De Vuile Was van Continent 45

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Kijk eens aan, dat is repliek van formaat. Leuk dat je de moeite doet om er echt even serieus op in te gaan, dat waardeer ik! :smile: Het zijn stevige woorden en ik denk dat je de plank wel een beetje misslaat, maar ik kan je wel redelijk volgen.

Dat beide accounts er op achteruit gegaan zijn is gewoon een feit. Jij brengt het alsof Chaos ineens een 9k-dorp in de schoot geworpen krijgt, maar dat is de feiten op een alternatieve wijze presenteren. Liever hadden we Roald én A Lone Wolf actief kunnen houden. Dat konden ze echter beiden niet opbrengen. Dat resulteerde in de beslissing om over te gaan tot intern. Nogmaals: dat kostte Roald troepen die hij elders had kunnen besteden (lees: het daadwerkelijk terreinwinst boeken i.p.v. een dorp dat al binnen de stam was edelen) en de troepen van A Lone Wolf zijn natuurlijk definitief weg.

Jij vindt 28k ODA niet in verhouding staan tot 22k ODD, maar dat is een scheve vergelijking. Je kunt de getallen zelfs beter bij elkaar optellen: het heeft Chaos 60k OD gekost. Als laatste opper je dat ALW niet serieus speelde, met als onderbouwing dat hij defensief speelde en en daarom zijn werk voltooid had. Dat is echter een drogreden van jewelste: ALW was juist met ons meegestart om defensief te spelen. Daar kun je van vinden wat je wil natuurlijk, maar daar ben ik wel eerlijk over. Ik denk dat dit ook niet verschilt van iedere andere stam. Daarbij was het beoogde doel om dat gewoon gedurende deze wereld te doen: Roald en ALW laten meegroeien als MB. De activiteit kon dat echter niet waarborgen. ALW heeft dus eigenlijk juist niét zijn rol voltooid en dáárom is hij geïnternd.

Maar ik ben blij dat er op een nette en goed onderbouwde manier gediscussieerd kan worden, dat mis ik zo nu en dan op het forum en al zeker in de discord. Dus nogmaals: mooie toevoeging @Svensson

EDIT: ik zie dat Roald het boven mij ook in andere woorden en met andere insteek goed uitlegt. Zo zie je maar dat er talloze kanten aan een verhaal zitten.
Persoonlijk begrijp ik de ophef niet zo. Allereerst moet ik even bij noemen dat ik sinds feb/maart '24 terug ben van een 3 jarige tw-pauze. Toen ter tijd had iedereen wel eens (eigenlijk zeer regelmatig) een intern, werden mb's klein gehouden door middel van internen, fuseerde er wel eens wat spelers, stopte er wel eens een stamgenoot wiens dorpen verdeeld werden, et cetera et cetera. Zelfs het hebben van één of enkele dorpenuitbouwers was niet echt een probleem.

Dat je het structureel of grootschalig verkrijgen van gratis dorpen wilt beteugelen en naar 'boosten' vind rieken, dat snap ik goed. Ik denk ook dat maatregelen met betrekking hiertot fair play stimuleren en nieuwe kansen geeft voor spelers met een kleiner netwerk/minder ervaring. Persoonlijk ervaar ik dat er wel een enorm grijs gebied is van wat er nu wel en niet mag. Kun je nog een moraalbreker zijn? Hoe zit het met een dorpenruil, moet dat precies 1 op 1 zijn? Wat als je wil fuseren omdat je simpelweg de activiteit niet kunt opbrengen? Wat als je zelf wil stoppen, maar je dorpen wil achterlaten bij een stamgenoot of vriend? Is dit ineens allemaal verboden, moet je de boel op grijs zetten en hopen dat de dorpen bij de juiste komen - die er ook nog eens voor moet betalen (in troepen, recaps, e.d.?).

Het resultaat van dit grote grijze gebied? Simpel: minder transparantie. Grote spelers gaan gewoon sneaky te werk, hebben vele verkapte DU's buiten de stam, laten 'externe moraalbrekers' een doelwit clearen, en vervolgens kan de profiteur de externe moraalbrekers 'goedkoop' binnenhengelen (''slimme dorpen''). Dit hebben we ook al eens bloot gelegd op dit forum en werd juist vooral gedaan door de subtoppers, de gene met minder reputatie en de gene die niet onder een extreem vergrootglas liggen.

