Massa's Cult top of flop

Reactiescore
2.444
Er gaat dan ook niks boven 1000 edels spammen en weten dat je tegenstander meer zweet in z’n bilnaat heeft dan Melvin op z’n rug na de trap opgelopen te hebben.

Maar vind je dat goede massa's Tom, is een oprechte vraag? Ik weet verder helemaal niks van deze wereld, dus kan het goed helemaal verkeerd hebben en jullie massa's compleet verkeerd inschatten. Maar van het kleine beetje dat ik meegekregen heb in onze stamchat op 80, is er gigantisch gebruik gemaakt van edelspam mb's/account's. Waardoor het mogelijk was 1000 (?) edels te spammen op account's. Dan maakt de kwaliteit van de massa echt denderend weinig uit, dat gaat echt zo goed als niemand kunnen deffen. Zeker met het kaliber spelers waar jullie tegen spelen en zeker niet met het kaliber timers dat jullie in de stam hebben.

Nu speelden jullie tegen een gigantische overmacht dus die edelspam account's zijn natuurlijk te rechtvaardigen, maar vraag me af of jullie zelf niet een leukere en uitdagendere wereld hadden gespeeld zonder puur hoge edelcounts gooien. Veel werelden worden momenteel beslist doordat er simpele groene spammassa's met edelcounts gegooid kunnen worden die 95% simpelweg niet goed kan deffen. Denk dat we allemaal leukere werelden gaan spelen als we het gewoon bij de main accounts houden die edels gooien, dan moeten er wat slimmere massa's gegooid worden en halen we er wellicht allemaal wat meer voldoening uit.
 
Reactiescore
383
Dus de kwalitatieve stam mag maar 400-500 edels sturen en er wel 1000-1200 koppen? Dat staat ook niet echt in verhouding vind je wel?

Er waren bij pony 600 edels die 24u liepen en 3/4e van de edels die 24uur liepen zijn niet gedeffed. Dan kun je niet zeggen dat de kwantiteit de hoofdreden was
 
Reactiescore
383
Dus de kwalitatieve stam mag maar 400-500 edels sturen en er wel 1000-1200 koppen? Dat staat ook niet echt in verhouding vind je wel?

Er waren bij pony 600 edels die 24u liepen en 3/4e van de edels die 24uur liepen zijn niet gedeffed. Dan kun je niet zeggen dat de kwantiteit de hoofdreden was

Als ze nou allemaal in 1 stam zouden zitten en de def dus evenredig verdeeld zou moeten worden is dit inderdaad een mogelijkheid. Echter in de situatie dat er 3 stammen met 3 saves aangevallen moeten worden en dat de kans dat je gewoon op een smerige block ok loopt als je meerdere fronten aanvalt met ieder een eigen safe moet je eigenlijk standaard voor een overkill gaan
 
Reactiescore
2.444
Dus de kwalitatieve stam mag maar 400-500 edels sturen en er wel 1000-1200 koppen? Dat staat ook niet echt in verhouding vind je wel?

..
Nu speelden jullie tegen een gigantische overmacht dus die edelspam account's zijn natuurlijk te rechtvaardigen, maar vraag me af of jullie zelf niet een leukere en uitdagendere wereld hadden gespeeld zonder puur hoge edelcounts gooien.

Er waren bij pony 600 edels die 24u liepen en 3/4e van de edels die 24uur liepen zijn niet gedeffed. Dan kun je niet zeggen dat de kwantiteit de hoofdreden was
..
Zeker met het kaliber spelers waar jullie tegen spelen en zeker niet met het kaliber timers dat jullie in de stam hebben.


Veel werelden worden momenteel beslist doordat er simpele groene spammassa's met edelcounts gegooid kunnen worden die 95% simpelweg niet goed kan deffen. Denk dat we allemaal leukere werelden gaan spelen als we het gewoon bij de main accounts houden die edels gooien, dan moeten er wat slimmere massa's gegooid worden en halen we er wellicht allemaal wat meer voldoening uit.

Ik val jullie niet aan, ik snap de keuze wel voor flinke edelspam. Maar stel simpelweg de vraag of jullie dat kwalitatieve massa's vinden en achteraf de keuze voor het verhogen van de edelcounts door middel van spamaccounts gerechtvaardigd vinden? En of jullie het achteraf wellicht liever anders aangepakt zodat de tegenstander wat meer kans had en er een eerlijkere strijd was?
 
