De Vuile Was van Continent 45

Reactiescore
549
Lijkt me sterk, zoveel hebben ze ook niet geveegd.
Ik probeer er echt met al mijn denkvermogen achter te komen waar je dit cijfer vandaan haalt. Roald heeft 28k ODA gepakt om Aldo te kunnen edelen. Dat kun je hier nakijken: https://nl.twstats.com/nl97/index.php?page=player&id=1802163&tab=history

Maar dat was mijn punt niet. Dat er een zekere ODA-stijging aan verbonden zou moeten zijn (vanuit support). Het was enkel een reactie op Noah die zei: lekker dorpje om te kunnen internen. Roald heeft daar een aanzienlijk deel van zijn clear voor moeten opofferen en Aldo al zijn troepen: uiteindelijk hadden we die ook liever behouden als account. Dat internen een smerige manier is om in de rankings te stijgen ben ik het volledig mee eens, maar dit is niet die vorm van internen. In zekere zin zijn beide accounts er op achteruit gegaan.


Afijn, geen idee hoe het allemaal werkt, Steven. In dit uitzonderlijke geval deden we een support, zodat je in ieder geval niet fout kan zitten in de ogen van de mods.
 
Reactiescore
0
Eigenlijk zou je IP per wereld maar aan 1 account gebonden mogen worden
 
Reactiescore
158
In zekere zin zijn beide accounts er op achteruit gegaan.
Ik vind Chaos geweldige en sympathieke spelers, kunnen we alleen ff ophouden met te doen alsof jullie roomser dan de Paus zijn? Fear the Death verwoordde het ongelukkig maar hij had wel degelijk een punt dat jullie op het randje van het toelaatbare spelen door te starten met MB-stammen etc.

"In zekere zin zijn beide accounts er op achteruit gegaan"?? Laat me niet lachen: je krijgt in deze fase een 9k dorp in je schoenen geschoven en de ODD van Lone Wolf is daar 22k door gestegen, daar is Roald97 zeker niet op door achteruit gegaan en Lone Wolf heeft er al helemaal geen traantje door gelaten...

Daarnaast is de suggestie dat Lone Wolf hier serieus speelde echt lachwekkend. Lone Wolf heeft vanaf de start niks anders gedaan dan volle bak deff gemaakt en deffbunker gespeeld door de (nieuwe) dorpen van LKO en Roald97 vol te zetten. Lone Wolf heeft zijn werk gedaan en kan nu prima geinternd worden. Voordat er weer een lulverhaal komt dat Lone Wolf gestart was als serieus account en wat pech had met edelen, wil ik er even op wijzen dat dit 9k dorp van Lone Wolf nog niet eens AH had ten tijde van de overname 1 week geleden...
afbeelding_2024-04-08_094532862.png

Jullie zijn zeker niet de enige stam die op deze manier start, laten we alleen wel eerlijk blijven...
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Eigenlijk zou je IP per wereld maar aan 1 account gebonden mogen worden
dit is ook lastig, dat zou betekenen dat je enkel op pc of enkel op mobiel zou kunnen spelen. vanaf een anderel ocatie spelen dan vanaf waar je gestart bent word ongemogelijk. ook extral astig mocht je ineens verhuizen, of stel je voor je ip adress veranderd buiten jouw weten om.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Of werelders moeten eens gewoon een geweten krijgen. Elke wereldwinst is echt geen klote waard. De echte winnaars sneuvelen ergens voordat de prijzen eruit gaan.
echte winst is weggespeeld worden zodat je vrijheid hebt
 
Reactiescore
0
dit is ook lastig, dat zou betekenen dat je enkel op pc of enkel op mobiel zou kunnen spelen. vanaf een anderel ocatie spelen dan vanaf waar je gestart bent word ongemogelijk. ook extral astig mocht je ineens verhuizen, of stel je voor je ip adress veranderd buiten jouw weten om.
Je mag wel meerder ip adressen per account maar niet meerdere accounts per ip. Maar ja dat is ook lastig met scholen enzo - hoewel de gemiddelde leeftijd van tw nu minimaal 25 is.
 
Reactiescore
2.193
Je mag wel meerder ip adressen per account maar niet meerdere accounts per ip. Maar ja dat is ook lastig met scholen enzo - hoewel de gemiddelde leeftijd van tw nu minimaal 25 is.

Wat je zegt mag ook niet? Dat heet dubbel account.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Je mag wel meerder ip adressen per account maar niet meerdere accounts per ip. Maar ja dat is ook lastig met scholen enzo - hoewel de gemiddelde leeftijd van tw nu minimaal 25 is.
dit bestaat al soort van, je mag per ipadres maar 1 account per wereld bespelen.

niet alleen scholen, ook studentenhuizen of bepaalde appartementen complexen die centraal internet hebben geregeld.
 
Reactiescore
0
Precies, maar nu kan dat wel na een aantal uren waardoor je kan fuseren (of delete en dan alsnog fuseren). Ik bedoel dat deze tijd gedurende hele wereld nooit afloopt.

Dus geen accounthoppers of mbs internen of nét legale fusies mogelijk.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Persoonlijk begrijp ik de ophef niet zo. Allereerst moet ik even bij noemen dat ik sinds feb/maart '24 terug ben van een 3 jarige tw-pauze. Toen ter tijd had iedereen wel eens (eigenlijk zeer regelmatig) een intern, werden mb's klein gehouden door middel van internen, fuseerde er wel eens wat spelers, stopte er wel eens een stamgenoot wiens dorpen verdeeld werden, et cetera et cetera. Zelfs het hebben van één of enkele dorpenuitbouwers was niet echt een probleem.

Dat je het structureel of grootschalig verkrijgen van gratis dorpen wilt beteugelen en naar 'boosten' vind rieken, dat snap ik goed. Ik denk ook dat maatregelen met betrekking hiertot fair play stimuleren en nieuwe kansen geeft voor spelers met een kleiner netwerk/minder ervaring. Persoonlijk ervaar ik dat er wel een enorm grijs gebied is van wat er nu wel en niet mag. Kun je nog een moraalbreker zijn? Hoe zit het met een dorpenruil, moet dat precies 1 op 1 zijn? Wat als je wil fuseren omdat je simpelweg de activiteit niet kunt opbrengen? Wat als je zelf wil stoppen, maar je dorpen wil achterlaten bij een stamgenoot of vriend? Is dit ineens allemaal verboden, moet je de boel op grijs zetten en hopen dat de dorpen bij de juiste komen - die er ook nog eens voor moet betalen (in troepen, recaps, e.d.?).

Het resultaat van dit grote grijze gebied? Simpel: minder transparantie. Grote spelers gaan gewoon sneaky te werk, hebben vele verkapte DU's buiten de stam, laten 'externe moraalbrekers' een doelwit clearen, en vervolgens kan de profiteur de externe moraalbrekers 'goedkoop' binnenhengelen (''slimme dorpen''). Dit hebben we ook al eens bloot gelegd op dit forum en werd juist vooral gedaan door de subtoppers, de gene met minder reputatie en de gene die niet onder een extreem vergrootglas liggen.

Tenslotte over de situatie van Roald97 en het pakken van A Lone Wolfs dorp. Mijn start op deze wereld is sowieso niet echt serieus. Roald97 als account was enkel groot op werelden waar het vlaggensysteem niet bestond. De huidige dorpen moet het doen met gele GS-vlaggen, terwijl ik ook beschikking heb over accounts met tal van zwarte vlaggen. Na het verwerven van een paar dorpen, merkte ik al snel dat ik de activiteit niet kan en niet wil opbrengen om 'succesvol' te worden. ALW had deze zelfde ervaring (en nog minder activiteit..) waardoor we toch maar gekozen hebben voor een fusie. Zodat we samen een enigszins actief account kunnen zijn.

Het is dat stamgenoten zeiden dat je tegenwoordig voor zoiets zelfs al een supportaanvraag moet doen (volgens mij heb ik 5 supportaanvragen in dik 10 jaar gedaan) en daaruit bleek dat ik het dorp moest clearen vooraleer ik het over zou nemen, dus dat hebben we gedaan. Ik snap de uitspraak van het dubbele verlies wel; immers waren A Lone Wolf en Roald97 gewoon stamgenoten. De stam chaos verloor door onze fusie een half def dorp bij ALW, een halve clear bij Roald97 en won er geen dorpen mee, immers was het dorp van ALW al binnen de stam. We hebben er vanaf het begin voor gekozen om dit alles zo transparant mogelijk te doen, binnen de stam nota bene. Het kan natuurlijk ook shady, zoals we bij sommige spelers hebben gezien, maar daar hebben we niet voor gekozen.

Overigens geen geheim, Roald97 is nog altijd geen serieus account (een blik op de farmgerelateerde statistieken is voldoende), het is leuk om met oude bekenden (waar al 10+ jaar contact mee is) in een stam te spelen. Leuk om te ervaren dat je veel vaardigheden niet verleerd. Wij (ALW en ik) zien wel waar het schip zal stranden, maar top 25, dat zie ik niet eens gebeuren. Ik ben in ieder geval blij met Aldo, mijn account had steeds veel vv nodig, simpelweg omdat ik soms dagen aaneengesloten niet kan loggen. Nu kunnen we de boel enigszins draaiende houden.
 
Reactiescore
549
Ik vind Chaos geweldige en sympathieke spelers, kunnen we alleen ff ophouden met te doen alsof jullie roomser dan de Paus zijn? Fear the Death verwoordde het ongelukkig maar hij had wel degelijk een punt dat jullie op het randje van het toelaatbare spelen door te starten met MB-stammen etc.

"In zekere zin zijn beide accounts er op achteruit gegaan"?? Laat me niet lachen: je krijgt in deze fase een 9k dorp in je schoenen geschoven en de ODD van Lone Wolf is daar 22k door gestegen, daar is Roald97 zeker niet op door achteruit gegaan en Lone Wolf heeft er al helemaal geen traantje door gelaten...

Daarnaast is de suggestie dat Lone Wolf hier serieus speelde echt lachwekkend. Lone Wolf heeft vanaf de start niks anders gedaan dan volle bak deff gemaakt en deffbunker gespeeld door de (nieuwe) dorpen van LKO en Roald97 vol te zetten. Lone Wolf heeft zijn werk gedaan en kan nu prima geinternd worden. Voordat er weer een lulverhaal komt dat Lone Wolf gestart was als serieus account en wat pech had met edelen, wil ik er even op wijzen dat dit 9k dorp van Lone Wolf nog niet eens AH had ten tijde van de overname 1 week geleden...
Bekijk bijlage 35374

Jullie zijn zeker niet de enige stam die op deze manier start, laten we alleen wel eerlijk blijven...
Kijk eens aan, dat is repliek van formaat. Leuk dat je de moeite doet om er echt even serieus op in te gaan, dat waardeer ik! :smile: Het zijn stevige woorden en ik denk dat je de plank wel een beetje misslaat, maar ik kan je wel redelijk volgen.

Dat beide accounts er op achteruit gegaan zijn is gewoon een feit. Jij brengt het alsof Chaos ineens een 9k-dorp in de schoot geworpen krijgt, maar dat is de feiten op een alternatieve wijze presenteren. Liever hadden we Roald én A Lone Wolf actief kunnen houden. Dat konden ze echter beiden niet opbrengen. Dat resulteerde in de beslissing om over te gaan tot intern. Nogmaals: dat kostte Roald troepen die hij elders had kunnen besteden (lees: het daadwerkelijk terreinwinst boeken i.p.v. een dorp dat al binnen de stam was edelen) en de troepen van A Lone Wolf zijn natuurlijk definitief weg.

Jij vindt 28k ODA niet in verhouding staan tot 22k ODD, maar dat is een scheve vergelijking. Je kunt de getallen zelfs beter bij elkaar optellen: het heeft Chaos 60k OD gekost. Als laatste opper je dat ALW niet serieus speelde, met als onderbouwing dat hij defensief speelde en en daarom zijn werk voltooid had. Dat is echter een drogreden van jewelste: ALW was juist met ons meegestart om defensief te spelen. Daar kun je van vinden wat je wil natuurlijk, maar daar ben ik wel eerlijk over. Ik denk dat dit ook niet verschilt van iedere andere stam. Daarbij was het beoogde doel om dat gewoon gedurende deze wereld te doen: Roald en ALW laten meegroeien als MB. De activiteit kon dat echter niet waarborgen. ALW heeft dus eigenlijk juist niét zijn rol voltooid en dáárom is hij geïnternd.

Maar ik ben blij dat er op een nette en goed onderbouwde manier gediscussieerd kan worden, dat mis ik zo nu en dan op het forum en al zeker in de discord. Dus nogmaals: mooie toevoeging @Svensson

EDIT: ik zie dat Roald het boven mij ook in andere woorden en met andere insteek goed uitlegt. Zo zie je maar dat er talloze kanten aan een verhaal zitten.
 
Reactiescore
1.704
maar dit is weer dat typische werelders gedrag. tldr posten maken zodat de andere het opgeeft.
 
Reactiescore
5.701
Punt lijkt me dat de regels momenteel dermate ruimte geven voor grijs gebied, dat dit soort situaties kunnen verschillen obv eigen perspectief.

Van iedere situatie die zich nu voordoet, kan je wel een situatie bedenken waardoor dit wél gezien kan worden als boosten. Zo zou je dus feitelijk een speler kunnen laten starten, diegene flink laten groeien, vervolgens een support indienen dat je maatje wilt stoppen en hem “clearen” obv muur 0, want die heeft je maatje natuurlijk expres nooit gebouwd.

Zo zie je dat een feitelijk onschuldige situatie als bij Roald en ALW opeens toch verdraaid kan worden naar iets wat wel degelijk “boosten” is.

Veel grijs gebied, intenties van Roald en ALW in dit geval zou ik absoluut niet bestempelen als boosten en deze situatie dus ook niet, maar op basis van een compleet ander perspectief, had het dat wel kunnen zijn.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
heerlijk topic dit ook. de vuile was van c45, en het gaat over alles wat geen c45 is
 
Bovenaan