Tenslotte over de situatie van Roald97 en het pakken van A Lone Wolfs dorp. Mijn start op deze wereld is sowieso niet echt serieus. Roald97 als account was enkel groot op werelden waar het vlaggensysteem niet bestond. De huidige dorpen moet het doen met gele GS-vlaggen, terwijl ik ook beschikking heb over accounts met tal van zwarte vlaggen. Na het verwerven van een paar dorpen, merkte ik al snel dat ik de activiteit niet kan en niet wil opbrengen om 'succesvol' te worden. ALW had deze zelfde ervaring (en nog minder activiteit..) waardoor we toch maar gekozen hebben voor een fusie. Zodat we samen een enigszins actief account kunnen zijn.

Het is dat stamgenoten zeiden dat je tegenwoordig voor zoiets zelfs al een supportaanvraag moet doen (volgens mij heb ik 5 supportaanvragen in dik 10 jaar gedaan) en daaruit bleek dat ik het dorp moest clearen vooraleer ik het over zou nemen, dus dat hebben we gedaan. Ik snap de uitspraak van het dubbele verlies wel; immers waren A Lone Wolf en Roald97 gewoon stamgenoten. De stam chaos verloor door onze fusie een half def dorp bij ALW, een halve clear bij Roald97 en won er geen dorpen mee, immers was het dorp van ALW al binnen de stam. We hebben er vanaf het begin voor gekozen om dit alles zo transparant mogelijk te doen, binnen de stam nota bene. Het kan natuurlijk ook shady, zoals we bij sommige spelers hebben gezien, maar daar hebben we niet voor gekozen.

Overigens geen geheim, Roald97 is nog altijd geen serieus account (een blik op de farmgerelateerde statistieken is voldoende), het is leuk om met oude bekenden (waar al 10+ jaar contact mee is) in een stam te spelen. Leuk om te ervaren dat je veel vaardigheden niet verleerd. Wij (ALW en ik) zien wel waar het schip zal stranden, maar top 25, dat zie ik niet eens gebeuren. Ik ben in ieder geval blij met Aldo, mijn account had steeds veel vv nodig, simpelweg omdat ik soms dagen aaneengesloten niet kan loggen. Nu kunnen we de boel enigszins draaiende houden.

Sorry als ik het gemist heb, vertel het me dan zeker.
Maar jullie reageren niet op een cruciaal puntje in de post van Svensson, er was geen AH gemaakt in het dorp van ALW. Waarom niet? Je kan dan wel niet heel serieus starten maar je start wel en je start met je maten. Je maakt alleen deff en je bouwt heel je dorp uit maar de onnodige Adelshoeve bouw je niet. Dan schreeuwt toch alles en alleen dat je dat dorpje alleen bent gestart om deff te maken voor de serieuze starters en je perfect uitgebouwde dorpje daarna laat overnemen.


Dat is toch de definitie van starten met als doel iemand een volledig uitgebouwd dorpje te laten boosten? Correct me if im wrong.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Sorry als ik het gemist heb, vertel het me dan zeker.
Maar jullie reageren niet op een cruciaal puntje in de post van Svensson, er was geen AH gemaakt in het dorp van ALW. Waarom niet? Je kan dan wel niet heel serieus starten maar je start wel en je start met je maten. Je maakt alleen deff en je bouwt heel je dorp uit maar de onnodige Adelshoeve bouw je niet. Dan schreeuwt toch alles en alleen dat je dat dorpje alleen bent gestart om deff te maken voor de serieuze starters en je perfect uitgebouwde dorpje daarna laat overnemen.


Dat is toch de definitie van starten met als doel iemand een volledig uitgebouwd dorpje te laten boosten? Correct me if im wrong.

Ik snap die laatste gedachtengang, maar dat is gewoonweg niet het geval. Zoals eerder genoemd kon A Lone Wolf geen hoge activiteit opbrengen, waardoor al snel gekozen is voor een mijntjes-start/def-start. Daarbij was de farm-concurrentie moordend met buren als Sukke, Kouchov en Arith (in hoeverre dat legitiem was). Het type start resulteerde in een snelle uitbouw naar hoge gs-levels (en een hoog punten aantal). Vervolgens lijkt er een keuze zijn gemaakt om eerst snel def te kunnen bouwen (vraag vanuit stamgenoten, zie toen ter tijd hoge ODS van a lone wolf) en daarna pas richting een AH te werken.