Reactiescore
383
De eerste aftastmassa gingen we +100 met niet al teveel edelspam en wat edelparen. Als blijkt dat dat het niveau is heb je geen Joa like massa's nodig om de wereld te spelen. Dat ze alsnog wel doordacht zijn en dat er tijd is zit, zeker. Dat ze goed worden uitgevoerd, absoluut. En zouden we het anders doen? Waarschijnlijk niet.
 
Reactiescore
5.600
Maar vind je dat goede massa's Tom, is een oprechte vraag? Ik weet verder helemaal niks van deze wereld, dus kan het goed helemaal verkeerd hebben en jullie massa's compleet verkeerd inschatten. Maar van het kleine beetje dat ik meegekregen heb in onze stamchat op 80, is er gigantisch gebruik gemaakt van edelspam mb's/account's. Waardoor het mogelijk was 1000 (?) edels te spammen op account's. Dan maakt de kwaliteit van de massa echt denderend weinig uit, dat gaat echt zo goed als niemand kunnen deffen. Zeker met het kaliber spelers waar jullie tegen spelen en zeker niet met het kaliber timers dat jullie in de stam hebben.

Nu speelden jullie tegen een gigantische overmacht dus die edelspam account's zijn natuurlijk te rechtvaardigen, maar vraag me af of jullie zelf niet een leukere en uitdagendere wereld hadden gespeeld zonder puur hoge edelcounts gooien. Veel werelden worden momenteel beslist doordat er simpele groene spammassa's met edelcounts gegooid kunnen worden die 95% simpelweg niet goed kan deffen. Denk dat we allemaal leukere werelden gaan spelen als we het gewoon bij de main accounts houden die edels gooien, dan moeten er wat slimmere massa's gegooid worden en halen we er wellicht allemaal wat meer voldoening uit.
Ik beweer nergens dat wij hoogstaande massa’s geleverd hebben en nee dat vind ik ook niet per se. Na de massa die wij kopte met ongeveer 700? edels (weet het niet meer precies) kwamen we er nogmaals achter dat een account makkelijk te breken is door middel van flink aantal edels. Nu moet ik erbij zeggen dat ik het edelspammen gewoon bijzonder leuk vind, net als vele uit deze stam, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Is het een massa zoals w69 en 76, nee dat niet. Ik vond die van 76 vanuit Salt wel hoogstaand ja. Overigens hebben wij met onze eerste massa op pony niet enkel domweg gespamd (dit plan komt nog op t forum spoedig), dus het is zeker niet zo dat wij iedere massa gooien met domme edelspam. Massa die wij op arith deden zou ook slechts een deel edelspam worden.

Wat we binnen onze stam wel goed voor elkaar hebben is het hele plan proces, van target picken tot de aankomst. Is dan ook voor mij redelijk uniek dat wij nu meerdere massas hebben gestuurd zonder dat er echt iets fout liep. In dat opzicht vind ik de massas wel hoogstaand.

Als laatste nog even, we hebben wel gespeculeerd over nieuwe tactieken binnen de stam, maar als je gegarandeerd succes kan halen, dan was de keuze snel gemaakt.

Oja, je puntje over mbs mee laten gooien. Goed, ben het ermee eens dat dit niet noodzakelijk is en overkill. Echter lopen die edels letterlijk 29uur en maximaal 20? uur. Ja het zijn extra edels, maargoed, ik front met 7 main accs en kreeg MB edels ook nog. Ik ben zelf van mening dat ik voldoende uitdaging heb deze wereld en ben eerlijk gezegd gewoon bezig met deze wereld winnen, dan mezelf bewijzen door middel van ieder beetje uitdaging zoeken.


Lange tekst zeg, sorry daarvoor Kyle, maar heb je wat te doen.
 
Reactiescore
2.444
Ik beweer nergens dat wij hoogstaande massa’s geleverd hebben en nee dat vind ik ook niet per se. Na de massa die wij kopte met ongeveer 700? edels (weet het niet meer precies) kwamen we er nogmaals achter dat een account makkelijk te breken is door middel van flink aantal edels. Nu moet ik erbij zeggen dat ik het edelspammen gewoon bijzonder leuk vind, net als vele uit deze stam, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Is het een massa zoals w69 en 76, nee dat niet. Ik vond die van 76 vanuit Salt wel hoogstaand ja. Overigens hebben wij met onze eerste massa op pony niet enkel domweg gespamd (dit plan komt nog op t forum spoedig), dus het is zeker niet zo dat wij iedere massa gooien met domme edelspam. Massa die wij op arith deden zou ook slechts een deel edelspam worden.

Wat we binnen onze stam wel goed voor elkaar hebben is het hele plan proces, van target picken tot de aankomst. Is dan ook voor mij redelijk uniek dat wij nu meerdere massas hebben gestuurd zonder dat er echt iets fout liep. In dat opzicht vind ik de massas wel hoogstaand.

Als laatste nog even, we hebben wel gespeculeerd over nieuwe tactieken binnen de stam, maar als je gegarandeerd succes kan halen, dan was de keuze snel gemaakt.

Oja, je puntje over mbs mee laten gooien. Goed, ben het ermee eens dat dit niet noodzakelijk is en overkill. Echter lopen die edels letterlijk 29uur en maximaal 20? uur. Ja het zijn extra edels, maargoed, ik front met 7 main accs en kreeg MB edels ook nog. Ik ben zelf van mening dat ik voldoende uitdaging heb deze wereld en ben eerlijk gezegd gewoon bezig met deze wereld winnen, dan mezelf bewijzen door middel van ieder beetje uitdaging zoeken.


Lange tekst zeg, sorry daarvoor Kyle, maar heb je wat te doen.

Thanks Tom, was pure interesse en was benieuwd naar hoe jullie er tegenaan keken. Ik had zelf na bijvoorbeeld W76 enigszins een anticlimax doordat de strijd relatief kort duurde en winsten soms te makkelijk gingen. Maar dat hoort wellicht gewoon bij de werelden en het spelletje tegenwoordig.
 
Reactiescore
5.600
Thanks Tom, was pure interesse en was benieuwd naar hoe jullie er tegenaan keken. Ik had zelf na bijvoorbeeld W76 enigszins een anticlimax doordat de strijd relatief kort duurde en winsten soms te makkelijk gingen. Maar dat hoort wellicht gewoon bij de werelden en het spelletje tegenwoordig.
Ja helaas wel, we stopte toen allemaal heel snel. Vooral ook omdat we er veel meer van verwacht hadden (had ik zelf althans).

Daarom zeker respect voor onze tegenstander hier, die na flinke verliezen toch nog redelijk standhoud en doorgaan.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ja helaas wel, we stopte toen allemaal heel snel. Vooral ook omdat we er veel meer van verwacht hadden (had ik zelf althans).

Daarom zeker respect voor onze tegenstander hier, die na flinke verliezen toch nog redelijk standhoud en doorgaan.

Buiten het feit dat in Tyrant respect ver te zoeken was bij een groot aantal leden, die eigen ego hoog hadden en normen/waarden overal uitspuiden op iedereen.

Tyrant was stamgevoelloos, en dat maakte het bij elkaar houden heel moeilijk. Het vallen ervan kwam voor mij niet onverwacht.
 
Reactiescore
1.962
Buiten het feit dat in Tyrant respect ver te zoeken was bij een groot aantal leden, die eigen ego hoog hadden en normen/waarden overal uitspuiden op iedereen.

Tyrant was stamgevoelloos, en dat maakte het bij elkaar houden heel moeilijk. Het vallen ervan kwam voor mij niet onverwacht.

Toch wel bijzonder dat heeeel veel Cult leden ook in Tyrant zaten en het nu wel goed gaat :biggrin:
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Reactiescore
903
Toch wel bijzonder dat heeeel veel Cult leden ook in Tyrant zaten en het nu wel goed gaat :biggrin:

Wil niks zeggen, maar zou het dan toch aan die konijnen liggen?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Thanks Tom, was pure interesse en was benieuwd naar hoe jullie er tegenaan keken. Ik had zelf na bijvoorbeeld W76 enigszins een anticlimax doordat de strijd relatief kort duurde en winsten soms te makkelijk gingen. Maar dat hoort wellicht gewoon bij de werelden en het spelletje tegenwoordig.

Tom legt het perfect uit, kan er weinig aan toevoegen. De tegenstander had besloten om destijds een coalitie te vormen met drie stammen tegen één stam. In de begintijden, toen "de alliantie" net gevormd was, spraken we over een kwantiteitsverschil van meer dan 2x zoveel aan de kant van de alliantie. Ik ben ervan overtuigd dat indien zij de allereerste massa anders aangepakt hadden, Cult weinig kans op slagen had gehad.

Overigens is er niks anders dan lof te spreken over de vijandige partij. Ze gooien feilloos bijna iedere week een massa en er hebben een paar echt goede massa's tussen gezeten. De massa op CbC waar CbC 675 edels kopte was eentje waar het zweet toch flink op ons voorhoofd heeft gestaan en we met name door een extra floater (Melvin) de massa hebben weten af te slaan met slechts één dorp verlies, die nota bene was blijven steken op de recap.

Ik denk dat zij grotendeels problemen hebben gehad door interne strubbelingen. De oorlog duurde te lang en wij kregen met de tijd steeds meer tijd om aanpassingen te maken op hoe de alliantie zich vormde. Ze hadden op een gegeven moment weinig groeiruimte in de rim over en zouden moeten fuseren wilden ze kans maken op een overwinning. Die gesprekken zijn zodanig misgelopen dat ze een lid verloren zijn. Dit verloren lid kon op geen verkeerder moment komen, gezien ik op dat moment al een massa op Pony aan het plannen was en de timing van thomas uiteindelijk de genadeslag voor Pony was.

Eitherway, ik had het bewonderswaardig gevonden als ze voor elkaar gekregen hadden om uiteindelijk als één stam door te gaan. Het vraagt veel van mensen en ook vooral om een eigen account los te laten, en de kans op wereldawards. Of ze nog in staat zijn volledig hiervan te herstellen weet ik niet, maar uiteindelijk wil ik wel zeggen dat ze trots op hun dedication en doorzettingsvermogen mogen zijn.
 
Reactiescore
1.380
Maar vind je dat goede massa's Tom, is een oprechte vraag? Ik weet verder helemaal niks van deze wereld, dus kan het goed helemaal verkeerd hebben en jullie massa's compleet verkeerd inschatten. Maar van het kleine beetje dat ik meegekregen heb in onze stamchat op 80, is er gigantisch gebruik gemaakt van edelspam mb's/account's. Waardoor het mogelijk was 1000 (?) edels te spammen op account's. Dan maakt de kwaliteit van de massa echt denderend weinig uit, dat gaat echt zo goed als niemand kunnen deffen. Zeker met het kaliber spelers waar jullie tegen spelen en zeker niet met het kaliber timers dat jullie in de stam hebben.

Nu speelden jullie tegen een gigantische overmacht dus die edelspam account's zijn natuurlijk te rechtvaardigen, maar vraag me af of jullie zelf niet een leukere en uitdagendere wereld hadden gespeeld zonder puur hoge edelcounts gooien. Veel werelden worden momenteel beslist doordat er simpele groene spammassa's met edelcounts gegooid kunnen worden die 95% simpelweg niet goed kan deffen. Denk dat we allemaal leukere werelden gaan spelen als we het gewoon bij de main accounts houden die edels gooien, dan moeten er wat slimmere massa's gegooid worden en halen we er wellicht allemaal wat meer voldoening uit.

Was zeker geen gigantische overmacht heb alleen geen zin om de werkelijke cijfers erbij te pakken.
 
Reactiescore
449
Reactiescore
1.380
Als ze nou allemaal in 1 stam zouden zitten en de def dus evenredig verdeeld zou moeten worden is dit inderdaad een mogelijkheid. Echter in de situatie dat er 3 stammen met 3 saves aangevallen moeten worden en dat de kans dat je gewoon op een smerige block ok loopt als je meerdere fronten aanvalt met ieder een eigen safe moet je eigenlijk standaard voor een overkill gaan

Tegen 3 stammen aanvallen is juist een enorm voordeel voor jullie. Jullie waren zoveel groter dan welke stam bij ons dan ook. Ga je dus all in op een van de 3 stammen is het nauwelijks te deffen dus wij hebben onszelf in de voet geschoten door 3 stammen te maken. Ja als die 3 op Cult gaan aanvallen is het andersom een overmacht.
 
Reactiescore
1.380
Buiten het feit dat in Tyrant respect ver te zoeken was bij een groot aantal leden, die eigen ego hoog hadden en normen/waarden overal uitspuiden op iedereen.

Tyrant was stamgevoelloos, en dat maakte het bij elkaar houden heel moeilijk. Het vallen ervan kwam voor mij niet onverwacht.

Dit is dus ook bij ons gebeurd deze wereld helaas. Als wij het serieus goed op orde hadden weet ik niet of Cult de wereld zou winnen puur door de massa's die wij kunnen gooien.

Vind het dan wel mooi om te zien hoe Cult gezamelijk zo goed samen speelt. Denk dat dit een van de weinige werelden (sinds ik speel W66) zijn dat het zo goed samen gegaan is en ook nog eens gewonnen wordt.
 
Bovenaan