Peaky Blunders

Deleted User - 24028

Guest
Ik snap deze niet? Wat gebeurd er dan kwa vies spel?
Als het gaat om de easy target van peaky. Dan heb je het wel mis imo.

Als er een hele stam op delete gaat, door dat leiding melt en turtle het verzieken voor hun. Dan ligt de fout toch echt bij je zelf.

Heb in de discord deze case ook al even besproken dit weekend, mijn mening over de case is alsvolgt:
  • Account peaky treft sowieso schuld, wat zij gedaan hebben is gewoon hun stam/BG stabben en naaien door een kick, het op deleten gaan en dit eerst melden aan de vijand zodat die optimaal kan profiteren. Het maakt op zich niet uit wat er intern bij Melt gebeurd is, dit valt gewoon nooit goed te praten.
  • Melt treft zeer waarschijnlijk een vorm van schuld door het zo ver te laten komen of in de eerste instantie met dit account in zee te gaan, maar hoe ver zij peaky tot het uiterste gedreven hebben of peaky gewoon zelf moeilijk deed is een interne kwestie dus weet ik niet.
  • Ice treft misschien geen rechtstreekse schuld in de zaak, maar de manier waarop ze er mee om gaan / zijn gegaan is ook niet bepaald netjes. De moment dat een vijandig account je meld dat die ruzie heeft met de stam en op delete gaat met de bedoeling om ze te naaien ga je daar normaal niet op in voor eigen gewin maar spreek je (via je leiding) de tegenstander aan om te bekijken hoe dit opgelost kan worden. De kans is groot dat je tegenstander dan een NAP / deal nodig heeft om dat te kunnen herstellen, en op dat moment kan je eventueel een klein deel voor jezelf "opeisen" ter vergoeding van die deal / NAP.

    Het feit dat de Ice leiding eerst ook nog er over gelogen heeft door te beweren dat ze het niet wisten maar enkel een vermoeden hadden dat het acc inactief was en dan maar zijn beginnen scouten gaat er bij mij al helemaal niet in. Al een geluk gaf iemand van snow en later ook vanq zelf wel toe dat ze het gewoon wisten. Leiding niet goed op de hoogte? Of een leugen omdat ze dondersgoed weten dat de manier waarop het aangepakt is niet netjes is?

Algemeen kijkende naar deze wereld zou het wel enorm jammer zijn als die zou eindigen zonder dat er ook maar een massa is geweest tussen de nr 1 en nr 2 stam. Anderzijds maakt dat meteen dat schedel de grootste massa van de wereld heeft mogen koppen :cool:

Nee je had peaky moeten laten liggen en dan 2 maanden NAP zodat Turtles een huge front kan pakken die dan na 1 massa niet te deffen blijkt te zijn omdat alle spelers er om heen A) een nog grotere kwantitatieve voorsprong hebben gehaald door rim te edelen. B) De accounts er om heen 2 maanden lang edels hebben lopen sparen.
Als ik deze uitspraken dan zie... dat is toch gewoon pure speculatie die nergens op gebaseerd is? Het is toch niet omdat vanq belachelijk hard gegaan is in de start/mid game dat die ook per definitie aan het langste eind trekt in de endgame? Als je dit zou zeggen nadat er een massa is geweest waarbij turtles -50 ging dan was het een ander verhaal geweest.

Ik heb een hoop werelden gezien waar er deals werden gegeven aan tegenstanders, voor bans/stabs maar even goed gewoon na een massa zodat de tegenstander een kans heeft zich te herpakken voor een goede eindstrijd. In de meeste gevallen krijgt die stam dan een deel gebied / dorpen in ruil.

Er komt een punt waarop je moet stoppen met zulke deals aan te bieden, als het echt gewoon geen zin meer heeft. Maar zo ver staat deze wereld in de verste verte nog niet, dus ik begrijp niet goed waarom Ice Melt niet nog een kans zou geven zich te herpakken en dan de eindstrijd aan te gaan...
 
Reactiescore
448
Als ik deze uitspraken dan zie... dat is toch gewoon pure speculatie die nergens op gebaseerd is? Het is toch niet omdat vanq belachelijk hard gegaan is in de start/mid game dat die ook per definitie aan het langste eind trekt in de endgame? Als je dit zou zeggen nadat er een massa is geweest waarbij turtles -50 ging dan was het een ander verhaal geweest.