Vervolgens werd duidelijk dat we zouden gaan fuseren en vervolgens heeft het nog even geduurd voordat de supportaanvraag afgehandeld was en er voor roald97 een mogelijk moment kwam om het dorp überhaupt te kunnen clearen (als in; voldoende off). In die tussenperiode zijn uiteindelijk de laatste smederij/ah levels gebouwd. Het is niet 'illegaal' om nog 'iets' te doen met je dorp vanaf het moment dat je spreekt over een fusie. Overigens zou het, strictly speaking, ook niet illegaal geweest zijn om de muur te downgraden of de troepen 'onhandig te verliezen', maar dit hebben we vanzelfsprekend niet gedaan.

Ik zie dus nog altijd niet hoe je uit het uitbouwgedrag de startintentie kunt filtreren, er zijn wel meer spelers die eerst GS rushen, dan troepen rushen en dan AH rushen. Daarnaast; roald97 is amper een serieus account, waarom zou er dan een vooropgezet plan zijn om het account te 'boosten met een volledig uitgebouwd dorpje'. Dat rijmt toch ook niet.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Ik snap die laatste gedachtengang, maar dat is gewoonweg niet het geval. Zoals eerder genoemd kon A Lone Wolf geen hoge activiteit opbrengen, waardoor al snel gekozen is voor een mijntjes-start/def-start. Daarbij was de farm-concurrentie moordend met buren als Sukke, Kouchov en Arith (in hoeverre dat legitiem was). Het type start resulteerde in een snelle uitbouw naar hoge gs-levels (en een hoog punten aantal). Vervolgens lijkt er een keuze zijn gemaakt om eerst snel def te kunnen bouwen (vraag vanuit stamgenoten, zie toen ter tijd hoge ODS van a lone wolf) en daarna pas richting een AH te werken.

Vervolgens werd duidelijk dat we zouden gaan fuseren en vervolgens heeft het nog even geduurd voordat de supportaanvraag afgehandeld was en er voor roald97 een mogelijk moment kwam om het dorp überhaupt te kunnen clearen (als in; voldoende off). In die tussenperiode zijn uiteindelijk de laatste smederij/ah levels gebouwd. Het is niet 'illegaal' om nog 'iets' te doen met je dorp vanaf het moment dat je spreekt over een fusie. Overigens zou het, strictly speaking, ook niet illegaal geweest zijn om de muur te downgraden of de troepen 'onhandig te verliezen', maar dit hebben we vanzelfsprekend niet gedaan.

Ik zie dus nog altijd niet hoe je uit het uitbouwgedrag de startintentie kunt filtreren, er zijn wel meer spelers die eerst GS rushen, dan troepen rushen en dan AH rushen. Daarnaast; roald97 is amper een serieus account, waarom zou er dan een vooropgezet plan zijn om het account te 'boosten met een volledig uitgebouwd dorpje'. Dat rijmt toch ook niet.

Ook wel je eigen fout door je wijs te laten maken door Rogier en co om geen LC START te doen. Maargoed met dat in gedachte geef ik jullie het voordeel van de twijfel dit keer.
 
Reactiescore
5.701
The minion heeft natuurlijk wel meerdere keren laten weten zichzelf aan te bieden als een MB, in dit geval voor de Sukke of Kouchov. Dat je dan deff start is ofwel omdat er idd geen activiteit was voor een MB start, wat mij dan weer sterk lijkt, maar meer omdat er gekozen is voor een deff “bunker” indien nodig. Dat strookt meer met de andere aanwijzingen die er zijn (laat AH bouwen) etc.

Dat is natuurlijk puur speculatief, en ook de versie van Roald ligt voor de hand. Eindpunt is dat ALW geen tijd had en daarna gecleard is en is overgenomen met toestemming van support. Ik heb hier niks op tegen, ondanks dat een ander perspectief natuurlijk weer een andere opinie met zich meebrengt ;)
 
Reactiescore
7.944
De stam chaos verloor door onze fusie een half def dorp bij ALW, een halve clear bij Roald97 en won er geen dorpen mee,

Choas won er ruimte bij voor een extra lid, een puntje wat ik hier mis (die overigens nu gevuld is).

