DST

Reactiescore
101
Ik hoop dat vele van deze kata simpatisanten niet op W79 zitten momenteel, ik kijk niet uit naar nog een grootschalige kata herhaling. Been there, nobody liked it.
 
Reactiescore
1.148
Ik hoop dat vele van deze kata simpatisanten niet op W79 zitten momenteel, ik kijk niet uit naar nog een grootschalige kata herhaling. Been there, nobody liked it.

Ik speel sowieso niet, dus maak je maar niet druk. Wel zou ik het nog eens leuk vinden om een grootschalige kataoorlog te hebben, mijn laatste is toch echt een hele tijd geleden.
 
Reactiescore
1.226
Ik hoop dat vele van deze kata simpatisanten niet op W79 zitten momenteel, ik kijk niet uit naar nog een grootschalige kata herhaling. Been there, nobody liked it.

Ik kijk ook niet uit naar een grootschalige kata-oorlog, hier kunnen mijns inziens ook prima afspraken over gemaakt worden. Ik ben echter van mening dat je niet kunt zeggen; zij die kata buiten vz en muur doen zijn "geen normale spelers". Los gezien van het overmatig en onnodige slopen van een dorp kunnen kata's erg tactisch ingezet worden.
 
Reactiescore
30
Waarom is volgens jou kata buiten verzamelplaats of muur een no-go? Het kan uiterst tactisch en effectief werken, je maakt gebruik van een in-game functie die ook als dusdanig ontwikkeld is.

Mocht men een andere kata mening hebben dan dat jij predikt dan zijn het geen normale spelers, begrijp ik dat goed? Lekker open minded :redface:

Nogmaals, het kan prima een ongelukje zijn, als het geen ongelukje was en er waren geen afspraken gemaakt omtrent kata's is er wat mij betreft nog steeds geen man overboord.
Ieder mag zeker zijn eigen mening hebben en zolang tw de kata,s niet verwijderd blijft die discussie.

Kata,s op gebouwen valt bij veel onder het kopje "vuil spel. Net als stabben en cf met bbdorpen in het cluster van je vijand daar ook in vallen.

Ik vind het ook echt een zwaktebod want je geeft eigenlijk aan dat je hem anders niet weggespeeld kan krijgen . Het verpest ook nog eens het spel plezier. Je bent dagen bezig met deze snelheid om gebouwen terug op te bouwen .

Het is niet voor niks dat de werelden steeds kleiner worden
 
Reactiescore
1.226
Ik vind het ook echt een zwaktebod want je geeft eigenlijk aan dat je hem anders niet weggespeeld kan krijgen . Het verpest ook nog eens het spel plezier. Je bent dagen bezig met deze snelheid om gebouwen terug op te bouwen .

Dat ligt er aan hoe je verdedigd en wat je speelstijl is. Als je dodged en een offensieve speelstijl er op na houdt dan gaan de gebouwen vrij snel omlaag ja. Een kata aanval ansich is prima te blocken. Ik snap je frustratie hoor, begrijp me niet verkeerd, ik vind het alleen selectieve verontwaardiging dat kata's over het algemeen als een zwaktebod gezien wordt, maar 's nachts aanvallen versturen om vervolgens om 0800 aan te komen dat weer valt onder "tactisch aanvallen". Terwijl je in beide gevallen op zoek bent naar een tactisch voordeel.

Wat denk je dat het met het spelplezier doet als je s' ochtends in logt en je ziet dat je de helft van je dorpen kwijt bent omdat je lag te slapen? Doe je hier dan ook niet aan mee of maak je wel eens gebruik van deze tactiek?

EDIT: Denk dat ik het antwoord al heb

1618913597572.png
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
470
Ach, alles verpest het spel plezier als het in je eigen nadeel is. wees even eerlijk, we spelen dit allemaal om te winnen.
 
Reactiescore
30
Dat ligt er aan hoe je verdedigd en wat je speelstijl is. Als je dodged en een offensieve speelstijl er op na houdt dan gaan de gebouwen vrij snel omlaag ja. Een kata aanval ansich is prima te blocken. Ik snap je frustratie hoor, begrijp me niet verkeerd, ik vind het alleen selectieve verontwaardiging dat kata's over het algemeen als een zwaktebod gezien wordt, maar 's nachts aanvallen versturen om vervolgens om 0800 aan te komen dat weer valt onder "tactisch aanvallen". Terwijl je in beide gevallen op zoek bent naar een tactisch voordeel.

Wat denk je dat het met het spelplezier doet als je s' ochtends in logt en je ziet dat je de helft van je dorpen kwijt bent omdat je lag te slapen? Doe je hier dan ook niet aan mee of maak je wel eens gebruik van deze tactiek?

EDIT: Denk dat ik het antwoord al heb

Bekijk bijlage 28358
Deze vergelijking slaat natuurlijk nergens op.

Dus als je een nachtdienst moet draaien op je werk moet je maar wachten tot de tegenstander een keer uit zijn bed komt?Buiten het feit dat hij s,avonds weer een voordeel heeft .

Dat is toch totaal niets anders dan iemand zijn dorp kapot kapatuleren ? Enfin denk niet dat wij dezelfde mening hebben maar dat kan natuurlijk.
 
Reactiescore
1.226
Dus als je een nachtdienst moet draaien op je werk moet je maar wachten tot de tegenstander een keer uit zijn bed komt?Buiten het feit dat hij s,avonds weer een voordeel heeft .

Dus in deze situatie hoef je geen rekening te houden met het spelplezier van de tegenstander, maar als je kata's wilt gebruiken wel? Het zijn niet mijn woorden he, het is je eigen bewering.

Ik vind het ook echt een zwaktebod want je geeft eigenlijk aan dat je hem anders niet weggespeeld kan krijgen . Het verpest ook nog eens het spel plezier. Je bent dagen bezig met deze snelheid om gebouwen terug op te bouwen .

Het is niet voor niks dat de werelden steeds kleiner worden

Het gaat erom dat je in beide situaties een tactisch voordeel probeert te behalen, echter keur je het 1 goed en het ander niet, en dat vind ik selectief ;)
 
Reactiescore
13
Ieder mag zeker zijn eigen mening hebben en zolang tw de kata,s niet verwijderd blijft die discussie.

Kata,s op gebouwen valt bij veel onder het kopje "vuil spel. Net als stabben en cf met bbdorpen in het cluster van je vijand daar ook in vallen.

Ik vind het ook echt een zwaktebod want je geeft eigenlijk aan dat je hem anders niet weggespeeld kan krijgen . Het verpest ook nog eens het spel plezier. Je bent dagen bezig met deze snelheid om gebouwen terug op te bouwen .

Het is niet voor niks dat de werelden steeds kleiner worden
Er kan veel gezegd worden over wat je hier schrijft. Het is dan ook een discussie die niemand kan winnen. Waar ik wel op zal ingaan is 'het is niet voor niets dat werelden steeds kleiner worden.' Vergis geen correlatie met causaliteit. TW is al niet meer het nieuwste spel, waardoor net zoals bij de meeste spellen de player-base kleiner wordt met de tijd.
 
Reactiescore
30
Dus in deze situatie hoef je geen rekening te houden met het spelplezier van de tegenstander, maar als je kata's wilt gebruiken wel? Het zijn niet mijn woorden he, het is je eigen bewering.



Het gaat erom dat je in beide situaties een tactisch voordeel probeert te behalen, echter keur je het 1 goed en het ander niet, en dat vind ik selectief ;)
Dat mag jij vinden.

Een vraag aan je? Waarom wordt er in de endgame of aanvallen van ervaren spelers nooit gebruik gemaakt van kata,s ? Terwijl Ochtend aanvallen wel gebruikt worden. Waarom is dat denk je?

Verder wordt het een ja/nee spelletje maar enkel benieuwd naar je antwoord op die vraag.
 
Reactiescore
1.226
Een vraag aan je? Waarom wordt er in de endgame of aanvallen van ervaren spelers nooit gebruik gemaakt van kata,s ? Terwijl Ochtend aanvallen wel gebruikt worden. Waarom is dat denk je?

Omdat er vaak de standaard wereldafspraken tot stand komen en in deze afspraken zijn kata's wel opgenomen maar aankomsttijden niet.
 
Reactiescore
1.226
Daar beantwoord je gelijk de vraag waarom het als een no-go gezien wordt.

Je maakt hier een denkfout, dat deze afspraken vrijwel altijd gemaakt worden geeft alleen aan dat hier vaak consensus over wordt bereikt. Het geeft geen antwoord op de waarom vraag.

De waarom vraag heb jij hierboven al beantwoord, echter bij de beantwoording daarvan sta je niet voor een principieel standpunt maar voor een gelegenheidsargument, waarbij jij ook nog eens stelt dat men die het niet met jou eens is geen "normale speler" is en dat het gebruik van kata's een zwakte bod is.
 
Reactiescore
30
Je maakt hier een denkfout, dat deze afspraken vrijwel altijd gemaakt worden geeft alleen aan dat hier vaak consensus over wordt bereikt. Het geeft geen antwoord op de waarom vraag.

De waarom vraag heb jij hierboven al beantwoord, echter bij de beantwoording daarvan sta je niet voor een principieel standpunt maar voor een gelegenheidsargument, waarbij jij ook nog eens stelt dat men die het niet met jou eens is geen "normale speler" is en dat het gebruik van kata's een zwakte bod is.
Nee er is een verschil tussen een mening en een feit . Mijn mening is dat het een no-go is . Mijn mening is ook dat ik het zwak vind. En ik beargumenteer waarom ik dat vind.

Het feit is dat elke wereld er een aantal spelers zijn die het wel doen. Volgens de spelregels mag het , het wordt je vaak alleen niet in dank afgenomen en kan tot reacties leiden.
 
Reactiescore
244
Deze discussie begint pijn aan mijn ogen te doen o_O

Vele vinden kata's niet leuk maar als er geen afspraken zijn gemaakt dan heb je geen poot om op te staan. Je kan het niet leuk vinden en laf vinden maar het is (jammer genoeg) nog steeds een onderdeel van het spel. Dan kan je oftewel de desbetreffende partij contacten dat er een korte NAP komt zodat de gebouwen terug kunnen worden gebouwd oftewel als de andere partij er niet mee akkoord gaat kan je zelf kata's gaan gooien.
 
Reactiescore
1.226
Nee er is een verschil tussen een mening en een feit . Mijn mening is dat het een no-go is . Mijn mening is ook dat ik het zwak vind. En ik beargumenteer waarom ik dat vind.

Exact wat ik hier opsom :wink:

De waarom vraag heb jij hierboven al beantwoord, echter bij de beantwoording daarvan sta je niet voor een principieel standpunt maar voor een gelegenheidsargument, waarbij jij ook nog eens stelt dat men die het niet met jou eens is geen "normale speler" is en dat het gebruik van kata's een zwakte bod is
 
Reactiescore
81
De rapportjes van de kata aanvallen werden hier meer gepost om aan te tonen dat Vexus speelt zonder enige morele code. De speler die aangevallen werd was dan ook eerst zijn mb dus Vexus wist dat hij offensief speelde wat het gewoon weer een vuile streek maakt. Verder heb ik er ook nog steeds het raden naar waarom je dat zou doen als je het dorp erna gewoon overneemt maar goed ik stel mij wel meerdere vragen bij zijn speelstijl. Verder is de kata discussie eindeloos
 
Reactiescore
11
Hebben Vexus hierop aangesproken aangezien wij ook zeker geen voorstanders zijn van het gebruik van katapulten op iets anders dan de muur. Hij bevestigt dat het gaat om een foutje, was niet op het hoofdgebouw bedoeld.
 
Bovenaan