Feedbacktopic: Pushen & TribalWars.nl

Reactiescore
146
Misschien daar maar speciale werelden voor organiseren, soort boost-wereld zeg maar, iedereen die daar aan mee doet hoeft dan ook niet te klagen . Verder vind ik het een goed besluit
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
0
Dat is juist het punt als de regels niet specifiek zijn wat zijn we er dan mee. Dat moet je hopen dat degene die beoordeelt met het juiste been uit zijn bed is gestapt.
 
Reactiescore
1.140
Kijk we weten allemaal wel wat boosten is en wat niet.
Het lastige gaat zijn waar die grens komt te liggen.
Maar realistisch gezien ga jij als top 10 account je account niet op het spel zetten door met boosts te starten en dat is het belangrijkste.
Als je op natuurlijke manier zoals vroeger is een keer een interntje krijgt met de nadruk op tje, is er niks aan de hand.

Enigste waar ik beetje bang voor ben is als je gewoon by far de beste bent en dik boven aan staat je veel sneller een ban gaat pakken omdat het al snel wordt verklaart door boost werk. Maar gelukkig is Fam geen game mod meer dus sinds dien heb ik een stuk meer vertrouwen gekregen in de support zijn capabiliteiten om een juiste beoordeling te kunnen maken.
Daarnaast zullen twijfel gevallen vast binnen het team nog besproken worden alvorens zomaar een ban te gooien.
 
Reactiescore
5.685
Dus nu gaat een ander bepalen wie boost en wie niet? Je gaat gegarandeerd krijgen dat er een account een ban krijgt wegens boosten en een ander account niet omdat die of niet opgemerkt wordt of net iets anders heeft gedaan waardoor het niet op boosten lijkt. Het is gewoon bijzonder subjectief. Krijgt een account dat een ban krijgt ook mogelijkheid om zijn onschuld te bewijzen dmv rapporten, gesprekken etc?
 
Reactiescore
10
Ik zat te denken om fusies tegen te gaan opsommingen werelden kan je zeggen:
- Geen aanvallen/overnames binnen de stam
- Je kan pas ondersteuning sturen en ontvangen na 5 dagen lid te zijn van de stam.
- Als je lid bent van een stam voor X maanden (bijvoorbeeld 1 of 2) dan kan je de stam niet meer uitstappen.

Dit kan een interessante instelling zijn lijkt me.
Het verreist wel support, dat mits een speler binnen een stam besluit een absolute klootzak te zijn dat mogelijk met support de speler gekickt kan worden of iets anders in die richting.
 
Reactiescore
417
Dus nu gaat een ander bepalen wie boost en wie niet? Je gaat gegarandeerd krijgen dat er een account een ban krijgt wegens boosten en een ander account niet omdat die of niet opgemerkt wordt of net iets anders heeft gedaan waardoor het niet op boosten lijkt. Het is gewoon bijzonder subjectief. Krijgt een account dat een ban krijgt ook mogelijkheid om zijn onschuld te bewijzen dmv rapporten, gesprekken etc?
Ik sluit mij hier bij aan. Waar ik zelf een beetje bang voor ben is dat je dus mensen gaat krijgen die later starten en dus minder zullen opvallen aangezien ze niet meteen in de top van de wereld zullen staan. Eerst natuurlijk maar even afwachten wat er gaat gebeuren, maar ik vrees dat er nog wel wat ophef zal ontstaan over of bepaalde bans terecht/onterecht zijn (vraag mij uberhaupt af of je dit dan wel op het forum mag bespreken).
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.772
Dus nu gaat een ander bepalen wie boost en wie niet? Je gaat gegarandeerd krijgen dat er een account een ban krijgt wegens boosten en een ander account niet omdat die of niet opgemerkt wordt of net iets anders heeft gedaan waardoor het niet op boosten lijkt. Het is gewoon bijzonder subjectief. Krijgt een account dat een ban krijgt ook mogelijkheid om zijn onschuld te bewijzen dmv rapporten, gesprekken etc?

Lijkt me prima om wat af te schrikken, maar dan zouden bans imo ook iets bescheidener kunnen (30% aftrek ipv perma bijv.)
 
Reactiescore
722
Dus nu gaat een ander bepalen wie boost en wie niet? Je gaat gegarandeerd krijgen dat er een account een ban krijgt wegens boosten en een ander account niet omdat die of niet opgemerkt wordt of net iets anders heeft gedaan waardoor het niet op boosten lijkt. Het is gewoon bijzonder subjectief. Krijgt een account dat een ban krijgt ook mogelijkheid om zijn onschuld te bewijzen dmv rapporten, gesprekken etc?
Dit is niet zomaar een ander, er zijn meerdere discussies geweest, denktank boosten bvb waaraan je kon deelnemen. Ergens ga je altijd wel ergens een situatie krijgen dat twee accounts boosten, de ene wordt geband, de andere niet. Heb je dan niet meestal meer informatie dat je weet dat het andere account ook aan het boosten is? Je kan altijd bezwaar indienen tegen een ban via support.
Ik sluit mij hier bij aan. Waar ik zelf een beetje bang voor ben is dat je dus mensen gaat krijgen die later starten en dus minder zullen opvallen aangezien ze niet meteen in de top van de wereld zullen staan. Eerst natuurlijk maar even afwachten wat er gaat gebeuren, maar ik vrees dat er nog wel wat ophef zal ontstaan over of bepaalde bans terecht/onterecht zijn (vraag mij uberhaupt af of je dit dan wel op het forum mag bespreken).
Ik denk niet dat later starten veel gaat helpen, zelfs al sta je niet meteen in de top, je gaat wel uitblinken in je regio zeg maar. Wat terug gaat opvallen lijkt me.
Ophef ga je volgens mij altijd wel ergens krijgen. De eerste periode misschien iets meer, maar hopelijk niet of zo min mogelijk. Maar als je niet boost, moet je je vooral geen zorgen.
Bans mogen verder niet op het forum besproken worden.
 
Reactiescore
1.094
Dus waar het op neerkomt is dat excessief internen/externen/gratis dorpen overnemen nu onder de loep genomen gaat worden en in het perspectief van wereldperiode (start/early ... enz.). Waarbij de term excessief niet vast wordt gelegd omdat het moeilijk concreet in regels/woorden is uit te drukken.

Het is duidelijk dat als je meteen bij de start van de wereld al weet dat je je dorp gaat afgeven aan iemand anders je dit doet om een unfair competitief voordeel te geven aan andere spelers. Tribal Wars is een oorlogsspel en het oorlog voeren met andere spelers hoort hier juist bij.

Voor de start lijkt het me inderdaad niet al te lastig om in te grijpen, en vaak is het hier ook vrij obvious. Daarbij moet wel gezegd worden dat bij de start vaak diplomatieke betrekkingen nog vrijwel niet bestaand zijn, en het een grote free-for-all is (afgezien van premades en wat mensen die samen zijn gestart)

Maar ik ben wel benieuwd naar jullie aanpak in latere fases van het spel. Waarbij ook diplomatieke banden duidelijk zichtbaar zijn. Ik heb me toen ik nog speelde namelijk behoorlijk geërgerd aan werelden zoals CL21 en CL23 waarbij er echt blokken van 5 of meer top 10 stammen waren met een accountje of 30, die dan tegen 1 of hoogstens 2 top 10 stammen speelden. Daar vonden wel wat interns plaats, maar sommige accounts werden ook gewoon gebruikt als slaafjes die gewoon alle troepen dumpte, op barbaar gingen ergens diep achter de frontlinie, en als barbaardorpen opgepeuzeld konden worden; gratis.


Die lijken mij op deze manier met de vage beschrijvingen in de begintext wel min of meer door de regels heen te glippen.
 
Reactiescore
1.140
Hmm het specifieke voorbeeld waarbij ze bb gaan en dan ook nog is op een plek liggen waar niemand anders er van kan profiteren is denk ik lastig aan te pakken.
Het idee is namelijk wel dat je hem op delete moet zetten om te voorkomen dat het boosten is.
Maar misschien dat het in zo'n geval dan wel via de support op delete gezet moet worden dan kan die er op zijn minst nog troepen in zetten scheelt toch weer iets maar blijft lastig aan te pakken.

Wat ook wel vaak gebeurde was gewoon fussies tussen stam 2 en 3 waarbij een deel op intern ging dat zal nu gelukkig niet meer mogelijk zijn.
Als de accounts dan iig ook front hebben zal met de nieuwe regels waar ze bb moeten gaan het iig niet helemaal schadeloos internen zijn.
 
Reactiescore
5.685
Op w76 startten wij zonder enig boosts en hadden we tot weet ik veel hoeveel punten bijzonder laag ODA. Verschillende keren dorpen genomen zonder ook maar een speertje gedood te hebben. Heel de wereld viel hier toen ook over, maar feit blijft dat 0 ervan bekende van ons waren of ons hun dorp gaven. Het zag er ook heel verdacht uit allemaal, maar met huidige stand van zaken zouden we dan dus geband zijn geweest? Of ten minste een grote kans op ban.

@Conceived by Communism, wat denk jij hiervan?
 
Reactiescore
2.444
Het lijkt me een verbetering ten opzichte van de situatie zoals die nu is. Want sinds de regels geheel opgegeven zijn is het boosten buiten proporties gegaan en verpest het voor veel spelers bepaalde delen van het spel (de start tot mid-game) en voor een merendeel van de mindere spelers hun gehele wereld. Maar of dit de juiste oplossing is, waarbij iets verboden is maar er geen regels of beperkingen zijn om echt duidelijk kenbaar te maken wat er nu verboden is... Het lijkt mij in ieder geval niet de juiste oplossing maar ik zou persoonlijk ook geen betere kunnen verzinnen, dus houd het er maar op dat het een verbetering is.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Op w76 startten wij zonder enig boosts en hadden we tot weet ik veel hoeveel punten bijzonder laag ODA. Verschillende keren dorpen genomen zonder ook maar een speertje gedood te hebben. Heel de wereld viel hier toen ook over, maar feit blijft dat 0 ervan bekende van ons waren of ons hun dorp gaven. Het zag er ook heel verdacht uit allemaal, maar met huidige stand van zaken zouden we dan dus geband zijn geweest? Of ten minste een grote kans op ban.

@Conceived by Communism, wat denk jij hiervan?

Dit is inderdaad een terecht tweede heikelpunt, naast hetgeen dat ik op de 1e pagina al gezegd heb. We edelden iedere dag rond 10/11u en alles was constant op rooftocht. Ik denk dat een support dit wel zou zien, gezien er geen PM contact van te voren was. Of gaan ze ook bannen op basis van vermoedens? Ik vind dit heel lastig.
 
Bovenaan