Al met al, historie kennende van alle partijen is hier hoogstwaarschijnlijk zeker sprake van een vooropgezet plan. De mods zijn, door hun onbekendheid binnen de community, erin getrapt maar men weet wel beter. GG? Dit is de uitspraak en daar moet u het mee doen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.701
Misschien willen Chaos, Ballie en legal zich bij ons aansluiten en dan zijn we bijna de helft van de punten als de BG stammen die Vinci aanvallen?
 
Reactiescore
510
Klinkt goed lol
 
Reactiescore
3.586
Choas won er ruimte bij voor een extra lid, een puntje wat ik hier mis (die overigens nu gevuld is).

Dit bedacht ik mij ook, er word teveel geïnsinueerd dat het een verlies van dorpen is maar in ruil krijg je er een extra lid met nog veel meer dorpen bij.

Tevens ben ik benieuwd of deze def speler (ALW) zijn def ridder heeft laten staan?


Maar ik wil vast meegaan in de gedachte dat ALW niet op voorhand is aangesteld als boostdorp. De wereld is niet wit of zwart, maar wellicht was de stam wel op de hoogte dat er een aanzienlijk grote kans was het hier wel op zou uitdraaien (grijs gebied).


Alsnog gaat het maar over 1 simpel dorpje die uiteindelijk toch geveegd is met aanzienlijke verliezen dus eigenlijk is deze hele discussie verwaarloosbaar :)
 
Reactiescore
549
Dit bedacht ik mij ook, er word teveel geïnsinueerd dat het een verlies van dorpen is maar in ruil krijg je er een extra lid met nog veel meer dorpen bij.

Tevens ben ik benieuwd of deze def speler (ALW) zijn def ridder heeft laten staan?


Maar ik wil vast meegaan in de gedachte dat ALW niet op voorhand is aangesteld als boostdorp. De wereld is niet wit of zwart, maar wellicht was de stam wel op de hoogte dat er een aanzienlijk grote kans was het hier wel op zou uitdraaien (grijs gebied).


Alsnog gaat het maar over 1 simpel dorpje die uiteindelijk toch geveegd is met aanzienlijke verliezen dus eigenlijk is deze hele discussie verwaarloosbaar :)
Ik heb die beschouwing totaal over het hoofd gezien, van jou en Steven. Daar heb je simpelweg wel een punt ja, kan er niks anders van maken.
 
Reactiescore
539
Maatjes, geen ruzie maken.
Tribalwars is ook een diplomatiek spelletje. Alles wat wij doen is volgens de regels, geloof mij maar. Ik twee universitaire masters in regelgeving. Contractenrecht, aansprakelijkheidsrecht, ondernemiingsrecht. Met alle jaren bij Albert Heijn als manager heb ik ook geleerd over arbeidsrecht en hoe ondernemen in praktijk werkt. Huurrecht langs zien komen met problemen in mijn huis. Eigenlijk alles wat te maken heeft net contracten doe ik, en als het fout gaat, kan ik het fixen net de aansprakelijkheid.

Dat gezegd hebbende, wat jullie nu proberen is de sukke een ban aansmeren ondat ze gewoon diplomatisch slim gespeeld hebben,

Mag de sukke ook een keer winnen? De sukke heeft 1 wereldwinst en ik las afgelopen dagen ergens in de discord een discussie over of de sukke een underdog is.

Dan denk ik, hoe kan je dat nou zeggen, waar ben je geweest afgelopen 15 jaar. Gebruik je ogen of hersenen.

Tribalwars is meer dan alleen maar een simpel oorlogspelletje, waar je een dorpje overneemt door heel strak te timen. In het echte leven benader je mensen ook vriendelijk als je wat wil bereiken.
Netwerken is alles jongens en de weinige dames die aanwezig zijn. Dilplomatie noemen ze dat in TW en ook in het echte leven op bestuurlijk niveau.

‘Leven en laten leven’
‘Iedereen weet zelf het beste wat goed ze ie is’
‘Je lichaam weet wat werkt voor jou als persoon en ook wat niet.’

Nu zijn we allemaal een stelletje autisten die dit spel nog steeds spelen de hele dag door of er (te) fanatiek mee bezig zijn. Maar ga eens naar buiten, laat je gezicht zien, ga netwerken, en kom dan terug tw spelen.

