Deleted User - 24028
Guest
Zijn er geen andere mogelijkheden om heel dit probleem op te lossen zonder het ingewikkeld te maken voor gebruikers ? Ik denk bv aan het volgende:
1. Voor thuis netwerken
Zoals het nu is lijkt het me prima voor thuis netwerken, iedereen weet wel dat zijn broer / zus / ouders of andere inwoners ook TW spelen en je zet gewoon zoals het nu voorzien is verbinding delen aan. Ook wanneer een vriend of dergelijke bij je thuis komt weet je dat die TW speelt en zet die de verbinding ook even aan handmatig.
2. Voor openbare netwerken
Een soort automatische detectie die alsvolgt werkt: je komt op een netwerk, ben je de eerste dan kan je gewoon TW beginnen spelen, ben je de 2de (of 3de, 4de,...) dan krijg je na het inloggen een scherm dat toont dat er op dit netwerk (op basis van IP) al spelers actief zijn op jou wereld. Een lijstje er bij van spelers (accounts) waar dit voor geld en dan de optie om toch in te loggen of terug af te melden.
- toch inloggen: er wordt automatisch een tijdelijke "internet verbinding delen" modus ingeschakeld tussen jou account en alle andere accounts, deze beperking valt weg korte tijd nadat je het netwerk verlaat (korte tijd als in minuten of half uur, geen 24 uur ! *)
- terug afmelden: spreekt voor zich, je kan dan later nog eens proberen in te loggen wanneer er misschien niemand meer is
* Eventueel kan het ook onmiddelijk, maar dan kan je er nogal mee spelen zijnde dat wanneer je er zit met een vriend en toch hem OS wilt sturen je vriend gewoon uitlogt, jij stuurt en je vriend weer inlogt op het netwerk. Nu zit daar dan wat tijd tussen telkens, maar 24 uur lijkt me wel overdreven.
3. Mobiele netwerken
Zoals hierboven aangehaald is dat een ander paar mouwen, als je het systeem van puntje 2 hier gaat toepassen dan krijg je een lijst van zeer veel accounts wrs ondanks dat je je totaal niet bij elkaar bevind. Hier is het dan ook niet echt nodig om zo strict op te treden lijkt me.
1. Voor thuis netwerken
Zoals het nu is lijkt het me prima voor thuis netwerken, iedereen weet wel dat zijn broer / zus / ouders of andere inwoners ook TW spelen en je zet gewoon zoals het nu voorzien is verbinding delen aan. Ook wanneer een vriend of dergelijke bij je thuis komt weet je dat die TW speelt en zet die de verbinding ook even aan handmatig.
2. Voor openbare netwerken
Een soort automatische detectie die alsvolgt werkt: je komt op een netwerk, ben je de eerste dan kan je gewoon TW beginnen spelen, ben je de 2de (of 3de, 4de,...) dan krijg je na het inloggen een scherm dat toont dat er op dit netwerk (op basis van IP) al spelers actief zijn op jou wereld. Een lijstje er bij van spelers (accounts) waar dit voor geld en dan de optie om toch in te loggen of terug af te melden.
- toch inloggen: er wordt automatisch een tijdelijke "internet verbinding delen" modus ingeschakeld tussen jou account en alle andere accounts, deze beperking valt weg korte tijd nadat je het netwerk verlaat (korte tijd als in minuten of half uur, geen 24 uur ! *)
- terug afmelden: spreekt voor zich, je kan dan later nog eens proberen in te loggen wanneer er misschien niemand meer is
* Eventueel kan het ook onmiddelijk, maar dan kan je er nogal mee spelen zijnde dat wanneer je er zit met een vriend en toch hem OS wilt sturen je vriend gewoon uitlogt, jij stuurt en je vriend weer inlogt op het netwerk. Nu zit daar dan wat tijd tussen telkens, maar 24 uur lijkt me wel overdreven.
3. Mobiele netwerken
Zoals hierboven aangehaald is dat een ander paar mouwen, als je het systeem van puntje 2 hier gaat toepassen dan krijg je een lijst van zeer veel accounts wrs ondanks dat je je totaal niet bij elkaar bevind. Hier is het dan ook niet echt nodig om zo strict op te treden lijkt me.