stukje voor jou

http://w4ha.tribalwars.nl/game.php?village=13225&screen=info_ally&id=1913
of de link er nog is weet ik niet .. maar toen wel profiel in het engels

moest niet alles in het nederlands?
dit is toch een nederlandse server?
ik kan het niet lezen wat daar staat zou U me kunnen helpen

Geerten van Meel (klovadis) 23.07.07 04:57
Hi Slick,

Profieltekstjes mogen ook in andere talen staan, de voertaal moet alleen nederlands blijven.

Met vriendelijke groeten,

Geerten (klovadis)
- Admin tribalwars.nl
23.07.07 05:09

vind je het erg als ik er nu geen klote meer van snap.
3 duitsers die een beetje nederland spreken en het op school aan het leren zijn worden gekickt.
maar engels mag weer wel.
hun voertaal moet ook nederlands worden willen ze op school slagen en / of hier blijven werken.
ik heb echt het gevoel dat hier met 2 maten gemeten wordt.
of gaan we nu ook alle buitenlanders kicken waarvan hun voertaal anders is dan nederlands.
sorry, maar ik begrijp het echt helemaal niet meer
 

DeletedUser

Guest
Nog even wat anders..

HIER>> http://www.die-staemme.de/

maken ze reklame voor tribalwars.nl

dus vinden jullie het gek dat er veel duitsers zich aanmelden????

ik weet niet waar jij die regel gevonden hebt maar hier>>

http://dec1.die-staemme.de/help2.php?article=rules

staat er niets in .. en dit is van die stämme

ik wil het complete regelement ook nog wel even hier kopieëren voor je

en nogmaals voor de admins ... dat die in het duits ( op de duitse server )
en hier in het Nederlands aangeschreven willen worden en reageren is normaal vind ik.

maar als een stam er zelf al niet moeilijk over doet, en die jongens engels kunnen en MOGEN schrijven van de stam ..
wat is dan het probleem????
Wat is het probleem als iemand ze helpt het te vertalen ( zie gebruik vertaal programma )
en daarbij hebben ze support niet nodig, ze weten waar ze mee bezig zijn ..
dat is een groot verschil


maar nogmaals ... het gaat me om het verschil in de regels en het tegenspreken er van.

dat iemand verkeerde codes gebruikt ok ... maar dat heeft niets met dit alles te maken .. net wat je zegt, we zijn niet allemaal computer deskundige.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.490
personen die hun profiel niet in het nederlands hebben staan worden gewaarschuwt als ik het goed heb. Geen idee wat klovadis er nu mee gedaan heeft omdat jou link voor mij niet werkt.

Als spelers een tegenspraak indienen in een basis-nederlands worden zij weer vrijgegeven.
Echter is het verschil tussen basisnederlands en vertaalonlinenederlands wel duidelijk merkbaar.


clicky

Wir weisen aber ausdrücklich darauf hin, dass bei Teilnahme dort nur die Landessprache verwendet werden darf und auf einigen Sprachversionen noch weitere Sonderregeln gelten, die Nicht-Muttersprachler ausschließen.

Hier staat toch dat op de andere spraakversies ook die taal gesproken moet worden ?

Als je je registreert op deze taalversie ga je akkoord met onze AGV waar instaat dat je nederlands moet leren.

Oh en afkomen met te zeggen, wie leest nu een AGV dan krijg je terug, ach in volgende versie zal ik schrijven dat je 100 euro MOET storten als je akkoord gaat met de AGV.
Aangezien jij daar akkoord mee gaat is dat bindend.
 

DeletedUser

Guest
Als je je registreert op deze taalversie ga je akkoord met onze AGV waar instaat dat je nederlands moet leren.

dat deden ze toch ?

tot de duitse wereld is de gemiddelde leeftijd op de .nl wereld redelijk laag

en...? daarvoor moet je niet enkel duits praten hoor :) , zelfs in het nederlands kan het al moeilijk worden ;)

Oh en afkomen met te zeggen, wie leest nu een AGV dan krijg je terug, ach in volgende versie zal ik schrijven dat je 100 euro MOET storten als je akkoord gaat met de AGV.
Aangezien jij daar akkoord mee gaat is dat bindend.


ja en ergens anders gaan we dan lezen....
je krijgt 100 euro als je akkoord gaat met de AGV.

fouten toegeven is geen schande hoor ;) of anders moet je het overal duidelijk maken en niet copypast op elke wereld anders zijn de tabs w1/w2/w3 enz onnodig...
 