Het spel wordt ouder, wij worden ouder, maar veel mensen gedragen zich als kleine kinderen.

“Oeeeh iemand speelt het spel slimmer dan ik, en dat kan ik niet hebben. Die zal wel boosten, want ik ben zo goed, hoe kunnen zij sneller gaan.’’

Ik zal wat verklappen. We zijn allemaal autisten met of zonder diagnose. Dat boeit ook niet. Maar we delen allemaal een passie: Tribalwars. Laten we dan ook kappej met dat vingertje wijzen naar elkaar, en ga neer plezier maken. Accepteer eens dat iemand slimmer heeft gespeeld en neem je verlies.

Ik neem mijn verlies nu ook, door dit allemaal te verklappen en dat vind ik prima, nu leert de community er wat van en dat maakt Nederland een slimmer land en dat hebben er nodig.

Maak eerst goed, dan kan je daarna andere mensen helpen inspireren, motiveren of wat je allemaal maar kan bedenken.
Als je op vakantie gaat, zie je niet voor niets dat aanwijzingenblad/handleiding/instructie met de boodschap ‘redt eerst jezelf, daarna anderen’ of iets met die strekking.

Dus kappen met ruzie maken, ga genieten van het spelletje en van elkaar. Want eerlijk is eerlijk: De meeste hier spelen al zolang met of tegen elkaar dat het gewoon een aort familie/vriendengroep is of wat dan ook met daarin kliekjes. En het Kliekje Aod/Kouchov/Zaeres/Roald/Sukke doet het nu weer een keer goed. We spelen met onze vaste kern 10 jaar samen. Wat verwacht je, we zijn perfect op elkaar ingespeeld.

Ter afronding, prima als jullie de sukke een ban willen aansmeren, omdat er een deuk in jullie ego zit. Accepteer het, kijk ernaar, leer ervan, ontwikkel je, en verbeter het. Dan kunnen we daarna als NL zijnde mss nog eens een wk organiseren net zoals vroeger. Dan is TW direct weer twrug op de kaart en zijn we allemaal bnn’ers die benaderd worden door sponsordeals (profielplaatjes etc). Tribalwars wordt dan weer groter en leuker. Beginners hebben zo meer kansen.

Nu een echte afronding:
TW verdient geld aan ons met al dat pp boosten. Succes kan je kopen blijkbaar, skills en intelligentie niet. Heb je problemen, of heb je advies nodig, benader mij maar hoor. Ik help je graag. En als je ego te groot is om dat toe te geven, dan heb je een probleem.

Groetjes Roderik
 
Reactiescore
539
^vergeef me de spel/taalfouten/opmaak/interpunctie/whatever, boodschap is duidelijk denk ik.

En voor de mensen die willen blijven proberen de sukke een ban aan te smeren omdat ze jaloers zijn of omdat hun ego is gekrenkt, zoek hulp. Ga zoeken naar eeb oplossing. Zoek mensen die je helpen om je problemen opbte lossen. Ga niet andere mensen downgraden, terwijl ze precies volgens het boekje spelen.
Om terug te komen op de underdog, ik speel al 15 jaar, hier en daar een pauze. Op de sukke zijn er daar nog een paar van, genoeg winsten en rang 1 accs bij elkaar.
Het is ook een tactiek om de underdog te zijn. Valt het kwartje al?

Nu stop ik (hoop ik)

Toch niet.

Reputatieschade door ban aansmeren is een onrechtmatige daad, art. 6:162 bw. Zoek maar op wat de consequenties kunnen zijn.
Maar ik zal jullie gunnen.

Lekker spelen, kappen met zeiken.
 
Reactiescore
539
Rogger weer aan de mdma ofzo?
Zwaar weekend, maar festivalletje heb ik wel zin in met dit weer ^^
Ik kom er serieus niet achter of dit geschreven is door Roderik of chatGPT
Nee, Rogier is een keer boos, dat gebeurt niet zo snel. Dus goed bezig tw.nl.

En een tip: ik ben zelf forummod geweest, een goede forummod voegt mijn dubbelposts even samen en geeft me een waarschuwing omwille van slechte leesbaarheid. Of hij fixt het zelf en houdt zijn mond.
 
Bovenaan