Peaky Blunders

Reactiescore
742
Snipen kunnen wij noobs in SGC ook wel.

X to doubt.

Maar die scriptjes waarmee je volle clears op 1ms voor elke edel in een edeltrein kan krijgen die maken t nogal kansloos. Maargoed, niemand gaat natuurlijk toegeven dat ze die hebben.
hier de link van je illegale script...
https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/timetool.206574/

daarnaast kan je gewoon 10x een time uitvoeren op 1 edel, voor dit uit te rekenen gebruiken we ook een script ook zeer illegaal..
vele gebruiken deze daarvoor...
https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/toxic-donuts-snipe-calculator.206313/

Coruscant is er niks bij...
 
Reactiescore
1.752
Je zou het maar nodig hebben.
Je kan niet gaan klagen dat anderen scripts hebben waardoor het kan om zo te timen om dan 1 post later te zeggen dat je het niet nodig hebt he? hahaha
 

Deleted User - 24028

Guest
Dat kan tot de mogelijkheden behoren inderdaad. Daar werd ook al over gepraat. Alleen wilt Melt vrijwel niets toegeven op de oude lijn. Dat is hun goed recht natuurlijk, begrijp me niet verkeerd. Maar is in mijn ogen gewoon niet reëel. En ik zal je uitleggen waarom;
Mooi dat dit tot de mogelijkheden behoort en wordt bekeken, hoop voor deze wereld dat jullie er uit komen zodat er nog een endgame kan ontstaan.

Beide stammen zullen gewoon beetje realistisch moeten zijn lijkt me, Ice kan niet verwachten met de nieuwe lijn 55/60% van de wereld te bezitten (want dan is % al behaald) en Melt kan niet verwachten dat Ice helemaal niks overhoud hier aan...

Persoonlijk vind ik lijnen tekenen tussen twee stammen waar derde stammen opgedeeld worden al echt iets moreel verwerpelijks. Ik snap ook niet waarom er tegenwoordig zo op gehamerd wordt, want externe en derde stammen (hoe klein ook) kunnen kwalitatief of defensief ook gewoon goed genoeg zijn om lang stand te houden tegen grote stammen. (Zie Stabbb). Om zo'n stam dan tussen neus en lippen door op te delen tussen de ''endgame'' stammen is gewoon echt een gebrek aan respect tegen kleinere stammen, tegen o.a. spelers die net beginnen, kwalitatief (nog) niet op een hoog niveau kunnen spelen of gewoon zoals tegenwoordig domweg het geval is geen onderdeel uitmaken van een select groepje spelers in een Pmade of andere connecties hebben met deze spelers. M.a.w. het zit de doorstroming van nieuwe spelers zwaar in de weg en zal uiteindelijk resulteren in het doodbloeden van de community. Daarnaast vermoord je gewoon op voorhand het gehele diplomatieke aspect van TW, wat je ook weer duidelijk terug ziet aan het algemeen forum wat alleen maar kapot gegooid wordt met simpele oneliners en pseudo grappige opmerkingen
Zoals ik ook al tegen Novi zei is dit eigenlijk een andere discussie, 1 die het zeker waard is om eens te voeren met heel de community want ik geef jullie volledig gelijk dat dit enorm slecht is voor de community en het spel op tribalwars.nl. Om die discussie al even te starten, mogelijk kan die verder gezet worden over heel de community, mijn kijk er op:
  • Enerzijds zijn de groepen met top spelers te gesloten, ze spelen altijd binnen hun eigen groep en starten premades waardoor te amper in contact komen met anderen of anderen de kans geven om aan te sluiten. De drempel om daar binnen te geraken ligt gewoon enorm hoog waardoor nieuwe spelers te weinig kansen krijgen.
  • Anderzijds is er ook een mentaliteitsprobleem bij de nieuwe (jonge) spelers, sommige denken het allemaal al beter te weten en willen zich niet laten sturen door meer ervaren spelers. Anderen denken dat ze dit spel op 1 dag volledig onder de knie kunnen krijgen of hebben nog niet door dat het spel uit zo veel aspecten bestaat dat het bijna onmogelijk is ze allemaal onder de knie te krijgen. Maar vooral zijn er veel nieuwe spelers die niet willen afwijken van hun eigen account, terwijl de manier om TW te leren net is om eerst ervaring op te doen als co bij een ervaren speler en pas later je eigen account op de kaart te zetten.

Terugkerend naar de huidige wereld: Die problemen die je beschrijft beginnen zoals ik hierboven al aanhaal in eerste instantie met de premades die nu bijna elke wereld verschijnen, eigenlijk wordt er al voor de wereld bepaald wie de endgame gaat spelen. En dat is iets waar ook jij aan deel neemt... terwijl dat haaks staat op je woorden "moreel verwerpelijk". Ik neem je dat niet kwalijk, want dat is nu eenmaal hoe het gaat, maar ik hoop dat je die woorden at some point ook omzet in daden ;)

Ergens ben ik wel van mening dat op een gegeven moment in een wereld het wel terecht is om te stellen dat de endgame gaat gebeuren tussen 2 (of meer) bepaalde stammen. Namelijk de moment waarop er een duidelijk front gevormd wordt en de overige (rim) stammen geen groot genoeg blok meer kunnen vormen om ooit kans te maken op de wereldwinst. En dat punt zijn we op deze wereld al wel een tijdje voorbij, want stel dat Stabbb (en die stam is al een extreem voorbeeld) er in zou slagen om van Melt te winnen dan heeft Ice al lang de 55% dominantie bereik. Kortom Stabbb maakt nu al geen kans meer op wereldwinst, is het dan zo onterecht dat de 2 stammen die er wel kans op maken geen rekening meer houden met Stabb en een lijn afspreken? Ik vind van niet.

Afijn, me daar over gezet hebbende, al hoewel ik een wereld opdelen in zo'n vroeg stadium moreel betwist heb ik ook technische en tactische bezwaren tegen de lijnen die voorgelegd waren.
Peaky is vanaf dag 1 al een probleem account geweest met zeer labiele spelers er op. We hebben dit met enige regelmaat kenbaar gemaakt aan o.a. Joa. Het contact tussen Peaky en Vanquisher was bepaald niet goed en dat is een sterk eufemisme. Zo werd er met regelmaat gescholden, gedreigd en belachelijk gedaan. Dat Peaky een serieuze optie was om de situatie in oost te neutraliseren was een optie geboren uit opportunisme en hoop in plaats van dat het een tactisch goede beslissing was. De spelers (met name de hoofdspeler) schoot vrij rap hoog in zijn emoties en bleek alles behalve een stabiele persoonlijkheid te zijn. Iets wat toch wel belangrijk is om een toch al penibele situatie voor Melt/SF! in het Oosten onder controle te krijgen en zeker met een dan al vrij grote overmacht mede door de inactiviteit die Peaky stelselmatig vertoonde (Op een paar weken met een andere co (Cedric) spelen na).

Dit was bekend bij Melt en daar is niks mee gedaan. Sterker nog! Vanuit een groeiend opportunistisch leiderschap danwel vanuit een onverschillige houding lijken ze peaky de vrije hand te hebben gegeven m.b.t. de leiding in het Oosten. En dan bedoel ik dus SF!. Waardoor niet alleen Peaky inactief en penibel werd, maar ook andere accounts onbemand waren en amper VV genoten (Are you serious verloor aan de lopende band dorpen aan het al op papier opgedeelde XII, hoe ironisch ook) en worden meegetrokken in al het op barb gaan geweld. Er zijn gewoon wederom verkeerde keuzes gemaakt vanuit de leiding van Melt en dat is natuurlijk helemaal prima en daar zijn ze ook vrij in. Maar het hoeft niet zo te zijn dat ICE daar telkens sterke concessies voor hoeft te doen imo. En zelfs met deze concessies is er een sterke overtuiging nodig vanuit Melt om nog wat van deze wereld te maken. Iets wat ik niet heel snel zie gebeuren. Want buiten dat er niet eens wordt ingelopen, wordt er vrijwel niet eens meer geedeld (gisteren 5 dorpjes op een dag?).

Ik ben vrij open minded ingesteld en voor de mensen die me kennen en/of meegemaakt hebben die weten dat ik een uitdagende en leuke endgame nooit uit de weg ga. Maar de hamvraag die gesteld moet worden is; Moet ICE zulke sterke concessies blijven doen aan een stam die vrijwel de gehele wereld niet de activiteit of motivatie kan opbrengen als stam in het geheel om mee te groeien en deze motivatie/activiteit de afgelopen weken alleen maar minder wordt in plaats van meer. M.a.w. Is het probleem de groei van ICE of is het probleem het achterblijven van Melt?

Dan nog een klein bezwaar vanuit een account tactisch oogpunt. Een aanval op Peaky zou onvermijdelijk zijn geweest afgelopen weken. Dat heeft o.a. te maken met de (gebrekkige) activiteit die het account vertoont, de wetenschap dat er emotioneel labiele spelers op zitten, er vrijwel geen aanvoer van DEF kan zijn ivm stamlimiet van Melt/SF! + een op zijn zij gekeerde phalanx tegen ons front aan. Zijn gehele cluster was praktisch front. Vrijwel niet te deffen en gewoon een sitting duck. Hoewel de leiding van Melt dit in de schoenen van de groei van Vanquisher wilt schuiven is dit gewoon een tactische blunder geweest. Het zou een complete walkover zijn geworden op Peaky. Is natuurlijk makkelijk te zeggen nu en ik ben me daar bewust van. Maar achteraf durf ik deze conclusie wel te trekken en ik voel me daarin gesterkt door de ongelovige stacks die midden in zijn cluster stonden en ongeveer 70% van zijn front dorpen gewoon ongelovig waren. Dus klaarblijkelijk zijn er ook geen accountchecks binnen Melt/SF geweest.
Dit begrijp ik allemaal en heb ik ook niet veel op tegen in te brengen, was mijn post ook al begonnen met aan te geven dat Melt niet kan doen alsof het totaal niet hun fout is en daarom niks moeten inleveren.

Alles wat ik zeg is dat het zonde zou zijn als deze wereld over is zonder eindstrijd en dat er een groot verschil is tussen de groei begin game en de end game. Het kan namelijk prima dat Melt zo is gaan achter lopen omdat ze geen goede starters/mid gamers hebben (+ gewoon de pech hebben met een grotere rim stam waar ook nog is kwaliteit zit) maar ze wel in de endgame beter zijn en gebied terug kunnen pakken. Nog voor ze die kans hebben gehad al claimen dat Melt geen kans maakt puur op basis van speculatie lijkt mij gewoon erg voorbarig.

Anyway op de andere posts ga ik niet in, die zijn te inhoudelijk voor wat ik weet, maar deze mooie post kon ik niet laten liggen en verdient gewoon een antwoord ;)
 
Reactiescore
100
Waarom moet er toch altijd naar een endgame met gelijke kwantiteit gewerkt worden alsof de early en mid er niet toe doen? Je gaat toch ook niet tijdens een triatlon vragen aan de persoon die beter kan zwemmen en fietsen om te wachten met lopen zodat ze een faire loopwedstrijd kunnen houden. Speel dan een andere game.

Snap wel dat er mensen zijn die vooral voor de endgame spelen, maar zijn zeker ook genoeg mensen die voor early en mid spelen. Zijn genoeg voorbeelden naast een Jurriën. Vind het dan wel heel makkelijk om te vragen om al de energie en tijd (en geld) die deze mensen in de early en mid gestoken hebben, teniet te doen opdat de spelers die te lui waren in de start en early een eindstrijd te kunnen geven met gelijke wapens.

Bovendien, als Melt toch zo overtuigd is van hun endgame kwaliteiten, waarom gaan ze dan niet gwn de strijd aan ipv heel de tijd te dreigen met delete als ze geen deal krijgen en Ice verwijten dat ze het niet aandurven? Hoor het zo vaak dat kwaliteit zoveel belangrijker is dan kwantiteit. Dus wat is dan het probleem?

Jank beetje minder en kijk misschien eerst eens binnen Melt naar een oorzaak voor het kwantiteitsverschil. Dat dreigen met delete en ‘ice durft het niet aan’ is wel heel kinderachtig en makkelijk.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Je geeft 4 redenen maar het is 4x min of meer hetzelfde? Namelijk dat vanquisher dorpen pakt van Peaky en jullie vinden dat niet kunnen :p

Puntje 3 (melt verklaard peaky als neutraal account) is ook wat bijzonder en is eerder al eens aangehaald. Het is wat appelen met peren vergelijken maar in principe als Snow straks incs krijgt en Ice beslist Snow hoort vanaf nu niet meer bij ons, mogen jullie dat neutraal acc dus niet edelen?

Er moet natuurlijk een aanleiding zijn he. In dit geval een stab. Dat is toch de allerduidelijkste manier om kenbaar te maken dat een account NIET bij je hoort? Bovendien heb je hier geen keuze in. Het was compleet buiten onze macht om, dan vind ik het ook raar dat zulke vergelijkingen getrokken worden.

Ook net gehoord van je ban van 7 dagen, maar ik had je wel kunnen zeggen dat ik persoonlijk eventuele winsten teruggegeven had, in ieder geval niet doorgepakt. Ook al kan de fout natuurlijk verantwoord worden op jullie. Maar zo wil je een endgame gewoon niet betreden of beslissen imo.

Die afgegeven zijn om Melt weeral tegemoet te komen*. Vergeet je even voor het gemak? Je mag de 'lijst' uitbreiden natuurlijk.

'Melt verklaart Peaky als neutraal account na de gebeurtenissen dus de lijn die voor neutrale spelers geldt wordt hard geschonden omdat Peaky bij Melt wordt gerekend ten onrechte.'. Ook een mooie haha. Zo werkt het niet.

Die dorpen waren onderdeel van een grotere lijn die aangeboden werd, en ook om een punt te kunnen zetten achter de recap-actie van Vanquisher. Dat is wat mij betreft ook iets dat in het verleden mag blijven liggen. Je laatste zin past bij stukje hierboven denk ik.

Dat jij die als neutraal beschouwd en dat jouw realiteit is, is nog steeds niet ons probleem. Heb het meermaals aangegeven je gaf toen aan dat het je 7e lid is dus daar veranderd in principe niks aan. Dat wat hun gedaan hebben is vervelend voor jullie, maar dat houd niet in dat die speler uit het niets neutraal is geworden. Anders gooi ik bij inkomende massa elke speler met inc eruit dan is iedereen neutraal en mag je niks meer edelen volgens jou beredenering? Maar je kan blijven P&P en telkens de schuld in ICE/Vanq zn schoenen te schuiven, maar alsnog blijft dit een probleem die door MELT is veroorzaakt en die door ICE z'n goodwill maar weer eens opgelost dient te worden. Denk daar maar is over na i.p.v. vingertje te wijzen ;)

Wederom zo'n bizar kromme vergelijking. Waarom wordt er telkens gezegd dat een stab op hetzelfde zou neerkomen als iemand kicken en diegene dan direct neutraal zou zijn?

Natuurlijk gebruiken we de labiliteit van het account. Dat is een van de steunpilaren die een aantal dingen bepalen zoals; Loyaliteit richting je stam toe, het stabiel blijven tijdens massa's, niet runnen maar bovenal de consistentie in het behouden van afspraken. Lijkt me echt wel een bepalende factor om mee te nemen.

Over de ervarenheid van het team kan ik geen uitspraken doen, daar weet ik gewoon heel weinig vanaf. Maar de groei die het account doormaakte speelde al wekenlang parten. Dat zagen wij, dat zagen jullie. Hadden we dit moeten aangeven bij jullie dan? Nee, want zoals je zelf al stelt zijn dat de faire risico's die je draagt als stam zijnde. Echter heeft er genoeg tijd gezeten tussen het zien dat Peaky niet groeide, niet rete actief was en heb je in de W85 chat ook vaak genoeg het front van Vanquisher t.o.v. SF! gedeeld om te zien dat het een huge front was. Dit i.c.m. de risico's die je aanhaalde waar je als stam verantwoordelijk voor bent en een team wat consequent zijn kont in de krip gooit en co-spelers laat runnen (zoals jezelf aangaf in gesprekken) hadden jou als leiding zijn er toe moeten bewegen om daar iets aan te doen. En er waren mogelijkheden genoeg daarvoor.

We hebben in een PM-verkeer met Turtles ook meermaals gevraagd waarom hij uit de stam was. We kregen toen geen duidelijk antwoord.

Zeker is het gedrag van spelers een indicator. Maar ben het er niet mee eens dat je dat kunt verhalen op een "told you so" bij een stab. Zoals ik al zei, team had ook communicatief betere spelers en team deed eigenlijk enkel moeilijk als het om directe betrekking tot dorpen op hun account had. Kortom, had ook heel anders uit kunnen draaien. Als iemand bekend staat als stabber wil ik je best gelijk geven overigens, dan kun je weten dat je zo'n persoon naar binnen haalt (denk aan een Martijn) maar dat was hier niet het geval.

Je doet het nu wel heel makkelijk af. SF! had vrijwel al geen kwantiteit t.o.v. ICE. Dit kan je enigszins compenseren met activiteit. Maar AyS lag onder VV van een speler die inactief was. Hoeveel kwantiteit wil je dan nog gaan verliezen alvorens je wilt gaan ingrijpen? Dat heeft zeker wel met het leidingsaspect te maken. Als leiding moet je daar boven opzitten en op zijn minst de activiteit kunnen waarborgen door spelers aan te bieden. Het is niet zo dat dit enkele dagen bezig was. Dit was gewoon al weken lang bezig en je hebt dus genoeg tijd gehad om daar op te anticiperen. Niet gedaan, dus gemiste kans.

Klopt hé, maar dat was ook een beetje desinteresse. Peaky had het account niet zo goed gepositioneerd waardoor XII lag te kutten, dan wordt er ook wel beetje nonchalant gedacht, zeker als t een account is dat niemand verder kent in Melt. Niemand lag ook echt wakker van die verliezen.

Ik zeg niet dat ik een endgame wil hebben. Ik zou niet weg lopen voor een leuke/heftige endgame. Dat is wat anders dan perse een endgame willen hebben. Ik snap de link met de instelling van een casual speler dan ook niet. Maar goed, ik heb dan ook nooit een casual gespeelt en jij blijkbaar wel. Dus zulke uitlatingen neem ik dan maar voor waar aan.

Vanquisher heeft altijd goed en moreel gehandeld. Die discussies hebben we gehad en zijn in grote mate onderuitgeschoffeld door Jurrien. Je kunt enkel stellen dat het team van Vanquisher altijd overal kort er op zit en verschillende data analyseert en snel kan anticiperen. Dat je daar geen verklaring voor kan geven en het onder het kopje discutabel schopt, is jouw probleem. Maar die discussies kun je verder voeren in dit topic"; https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/case-vanquisher.207698/

Ik vind jullie speelwijze dan niet echt overeenkomen met de opmerkingen die je nu maakt. Ik vond het wel een patroon dat Ice heel netjes speelde maar er altijd de nodige kritiek was op Vanquisher. Er is echt heel vaak veel verontwaardiging geweest over jullie acties, en dat niet één keer maar niet meer op een hand te tellen denk ik. Tuurlijk, is ook subjectief, maar toch zag ik dit gezeik veel minder of nooit bij andere accounts.

Dit waren twee dorpen die overgeheveld moesten worden. Dus dit slaat kant noch wal. Ik zeg niet dat het account snel weg was. Althans, dat zei ik niet van te voren. Achteraf durf ik dat wel te concluderen aangezien er vrijwel geen kerken waren, het niet gestacked stond en er stacks stonden in het midden van zijn cluster. Afijn, jullie hebben zelf een middag VV gehad volgens mij. Dus dit kan je ook nagaan bij de vakantievervanger die toen aanwezig was.

Er was gewoon amper direct front, dat wist je zelf ook wel. Betekent niet dat je er niet overheen kunt gaan natuurlijk maar relatief is dat makkelijk deffen. Kerken kan je altijd fixen natuurlijk (oei moet ik zelf nog doen!). Ik had heel even VV inderdaad maar die incs waren natuurlijk niet zo moeilijk om te deffen.

Hadden we moeten stoppen dan? Hadden we het initiatief bij jullie moeten laten liggen? Daar hebben we inderdaad niet voor gekozen. We hebben er voor gekozen om het initiatief zelf te houden ook vanuit oogpunt tot onderhandelingen. We kunnen altijd dorpen terug geven, maar wanneer jullie die dorpen zouden krijgen was het nog maar de vraag of er überhaupt ruimte was voor onderhandelingen vanuit jullie kant. Turtles was stamloos (we wisten toen niks van een kick, ook meermaals gevraagd aan Turtles) en Peaky uiteindelijk op delete. Dit zou resulteren in een barbaren zee die dan vanuit jullie oogpunt neutraal zouden zijn geweest. Want ondanks dat je Peaky nu opeens niet ziet als SF/Melt, zou het dan wel het geval zijn geweest.

Al met al, denk ik dat het zeker wel te maken heeft met een gebrek aan goed, of op zijn minst niet actief, leiderschap. En kun je deze situatie jezelf aanrekenen. Daarnaast staan wij als Vanquisher open voor onderhandelingen. Ook dit is meermaals aangegeven. Mits de voorgestelde lijnen reëel zijn. Anders heeft het geen nut natuurlijk. Helaas ben je niet verder gekomen dan vrijwel de oude lijnen te hanteren en de schuld proberen af te schuiven op ICE. En dat is zonde.

Ach, kom op. Je had bijvoorbeeld transparant kunnen zijn in wat Peaky tegen jullie heeft gezegd, en vooral stoppen met edelen inderdaad als je weet dat er gestabbed is en er een lijn loopt. Ik heb bovendien een nieuwe lijn gegooid waar we dan 50 dorpen inleverden, maar dat dit werd afgedaan als "vrijwel de oude lijnen" ligt dat niet aan ons hoor. Dan willen jullie gewoon zo'n grote hap dat je net zo goed geen deal kan doen. In mijn ogen hebben jullie er nog altijd geen recht op en was ik bereid wat in te leveren als we een NAP oid konden afspreken met Turtles.

Peaky had geen OS kunnen krijgen, want Melt zat vol. Dan had je een account moeten kicken wat weer op andere flanken voor problemen had gezorgd. Daarnaast hadden we echt geen plannen voor een uitgebreide massa met lange looptijden. We zijn niet gek. Dan hadden we gewoon short na 02:00 (tijd dat peaky ging slapen) een blitz opgezet tot 12:00 (tijd dat er weer beweging kwam in het account). En had je daarna gewoon wel een lange loop afstand massa kunnen verwachten. Maar om een extern account vol te pompen met def, heb je ook gewoon medewerking nodig van het account zelf. En dat was er klaarblijkelijk dus niet.
Er kan altijd geschoven worden, zeker in deze fase. Maar je doet weer een aanname dat er niks gedetecteerd zou worden etc. etc. Dat telt allemaal niet, want jullie hebben het niet op die manier gedaan maar geprofiteerd van de stab. Mooi om te proberen voor een andere keer denk ik.
 
Reactiescore
5.590
Niet gezond
 
Reactiescore
5.590
Waarom moet er toch altijd naar een endgame met gelijke kwantiteit gewerkt worden alsof de early en mid er niet toe doen? Je gaat toch ook niet tijdens een triatlon vragen aan de persoon die beter kan zwemmen en fietsen om te wachten met lopen zodat ze een faire loopwedstrijd kunnen houden. Speel dan een andere game.

Snap wel dat er mensen zijn die vooral voor de endgame spelen, maar zijn zeker ook genoeg mensen die voor early en mid spelen. Zijn genoeg voorbeelden naast een Jurriën. Vind het dan wel heel makkelijk om te vragen om al de energie en tijd (en geld) die deze mensen in de early en mid gestoken hebben, teniet te doen opdat de spelers die te lui waren in de start en early een eindstrijd te kunnen geven met gelijke wapens.

Bovendien, als Melt toch zo overtuigd is van hun endgame kwaliteiten, waarom gaan ze dan niet gwn de strijd aan ipv heel de tijd te dreigen met delete als ze geen deal krijgen en Ice verwijten dat ze het niet aandurven? Hoor het zo vaak dat kwaliteit zoveel belangrijker is dan kwantiteit. Dus wat is dan het probleem?

Jank beetje minder en kijk misschien eerst eens binnen Melt naar een oorzaak voor het kwantiteitsverschil. Dat dreigen met delete en ‘ice durft het niet aan’ is wel heel kinderachtig en makkelijk.
Dit is ook een prima kant van dit verhaal. Goed verwoord, enige wat je ertegenin zou kunnen brengen is dat endgame bij hedendaags TW hoort. Echter die endgame nu al begonnen dalijk, alleen dan heeft Ice groter competitief voordeel, omdat zij simpelweg ook harder gefietst hebben en beter waren in hardlopen.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Dit begrijp ik allemaal en heb ik ook niet veel op tegen in te brengen, was mijn post ook al begonnen met aan te geven dat Melt niet kan doen alsof het totaal niet hun fout is en daarom niks moeten inleveren.

Ik vind toch - als er een lijn is afgesproken met Ice - en een account een actie als deze uitvoert dat de situatie anders ligt. In wezen is de lijn stamgebonden en het account stabt. Daarbovenop dat de vijand ook geïnformeerd is en daarmee eigenlijk zelfs de bevestiging krijgt dat dit not done is. Nu kon je dat wellicht met korreltje zout nemen op die tijd en snap ik de blitz ook echt wel, geen moeite mee als ze ook die winsten hadden vastgehouden die bereikt werden van tot en met wanneer het gemeld werd bij ze. Maar het geeft in mijn ogen geen vrijbrief om massaal over die lijn heen te edelen. Het is letterlijk weggevallen Melt-territorium door een keuze waar ze zelf geen directe invloed op hadden.

Alles wat ik zeg is dat het zonde zou zijn als deze wereld over is zonder eindstrijd en dat er een groot verschil is tussen de groei begin game en de end game. Het kan namelijk prima dat Melt zo is gaan achter lopen omdat ze geen goede starters/mid gamers hebben (+ gewoon de pech hebben met een grotere rim stam waar ook nog is kwaliteit zit) maar ze wel in de endgame beter zijn en gebied terug kunnen pakken. Nog voor ze die kans hebben gehad al claimen dat Melt geen kans maakt puur op basis van speculatie lijkt mij gewoon erg voorbarig.

Ik denk dat je dit wel redelijk accuraat samenvat. Activiteit in Melt is ook nu wat meer gaan komen en dat had je vast gemerkt met de massa op schedel. Er is hier wel wat in huis maar helaas early te weinig actie ondernomen bij paar accounts, en wat meer factoren die tegen hebben gezeten.
 
Reactiescore
903
@Calamity. Omdat je zelf aangaf dat het 7e acc jullie eigen probleem zou zijn misschien? Dat peaky dit gedaan heeft vind ik spijtig voor jullie, maar dat houdt niet in dat het account per direct neutraal gebied is en dat jullie een vrij brief tot intern krijgen zodra die grijs is. Maar goed wij kunnen urenlang discussiëren daar komt toch continue hetzelfde uit!

Wij zullen samen met Vanq kijken of we eruit kunnen komen met jullie. Mocht dit niet lukken om een of andere reden dan is dat ook zo
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
@Calamity. Omdat je zelf aangaf dat het 7e acc jullie eigen probleem zou zijn misschien? Dat peaky dit gedaan heeft vind ik spijtig voor jullie, maar dat houdt niet in dat het account per direct neutraal gebied is en dat jullie een vrij brief tot intern krijgen zodra die grijs is. Maar goed wij kunnen urenlang discussiëren daar komt toch continue hetzelfde uit!

Wij zullen samen met Vanq kijken of we eruit kunnen komen met jullie. Mocht dit niet lukken om een of andere reden dan is dat ook zo
Ons probleem inderdaad als het team zou runnen, niet actief zou zijn of ten onder ging aan het grote front en geen deff van Melt. Absoluut. Een stab is verder eenmaal een stab, of dat nou een 7e account is of een hoofdaccount dat maakt eigenlijk vrij weinig uit, dat is een eenzijdig smerige actie waar je eigenlijk al genoeg negatieve effecten voor kopt. Origineel was het ook het 6e account maar doorgeschoven naar spot 7, dus was niet eens dat we hem daar neerlegden met die gedachte. Maar dat is natuurlijk verder niet zo interessant voor de praktijk.

Ik hoop ook dat we eruit kunnen komen, we gaan het zien.
 
Reactiescore
1.363
Daarnaast is het ook heel treffend dat je tijdens het tikken van je betoog omtrent het niet eens vinden dat wij Peaky labiliteit toewijzen je hem in de W85 discord gewoon even een mongooltje noemt. Daarmee onderschrijf je gewoon wat wij vinden.

Bekijk bijlage 32929
Snap die haat naar dodo niet; Was/is 1 van de chillste co's die ik heb gehad imo... Mensen nemen tegenwoordig ook niet meer de moeite om andere mensen te snappen i guess..
En mensen kunnen wss niet meer tegen direct gepraat. (waar onze donut weer niet tegen kon op w82 xD)
 
Reactiescore
1.228

Deleted User - 24028

Guest
Waarom moet er toch altijd naar een endgame met gelijke kwantiteit gewerkt worden alsof de early en mid er niet toe doen? Je gaat toch ook niet tijdens een triatlon vragen aan de persoon die beter kan zwemmen en fietsen om te wachten met lopen zodat ze een faire loopwedstrijd kunnen houden. Speel dan een andere game.

Snap wel dat er mensen zijn die vooral voor de endgame spelen, maar zijn zeker ook genoeg mensen die voor early en mid spelen. Zijn genoeg voorbeelden naast een Jurriën. Vind het dan wel heel makkelijk om te vragen om al de energie en tijd (en geld) die deze mensen in de early en mid gestoken hebben, teniet te doen opdat de spelers die te lui waren in de start en early een eindstrijd te kunnen geven met gelijke wapens.

Bovendien, als Melt toch zo overtuigd is van hun endgame kwaliteiten, waarom gaan ze dan niet gwn de strijd aan ipv heel de tijd te dreigen met delete als ze geen deal krijgen en Ice verwijten dat ze het niet aandurven? Hoor het zo vaak dat kwaliteit zoveel belangrijker is dan kwantiteit. Dus wat is dan het probleem?

Jank beetje minder en kijk misschien eerst eens binnen Melt naar een oorzaak voor het kwantiteitsverschil. Dat dreigen met delete en ‘ice durft het niet aan’ is wel heel kinderachtig en makkelijk.
Er is volgens mij niemand die zegt dat er naar gelijke kwantiteit toegewerkt moet worden, het is toch aardig duidelijk dat Ice deze wereld gewoon terecht (in tegenstelling tot veel stammen op andere werelden) meer kwantiteit heeft behaald. Alles tot een max van 60/40 lijkt mij gewoon fair, maar je zit met 2 zaken:
  • Met 55% win je de wereld, dus Ice zou alsnog kunnen winnen zonder oorlog te voeren. Dat is iets dat je zou kunnen afspreken dat niet mag gebeuren of het optrekken van die 55% door CM (indien mogelijk).
  • De front lijn moet min of meer recht blijven lopen waardoor je een goede verdeling krijgt

Maar in eerste instantie moet Ice in dit geval wel een endgame willen, en dat is niet het geval volgens wat ik hoor.


Ik vind toch - als er een lijn is afgesproken met Ice - en een account een actie als deze uitvoert dat de situatie anders ligt. In wezen is de lijn stamgebonden en het account stabt. Daarbovenop dat de vijand ook geïnformeerd is en daarmee eigenlijk zelfs de bevestiging krijgt dat dit not done is. Nu kon je dat wellicht met korreltje zout nemen op die tijd en snap ik de blitz ook echt wel, geen moeite mee als ze ook die winsten hadden vastgehouden die bereikt werden van tot en met wanneer het gemeld werd bij ze. Maar het geeft in mijn ogen geen vrijbrief om massaal over die lijn heen te edelen. Het is letterlijk weggevallen Melt-territorium door een keuze waar ze zelf geen directe invloed op hadden.



Ik denk dat je dit wel redelijk accuraat samenvat. Activiteit in Melt is ook nu wat meer gaan komen en dat had je vast gemerkt met de massa op schedel. Er is hier wel wat in huis maar helaas early te weinig actie ondernomen bij paar accounts, en wat meer factoren die tegen hebben gezeten.
Het wordt stilaan tijd dat je in ziet welke fouten jij als leiding / jullie als stam allemaal gemaakt hebben hoor.. Leer er van zou ik zeggen.
 
Reactiescore
1.752
Wat een bijbels joh lezen jullie dat effectief allemaal vraag ik me dan af :p

Ook net gehoord van je ban van 7 dagen, maar ik had je wel kunnen zeggen dat ik persoonlijk eventuele winsten teruggegeven had, in ieder geval niet doorgepakt. Ook al kan de fout natuurlijk verantwoord worden op jullie. Maar zo wil je een endgame gewoon niet betreden of beslissen imo.

Dat is iets wat vaak gezegd wordt maar een groot risico dat we zeker niet gaan nemen gebaseerd op het eerdere spel van QQ (fronter) en de rest van diens stam :p
Zeker met w80 in het achterhoofd
 
Reactiescore
448
Mooi dat dit tot de mogelijkheden behoort en wordt bekeken, hoop voor deze wereld dat jullie er uit komen zodat er nog een endgame kan ontstaan.

Beide stammen zullen gewoon beetje realistisch moeten zijn lijkt me, Ice kan niet verwachten met de nieuwe lijn 55/60% van de wereld te bezitten (want dan is % al behaald) en Melt kan niet verwachten dat Ice helemaal niks overhoud hier aan...
Helemaal eens! De rest van je betoog ook trouwens. Maar wil niet te ver afdwalen van de daadwerkelijke discussie.
Maar ik vind wel dat deze discussie eens uitgebreid gevoerd mag worden inderdaad!

Terugkerend naar de huidige wereld: Die problemen die je beschrijft beginnen zoals ik hierboven al aanhaal in eerste instantie met de premades die nu bijna elke wereld verschijnen, eigenlijk wordt er al voor de wereld bepaald wie de endgame gaat spelen. En dat is iets waar ook jij aan deel neemt... terwijl dat haaks staat op je woorden "moreel verwerpelijk". Ik neem je dat niet kwalijk, want dat is nu eenmaal hoe het gaat, maar ik hoop dat je die woorden at some point ook omzet in daden ;)
Haha, ja dit is wel een puntje. En ik begrijp het vanuit een buitenstaander oogpunt helemaal. Ware het niet dat ik begin W85 gewoon een accountje zocht om af en toe op te loggen en soms mee te helpen (ging uiteindelijk weer helemaal fout). En Jordi de eerste was die in mijn PM zat, welke ik nog kon van eerdere werelden. Die had nog wel een niet serieus accountje met wederom een oude bekende van enkele Classics/werelden (Jurrien). Uiteindelijk hadden we ondanks een jump zo'n goede start dat we maar vol zijn blijven optoeren. Afijn, als Joa de eerste in mijn PM had gezeten, had ik waarschijnlijk in Melt gespeelt. Als Schedel mij als eerste een PM had gestuurd, had ik ergens in Stabbb gespeeld. M.a.w. ik kon in ICE eigenlijk helemaal niemand. Dus voor mij voelde het niet echt als een P-made en ik wist al helemaal niet wat ik er van kon verwachten.

Zeker is het gedrag van spelers een indicator. Maar ben het er niet mee eens dat je dat kunt verhalen op een "told you so" bij een stab. Zoals ik al zei, team had ook communicatief betere spelers en team deed eigenlijk enkel moeilijk als het om directe betrekking tot dorpen op hun account had. Kortom, had ook heel anders uit kunnen draaien. Als iemand bekend staat als stabber wil ik je best gelijk geven overigens, dan kun je weten dat je zo'n persoon naar binnen haalt (denk aan een Martijn) maar dat was hier niet het geval.
Je praat consequent over een stab. Maar is dat wel zo? Is het niet zo dat Melt van alles belooft heeft aan Peaky over een plek in Melt terwijl ze dat gewoon niet waar kunnen maken? Laat dat vraagteken maar achterwege, want ik weet het antwoord wel. En jij weet het ook. Er zijn de hele wereld lang loze beloftes gedaan en Peaky was het uiteindelijk beu en is op delete gegaan. Dat is het verhaal.
Klopt hé, maar dat was ook een beetje desinteresse. Peaky had het account niet zo goed gepositioneerd waardoor XII lag te kutten, dan wordt er ook wel beetje nonchalant gedacht, zeker als t een account is dat niemand verder kent in Melt. Niemand lag ook echt wakker van die verliezen.
Precies dit is het stukje wat ICE onderscheid van Melt. Wel ergens van op de hoogte zijn. Wel kunnen anticiperen. Het was immers wel jullie territorium, Dus er kort op zitten had zeker een uitkomst kunnen bieden. En dan refereer ik gelijk aan mijn eerste stukje jegens jou, je liet Peaky zwemmen in een gebied die hij zelf niet kon handelen en alle beloftes werden vooruitgeschoven en de voorkeur werd op dat moment gegeven aan Cucure.

Er was gewoon amper direct front, dat wist je zelf ook wel. Betekent niet dat je er niet overheen kunt gaan natuurlijk maar relatief is dat makkelijk deffen. Kerken kan je altijd fixen natuurlijk (oei moet ik zelf nog doen!). Ik had heel even VV inderdaad maar die incs waren natuurlijk niet zo moeilijk om te deffen.
Er was ook amper activiteit. En om te deffen heb je wel activiteit nodig. En die was er niet. Althans niet tussen 02:00 en 12:00. Kerken kan je altijd fixen, maar dan moet je troepen gaan ontslaan of doodlopen, PP gebruiken als VVer (kan niet altijd). Een kerkplan opstellen etc etc. Terwijl je al laat de VV gekregen hebt door de inactiviteit en daarmee dus weer minstens een half uur verliest. En dan is het ook nog maar de vraag of Peaky wel VV had gegeven gezien jullie relatiestatus op dat moment.

Ach, kom op. Je had bijvoorbeeld transparant kunnen zijn in wat Peaky tegen jullie heeft gezegd, en vooral stoppen met edelen inderdaad als je weet dat er gestabbed is en er een lijn loopt. Ik heb bovendien een nieuwe lijn gegooid waar we dan 50 dorpen inleverden, maar dat dit werd afgedaan als "vrijwel de oude lijnen" ligt dat niet aan ons hoor. Dan willen jullie gewoon zo'n grote hap dat je net zo goed geen deal kan doen. In mijn ogen hebben jullie er nog altijd geen recht op en was ik bereid wat in te leveren als we een NAP oid konden afspreken met Turtles.
Wij zijn niet van mening dat er gestabbed is. Wij zijn van mening dat er intern bij jullie van alles fout is gegaan omtrent het telkens verleggen van de edellijnen en het uitstellen van de join van Peaky, terwijl je wist dat het oosten redelijk onder druk lag en zelfs verliezen leed. Echter, lag je daar niet wakker van en dat geeft gelijk het pijnpunt van dit verhaal weer. Peaky voelde zich in de steek gelaten (terecht als ik jouw visie nu lees), jullie wilde geen water bij de wijn doen en beloftes inlossen, het is uit de hand gelopen en Peaky zei ; Voor mij hoeft het zo niet meer. Wereld is gespeeld. Adios. Dat had hij inderdaad niet extern moeten communiceren (niet direct gedaan richting ons trouwens). Maar intern waren die signalen er al veel langer bij jou.

Het eerste voorstel vanuit jullie kant deed totaal geen recht aan de situatie. Dan is het logisch dat wij ook een lijntje verder gaan tekenen. Om uiteindelijk ergens in het midden uit te komen. Echter kregen we niet eens meer reactie vanuit jullie kant daarna. Dat is jullie goed recht, maar kom dan niet met het verhaal dat jullie zoveel inleverden. Want 90% van de dorpen die jullie inleverden waren wederom dorpen van externe en neutrale spelers. Een NAP met Turtles is nooit besproken met ons.
 
Reactiescore
100
Er is volgens mij niemand die zegt dat er naar gelijke kwantiteit toegewerkt moet worden, het is toch aardig duidelijk dat Ice deze wereld gewoon terecht (in tegenstelling tot veel stammen op andere werelden) meer kwantiteit heeft behaald. Alles tot een max van 60/40 lijkt mij gewoon fair, maar je zit met 2 zaken:
  • Met 55% win je de wereld, dus Ice zou alsnog kunnen winnen zonder oorlog te voeren. Dat is iets dat je zou kunnen afspreken dat niet mag gebeuren of het optrekken van die 55% door CM (indien mogelijk).
  • De front lijn moet min of meer recht blijven lopen waardoor je een goede verdeling krijgt

Maar in eerste instantie moet Ice in dit geval wel een endgame willen, en dat is niet het geval volgens wat ik hoor.



Het wordt stilaan tijd dat je in ziet welke fouten jij als leiding / jullie als stam allemaal gemaakt hebben hoor.. Leer er van zou ik zeggen.

Daar zeg je het zelf de frontlijn moet min of meer recht zijn om een goede verdeling te krijgen. Dus zoals ik zei Ice zou hun positie die ze verworven hebben door actief te zijn en op alles goed te reageren moeten afstaan zodat Melt meer kans maakt.

Als ik de kaart nu even snel bekijk zie ik dat die 60/40 verhouding er ongeveer wel is in termen van gebied. Denk zelf eerder 55/45. Fronten liggen inderdaad niet heel recht, maar wie zit nu te wachten op weken geintern om rechte fronten te krijgen? Hebben al op veel andere werelden gezien hoe dat uitdraait.
 

Deleted User - 24028

Guest
Daar zeg je het zelf de frontlijn moet min of meer recht zijn om een goede verdeling te krijgen. Dus zoals ik zei Ice zou hun positie die ze verworven hebben door actief te zijn en op alles goed te reageren moeten afstaan zodat Melt meer kans maakt.

Als ik de kaart nu even snel bekijk zie ik dat die 60/40 verhouding er ongeveer wel is in termen van gebied. Denk zelf eerder 55/45. Fronten liggen inderdaad niet heel recht, maar wie zit nu te wachten op weken geintern om rechte fronten te krijgen? Hebben al op veel andere werelden gezien hoe dat uitdraait.
Verhouding nu is zeker nog geen 60/40, zal max 55 / 45 zijn nu. Met front lijn recht bedoel ik geen gigantische inkepingen of een heel stuk rim dat tot 1 stam behoort (wat je zou krijgen als Vanq verder edelt in de rim terwijl Melt daar geen optie heeft liggen), niet dat je elk dorp moet gaan liggen uitwisselen... alle fronten op de 2 rim stukken na en die 2 inkepingen centraal liggen gewoon goed.

Ben het er mee eens dat sterker zijn begin game / mid game niet mag ongedaan worden tegen de endgame, maar het zou ook geen wereldwinst zonder strijd mogen opleveren. Want dan kunnen we voor een wereld begint beter naast elkaar gaan zitten, onze portefeuille en werk schema naast elkaar leggen en meteen beslissen wie de wereldwinst krijgt ;)
 
Reactiescore
5.590
Ben het er mee eens dat sterker zijn begin game / mid game niet mag ongedaan worden tegen de endgame, maar het zou ook geen wereldwinst zonder strijd mogen opleveren. Want dan kunnen we voor een wereld begint beter naast elkaar gaan zitten, onze portefeuille en werk schema naast elkaar leggen en meteen beslissen wie de wereldwinst krijgt ;)
Waarom zou het in godsnaam een wereld zonder eindstrijd opleveren dan? Sure als wij ieder dorpje in onze rim op edelen en melt 0 massas doet op ons, is er geen eindstrijd. Iedereen doet net alsof de eindstrijd onze verantwoordelijkheid is, dat is het niet, het is net zo goed die van Melt.

De tendens van afgelopen jaren is dan wel een zo goed en eerlijk mogelijke endgame, maar de laatste werelden is dat slechts w80 geweest (eigenlijk ook niet, want gwammm/tegel had X% overmacht maar toen hoorde ik Joa en Rene niet). 78 was fair qua gebied, maar bleek een flop endgame. Maar
De laatste echt fair endgame is w69 geweest. Wij zijn gewoon veel beter geweest early en mid game en Melt dacht te kunnen leunen op het feit dat wij keurig 50% van de wereld zouden edelen. Toen dit niet helemaal het geval bleek te zijn, heeft Vinci bijvoorbeeld een compleet idiote jump gemaakt van 29u van het main cluster af. 1 dorp geedeld en toen gezegd, alles hieronder is mijn gebied en dus een cf. Hierdoor werd er een lijn geforceerd, net zoals QQ deed met NW en net zoals vanq deed bij zo’n stam daarzo. Afijn, lijnen lagen er toen ging Melt lekker verder achterover leunen terwijl wij bleven groeien.
Als Melt zo graag een fair endgame wilde, hadden ze maar beter moeten spelen in early. Dat heeft niks met werkschema’s of drukte te maken, puur met nonchalant zijn.
 

Deleted User - 24028

Guest
Waarom zou het in godsnaam een wereld zonder eindstrijd opleveren dan? Sure als wij ieder dorpje in onze rim op edelen en melt 0 massas doet op ons, is er geen eindstrijd. Iedereen doet net alsof de eindstrijd onze verantwoordelijkheid is, dat is het niet, het is net zo goed die van Melt.

De tendens van afgelopen jaren is dan wel een zo goed en eerlijk mogelijke endgame, maar de laatste werelden is dat slechts w80 geweest (eigenlijk ook niet, want gwammm/tegel had X% overmacht maar toen hoorde ik Joa en Rene niet). 78 was fair qua gebied, maar bleek een flop endgame. Maar
De laatste echt fair endgame is w69 geweest. Wij zijn gewoon veel beter geweest early en mid game en Melt dacht te kunnen leunen op het feit dat wij keurig 50% van de wereld zouden edelen. Toen dit niet helemaal het geval bleek te zijn, heeft Vinci bijvoorbeeld een compleet idiote jump gemaakt van 29u van het main cluster af. 1 dorp geedeld en toen gezegd, alles hieronder is mijn gebied en dus een cf. Hierdoor werd er een lijn geforceerd, net zoals QQ deed met NW en net zoals vanq deed bij zo’n stam daarzo. Afijn, lijnen lagen er toen ging Melt lekker verder achterover leunen terwijl wij bleven groeien.
Als Melt zo graag een fair endgame wilde, hadden ze maar beter moeten spelen in early. Dat heeft niks met werkschema’s of drukte te maken, puur met nonchalant zijn.
Het staat of valt toch gewoon met of beide partijen een endgame willen of niet, en naar wat ik hoor wilt Ice die niet. Sure er zullen nog wel eerst wat aanvallen heen en weer gaan als Melt het niet gewoon meteen opgeeft, maar dat noem ik geen eindstrijd hoor. Ben er zeker van dat als Ice voor de easy ww gaat ze aan het langste eind zullen trekken, als ze gaan voor een eindstrijd kan deze wereld nog wel eens echt spannend worden...

Is verder jullie keuze he, ik zeg niet dat jullie niet verdienen om nu te winnen, maar zou wel behoorlijk lame zijn als een wereld met aankondiging als deze uitdraait op zo een sisser lol
 
Bovenaan