DeletedUser

Guest
leuk stukje taal gebruik ^^

ik hoop dat jullie het snappen

ce0017 op 17.10. om 13:10 uur
ei eeft it gezegt da zeg ik nie ma ei zij it lelijk over u

Slick op 17.10. om 15:04 uur
????

Slick op 17.10. om 15:08 uur
lekker laten praten

Slick op 17.10. om 21:09 uur
naja een dezer dagen :)

ik moet nodig weer een dorpje erbij hebben :)

Slick op 17.10. om 21:10 uur
maar wat heeft hij gezegt dan?

ce0017 vandaag om 07:20 uur
da maakt nie uit ma twas vree lelijk

Slick vandaag om 07:21 uur
ja en wat was het dan?

ce0017 vandaag om 07:22 uur
ij zegt da ij u haat omda ij bedrijgt word door u ma ij vind u onijndig cut





leven en laten leven denk ik zo ... niet dan :)

en nee .. dit is geen duits ... sterker nog ... dit is geen taal
 

DeletedUser

Guest
Bij deze wil ik toch even het welkomstbericht van W5 posten.

De algemene voertaal is nederlands, maar als jullie onder elkaar met een andere taal beter terecht komen is dat in orde. Support vindt uitsluitend in het nederlands plaats! Spelers die geen nederlands kunnen praten worden verwijderd.

Tribalwars.nl ist für niederländisch sprechende Spieler gedacht. Die deutschsprachige Version von tribalwars findest du unter: www.die-staemme.de. Wenn du kein Niederländisch sprichst wird dein Account hier gelöscht.

Tribalwars.nl is for players that speak dutch. If you can't speak dutch you can play on tribalwars.net. Your account will be deleted if you're not able to speak dutch.


Lijkt mij toch duidelijk genoeg.
 
Reactiescore
2.490
dat deden ze toch ?



en...? daarvoor moet je niet enkel duits praten hoor :) , zelfs in het nederlands kan het al moeilijk worden ;)




ja en ergens anders gaan we dan lezen....
je krijgt 100 euro als je akkoord gaat met de AGV.

fouten toegeven is geen schande hoor ;) of anders moet je het overal duidelijk maken en niet copypast op elke wereld anders zijn de tabs w1/w2/w3 enz onnodig...

Wat bedoel je overal duidelijk maken ?
Toevallig de mail niet gelezen als je begon op W5?

Die is speciaal nog in het duits en het engels vertaald:

Tribalwars.nl ist für niederländisch sprechende Spieler gedacht. Die deutschsprachige Version von tribalwars findest du unter: www.die-staemme.de. Wenn du kein Niederländisch sprichst wird dein Account hier gelöscht.

Tribalwars.nl is for players that speak dutch. If you can't speak dutch you can play on tribalwars.net. Your account will be deleted if you're not able to speak dutch.

zoals ik al zei, als ze een supportaanvraag indienen op hun ban waar een basisnederlands in getoond wordt worden ze vrijgegeven.
 

DeletedUser

Guest
Wat bedoel je overal duidelijk maken ?
Toevallig de mail niet gelezen als je begon op W5?

Die is speciaal nog in het duits en het engels vertaald:



zoals ik al zei, als ze een supportaanvraag indienen op hun ban waar een basisnederlands in getoond wordt worden ze vrijgegeven.

Maar dan gebruiken ze gewoon een online-translator :confused:
 
Reactiescore
2.490
Maar dan gebruiken ze gewoon een online-translator :confused:

Geloof me, het verschil tussen een online-vertaler en basisnederlands is makkelijk onderscheidbaar. en anders loopt hij toch wel weer tegen de lamp als iemand hem aangeeft voor in het duits naar hem te mailen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan