Voetbal

Reactiescore
1.285
Het is tijd voor een glorieuze avond waarin de Nederlanders weer met de voeten op de grond gezet worden! Van Gaal zal het zwaar te verduren krijgen en zal het verwijt van de niet selectie van Wijnaldum wederom over zich heen krijgen, werkt zijn systeem wel? Geloven de spelers wel in zijn aanpak? Moeten we niet gewoon 4-3-3 de hollandse school spelen?

De chaos zal niet te overzien zijn, de kranten zullen vol staan. De Belgen zullen glorieus zijn, leve Belgium!

Indien Belgie verliest of beschamend slecht speelt zal mijn enige reactie 'het was maar de Nations league zijn, heb daar aub begrip voor?
Het is maar de nations league.
 
Reactiescore
559
gelukkig geeft niemand een fuck om voetbal,
en waren de nederlanders pas 25ste in de wedstrijd die er wél toe doet.
 
Reactiescore
559
Jullie stellen niet zo veel meer voor. Zonde
we hebben nog courtois en debruyne,
bij momenten een carrasco, dendoncker, t hazard, trossard, maar daar stopt het ook.

we zitten gelukkig met marokko canada en kroatie in de poule dus het wk wordt tenminste geen compleet fiasco,
maar toernooi zal niet lang meer duren na de poule fase
 
Reactiescore
140
we hebben nog courtois en debruyne,
bij momenten een carrasco, dendoncker, t hazard, trossard, maar daar stopt het ook.

we zitten gelukkig met marokko canada en kroatie in de poule dus het wk wordt tenminste geen compleet fiasco,
maar toernooi zal niet lang meer duren na de poule fase
Moeten ze wel gemotiveerd zijn om te spelen tho ;p
 
Reactiescore
3.584
Het is maar de nations league.

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo negatief over deze match. Ik vond Belgie de betere ploeg, NL wint door 1 stilstaande fase, dat zijn dingen die nu eenmaal gebeuren in voetbal.
We zullen zien hoe het WK zal lopen, groepswinst voor nations league had ik toch al opgegeven na eerste verlies tegen NL.
 
Reactiescore
3.584
we hebben nog courtois en debruyne,
bij momenten een carrasco, dendoncker, t hazard, trossard, maar daar stopt het ook.

we zitten gelukkig met marokko canada en kroatie in de poule dus het wk wordt tenminste geen compleet fiasco,
maar toernooi zal niet lang meer duren na de poule fase

Hazard heb ik opgegeven tbh, enige grote voordeel is dat hij niet meer geblesseerd raakt al enige tijd lang maar hij raakt maar geen man voorbij, je speelt met een aanvaller minder gewoon. Er is geen diepgang of dreiging op zijn positie. Trossard of Doku mogen basis starten afhankelijk van de vorm op Eden zijn positie van mij.

Geen idee waarom je Dendoncker noemt bij spelers die een meerwaarde moeten tonen, dat is een waterdrager mag uberhaupt blij zijn als hij mee mag en als die meekomt zal het als verdediger zijn wellicht.

Vergeet niet dat Lukaku nog terugkomt, die zal wel weer gaan spelen bij Inter na zijn blessure en fit naar WK meegaan want Batsman zijn enige kwaliteit is goals maken, in het spel heb je daar echt niks aan. Lukaku is veel meer compleet echt een gemis geweest voor Belgie afgelopen maanden.

Onana was echt een openbaring die mag starten ook ten koste van Tielemans en als we geluk hebben is Romeo Lavia terug fit en in vorm eer het WK begint dan kan Witsel ook naar de bank want die voldoet niet.

Dan nog zeggen dat je Marokko, Canada en Kroatie zeker niet mag onderschatten dat zijn 3 landen met paar kwaliteitsvolle spelers als je bv Canada eruit pikt die hebben Alfonso Davies van Bayern rondlopen en Jonathan David (ex Gent), die zijn T..... snel tov onze verdediging. Kroatie word groepswinnaar nog in hun groep van Nations league, Modric still beast. Marokko heeft hun bondscoach buiten gesmeten en kunnen eindelijk hun goede spelers terug selecteren die niet meer onder deze man wouden uitkomen, als die nieuwe trainer het op de rails krijgt optijd dan prima elftal ook.

Alsnog zou Belgie wel door moeten gaan maar toch beetje opletten :x
 
Reactiescore
559
Hazard heb ik opgegeven tbh, enige grote voordeel is dat hij niet meer geblesseerd raakt al enige tijd lang maar hij raakt maar geen man voorbij, je speelt met een aanvaller minder gewoon. Er is geen diepgang of dreiging op zijn positie. Trossard of Doku mogen basis starten afhankelijk van de vorm op Eden zijn positie van mij.

Geen idee waarom je Dendoncker noemt bij spelers die een meerwaarde moeten tonen, dat is een waterdrager mag uberhaupt blij zijn als hij mee mag en als die meekomt zal het als verdediger zijn wellicht.

Vergeet niet dat Lukaku nog terugkomt, die zal wel weer gaan spelen bij Inter na zijn blessure en fit naar WK meegaan want Batsman zijn enige kwaliteit is goals maken, in het spel heb je daar echt niks aan. Lukaku is veel meer compleet echt een gemis geweest voor Belgie afgelopen maanden.

Onana was echt een openbaring die mag starten ook ten koste van Tielemans en als we geluk hebben is Romeo Lavia terug fit en in vorm eer het WK begint dan kan Witsel ook naar de bank want die voldoet niet.

Dan nog zeggen dat je Marokko, Canada en Kroatie zeker niet mag onderschatten dat zijn 3 landen met paar kwaliteitsvolle spelers als je bv Canada eruit pikt die hebben Alfonso Davies van Bayern rondlopen en Jonathan David (ex Gent), die zijn T..... snel tov onze verdediging. Kroatie word groepswinnaar nog in hun groep van Nations league, Modric still beast. Marokko heeft hun bondscoach buiten gesmeten en kunnen eindelijk hun goede spelers terug selecteren die niet meer onder deze man wouden uitkomen, als die nieuwe trainer het op de rails krijgt optijd dan prima elftal ook.

Alsnog zou Belgie wel door moeten gaan maar toch beetje opletten :x
dendoncker kan imo een van onze meest betrouwbare centrale verdedigers zijn dit wk als hij daar gezet wordt.
daarnaast heb ik het over thorgan en niet eden,
eden geraakt volgens mij onmogelijk nog in vorm tegen het wk, zou mooi zijn als uberhaupt ooit nog zijn vorm van weleer bereikt.
doku is als hij eens een volledig seizoen kan spelen en niet elke 2 maand geblesseerd zou zijn een speler met enorm potentieel,
als hij in topvorm is op het wk hebben we wel een kans tegen sterke tegenstanders.

reden dat ik negatief ben over de duivels, net zoals zovelen, is omdat ik de droom op winst op het wk nog niet had opgegeven.
neem aan dat jij al eerder had toegegeven dat onze tijd voorbij was en dat we nu tevreden kunnen zijn met een kwartfinale.
 
Reactiescore
3.584
Idd T. Hazard zie ik nu, maar same als Dendoncker zijn dat waterdragers die ons geen wereldkampioen zullen maken. Belgie is over hun top heen (2018). Toen hadden we 4 spelers van absolute wereldklasse maar Kompany en Hazard zijn afgevallen blijven KDB en Courtois over. Toby en Jan zijn minder goed als 4 jaar geleden, Witsel is minder goed, Mertens is veel minder goed. Zijn ofc wat nieuwe talenten bijgekomen als Onana en Lavia. Doku overigens topfit weer heeft goed met de belofte gespeeld tegen NL en Frankrijk, als die fit blijft zal die wel meegaan nog.

Maar het is niet omdat ons elftal minder kwaliteit heeft als 4 jaar geleden je niet verder zou kunnen raken als 4 jaar geleden maar dan zal je geluk nodig hebben met de lotingen zoals Engeland op EK of Kroatie op WK 2018, dat de toplanden in de andere helft van de reeks liggen etc.

Heb er wel zin in overigens ben benieuwd. Zelf gok ik dat het wel eens Argentinië of Brazilië zal worden en als Europees land acht ik Portugal dan nog het hoogste in.
 
Reactiescore
1
Idd T. Hazard zie ik nu, maar same als Dendoncker zijn dat waterdragers die ons geen wereldkampioen zullen maken. Belgie is over hun top heen (2018). Toen hadden we 4 spelers van absolute wereldklasse maar Kompany en Hazard zijn afgevallen blijven KDB en Courtois over. Toby en Jan zijn minder goed als 4 jaar geleden, Witsel is minder goed, Mertens is veel minder goed. Zijn ofc wat nieuwe talenten bijgekomen als Onana en Lavia. Doku overigens topfit weer heeft goed met de belofte gespeeld tegen NL en Frankrijk, als die fit blijft zal die wel meegaan nog.

Maar het is niet omdat ons elftal minder kwaliteit heeft als 4 jaar geleden je niet verder zou kunnen raken als 4 jaar geleden maar dan zal je geluk nodig hebben met de lotingen zoals Engeland op EK of Kroatie op WK 2018, dat de toplanden in de andere helft van de reeks liggen etc.

Heb er wel zin in overigens ben benieuwd. Zelf gok ik dat het wel eens Argentinië of Brazilië zal worden en als Europees land acht ik Portugal dan nog het hoogste in.
Als we de groep al overleven, komen we al uit tegen sowieso een sterkte tegenstander (ik dacht Portugal of Spanje). Als de dan een topdag hebben, is er een kleine kans dat we nog één ronde doorstoten. Maar als de allemaal een beetje realistisch zijn, weten we best wel dat we dit WK zeker niet meer bij de topfavorieten behoren en hoogstens een outsider zullen zijn. Hoe jammer het ook is.

Hoe dan ook heb ik er ook zin in, al zal de beleving dit keer helemaal anders zijn aangezien de competities overal nog lopende zijn.

Maar ja, naar het WK kijken met een glühwein kan ook plezant zijn.
 
Reactiescore
3.584
Als we de groep al overleven, komen we al uit tegen sowieso een sterkte tegenstander (ik dacht Portugal of Spanje). Als de dan een topdag hebben, is er een kleine kans dat we nog één ronde doorstoten. Maar als de allemaal een beetje realistisch zijn, weten we best wel dat we dit WK zeker niet meer bij de topfavorieten behoren en hoogstens een outsider zullen zijn. Hoe jammer het ook is.

Hoe dan ook heb ik er ook zin in, al zal de beleving dit keer helemaal anders zijn aangezien de competities overal nog lopende zijn.

Maar ja, naar het WK kijken met een glühwein kan ook plezant zijn.

Spanje of Duitsland komen we wss tegen als we doorgaan. Ben over beide ook niet zo onder de indruk tbh.

België idd outsider. En voordeel van dit WK is dat een KDB nog maar een half seizoen in de benen heeft wat ik wel als voordeel zie. Maar is voor andere landen ook zo ofc. Is voordeel voor het niveau van toernooi denk ik.
 
Reactiescore
80
Jannus, wat denk je van het Nederlandse team?
 
Reactiescore
2
Ik schat het Nederlandse team momenteel hoger in dan het Belgische team. Ook ben ik meer overtuigd over van Gaal als bondscoach dan Martinez. Laat ons hopen dat beide teams zo ver mogelijk geraken dit WK.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.584
Jannes, wat denk je van het Nederlandse team?

Outsider, denk dat ze van elk land kunnen winnen maar niet bij de favorieten zitten. Denk wel sws kwartfinale voor NL en mss halve finale. Meer zou me verbazen. Verwacht wel dat NL groepswinnaar word en enkel punten gaat laten liggen tegen Senegal in de eerste match. Die andere 2 winnen ze wel.

Geen idee wie ze verder gaan tegenkomen dan in latere rondes, daar hangt altijd veel van af ook.
Ik schat het Nederlandse team momenteel hoger in dan het Belgische team. Ook ben ik meer overtuigd over van Gaal als bondscoach dan Martinez. Laat ons hopen dat beide teams zo ver mogelijk geraken dit WK.

Ik ben ook meer overtuigd van Van Gaal. Ik schat NL's team niet hoger in, zou het gelijkaardig zetten. NL is zeer stabiel en constant niveau van 7 op 10 ofzo. Belgie is meer wisselvallig en afhankelijk van onze topspelers, als die hun dag hebben kunnen ze 9 op 10 halen en als dat niet zo is dan 5 op 10 ofzo. Hopelijk eerste versie op WK :x
 
Bovenaan