§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding - Nog van deze tijd?

Deleted User - 24028

Guest
Zijn er geen andere mogelijkheden om heel dit probleem op te lossen zonder het ingewikkeld te maken voor gebruikers ? Ik denk bv aan het volgende:

1. Voor thuis netwerken
Zoals het nu is lijkt het me prima voor thuis netwerken, iedereen weet wel dat zijn broer / zus / ouders of andere inwoners ook TW spelen en je zet gewoon zoals het nu voorzien is verbinding delen aan. Ook wanneer een vriend of dergelijke bij je thuis komt weet je dat die TW speelt en zet die de verbinding ook even aan handmatig.

2. Voor openbare netwerken
Een soort automatische detectie die alsvolgt werkt: je komt op een netwerk, ben je de eerste dan kan je gewoon TW beginnen spelen, ben je de 2de (of 3de, 4de,...) dan krijg je na het inloggen een scherm dat toont dat er op dit netwerk (op basis van IP) al spelers actief zijn op jou wereld. Een lijstje er bij van spelers (accounts) waar dit voor geld en dan de optie om toch in te loggen of terug af te melden.
- toch inloggen: er wordt automatisch een tijdelijke "internet verbinding delen" modus ingeschakeld tussen jou account en alle andere accounts, deze beperking valt weg korte tijd nadat je het netwerk verlaat (korte tijd als in minuten of half uur, geen 24 uur ! *)
- terug afmelden: spreekt voor zich, je kan dan later nog eens proberen in te loggen wanneer er misschien niemand meer is

* Eventueel kan het ook onmiddelijk, maar dan kan je er nogal mee spelen zijnde dat wanneer je er zit met een vriend en toch hem OS wilt sturen je vriend gewoon uitlogt, jij stuurt en je vriend weer inlogt op het netwerk. Nu zit daar dan wat tijd tussen telkens, maar 24 uur lijkt me wel overdreven.

3. Mobiele netwerken
Zoals hierboven aangehaald is dat een ander paar mouwen, als je het systeem van puntje 2 hier gaat toepassen dan krijg je een lijst van zeer veel accounts wrs ondanks dat je je totaal niet bij elkaar bevind. Hier is het dan ook niet echt nodig om zo strict op te treden lijkt me.
 

DeletedUser7431

Guest
Ik heb alles hier gelezen en kom tot de conclusie dat nu de IPv4 adressen opraken en providers steeds vaker wijk NAT's en dergelijke op zetten om iedereen via IPv4 te verbinden (Ziggo doet dat al in bepaalde wijken in het voormalige UPC gebied) en omdat providers steeds vaker je een hotspot opdringen (KPN (Fon), Ziggo), het niet te controleren is of je een verbinding deelt.
Kwalijk vind ik in deze het feit dat het spel niet beschikbaar is via IPv6, waar deze problemen een stuk minder spelen.
 

DeletedUser77993

Guest
waarom zeggen bepaalde mensen dat Broers/familieleden onder hetzelfde dan maar op 1 account moeten spelen?
Ik en mijn vriendin willen elk Tw spelen, we wonen samen dus hetzelfde internet, maar zij wilt zelfstandig haar dorp beheren en ik mijn, tegelijk zouden we elkaar willen helpen, OS, samen aanvallen of GS versturen. Als je een stam joined met mensen kan dit allemaal wel, als je met een irl-friend wil samenspelen die je internet deelt kan dit niet? raar...
Ik vind deze regel ( en heb dit al gevonden sinds TW w1) absoluut belachelijk, wie gaat er deze dagen met al de PP functies en dergelijke nog de moeite steken in een 2de account maken om je eerste account te boosten met GS of troepen, de volle 50GS die je kan sturen in de beginfase van het spel? Later in het spel als je dorpen begint te nemen vervalt het nut toch van dit 2de account vermits je dan gewoon GS en troepen binnen je eigen dorpen kan rondsturen.
 

DeletedUser76074

Guest
Na een supportaanvraag hierover was ik van plan een topic te starten over deze regel maar toen bleek er al een voor te zijn, dus nu doe ik hier graag mijn toevoegingen.

Alvast sorry voor de lange post, ik hoop dat jullie hem de moeite waard vinden.