Ik heb een hoop werelden gezien waar er deals werden gegeven aan tegenstanders, voor bans/stabs maar even goed gewoon na een massa zodat de tegenstander een kans heeft zich te herpakken voor een goede eindstrijd. In de meeste gevallen krijgt die stam dan een deel gebied / dorpen in ruil.

Er komt een punt waarop je moet stoppen met zulke deals aan te bieden, als het echt gewoon geen zin meer heeft. Maar zo ver staat deze wereld in de verste verte nog niet, dus ik begrijp niet goed waarom Ice Melt niet nog een kans zou geven zich te herpakken en dan de eindstrijd aan te gaan...
Het is ook pure speculatie. Ik zeg ook niet dat er helemaal geen kans is. Sterker nog, ik denk dat Melt alsnog een goede kans maakt om het iig ICE lastig te maken.

Echter moet je ook realistisch zijn en inzien dat er toch echt wel heel wat moet gebeuren in met name de oostelijke rim wil je daar ooit nog dominant worden als Melt zijnde en dat ga je echt wel minimaal 1 a 2 maanden kosten. Om zon gebied te internen/goed te zetten met 1 account waarvan al eerder gezegd is door Melt dat er activiteitsproblemen waren
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
344
Ik snap überhaupt niet waarom er 2 stammen afspraken moeten maken en op deze manier de rest van de wereld gaan benadelen. Wie zijn hun dan ? Dat ze meer recht hebben op een eerlijke evenwichtige strijd. Heeft niet iedereen daar behoefte aan?
Maar er word geopperd om 2 grootmachten elkaar een nap te gunnen. Om zo zonder enige schade voor end game de top 3-10 stammen weg te spelen. Of er naar toe te fuseren/internen.

Dat is gewoon de hele reden dat werelden nog 4 velden in beslag nemen.
Pure spelbederf.
 
Reactiescore
5.590
Heb in de discord deze case ook al even besproken dit weekend, mijn mening over de case is alsvolgt:
  • Account peaky treft sowieso schuld, wat zij gedaan hebben is gewoon hun stam/BG stabben en naaien door een kick, het op deleten gaan en dit eerst melden aan de vijand zodat die optimaal kan profiteren. Het maakt op zich niet uit wat er intern bij Melt gebeurd is, dit valt gewoon nooit goed te praten.
  • Melt treft zeer waarschijnlijk een vorm van schuld door het zo ver te laten komen of in de eerste instantie met dit account in zee te gaan, maar hoe ver zij peaky tot het uiterste gedreven hebben of peaky gewoon zelf moeilijk deed is een interne kwestie dus weet ik niet.
  • Ice treft misschien geen rechtstreekse schuld in de zaak, maar de manier waarop ze er mee om gaan / zijn gegaan is ook niet bepaald netjes. De moment dat een vijandig account je meld dat die ruzie heeft met de stam en op delete gaat met de bedoeling om ze te naaien ga je daar normaal niet op in voor eigen gewin maar spreek je (via je leiding) de tegenstander aan om te bekijken hoe dit opgelost kan worden. De kans is groot dat je tegenstander dan een NAP / deal nodig heeft om dat te kunnen herstellen, en op dat moment kan je eventueel een klein deel voor jezelf "opeisen" ter vergoeding van die deal / NAP.

    Het feit dat de Ice leiding eerst ook nog er over gelogen heeft door te beweren dat ze het niet wisten maar enkel een vermoeden hadden dat het acc inactief was en dan maar zijn beginnen scouten gaat er bij mij al helemaal niet in. Al een geluk gaf iemand van snow en later ook vanq zelf wel toe dat ze het gewoon wisten. Leiding niet goed op de hoogte? Of een leugen omdat ze dondersgoed weten dat de manier waarop het aangepakt is niet netjes is?

Algemeen kijkende naar deze wereld zou het wel enorm jammer zijn als die zou eindigen zonder dat er ook maar een massa is geweest tussen de nr 1 en nr 2 stam. Anderzijds maakt dat meteen dat schedel de grootste massa van de wereld heeft mogen koppen :cool:


Als ik deze uitspraken dan zie... dat is toch gewoon pure speculatie die nergens op gebaseerd is? Het is toch niet omdat vanq belachelijk hard gegaan is in de start/mid game dat die ook per definitie aan het langste eind trekt in de endgame? Als je dit zou zeggen nadat er een massa is geweest waarbij turtles -50 ging dan was het een ander verhaal geweest.

Ik heb een hoop werelden gezien waar er deals werden gegeven aan tegenstanders, voor bans/stabs maar even goed gewoon na een massa zodat de tegenstander een kans heeft zich te herpakken voor een goede eindstrijd. In de meeste gevallen krijgt die stam dan een deel gebied / dorpen in ruil.

Er komt een punt waarop je moet stoppen met zulke deals aan te bieden, als het echt gewoon geen zin meer heeft. Maar zo ver staat deze wereld in de verste verte nog niet, dus ik begrijp niet goed waarom Ice Melt niet nog een kans zou geven zich te herpakken en dan de eindstrijd aan te gaan...
Fuck
 
Reactiescore
5.590
Ik heb een hoop werelden gezien waar er deals werden gegeven aan tegenstanders, voor bans/stabs maar even goed gewoon na een massa zodat de tegenstander een kans heeft zich te herpakken voor een goede eindstrijd. In de meeste gevallen krijgt die stam dan een deel gebied / dorpen in ruil.
Gelukkig hebben jullie op w80 geen gebruik gemaakt van bans.

Enigszins ironisch dat degene die zelf geprofiteerd hebben van een stab op RR en co nu ons ervan beschuldigen hetzelfde te doen. Hypocriet much. Afijn, we zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen en of er idd wat geregeld kan worden. Er zijn deze wereld al best veel dingen geregeld in de korte duur ervan.
 
Reactiescore
742
Ik snap überhaupt niet waarom er 2 stammen afspraken moeten maken en op deze manier de rest van de wereld gaan benadelen. Wie zijn hun dan ? Dat ze meer recht hebben op een eerlijke evenwichtige strijd. Heeft niet iedereen daar behoefte aan?
probleem is meer, de mensen die er niet in zitten (de randoms) zijn 99% gewoon hoere noob wss jij ook. zodra er een massa gedefft moet worden van 600 edels en de gemiddelde ms 15 is kan niemand er op vertrouwen dat een noob dit kan. En daarom komen er steeds minder mensen in de hechte community die elkaar vertrouwen en op elkaar kunnen bouwen. want een endgame die 1 massa kost vind niemand leuk

ik zeg het iedereen denkt het, je bent gewoon noob
 
Reactiescore
344
probleem is meer, de mensen die er niet in zitten (de randoms) zijn 99% gewoon hoere noob wss jij ook. zodra er een massa gedefft moet worden van 600 edels en de gemiddelde ms 15 is kan niemand er op vertrouwen dat een noob dit kan. En daarom komen er steeds minder mensen in de hechte community die elkaar vertrouwen en op elkaar kunnen bouwen. want een endgame die 1 massa kost vind niemand leuk

ik zeg het iedereen denkt het, je bent gewoon noob

Je geeft juist het probleem nu aan, je denkt te kunnen denken voor anderen. En denkt het bij het juiste eind te hebben. Tw draait dus om het handje vol community? En daarnaast heb wel meer dan 600 edels gesniped binnen de 10 ms. Probleem is alleen dat die niet traceerbare scripts gewoon nog steeds rond zwerven. Zonder dat is iedereen het zelfde.

En ik ben en blijf altijd een noob xoxo.
 

Deleted User - 24028

Guest
Het is ook pure speculatie. Ik zeg ook niet dat er helemaal geen kans is. Sterker nog, ik denk dat Melt alsnog een goede kans maakt om het iig ICE lastig te maken.

Echter moet je ook realistisch zijn en inzien dat er toch echt wel heel wat moet gebeuren in met name de oostelijke rim wil je daar ooit nog dominant worden als Melt zijnde en dat ga je echt wel minimaal 1 a 2 maanden kosten. Om zon gebied te internen/goed te zetten met 1 account waarvan al eerder gezegd is door Melt dat er activiteitsproblemen waren
Klopt, Melt hun oost gebied ziet er nu niet bepaald goed uit. Maar 1 a 2 maand lijkt me dan weer overdreven, en het is niet dat Ice al volledig klaar is he ;)

Gelukkig hebben jullie op w80 geen gebruik gemaakt van bans.

Enigszins ironisch dat degene die zelf geprofiteerd hebben van een stab op RR en co nu ons ervan beschuldigen hetzelfde te doen. Hypocriet much. Afijn, we zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen en of er idd wat geregeld kan worden. Er zijn deze wereld al best veel dingen geregeld in de korte duur ervan.
Mooi dat je zelf W80 even aan haalt, daar is letterlijk altijd gebeurd wat ik in mijn post omschrijf. Ja ook bij bans (die in tegenstelling tot stabs per definitie altijd de eigen fout zijn) werden er meermaals deals gesloten om fronten terug goed te leggen en de endgame een kans te geven.

Toegegeven, er werd weliswaar eerst geedelt van het geband account en later teruggegeven als de deal rond was. Is dat ook wat vanq doet dan? Nu dorpen edelen en dan een deal maken en er daar terug van af staan?

Je laatste alinea weet ik niet helemaal wat je bedoelt... gaat dat nog over w80?


Ik snap überhaupt niet waarom er 2 stammen afspraken moeten maken en op deze manier de rest van de wereld gaan benadelen. Wie zijn hun dan ? Dat ze meer recht hebben op een eerlijke evenwichtige strijd. Heeft niet iedereen daar behoefte aan?
Maar er word geopperd om 2 grootmachten elkaar een nap te gunnen. Om zo zonder enige schade voor end game de top 3-10 stammen weg te spelen. Of er naar toe te fuseren/internen.

Dat is gewoon de hele reden dat werelden nog 4 velden in beslag nemen.
Pure spelbederf.
Je geeft juist het probleem nu aan, je denkt te kunnen denken voor anderen. En denkt het bij het juiste eind te hebben. Tw draait dus om het handje vol community? En daarnaast heb wel meer dan 600 edels gesniped binnen de 10 ms. Probleem is alleen dat die niet traceerbare scripts gewoon nog steeds rond zwerven. Zonder dat is iedereen het zelfde.

En ik ben en blijf altijd een noob xoxo.
Nu ben je wel behoorlijk in het wilde weg aan het slaan he...

Premades zijn een heel andere discussie, of ze positief zijn of niet en of het niet respectloos is tegen de overige spelers. Maar in het stadia dat W85 zit met duidelijk 2 grotere stammen zou het raar zijn dat die stammen niet naar een 1 vs 1 strijd toe werken, dat is hoe TW sowieso werkt met of zonder premades.

Dat er in die 2 laatste stammen meestal dezelfde spelers zitten is ook gewoon een feit, dus in zeker zin zou je kunnen zeggen dat endgame op een "handvol" personen draait ja. Voor de duidelijkheid, ik vind dat niet goed en zou veel liever meer verschillende mensen zien, maar dat is even goed de schuld van die andere mensen zelf dan van degene die de endgames nu al spelen ;)
 
Reactiescore
344
Mwah ik heb het meer over het feit speel het spel. Ga geen nap met de vijand aanvragen om dan de kleinere stammen moeiteloos weg te spelen. Waarom is dit de fout dan van de overige stammen? Omdat ze geen partij kiezen ? Als dit laatste hèt geval is. Dan zal ik partij gaan kiezen en me als intern aanbieden.
 
Reactiescore
736
Dit is het spotprenten topic, halloooo?? Waar blijven die prenten i.p.v. essays.

B.V.D.
 
Reactiescore
1.237
Heb in de discord deze case ook al even besproken dit weekend, mijn mening over de case is alsvolgt:
  • Account peaky treft sowieso schuld, wat zij gedaan hebben is gewoon hun stam/BG stabben en naaien door een kick, het op deleten gaan en dit eerst melden aan de vijand zodat die optimaal kan profiteren. Het maakt op zich niet uit wat er intern bij Melt gebeurd is, dit valt gewoon nooit goed te praten.
  • Melt treft zeer waarschijnlijk een vorm van schuld door het zo ver te laten komen of in de eerste instantie met dit account in zee te gaan, maar hoe ver zij peaky tot het uiterste gedreven hebben of peaky gewoon zelf moeilijk deed is een interne kwestie dus weet ik niet.
  • Ice treft misschien geen rechtstreekse schuld in de zaak, maar de manier waarop ze er mee om gaan / zijn gegaan is ook niet bepaald netjes. De moment dat een vijandig account je meld dat die ruzie heeft met de stam en op delete gaat met de bedoeling om ze te naaien ga je daar normaal niet op in voor eigen gewin maar spreek je (via je leiding) de tegenstander aan om te bekijken hoe dit opgelost kan worden. De kans is groot dat je tegenstander dan een NAP / deal nodig heeft om dat te kunnen herstellen, en op dat moment kan je eventueel een klein deel voor jezelf "opeisen" ter vergoeding van die deal / NAP.

    Het feit dat de Ice leiding eerst ook nog er over gelogen heeft door te beweren dat ze het niet wisten maar enkel een vermoeden hadden dat het acc inactief was en dan maar zijn beginnen scouten gaat er bij mij al helemaal niet in. Al een geluk gaf iemand van snow en later ook vanq zelf wel toe dat ze het gewoon wisten. Leiding niet goed op de hoogte? Of een leugen omdat ze dondersgoed weten dat de manier waarop het aangepakt is niet netjes is?

Algemeen kijkende naar deze wereld zou het wel enorm jammer zijn als die zou eindigen zonder dat er ook maar een massa is geweest tussen de nr 1 en nr 2 stam. Anderzijds maakt dat meteen dat schedel de grootste massa van de wereld heeft mogen koppen :cool:


Als ik deze uitspraken dan zie... dat is toch gewoon pure speculatie die nergens op gebaseerd is? Het is toch niet omdat vanq belachelijk hard gegaan is in de start/mid game dat die ook per definitie aan het langste eind trekt in de endgame? Als je dit zou zeggen nadat er een massa is geweest waarbij turtles -50 ging dan was het een ander verhaal geweest.

Ik heb een hoop werelden gezien waar er deals werden gegeven aan tegenstanders, voor bans/stabs maar even goed gewoon na een massa zodat de tegenstander een kans heeft zich te herpakken voor een goede eindstrijd. In de meeste gevallen krijgt die stam dan een deel gebied / dorpen in ruil.

Er komt een punt waarop je moet stoppen met zulke deals aan te bieden, als het echt gewoon geen zin meer heeft. Maar zo ver staat deze wereld in de verste verte nog niet, dus ik begrijp niet goed waarom Ice Melt niet nog een kans zou geven zich te herpakken en dan de eindstrijd aan te gaan...
Mooie spotprent artistiek goed gedaan, ik zou wel graag wat ander kleurgebruik zien.
 

Deleted User - 24028

Guest
Mwah ik heb het meer over het feit speel het spel. Ga geen nap met de vijand aanvragen om dan de kleinere stammen moeiteloos weg te spelen. Waarom is dit de fout dan van de overige stammen? Omdat ze geen partij kiezen ? Als dit laatste hèt geval is. Dan zal ik partij gaan kiezen en me als intern aanbieden.
Dus stabben hoort gewoon bij het spel dan?

Spelers die met een premade starten willen gewoon een endgame, althans dat hoop ik toch. Dat daar naar toe gewerkt wordt is dus niet vreemd…

Spotprenten laat ik over aan Melt, ze mogen zelf ook iets van hun P&P doen he!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
344
Hoe weet jij nou of het stabben is of niet? Je zegt net nog in je vorige post het fijne er niet van te weten? En toch heb je een oordeel.

Ik weet niet of het stabben is of wel, het enige wat ik weet is dat peaky aangegeven had paar weken terug een plek te krijgen binnen melt. Misschien kreeg die nu ander nieuws ? Of was het allemaal een fabel. Het enige wat ik weet dat ze gestopt zijn. En dat is gewoon pech voor melt.
 
Reactiescore
242
Hoe weet jij nou of het stabben is of niet? Je zegt net nog in je vorige post het fijne er niet van te weten? En toch heb je een oordeel.