Van wat ik van jullie heb gelezen zijn er hier verschillende onderwerpen ter sprake gekomen. De dingen die ik n.a.v. de berichten zou onderscheiden zijn:

1. Het vraagstuk over hoe TW valsspelers (beter) kan tegengaan, en daarbij specifiek het hebben van meerdere accounts.

2. Een vraagstuk over hoe de maatregelen zich beter focussen op het bestraffen van valsspelers en niet het beperken van eerlijke spelers

3. Een discussie over de vorm en omvang van de beperkingen die komen bij het delen van een internetverbinding

4. En tot slot een discussie over de angst dat spelers die zonder beperkingen op dezelfde internetverbinding spelen een oneerlijk voordeel hebben ten opzichte van individuele spelers.

Laat ik beginnen met dat ik begrijp dat deze regel er is, of beter gezegd hoe deze ontstaan is. Dat gezegd hebbende neig ik er erg naar om te zeggen dat vandaag de dag deze regel niet meer de juist is.

Sinds het ontstaan van Tribal Wars hebben er veel ontwikkelingen plaatsgevonden, dan heb ik het vooral over de beschikbaarheid en toegankelijkheid van het internet.

Toen ik 9 jaar geleden voor het eerst speelde was dit op de enige vaste computer die wij thuis hadden. Tegenwoordig zijn de laptops in overvloed, hebben we allemaal smartphones met internet, hot-spots en hebben wij (bijna) overal waar we zijn internet.

Nu ben ik recentelijk weer gaan spelen, en had ik wat vrienden uitgenodigd (en ook zij weer op hun beurt). Leuk dachten we, lekker de nostalgie beleven en samen spelen.

Toen kwamen we al snel weer bij de internetverbinding issues. Wij zijn namelijk allemaal vrienden van dezelfde vereniging, waar wij bijna dagelijks veel tijd doorbrengen.

Zijstapje: Of het nu gaat om een sportvereniging, studentenvereniging, de muziekschool of je school/studie of op je werk, dat zou niet uit moeten maken, (ook al zou je wellicht met andere dingen bezig moeten zijn), als jij op die plek met de mensen om je heen wilt spelen dan zou dat in mijn optiek moeten kunnen.

Maar goed, ik heb toen braaf mijn vrienden opgegeven bij verbinding delen en zo ook mijn vrienden ingelicht. En toen zaten wij dus vast aan de beperkingen. Vooral de geen OS en geen gezamenlijke aanvallen zitten mij dwars.

Tribal Wars is een spel dat draait op samenwerking. Een goed gecoördineerde aanval en een juist geplaatste ondersteuning, dat is het leukste van TW.

Nu zit ik in de situatie dat de vrienden die in mijn directe omgeving zitten (vanwege de uitnodigingen), dat ik daar niets mee kan:

- Een gezamenlijke stam oprichten heeft niet veel meerwaarde, we kunnen elkaar niet ondersteunen, noch gezamenlijk aanvallen.
- Ook andere spelers hebben niets aan ons, want enkel 1 persoon kan troepen sturen waarna de rest dat niet meer mag binnen dezelfde 24 uur.
- Ook heeft het geen zin om hen als bondgenoten te beschouwen aangezien we elkaar niet van dienst kunnen zijn.
- We kunnen enkel dezelfde barbarendorpen farmen, spelers zijn off limits zodra een van ons een speler aangevallen heeft, en 1x per dag blijft aanvallen.

Kortom, allemaal vrij zware beperkingen op de essentiële functies van het spel. Vooral dat andere spelers er ook last van hebben dat slechts een van ons bij een noodoproep OS kan bieden vind ik kwalijk.

Dat brengt mij terug bij de vraag wat het doel ervan ook al weer was? Dat staat vrij duidelijk:
Regels: Één account per speler
In-game onder verbinding delen: Iedere speler mag maar één account hebben.

Maar wij hebben allemaal (per speler) maar 1 account?
En toch hebben wij al deze beperkingen.

Dus toen ben ik gaan kijken. Innogames is namelijk heus niet de enige met de wens dat hun gebruikers slechts 1 account hebben.

Wat andere games hebben is dat ze het ontmoedigen door voortgang vast te leggen op het account, een nieuw account betekent verlies van je voortgang. TW heeft dit ook: Prestaties en Vlaggen.

Prestaties:
Je kunt trots zijn op wat je hebt bereikt, je hebt eer van je werk. Echter doet dit weinig voor cheaters, die willen enkel winnen.

Vlaggen:
Vlaggen zijn account gebonden en hoe meer vlaggen hoe beter de bonussen dus op hetzelfde account spelen (ook voor nieuwe werelden) is belonend. Behalve dan dat er de optie is om vlaggen te kopen. Hierdoor kunnen ze gewoon geld er tegenaan gooien en dan maakt de voortgang niets meer uit.

Daarnaast is TW ook niet heel geschikt voor voortgang, je wilt immers bij het begin van een nieuwe wereld alle spelers (min of meer) dezelfde kansen geven.

Het andere wat andere games hierop gevonden hebben is in tegenstelling tot de suggesties die hier al gedaan zijn over MAC adres en andere technische vormen van tracking: je koppelt accounts aan persoonsgegevens.

Wil je tegenwoordig een e-mailadres aanmaken? Dan moet je een telefoonnummer opgeven, andere registraties vragen om een bankrekening te koppelen en andere games zijn volledig gekoppeld aan Facebook.

Ik zeg niet direct dat dit de beste opties zijn, maar denk erover na. Persoonlijk zou ik voor het telefoonnummer gaan, er zijn denk ik nog maar weinig spelers die enkel en alleen op een PC spelen.

Als tweede keuze zou je een bankrekening kunnen laten koppelen, het aantal mensen dat premium heeft is ook groot, echter wil je niet verplicht stellen dat je een rekening moet koppelen om te spelen.

Dat brengt mij bij het laatste deel van mijn voorstel. De ideale middenweg. De huidige regels gelden voor alle ongekoppelde accounts, maar zodra jij een account koppelt aan een persoonsgegeven en daarmee duidelijk maakt een persoon te zijn dan vallen de beperkingen, of een deel van de beperkingen, weg.

Persoonlijk vind ik de geen grondstoffen verzenden en niet mogen fuseren regels op zich prima terecht.

Graag hoor ik hoe andere hier tegenover staan. En excuses voor de lange post, dankjewel als je tot het einde bent gekomen!
 

DeletedUser77993

Guest
eigenlijk vind ik het idee van de keuze tussen beiden best geschikt, wil je niet je nummer opgeven of dergelijke om te bewijzen dat je een persoon bent en diegene die je internet deelt een andere is, dan gelden de huidige regels,pech gehad dan maar, als je toch niet wilt bewijzen dat je het eerlijk speelt. bewijzen al je vrienden/familieleden dit wel dan vervallen deze restricties/regels over het internetverbinding delen
 

DeletedUser78233

Guest
Beste conservatievelingen

Los van dat dit probleem maar geld voor een klein aantal spelers en jullie waarschijnlijk te tam zijn om er iets aan te doen ga ik toch maar even het probleem schetsen:

Ik kan momenteel (zelfs) geen vriend uit de stam ondersteunen omdat mijn internetverbinding gedeeld is met een andere vriend uit de stam, die zojuist ook ondersteuning heeft gestuurd naar de eerstgenoemde vriend. Dit zorgt ervoor dat ik met de beste wil van de wereld slechts op 75% van mijn totale efficiëntie kan draaien. Wat zeer belemmerend en lastig is als je het spel nog maar eens besliste te spelen.

Jullie denken door spelers hun handelingen te beperken die dezelfde internetverbinding delen het probleemvan multi-accounts tegen te gaan? Het is zeer gemakkelijk om dit te omzeilen maar dat moet ik jullie niet vertellen. Denk nu niet dat ik die mogelijkheden ga uitbuiten want dan heb je het mis. Ik weet enkel dat ze bestaan.

Jullie policy is achterhaald. Jullie policy slaagt nergens op. Jullie policy moet dringend herzien worden.

Ik ga mij ook niet bezighouden met voorstellen te doen hoe want dit is aan jullie om uit te zoeken.
Ik ga ook niet reageren op reacties die op dit bericht komen want daar heb ik, zoals jullie, ook geen tijd voor.

Neem de opbouwende kritiek mee naar een betere Tribal Wars ervaring voor velen onder ons.


Take care & be safe

~Sepal
 

DeletedUser73204

Guest
Wij (vrienden en ik) zijn zelf al een keer gebanned omdat we bijelkaar op visite waren en opeens het idee kregen om even samen te kijken op tw. Pats 1/3 van je dorpen kwijt als straf. Tja WiFi in huis en niet nagedacht dat het een gedeeld internet was. Protest helpt niet want regels zijn regels ook al zijn die uit het jaar 0. De vrienden spelen om deze reden niet meer.
TW sterft mede dankzij deze regel een langzame dood. De nieuwe W54 heeft in totaal nog maar net zoveel dorpjes als op W26 1 stam had............Maar ze willen het gewoon niet zien dat ze hopeloos achterhaald zijn. Daarom gaan er steeds meer TW liefhebbers maar een ander spel spelen die wel gemeenschappelijk gespeeld kan worden. Jammer, maar ze doen het zelf.
 
Bovenaan