Ik weet niet of het stabben is of wel, het enige wat ik weet is dat peaky aangegeven had paar weken terug een plek te krijgen binnen melt. Misschien kreeg die nu ander nieuws ? Of was het allemaal een fabel. Het enige wat ik weet dat ze gestopt zijn. En dat is gewoon pech voor melt.
Je stamgenoot kicken, jezelf op delete zetten en je vijand op de hoogte stellen is per definitie al stabben.
 

Deleted User - 24028

Guest
Hoe weet jij nou of het stabben is of niet? Je zegt net nog in je vorige post het fijne er niet van te weten? En toch heb je een oordeel.

Ik weet niet of het stabben is of wel, het enige wat ik weet is dat peaky aangegeven had paar weken terug een plek te krijgen binnen melt. Misschien kreeg die nu ander nieuws ? Of was het allemaal een fabel. Het enige wat ik weet dat ze gestopt zijn. En dat is gewoon pech voor melt.
Ik heb in mijn post gezegd dat ik niet weet wat er intern speelde, maar dat is niet relevant om te bepalen of het een stab is.

Eender wat je onenigheid is, als je niet meer verder wilt spelen dan geef je dat aan in je stam en laat het acc of als intern over of eventueel gewoon op deleten. Maar er is geen enkele reden om een stamgenoot te kicken, je eigen stam niet in te lichten en de vijand van je stam expliciet op de hoogte te stellen om je stam een hak te zetten.

Ze zijn dus niet “gewoon gestopt”, dat is heel het punt ;)
 
Reactiescore
344
Valt te betwisten, als je zelf in het hak gezet word. Kun je rare dingen doen hè. Dus we kunnen ook zeggen : melt had de zaakjes niet goed op orde, zowel niet onder controle? Eindstand het gebeurd.
 
Reactiescore
448
Toegegeven, er werd weliswaar eerst geedelt van het geband account en later teruggegeven als de deal rond was. Is dat ook wat vanq doet dan? Nu dorpen edelen en dan een deal maken en er daar terug van af staan?
Dat kan tot de mogelijkheden behoren inderdaad. Daar werd ook al over gepraat. Alleen wilt Melt vrijwel niets toegeven op de oude lijn. Dat is hun goed recht natuurlijk, begrijp me niet verkeerd. Maar is in mijn ogen gewoon niet reëel. En ik zal je uitleggen waarom;

Persoonlijk vind ik lijnen tekenen tussen twee stammen waar derde stammen opgedeeld worden al echt iets moreel verwerpelijks. Ik snap ook niet waarom er tegenwoordig zo op gehamerd wordt, want externe en derde stammen (hoe klein ook) kunnen kwalitatief of defensief ook gewoon goed genoeg zijn om lang stand te houden tegen grote stammen. (Zie Stabbb). Om zo'n stam dan tussen neus en lippen door op te delen tussen de ''endgame'' stammen is gewoon echt een gebrek aan respect tegen kleinere stammen, tegen o.a. spelers die net beginnen, kwalitatief (nog) niet op een hoog niveau kunnen spelen of gewoon zoals tegenwoordig domweg het geval is geen onderdeel uitmaken van een select groepje spelers in een Pmade of andere connecties hebben met deze spelers. M.a.w. het zit de doorstroming van nieuwe spelers zwaar in de weg en zal uiteindelijk resulteren in het doodbloeden van de community. Daarnaast vermoord je gewoon op voorhand het gehele diplomatieke aspect van TW, wat je ook weer duidelijk terug ziet aan het algemeen forum wat alleen maar kapot gegooid wordt met simpele oneliners en pseudo grappige opmerkingen

Afijn, me daar over gezet hebbende, al hoewel ik een wereld opdelen in zo'n vroeg stadium moreel betwist heb ik ook technische en tactische bezwaren tegen de lijnen die voorgelegd waren.
Peaky is vanaf dag 1 al een probleem account geweest met zeer labiele spelers er op. We hebben dit met enige regelmaat kenbaar gemaakt aan o.a. Joa. Het contact tussen Peaky en Vanquisher was bepaald niet goed en dat is een sterk eufemisme. Zo werd er met regelmaat gescholden, gedreigd en belachelijk gedaan. Dat Peaky een serieuze optie was om de situatie in oost te neutraliseren was een optie geboren uit opportunisme en hoop in plaats van dat het een tactisch goede beslissing was. De spelers (met name de hoofdspeler) schoot vrij rap hoog in zijn emoties en bleek alles behalve een stabiele persoonlijkheid te zijn. Iets wat toch wel belangrijk is om een toch al penibele situatie voor Melt/SF! in het Oosten onder controle te krijgen en zeker met een dan al vrij grote overmacht mede door de inactiviteit die Peaky stelselmatig vertoonde (Op een paar weken met een andere co (Cedric) spelen na).

Dit was bekend bij Melt en daar is niks mee gedaan. Sterker nog! Vanuit een groeiend opportunistisch leiderschap danwel vanuit een onverschillige houding lijken ze peaky de vrije hand te hebben gegeven m.b.t. de leiding in het Oosten. En dan bedoel ik dus SF!. Waardoor niet alleen Peaky inactief en penibel werd, maar ook andere accounts onbemand waren en amper VV genoten (Are you serious verloor aan de lopende band dorpen aan het al op papier opgedeelde XII, hoe ironisch ook) en worden meegetrokken in al het op barb gaan geweld. Er zijn gewoon wederom verkeerde keuzes gemaakt vanuit de leiding van Melt en dat is natuurlijk helemaal prima en daar zijn ze ook vrij in. Maar het hoeft niet zo te zijn dat ICE daar telkens sterke concessies voor hoeft te doen imo. En zelfs met deze concessies is er een sterke overtuiging nodig vanuit Melt om nog wat van deze wereld te maken. Iets wat ik niet heel snel zie gebeuren. Want buiten dat er niet eens wordt ingelopen, wordt er vrijwel niet eens meer geedeld (gisteren 5 dorpjes op een dag?).

Ik ben vrij open minded ingesteld en voor de mensen die me kennen en/of meegemaakt hebben die weten dat ik een uitdagende en leuke endgame nooit uit de weg ga. Maar de hamvraag die gesteld moet worden is; Moet ICE zulke sterke concessies blijven doen aan een stam die vrijwel de gehele wereld niet de activiteit of motivatie kan opbrengen als stam in het geheel om mee te groeien en deze motivatie/activiteit de afgelopen weken alleen maar minder wordt in plaats van meer. M.a.w. Is het probleem de groei van ICE of is het probleem het achterblijven van Melt?

Dan nog een klein bezwaar vanuit een account tactisch oogpunt. Een aanval op Peaky zou onvermijdelijk zijn geweest afgelopen weken. Dat heeft o.a. te maken met de (gebrekkige) activiteit die het account vertoont, de wetenschap dat er emotioneel labiele spelers op zitten, er vrijwel geen aanvoer van DEF kan zijn ivm stamlimiet van Melt/SF! + een op zijn zij gekeerde phalanx tegen ons front aan. Zijn gehele cluster was praktisch front. Vrijwel niet te deffen en gewoon een sitting duck. Hoewel de leiding van Melt dit in de schoenen van de groei van Vanquisher wilt schuiven is dit gewoon een tactische blunder geweest. Het zou een complete walkover zijn geworden op Peaky. Is natuurlijk makkelijk te zeggen nu en ik ben me daar bewust van. Maar achteraf durf ik deze conclusie wel te trekken en ik voel me daarin gesterkt door de ongelovige stacks die midden in zijn cluster stonden en ongeveer 70% van zijn front dorpen gewoon ongelovig waren. Dus klaarblijkelijk zijn er ook geen accountchecks binnen Melt/SF geweest.

Voel je vrij om hierop te reageren. Maar dan wel op het complete verhaal. Geen cherrypicking aub. Omdat de context toch wel erg belangrijk is in deze.


Klopt, Melt hun oost gebied ziet er nu niet bepaald goed uit. Maar 1 a 2 maand lijkt me dan weer overdreven, en het is niet dat Ice al volledig klaar is he ;)

ICE is ook niet volledig klaar inderdaad. Maar wanneer je het edeltempo (zelfs met volle bak interns voor Melt) gaat vergelijken moet Melt toch wel ff een paar tandjes bij gaan zetten en in plaats daarvan schakelen ze terug.


Om toch nog on topic te blijven;

6kcwvn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan