Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.139
Begrijp ik goed dat jullie voorstander zijn van de huidige veelal terugkerende speelwijze waarbij voor een massa eerst een locatie gekozen wordt (welk account van de vijand ligt het zwakst, welke heeft het grootste front, waar zitten de slechtste spelers op, ...) om vervolgens te zorgen voor de nodige middelen door deze in die regio te boosten in tegenstelling tot massa's uitvoeren met de beschikbare middelen en deze creatief in te zetten?


Nee maar denk je dat deze script regels dit gaan veranderen?
Dit maakt het enkel meer werk om te doen iets wat in mijn ogen het spel niet ten goede komt.

En zoals je zelf al aan geeft in veel gevallen valt er gewoon om heen te werken dus wat voegt het dan toe om het eerst lastiger te gaan maken?

Ben zelf van mening dat je dit soort problemen moet oplossen met regels zoals het vrij verhandelen van gs niet meer mogelijk maken, een hoge fake limiet op niet toren werelden, duur herbouwen van edels ect. ect.
 
Reactiescore
1.075
In mijn optiek is de gehele discussie vorig jaar ontstaan door 1c, het is overpowered en geeft de aanvaller teveel macht om inderdaad snel tijdens het serie kijken 100den aanvallen eruit te gooien. De deffer is hier alleen uren mee zoet en hetgeen staat totaal niet in balans, aanpassing van dit punt lijkt mij één van de weinig valide aanpassingen in het scriptgebruik. En één van de grondbeginselen van deze gehele discussie + aanpassing van de regels. Wat schetst mijn verbazing nu eigenlijk? Na gesproken te hebben met scripters en wat je zelf ook al toegeeft in je post (zwartgedrukt) is dat 1c zeer simpel legaal omzijld kan worden? Hoe staat dit in verhouding? Is juist de essentie van de regels niet het terugdringen van deze praktijken? Hetgeen wat effectief niet eens gaat lukken?



1) Kortom er veranderd vrijwel niks tov nu, werelden zijn al gespeeld vaak na x aantal maanden. De stam met scripters blijft in een groot voordeel en de vijand kan de pot op.
2) Loophole dus zodat de scripter voordeel blijft houden, zo gaat het dan ook plaatsvinden. De scripter zal bepaalde functies niet inbouwen of bepaalde fouten erin zetten zodat dit proces eindeloos gaat zijn.
3) Idem als bovenstaand. Gehele proces van 'eerlijkheid en gelijkstelling' is gebaseerd op de goodwill van andere scripters. Indien deze besluiten het spel te verlaten of er geen zin in hebben is weeral één stam of select groepje in het voordeel.

Ik zie hier nogmaals geen voordelen in.

Idd. In plaats van dat er progressie zou geweest zijn. Heb je nu nog meer achteruitgang eerlijk.
De stam met een scripter aanwezig krijgt hierbij de eerste 6 maanden een enorm voordeel en dus ez win.
Vergeet hierbij ook niet dat de eerste 6 maand vanaf de regels in gaan dus GEEN enkel privescript beschikbaar zal zijn, dus vrijwel elke nu lopende wereld zal wellicht beslist worden door of je een scripter in je stam hebt of niet.

Wat ik me nu wel afvraag is, was er destijds niet enkel sprake van 1C en soortgelijke scripts te bannen? En plots komt men met bijna letterlijk alles bannen?
 
Reactiescore
193
Ik apprecieer de tijd die het TW team en de vrijwilligers in het bedenken van nieuwe scriptregels hebben gestoken. Hoe het opzetten van de denktank precies gegaan is weet ik niet, ik was er niet bij op dat moment dus daar heb ik niet echt een mening over. Het is uiteraard jammer dat niet iedereen die zin hDad om deel te nemen in overweging is genomen, al dan niet bewust.

Maar we zitten nu met deze regels en buiten enkele kleine aanpassingen eventueel denk ik dat we het hier mee moeten doen. Dus mijn bescheiden mening hierover is de volgende:

- Bannen van 1Command is begrijpelijk. Niet omwille van het opzetten van massa's, dat bij mijn weten vooral met externe planners gebeurt (nog steeds simpel en kwaliteitsvoller dan gewoon spammen, zeker in de uitkijktorenmeta met de verschillende kleurtjes bijlen en dergelijke), maar wel omdat het de incoming count hoog houden te makkelijk maakte wat inderdaad voor meer runners zorgde. Aangezien je tegenwoordig kruisdef kan sturen zonder 1C, waarvoor ik het voornamelijk gebruikte, is het sowieso een functie die voornamelijk misbruikt wordt voor spammen en minder om het TW leven makkelijker te maken. Dit is echter zo'n beetje het enige script dat wegvalt dat aanvallen makkelijker maakte: een kwaliteitsvolle ipv kwantiteitsvolle aanval verstuurden de meeste spelers toch meestal met behulp van een aanvalsplanner, denk ik zo.

- Strenger toezicht op scripts is goed, zeker als misbruik ook echt wordt aangepakt. Ik lees veel kritiek op de 'dubbele pet' van @Warre, en ik deel die kritiek, maar ik denk dat hij gewoon het voordeel van de twijfel geniet voor nu. We weten nog helemaal niet hoe alles precies in zijn werk gaat gaan dus daar kan je nog niet echt uitspraken over doen. Ik las in ieder geval dat hij snapt dat het een precaire rol is en die dus ook zo goed als mogelijk zal invullen. Ik mag hopen dat er ook streng toezicht komt op het gebruik van scripts en dat ook scripters geen privéscripts gaan mogen gebruiken die niet aangemeld zijn voor die 6 maanden tijdsduur (zie verder).

- Het afstraffen van allerlei defensieve scripts door deze te verbieden is wel jammer. Ik heb op w76 ondervonden hoe schier onmogelijk het is om goed uitgevoerde edelspam (credits naar iedereen van Salt) te deffen zonder hulpmiddelen (ik had enkel Sangu, dat ook nog eens half kapot was op dat moment). De balans in TW was altijd al in het voordeel van de aanvaller, dit bevordert namelijk activiteit en dat is goed voor het spel, maar die balans is volledig zoek, naar mijn mening. Die scripts ontstaan niet zonder reden: met de huidige meta gecombineerd met alle events die veel in game voordelen opleveren is deffen geen zaak meer van de status quo proberen behouden, maar wel om een account niet volledig in te zien storten bij het eerste teken van zwakte. Je kan het runners dan bijna niet kwalijk nemen, aanvallen is - ook zonder 1C - erg makkelijk geworden en verdedigen wordt enkel maar moeilijker - wat gezien de twijfelachtige kwaliteit van een groot deel van de playerbase (waaronder ik mezelf ook reken overigens) een doodsvonnis voor het spel zou kunnen zijn. Werelden zijn nu al veel te snel afgelopen, dit gaat dit enkel bespoedigen. Ik heb gezien wat de werking is van die speciale defscripts die geheim werden gehouden binnen Salt, en die zijn speciaal gemaakt om de nieuwe tactieken op te proberen vangen. Zonder die scripts kun je dus weinig beginnen, behoudens enkele TWgoden misschien die zelfs zonder scripts gehakt maken van 99 procent van de playerbase.

- Ik snap de gedachte achter die 6 maanden van scripts mogen achterhouden, maar gezien de korte duurtijd van werelden zullen scripts dus nog steeds de wereld bepalen, ditmaal zonder kans om een script via een andere weg te bekomen dan het zelf in elkaar te timmeren (gezien het verbod op userscripts uit een andere bron dan TW zelf). Het zal dus nog meer een kwestie worden van wie een scripter in de stam heeft en wie niet. Wat nog kwalijker is imo, is dat bestaande scripts die in die nieuwe extensie omgezet worden dus ook onder deze regels zullen gaan vallen (als ik dit goed begrijp?). Op 1 april zal dus iedereen zonder scripts zitten behalve een erg select groepje. Ik weet het niet hoor, maar ik voorzie een grote wave aan stoppende spelers (ik overweeg dit ook sterk).

- Zoals gezegd zijn de meeste scripts bedoeld om defensieve hulp te bieden, wat door de events en de edelspam gewoon noodzakelijk is om een wereld enigszins in balans te houden. Tot mijn grote verbazing zie ik echter geen enkele aangekondigde ingreep op dit vlak. Scripts worden dus afgenomen (fair enough), maar er wordt letterlijk NIETS gedaan om dit gebrekkige evenwicht op te lossen? Ik snap dat TW events nodig heeft dus ik ben niet de persoon die gaat roepen om het afschaffen van events, maar dat er geen wereldinstellingen komen zoals het limiteren van levende edels, het niet kunnen afbreken van edelaanvallen en gelijkaardig om edelspam niet zo hersendood en tegelijk succesvol te laten zijn is echt het pijnlijkste aspect van dit hele verhaal naar mijn mening.

- Tot slot zijn er ook scripts die helemaal geen in game voordeel geven maar het leven wel fijner maken op TW, ik denk aan functies uit Sangu zoals het kleuren van de GS voorraden (snel zien of je bijna vol zit ergens zonder elk getal te moeten lezen), snel groeperen van aanvallen of nog gekker dat het niet meer zou mogen: BB code in PMs wat ik voor mijn handtekening gebruik en voor de oude emoji's op het in game forum waardoor ik die lelijke moderne niet moet gebruiken.

Als ik zelf een scripter was dan zou ik hier wel iets op weten, maar als ultieme noob maak ik maar gewoon dankbaar gebruik (en ik uit die dankbaarheid graag!) van het harde werk van scripters. Als alles wegvalt voor 6 maanden op zijn minst, ga ik me echter niet meer blijven interesseren voor dit spel. Automatiseren zoals te makkelijk munten meppen is allemaal prima voor me, maar op defensief vlak zijn scripts gewoon nodig en gaan deze voorstellen gewoon te ver.
 
Reactiescore
1.278
@Warre Goede post. Op zich maken de regels mij niet zoveel uit zolang het maar voor iedereen eerlijk en gelijk is. Ik maak mezelf wel zorgen om die 6 maanden ... spelers kunnen hier lijkt mij makkelijk omheen werken door bijvoorbeeld wereld specifieke scripts te maken(snelheid, boog/ridder etc.). De kans dat een wereld met precies dezelfde instellingen snel voorkomt is natuurlijk vrij klein.

Heb ook nog een vraag over de volgende regel:
  • Elke functionaliteit in een script dat het gebruik ervan beperkt tot een specifiek aantal spelers (door de scripter gekozen/beheerd) is niet toegestaan.
We zien steeds meer scripts op TW die gebruik maken van externe planners. Bijvoorbeeld die van jezelf, SW-tools planner. En het Devil OFF-pack naar mijn weten. Vallen dit soort scripts hier ook onder? Want al wordt na 6 maanden zo'n script gepubliceerd heb je er nog niks aan doordat je geen toegang hebt tot de planner.. En op basis van zo'n planner input gaan dan natuurlijk een hoop functionaliteiten open. Iedereen kan zelf zo'n input namaken dus je hebt toegang tot de functionaliteiten alleen ben je er zonder de bijbehorende planner zo'n 5 jaar mee bezig.

Of bijvoorbeeld als het in een DEFpack nodig is dat je dorpen op een bepaalde manier ingelezen moet worden zodat hij daarna snipe tijden gaat berekenen. Alleen dat op een externe site een converteerden staat.

Zo heb je tal van mogelijkheden. Jij weet als geen ander dat de randen opgezocht gaan worden.
 
Laatst bewerkt:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.633
Heldere uiteenzetting trouwens Warre! Ziet er netjes en oprecht uit .

Een specifieke regel met als doel alle scripts te weren die acties blijven uitvoeren als je een toets inhoud (of iets op die toets legt). De meest bekenden hier in is het versturen van GS, mepscripts en farmscripts. Minder bekend meer even goed bestaand: aanvallen versturen! De uitzonderingen zijn hier aan toegevoegd voor GS balanceer scripts (omdat de AM optie hiervoor niet goed werkt) en farm scripts (omdat farmen een erg tijd rovend iets is dat geen rechtstreekse betrekking heeft op andere spelers)

Ik vraag me even af, waarom wordt farmen hier spontaan als een uitzondering gemarkeerd? "het heeft geen rechtstreekse betrekking op andere spelers" zeg je, maar is dat met muntenmepscripts en alles ook niet zo? Bijzonder dat hier zomaar onderscheid tussen gemaakt wordt , echt een duidelijke lijn is het niet?

Begrijp ik goed dat jullie voorstander zijn van de huidige veelal terugkerende speelwijze waarbij voor een massa eerst een locatie gekozen wordt (welk account van de vijand ligt het zwakst, welke heeft het grootste front, waar zitten de slechtste spelers op, ...) om vervolgens te zorgen voor de nodige middelen door deze in die regio te boosten in tegenstelling tot massa's uitvoeren met de beschikbare middelen en deze creatief in te zetten?

Persoonlijk ben ik het er zeker mee eens dat events een enorme grote rol spelen in het boosten van edels, helaas kunnen wij aan events erg weinig (om niet te zeggen niks) veranderen. Maar aan de scripts die de omzetting van die GS uit event enorm hard verhoogd kunnen wij wel iets doen, waarom wordt het inperken van die scripts gezien als iets slecht vraag ik mij dan af? Als ik jullie berichten lees vraag ik me haast af waarom we niet elke wereld beginnen met 50% goudkopere goudmunten zodat we allemaal kunnen massa meppen...

Het blijft in zekere maten natuurlijk speculeren wat de gevolgen zijn voor de toekomst...

En wat gaat het nu worden? Massa's komen uitsluitend op de fronten van de accounts die het meeste pakketjes hebben of het actiefst meppen? Is niet alsof deze scriptregels voor het achtste wereldwonder gaan zorgen. Het zorgt er puur voor dat je meer vanuit het beeld gaat kijken van wáár de edels zijn dan ligging. De strijd wordt er écht niet spannender op en als een account slechte bezetting heeft voor meppen heeft het automatisch minder inspraak op een massa op hun front wat je nu nog wel juist mooi kan verdelen.

Overigens zou je gerust GS stuur script voor stamgenoten eruit kunnen laten, maar nu is het zowel handmatig meppen als constant zelf moeten meppen omdat die GS eig verplicht naar jezelf moet. Dat heeft echt een behoorlijke impact op de mate waarin je actief moet zijn in het spel om efficiënt bezig te zijn.


@Warre Goede post. Op zich maken de regels mij niet zoveel uit zolang het maar voor iedereen eerlijk en gelijk is. Ik maak mezelf wel zorgen om die 6 maanden ... spelers kunnen hier lijkt mij makkelijk omheen werken door bijvoorbeeld wereld specifieke scripts te maken(snelheid, boog/ridder etc.). De kans dat een wereld met precies dezelfde instellingen snel voorkomt is natuurlijk vrij klein.

Heb ook nog een vraag over de volgende regel:
  • Elke functionaliteit in een script dat het gebruik ervan beperkt tot een specifiek aantal spelers (door de scripter gekozen/beheerd) is niet toegestaan.
We zien steeds meer scripts op TW die gebruik maken van externe planners. Bijvoorbeeld die van jezelf, SW-tools planner. En het Devil OFF-pack naar mijn weten. Vallen dit soort scripts hier ook onder? Want al wordt na 6 maanden zo'n script gepubliceerd heb je er nog niks aan doordat je geen toegang hebt tot de planner.. En op basis van zo'n planner input gaan dan natuurlijk een hoop functionaliteiten open. Iedereen kan zelf zo'n input namaken dus je hebt toegang tot de functionaliteiten alleen ben je er zonder de bijbehorende planner zo'n 5 jaar mee bezig.

Of bijvoorbeeld als het in een DEFpack nodig is dat je dorpen op een bepaalde manier ingelezen moet worden zodat hij daarna snipe tijden gaat berekenen. Alleen dat op een externe site een converteerden staat.

Zo heb je tal van mogelijkheden. Jij weet als geen ander dat de randen opgezocht gaan worden.

Die externe planners zijn in wezen geen scripts (tenzij er bepaalde functies in zitten die wel ingame geactiveerd worden). Je moet het zien als programma's die je ook als programma downloadt (bv Modus) of op sites te vinden zijn (Walk/Cave planner). Cave planner is publiek en Warre lijkt aan te geven alles openbaar te zetten dus zal wss ook voor de Walk planner gelden(?) dus hopelijk heeft iedereen hier dezelfde kansen. Met 1C gone vind ik dit wel belangrijk eigenlijk. Via de kaart aanvallen gooien is natuurlijk geen doen.
 
Reactiescore
1.278
Jij vind dan dat externe planners ook niet meer mogen?

Nee dat zeg ik niet. Wel zeg ik dat je aan scripts die afhankelijk zijn van een externe planning of tool weinig hebt al worden ze publiekelijk gemaakt. Het is al lang zo dat je scripts niet achter een wachtwoord mag verbergen, maar dit geld natuurlijk niet voor tools buiten TW ... die dan weer nodig zijn om bepaalde elementen in een script, op een bruikbare manier, te activeren.

Zo hou je dat privé gedeelte ten alle tijden in stand. Door bepaalde functionaliteiten van een script, ookal is het publiekelijk, beperkt te houden tot een bepaalde groep.

Nu heb jij het over planners, maar ik weet zeker dat wij beide wel tal van mogelijkheden kunnen bedenken voor scripts, waarbij informatie uit een externe bron benodigd is voor het volledig functioneren van een script. En ja externe bronnen zijn makkelijk privé te houden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.278
En wat gaat het nu worden? Massa's komen uitsluitend op de fronten van de accounts die het meeste pakketjes hebben of het actiefst meppen? Is niet alsof deze scriptregels voor het achtste wereldwonder gaan zorgen. Het zorgt er puur voor dat je meer vanuit het beeld gaat kijken van wáár de edels zijn dan ligging. De strijd wordt er écht niet spannender op en als een account slechte bezetting heeft voor meppen heeft het automatisch minder inspraak op een massa op hun front wat je nu nog wel juist mooi kan verdelen.

Overigens zou je gerust GS stuur script voor stamgenoten eruit kunnen laten, maar nu is het zowel handmatig meppen als constant zelf moeten meppen omdat die GS eig verplicht naar jezelf moet. Dat heeft echt een behoorlijke impact op de mate waarin je actief moet zijn in het spel om efficiënt bezig te zijn.

Joachim dat gs-sturen is echt een meta van afgelopen werelden hé daarvoor ging het tientallen werelden ook prima. Tuurlijk het is efficiënter, maar het is nu niet zo dat heel het spel overhoop gegooid wordt. Je noemt nu wat voordelen, maar we hebben beide ook gezien dat kleine accounts naar honderden edels geboost worden ... waarvoor accounts anders maanden bezig zouden zijn.

Dat dat muntscript weggehaald wordt vind ik zelf ook onzin, ik zou zeggen maak elk script die op de AH werkt volledig publiekelijk en hierbij dus ook geen ruimte om ze 6 maanden privé te houden. Voor iedereen gelijke kansen en dan hoef je niet als een malloot 48 uur achter mekaar om de 20 seconden te kijken.:D
 
Reactiescore
634
Er zijn zowel publieke scripts en privé scripts die een gedeelte van het spel automatisch onderhouden.

Voor de publieke gedeelte zou dit eigenlijk niet zoveel uit mogen maken, aangezien de gehele community er toegang tot heeft.
Privé scripts gedeelte, hebben enkel een select groepje toegang tot en meestal zijn dit juist de scripts die een verschil "kunnen" maken in een speelwereld.
Om de gehele automatisch onderhoud te kunnen onderscheppen, zijn de scripts regels nu aangepast.
Denk dat de detectie methode van TW een reden is, dat de publieke scripts nu ook gedeeltelijk verboden gaan worden.
Gemakkelijker zou zijn geweest om de privé gedeelte geheel eruit te laten en alle scripten enkel publiek toegankelijk te maken.
(De vraag is dan alleen, of de scripters dan nog gemotiveerd zouden zijn om zoveel te willen scripten)

Daarnaast zijn de huidige scriptregels niet waterdicht en zo kunnen er Bots door de keuring komen.
Zelfs scripts die automatisch het farmen voor een account kunnen overnemen.
Om ervoor te zorgen dat zulke scripts en Bots niet meer door de keuring kunnen komen, zijn de nieuwe script regels erop aangepast.

Punt 6 bied de scripter de mogelijkheid om zijn scripts 6 maanden binnen privé kringen te houden.
Hoeveel invloed de nieuwe privé scripts gaan hebben binnen een nieuwe speelwereld met de vernieuwde script regels is iets wat we met zijn allen gaan moeten ondervinden.
Hierbij zijn de scripters sws vrij om hun script gelijk publiek te maken.

Punt 11 geeft de community de mogelijkheid om na de 6 maanden exclusiviteit periode ook te beschikken over de scripts.
Tevens kan de community dan ook zijn mening geven of een scripts teveel invloed gaat hebben.
Hierbij gaat voor elke script de aanvraag datum gelden als start datum, dus wijziging aan script zal geen reden zijn om de exclusiviteit periode te verlengen.

Nu de werelden meestal na 6 maanden al in hun eind fase gaat bevinden, zal het moeten uitwijzen of de TW Team wel de juiste beslissingen gaan nemen.

Ik heb er zelf zeer weinig vertrouwen in. TW Team is al te ver weg gegroeid van het spel en er wordt veelal geluisterd na een select groepje.
Zelfde Select groepje die ook bijna elke AF topic aanwezig zijn om er tamtam te maken.
O.a. die massaal gingen bashen, nu het bekend is geworden dat hun Bots na 1 April sws verboden gaan worden :)

Als ik zo vrij mag zijn :

  1. W69 was er een privé farm script. Het had na meerdere meldingen erover nog maanden geduurd eer dat deze afgekeurd werd.
  2. Meerdere werelden worden er nog steeds met Bots gespeeld en deze Bots worden niet alsnog afgekeurd, terwijl het al bekend is bij de TW Team dat het Bots zijn.
  3. Warre is er nu als game mod bij gekomen en heeft zelf veel verstand van het scripten en het omzeilen van de script regels.
    1. Alleen hetgeen wat Warre nu aangeeft is absoluut niet de standpunt die hij aan het verdedigen was tijdens de denktank.
    2. De Prive scripts zouden eerste instantie geheel verbannen worden, alleen besloten sommige water bij wijn te doen om Warre te behouden :)
    3. Dus mocht Warre alsnog hetgeen waar gaan maken en zijn scripts publiek maken, dan gaat de Community er wel voordeel van hebben.
  4. Inno is de enige partij die grootste voordeel heeft dankzij de scripters.
    1. Zo nemen zij de ideeën over van de lopende scripts en bouwen deze opties ook in.
      1. Profiteren dus maximaal van de werk die door de scripters worden geleverd.
    2. Door de houding van Inno, laat de CM ook veel toe en krijgen de scripters vrijwel vrij spel.
Even over de kwestie edelspammen, wat laatste werelden gaande is.
Deze speelwijze zal drastisch verminderen door het wegvallen van bepaalde scripts.
Dus het aanvallende effect zal verminderen en hierdoor ook minder verdedigende hulpmiddelen nodig zijn.

Het Boosten "buiten de events om" ligt in de handen van de community om daar kritisch naar te kijken.
Zo is bv in W78 het versturen van GS binnen de stam vanaf dag 1 toegestaan, terwijl er een lange moraal verhouding is toegepast.
Als de community had aangegeven dat het vrij versturen van GS binnen de stam, nadelig zou zijn voor de speelwereld.
Waren de wereldinstellingen wellicht aangepast geworden.............
 
Laatst bewerkt:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.633
Joachim dat gs-sturen is echt een meta van afgelopen werelden hé daarvoor ging het tientallen werelden ook prima. Tuurlijk het is efficiënter, maar het is nu niet zo dat heel het spel overhoop gegooid wordt. Je noemt nu wat voordelen, maar we hebben beide ook gezien dat kleine accounts naar honderden edels geboost worden ... waarvoor accounts anders maanden bezig zouden zijn.

Dat dat muntscript weggehaald wordt vind ik zelf ook onzin, ik zou zeggen maak elk script die op de AH werkt volledig publiekelijk en hierbij dus ook geen ruimte om ze 6 maanden privé te houden. Voor iedereen gelijke kansen en dan hoef je niet als een malloot 48 uur achter mekaar om de 20 seconden te kijken.:D

Wel of geen GS stuur script maakt me dan ook niks uit, maar het werkt nu dubbel door met handmatig meppen. Het was meer bedoeld om te bagatelliseren / ontkrachten dat de scriptregels positief zijn. Want van mij mag GS sturen er zeker uit als mensen beetje normaal kunnen VBen zonder 48uur aan het scherm gekluisterd zitten en letterlijk hetzelfde moeten doen hele tijd. Dat is net als farmen, enorm onnodig tijdrovend. Zelfs met het script moet je er semi aanwezig zijn dus het is geen bot.
 
Reactiescore
389
Dus in eerste instantie zouden privé scripts banned worden, maar omdat er een scripter in zat die zoals je zelf zegt goed is in het omzeilen van script regels, mogen privé scripts maarliefst 6 maanden privé blijven.

Dit ene puntje is toch al genoeg om alles wat hier wordt geprobeerd te doen kansloos te noemen?
 
Reactiescore
193
Even over de kwestie edelspammen, wat laatste werelden gaande is.
Deze speelwijze zal drastisch verminderen door het wegvallen van bepaalde scripts.
Dus het aanvallende effect zal verminderen en hierdoor ook minder verdedigende hulpmiddelen nodig zijn.

Zou je dit kunnen toelichten? Dit is toch een knap staaltje wensdenken als je het mij vraagt... Om te edelspammen heb je geen scripts nodig, dat is juist wat edelspammen zo simpel en effectief maakt. Je spamt gewoon edels tot al je edels vlak achter een clear zitten en je bent klaar. Er zijn een paar scripts die versturen op een bepaalde MS iets simpeler maken maar dat gaat amper effect hebben op dit fenomeen. Ook 1C is niet nuttig/onnodig om te kunnen edelspammen.

Daarentegen verliezen verdedigers tools zoals Sangu, wat in het beste geval dus 6 maanden na datum terug beschikbaar komt en daarmee hulpmiddelen die essentieel zijn om je te kunnen wapenen, zo simpel als snel groeperen, een functie die onontbeerlijk is. Ook andere defpacks die het inschatten van stacks makkelijker maakt alsook simpeler om toch edels er tussen uit te snipen.

Dus nee, aanvallen wordt marginaal moeilijker, verdedigen zal veel en veel moeilijker worden.

Als je tegen scripts bent is dat prima, maar dan moet je ook extra ingrepen in de wereldinstellingen propageren. Denk aan duur herbouwende edels, pakketjes wereld, loopafstand edels flink beperken, max aantal levende edels beperken of een combinatie hiervan.
 
Reactiescore
2.444
Zou je dit kunnen toelichten? Dit is toch een knap staaltje wensdenken als je het mij vraagt... Om te edelspammen heb je geen scripts nodig, dat is juist wat edelspammen zo simpel en effectief maakt. Je spamt gewoon edels tot al je edels vlak achter een clear zitten en je bent klaar. Er zijn een paar scripts die versturen op een bepaalde MS iets simpeler maken maar dat gaat amper effect hebben op dit fenomeen. Ook 1C is niet nuttig/onnodig om te kunnen edelspammen.

Daarentegen verliezen verdedigers tools zoals Sangu, wat in het beste geval dus 6 maanden na datum terug beschikbaar komt en daarmee hulpmiddelen die essentieel zijn om je te kunnen wapenen, zo simpel als snel groeperen, een functie die onontbeerlijk is. Ook andere defpacks die het inschatten van stacks makkelijker maakt alsook simpeler om toch edels er tussen uit te snipen.

Dus nee, aanvallen wordt marginaal moeilijker, verdedigen zal veel en veel moeilijker worden.

Als je tegen scripts bent is dat prima, maar dan moet je ook extra ingrepen in de wereldinstellingen propageren. Denk aan duur herbouwende edels, pakketjes wereld, loopafstand edels flink beperken, max aantal levende edels beperken of een combinatie hiervan.

Ik neem aan dat hij bedoelt dat er door het verbieden van snel gs sturen naar de buren de edelcounts zullen verminderen op werelden. Ik denk alleen dat dit maar tot een bepaalde hoogte waar zal zijn en flinke abusers alsnog hele hoge edelcounts zullen bewerkstellen. Als gevolg zullen de massa's simpelweg naar deze fronten toegetrokken worden doordat een hogere edelcount meer kans op slagen heeft en edelspam als een gevolg nog aanwezig zal zijn.

Sangu blijft gelukkig beschikbaar, maar door de zes maanden termijn waarin scripts privé kunnen blijven zullen scripters als nog een bijzonder groot voordeel kunnen pakken op de tegenstander en dit is nu juist wat er een tijd geleden aangekaart werd als probleem door de community zelf. Daar is maar in beperkte mate wat mee gedaan en zal waarschijnlijk geen enkele impact hebben op werelden met wat creativiteit van scripters (zeker gezien de korte duur van werelden).
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
193
Ik neem aan dat hij bedoelt dat er door het verbieden van snel gs sturen naar de buren de edelcounts zullen verminderen op werelden. Ik denk alleen dat dit maar tot een bepaalde hoogte waar zal zijn en flinke abusers alsnog hele hoge edelcounts zullen bewerkstellen. Als gevolg zullen de massa's simpelweg naar deze fronten toegetrokken worden doordat een hogere edelcount meer kans op slagen heeft en edelspam als een gevolg nog aanwezig zal zijn.

Sangu blijft gelukkig beschikbaar, maar door de zes maanden termijn waarin scripts privé kunnen blijven zullen scripters als nog een bijzonder groot voordeel kunnen pakken op de tegenstander en dit is nu juist wat er een tijd geleden aangekaart werd als probleem door de community zelf. Daar is maar in beperkte mate wat mee gedaan en zal waarschijnlijk geen enkele impact hebben op werelden met wat creativiteit van scripters (zeker gezien de korte duur van werelden).

Ah op die manier zie ik inderdaad wel een effect, maar GS sturen vergt wel gewoon activiteit zonder scripts, terwijl defensieve scripts vooral gericht zijn op het behapbaar maken van enorme hoeveelheden aanvallen en met name edelspam. Deffen zonder scripts is schier onmogelijk terwijl munten slaan vooral tijdrovender zal zijn (en zoals je zegt, zal het probleem zich wellicht verplaatsen naar specifieke plaatsen op een wereld, in dat opzicht misschien een verbetering te noemen ten opzichte van de huidige situatie, dat zal de toekomst uitwijzen (niet voor wie front met een überactief account/een account met een privéscripter uiteraard).

Zoals ik het begrepen heb zullen alle scripts verboden worden vanaf 1 april. De maker van Sangu is niet meer aan het spelen AFAIK, dus blijven scripts die nu al publiek waren dan gewoon publiek of zullen we als plebs dat niets van scripten begrijpt afhankelijk zijn van de goodwill van een vriendelijke scripter? Dat is imo de belangrijkste vraag :tongue:
 

Deleted User - 24028

Guest
In mijn optiek is de gehele discussie vorig jaar ontstaan door 1c, het is overpowered en geeft de aanvaller teveel macht om inderdaad snel tijdens het serie kijken 100den aanvallen eruit te gooien. De deffer is hier alleen uren mee zoet en hetgeen staat totaal niet in balans, aanpassing van dit punt lijkt mij één van de weinig valide aanpassingen in het scriptgebruik. En één van de grondbeginselen van deze gehele discussie + aanpassing van de regels. Wat schetst mijn verbazing nu eigenlijk? Na gesproken te hebben met scripters en wat je zelf ook al toegeeft in je post (zwartgedrukt) is dat 1c zeer simpel legaal omzijld kan worden? Hoe staat dit in verhouding? Is juist de essentie van de regels niet het terugdringen van deze praktijken? Hetgeen wat effectief niet eens gaat lukken?

- Bannen van 1Command is begrijpelijk. Niet omwille van het opzetten van massa's, dat bij mijn weten vooral met externe planners gebeurt (nog steeds simpel en kwaliteitsvoller dan gewoon spammen, zeker in de uitkijktorenmeta met de verschillende kleurtjes bijlen en dergelijke), maar wel omdat het de incoming count hoog houden te makkelijk maakte wat inderdaad voor meer runners zorgde. Aangezien je tegenwoordig kruisdef kan sturen zonder 1C, waarvoor ik het voornamelijk gebruikte, is het sowieso een functie die voornamelijk misbruikt wordt voor spammen en minder om het TW leven makkelijker te maken. Dit is echter zo'n beetje het enige script dat wegvalt dat aanvallen makkelijker maakte: een kwaliteitsvolle ipv kwantiteitsvolle aanval verstuurden de meeste spelers toch meestal met behulp van een aanvalsplanner, denk ik zo.
Zelfs over 1command als geheel is er geen unanimiteit, er zijn even goed mensen die het wouden behouden. Waar wij naar gekeken hebben is de inhoudelijke reden waarom mensen tegen 1c zijn. Die reden wordt hier boven (laatste quote) eigenlijk uitgelegd, namelijk omdat het gebruikt werd om zonder nadenken dagelijks inc te sturen op de tegenstander in een poging deze uit te putten. Aangezien dit zo eenvoudig is kan je dit nu doen terwijl je naar een serie kijkt en gewoon lekker op enter rammen.

Dat laatste hebben wij er zo veel als mogelijk proberen uit halen met de nieuwe regels. Dit is niet zo goed gelukt als dat ik het zelf zou willen, maar dat komt vooral omdat het enorm moeilijk (of zelfs onmogelijk) is om met regels hier op in te werken:
  • Aan het planningsgedeelte is in principe niks te doen, aangezien je dit kan verplaatsen naar een externe website en wij op extrne websites geen invloed kunnen uitoefenen (= ze vallen compleet buiten de regels).
  • Bij het verstuur gedeelte perken we de mogelijkheid in om op aanvallen/ondersteunen te klikken met een script, echter focust tw zelf de aanvallen knop waardoor je enter gewoon kan gebruiken (mits je daarvoor nergens anders op geklikt hebt)
  • Met de extra regel dat een script geen tabbladen mag sluiten wordt wel tegengegaan dat er met 1 knop aanvallen verstuurd kunnen worden, nu dienen er op zijn minst 2 knoppen afgewisseld te worden
Persoonlijk ben ik van deze regel het minst tevreden, maar ik zie geen goede mogelijkheid om dit nog meer in te perken. Indien hier voorstellen voor zijn mag je mij daar gerust over aanspreken! Naar mijn mening zou de enige optie zijn dat innogames niet langer de aanvallen knop focust...

1) Kortom er veranderd vrijwel niks tov nu, werelden zijn al gespeeld vaak na x aantal maanden. De stam met scripters blijft in een groot voordeel en de vijand kan de pot op.

Wat er veranderd kan ik eigenlijk duidelijk aangeven met een tabel, laten we even stellen dat een scripter 1 noemenswaardig script maakt om de 6 maanden en dat een wereld gemiddeld 6 maanden duurt:

Wereld
Huidige scriptregels
Nieuwe scriptregels​
Wereld 11 prive script, 0 publiek1 prive script, 0 publiek
Wereld 22 prive scripts, 0 publiek1 prive script, 1 publiek
Wereld 33 prive scripts, 0 publiek1 prive script, 2 publiek
Wereld 44 prive scripst, 0 publiek1 prive script, 3 publiek
Wereld 55 prive scripts, 0 publiek1 prive script, 4 publiek

Waar je nu dus stammen hebt die 10 prive scripts hebben die tegen je gebruikt worden zal je in de toekomst altijd maar 1 prive script tegen je hebben, een enorm groot verschil als je het mij vraagt...

- Ik snap de gedachte achter die 6 maanden van scripts mogen achterhouden, maar gezien de korte duurtijd van werelden zullen scripts dus nog steeds de wereld bepalen, ditmaal zonder kans om een script via een andere weg te bekomen dan het zelf in elkaar te timmeren (gezien het verbod op userscripts uit een andere bron dan TW zelf). Het zal dus nog meer een kwestie worden van wie een scripter in de stam heeft en wie niet. Wat nog kwalijker is imo, is dat bestaande scripts die in die nieuwe extensie omgezet worden dus ook onder deze regels zullen gaan vallen (als ik dit goed begrijp?). Op 1 april zal dus iedereen zonder scripts zitten behalve een erg select groepje. Ik weet het niet hoor, maar ik voorzie een grote wave aan stoppende spelers (ik overweeg dit ook sterk).
De logica in dat laatste stukje (mensen die zouden stoppen) begrijp ik toch niet helemaal. TW werkt al 15 jaar met prive scripts, al 15 jaar neemt iedereen (die er zelf geen toegang tot had) hier het op tegen verschillende privescripts. Wanneer dan eindelijk de melding komt dat binnen 6 maand een hoop van die prive scripts publiek gaan worden is dit ineens een reden om te stoppen? Waarom ben je dan in de afgelopen 15 jaar niet gestopt, of waarom ben je in de eerste plaats begonnen?

Ik begrijp dat sommigen prive scripts liever totaal afschaffen, en anderen houden ze liever zoals het altijd geweest is. Is een compromis zoals dit dan werkelijk zo slecht vraag ik me af...

Dus in eerste instantie zouden privé scripts banned worden, maar omdat er een scripter in zat die zoals je zelf zegt goed is in het omzeilen van script regels, mogen privé scripts maarliefst 6 maanden privé blijven.

Dit ene puntje is toch al genoeg om alles wat hier wordt geprobeerd te doen kansloos te noemen?
De meningen in de denktank over deze materie waren verdeeld, zoals deze altijd is binnen de community, waarop er gediscussieerd is en aan beide kanten goede argumenten aangehaald zijn. Uiteindelijk werd het duidelijk dat iedereen wat water bij de wijn moest doen en we een compromis zouden moeten maken. De huidige regelgeving is dat compromis dat toen voorgesteld is en door elke partij (inclusief coruscant) goedgekeurd is.

Nee maar denk je dat deze script regels dit gaan veranderen?
Dit maakt het enkel meer werk om te doen iets wat in mijn ogen het spel niet ten goede komt.

En zoals je zelf al aan geeft in veel gevallen valt er gewoon om heen te werken dus wat voegt het dan toe om het eerst lastiger te gaan maken?

Ben zelf van mening dat je dit soort problemen moet oplossen met regels zoals het vrij verhandelen van gs niet meer mogelijk maken, een hoge fake limiet op niet toren werelden, duur herbouwen van edels ect. ect.
Ik ben er van overtuigd dat de GS verstuur scripts en mep scripts in het verleden een grote invloed hebben gehad op hoe edelaantallen bereikt werden, bij gevolg op het aantal vrije edels op een account en uiteindelijk ook mee de huidige manier van spelen (die door velen niet als goed aanzien wordt) mogelijk gemaakt heeft. Scripts zijn niet de grootste boosdoener hier in, die eer komt toe aan de events, maar ze helpen wel bij het efficiënter omzetten van de in events verkregen GS. In cijfers zou ik schatten dat je zo iets hebt: vroeger 50 vrije edels, na de komst van events 150 vrije edels, door de scripts 200 vrije edels...

Verder deel ik ook niet de mening dat het werk dat nu verzet wordt door de scripts (en dan vooral het GS verstuur script) in de toekomst gewoon volledig overgenomen zal worden door een speler. Met het huidige GS script verstuur je 12 leveringen per seconde (= 1 per 83 ms), met de nieuwe regels zal de snelheid eerder overeenkomen met aanvallen versturen via 1c nu (mits er zo een legaal gs stuur script komt) wat rond 1 per seconde ligt max. Kortom het duurt minstens 12 keer zo lang...

Stamgenoten zullen zeker nog wel GS naar elkaar sturen, een paar rondjes tijdens elke VB. Maar zo extreem als het er nu aan toe gaat met een hele hoop rondjes telkens, buren die afspreken nu 100% pakketjes te openen en naar de ene te sturen als die het later terug krijgt, accounts die in mid game nog starten in de rim en geboost worden met GS zodat ze nog een volwaardig account worden en grotere accounts die PP van kleinere accounts via events omzetten in pakketjes en die GS verslepen naar dat ander account? Neen dat zie ik enorm hard afnemen of zelf gewoon volledig verdwijnen.

Wie van ons 2 hier de toekomst correct inschat zullen we over enkele maanden zien lijkt me ;) En moesten scripts inperken geen grote invloed hebben gehad kan er nog steeds met de wereld instellingen gespeeld worden...
 

Deleted User - 24028

Guest
- Het afstraffen van allerlei defensieve scripts door deze te verbieden is wel jammer. Ik heb op w76 ondervonden hoe schier onmogelijk het is om goed uitgevoerde edelspam (credits naar iedereen van Salt) te deffen zonder hulpmiddelen (ik had enkel Sangu, dat ook nog eens half kapot was op dat moment). De balans in TW was altijd al in het voordeel van de aanvaller, dit bevordert namelijk activiteit en dat is goed voor het spel, maar die balans is volledig zoek, naar mijn mening. Die scripts ontstaan niet zonder reden: met de huidige meta gecombineerd met alle events die veel in game voordelen opleveren is deffen geen zaak meer van de status quo proberen behouden, maar wel om een account niet volledig in te zien storten bij het eerste teken van zwakte. Je kan het runners dan bijna niet kwalijk nemen, aanvallen is - ook zonder 1C - erg makkelijk geworden en verdedigen wordt enkel maar moeilijker - wat gezien de twijfelachtige kwaliteit van een groot deel van de playerbase (waaronder ik mezelf ook reken overigens) een doodsvonnis voor het spel zou kunnen zijn. Werelden zijn nu al veel te snel afgelopen, dit gaat dit enkel bespoedigen. Ik heb gezien wat de werking is van die speciale defscripts die geheim werden gehouden binnen Salt, en die zijn speciaal gemaakt om de nieuwe tactieken op te proberen vangen. Zonder die scripts kun je dus weinig beginnen, behoudens enkele TWgoden misschien die zelfs zonder scripts gehakt maken van 99 procent van de playerbase.

- Zoals gezegd zijn de meeste scripts bedoeld om defensieve hulp te bieden, wat door de events en de edelspam gewoon noodzakelijk is om een wereld enigszins in balans te houden. Tot mijn grote verbazing zie ik echter geen enkele aangekondigde ingreep op dit vlak. Scripts worden dus afgenomen (fair enough), maar er wordt letterlijk NIETS gedaan om dit gebrekkige evenwicht op te lossen? Ik snap dat TW events nodig heeft dus ik ben niet de persoon die gaat roepen om het afschaffen van events, maar dat er geen wereldinstellingen komen zoals het limiteren van levende edels, het niet kunnen afbreken van edelaanvallen en gelijkaardig om edelspam niet zo hersendood en tegelijk succesvol te laten zijn is echt het pijnlijkste aspect van dit hele verhaal naar mijn mening.

- Tot slot zijn er ook scripts die helemaal geen in game voordeel geven maar het leven wel fijner maken op TW, ik denk aan functies uit Sangu zoals het kleuren van de GS voorraden (snel zien of je bijna vol zit ergens zonder elk getal te moeten lezen), snel groeperen van aanvallen of nog gekker dat het niet meer zou mogen: BB code in PMs wat ik voor mijn handtekening gebruik en voor de oude emoji's op het in game forum waardoor ik die lelijke moderne niet moet gebruiken.
De script regels hebben zo goed als geen invloed op defensieve scripts of de scripts die je omschrijft als "geen game voordeel meet het leven wel fijner maken", al deze scripts zullen gewoon legaal gebruikt kunnen worden (na omzetting naar snellijst, en met misschien een paar uitzonderingen) en door de TW.NL Officiele Extensie zal er voor gebruikers geen enkel verschil zijn. (zie mijn eerdere post in dit topic voor meer uitleg over de extensie)

@Warre Goede post. Op zich maken de regels mij niet zoveel uit zolang het maar voor iedereen eerlijk en gelijk is. Ik maak mezelf wel zorgen om die 6 maanden ... spelers kunnen hier lijkt mij makkelijk omheen werken door bijvoorbeeld wereld specifieke scripts te maken(snelheid, boog/ridder etc.). De kans dat een wereld met precies dezelfde instellingen snel voorkomt is natuurlijk vrij klein.

Heb ook nog een vraag over de volgende regel:
  • Elke functionaliteit in een script dat het gebruik ervan beperkt tot een specifiek aantal spelers (door de scripter gekozen/beheerd) is niet toegestaan.
We zien steeds meer scripts op TW die gebruik maken van externe planners. Bijvoorbeeld die van jezelf, SW-tools planner. En het Devil OFF-pack naar mijn weten. Vallen dit soort scripts hier ook onder? Want al wordt na 6 maanden zo'n script gepubliceerd heb je er nog niks aan doordat je geen toegang hebt tot de planner.. En op basis van zo'n planner input gaan dan natuurlijk een hoop functionaliteiten open. Iedereen kan zelf zo'n input namaken dus je hebt toegang tot de functionaliteiten alleen ben je er zonder de bijbehorende planner zo'n 5 jaar mee bezig.

Of bijvoorbeeld als het in een DEFpack nodig is dat je dorpen op een bepaalde manier ingelezen moet worden zodat hij daarna snipe tijden gaat berekenen. Alleen dat op een externe site een converteerden staat.

Zo heb je tal van mogelijkheden. Jij weet als geen ander dat de randen opgezocht gaan worden.

2) Loophole dus zodat de scripter voordeel blijft houden, zo gaat het dan ook plaatsvinden. De scripter zal bepaalde functies niet inbouwen of bepaalde fouten erin zetten zodat dit proces eindeloos gaat zijn.
3) Idem als bovenstaand. Gehele proces van 'eerlijkheid en gelijkstelling' is gebaseerd op de goodwill van andere scripters. Indien deze besluiten het spel te verlaten of er geen zin in hebben is weeral één stam of select groepje in het voordeel.
Ik begrijp zeker en vast dat jullie je hier zorgen in maken, en ik kan nog niet exact vertellen hoe we dat allemaal gaan aanpakken maar ik kan wel garanderen dat ik er alles aan zal doen om te zorgen dat er geen gebruik gemaakt kan worden van loopholes in de 6 maanden regeling. Scripts die 6 maanden prive gebruikt zijn geweest zullen werkend beschikbaar komen voor iedereen, dat is we we zullen nastreven.

Concreet ingaande op de loopholes waarbij een server gemoeid is:
  • Een externe site (bijvoorbeeld een aanvalsplanner) valt buiten onze bevoegdheid, we kunnen daar simpelweg geen regels voor opleggen, net zoals we jullie niet kunnen verbieden om facebook te bezoeken/gebruiken.
  • Scripts die vanuit de game contact maken met een server reken ik niet onder de vorige categorie en kunnen we wel degelijk op ingrijpen, hoe staat nog niet vast, maar dat zal iets worden in deze stijl:
    • Bij het goedkeuren van het script voor prive doeleinden dient ook de backend code (= code op de server) gegeven te worden zodat wanneer dit script publiek wordt anderen de mogelijkheid hebben om hun eigen versie te hosten.
    • Een script dat onnodig verbinding maakt met een server bij voorbaat geen goedkeuring geven.
    • Na de 6 maanden prive dient door de scripter de optie te worden aangeboden om het volledige script te gebruiken voor iedereen, indien hier niet aan voldaan wordt zal het script illegaal worden (en dus ook niet meer door de scripter zelf gebruikt mogen worden)
Als het op kleine bugs aan komt zal de community in een bepaalde vorm afhankelijk zijn van een publiek scripter die dit wilt doen (zoals GK aangeeft), maar dit soort scripters zijn er altijd geweest, ze zijn er nu (meermaals voorgevallen met bv sangu) en je kan ook altijd aan mijn mouw komen trekken in zo een geval.

Ik vraag me even af, waarom wordt farmen hier spontaan als een uitzondering gemarkeerd? "het heeft geen rechtstreekse betrekking op andere spelers" zeg je, maar is dat met muntenmepscripts en alles ook niet zo? Bijzonder dat hier zomaar onderscheid tussen gemaakt wordt , echt een duidelijke lijn is het niet?
Met de aanpassingen in de scriptregels zal er sowieso al terug wat meer handwerk verzet moeten worden, het leek ons nogal ver gaan om echt terug te gaan naar de tijd waar alles met de hand was. Daarom hebben we voor een tijdrovend onderdeel van het spel, dat toch redelijk ver af staat van de rechtstreekse confrontatie met de vijand, beslist om een beetje te versoepelen. Een erg duidelijke lijn is het misschien niet, maar ik denk dat de community er wel blij mee is, niet?

Waarom dit niet gedaan is met munten meppen, munten meppen levert edels op die rechtstreeks gebruikt worden tegen de vijand. Farmen levert GS op, die vervolgens in munten gestoken kan worden en die pas dan een invloed op de vijand heeft. Toch weer een stapje verder dus...

En wat gaat het nu worden? Massa's komen uitsluitend op de fronten van de accounts die het meeste pakketjes hebben of het actiefst meppen? Is niet alsof deze scriptregels voor het achtste wereldwonder gaan zorgen. Het zorgt er puur voor dat je meer vanuit het beeld gaat kijken van wáár de edels zijn dan ligging. De strijd wordt er écht niet spannender op en als een account slechte bezetting heeft voor meppen heeft het automatisch minder inspraak op een massa op hun front wat je nu nog wel juist mooi kan verdelen.

Overigens zou je gerust GS stuur script voor stamgenoten eruit kunnen laten, maar nu is het zowel handmatig meppen als constant zelf moeten meppen omdat die GS eig verplicht naar jezelf moet. Dat heeft echt een behoorlijke impact op de mate waarin je actief moet zijn in het spel om efficiënt bezig te zijn.

Ik neem aan dat hij bedoelt dat er door het verbieden van snel gs sturen naar de buren de edelcounts zullen verminderen op werelden. Ik denk alleen dat dit maar tot een bepaalde hoogte waar zal zijn en flinke abusers alsnog hele hoge edelcounts zullen bewerkstellen. Als gevolg zullen de massa's simpelweg naar deze fronten toegetrokken worden doordat een hogere edelcount meer kans op slagen heeft en edelspam als een gevolg nog aanwezig zal zijn.
Dat is ongeveer wel waar er naartoe gewerkt wordt idd, zo is het tevens ook voor vele jaren geweest. Volledig terug er naar toe zullen we niet gaan want events blijven bestaan, maar er is een groot verschil tussen een paar grote accounts bij de vijand waarbij je er vanuit kan gaan dat ze veel edels hebben (pp gebruikers) en een account bij de vijand met 200 dorpen en 300 edels. Op dat eerste kan je jezelf voorbereiden (meer pre def, meer mobiele def in de regio, ...) terwijl in het 2de geval je overal def moet hebben staan en het raden er naar hebt waar de massa mogelijk komt. Andersom kan er dan weer verrast worden door je massa net niet te doen in de buurt van het account met veel edels ^^

Dit ligt volledig in de lijn van de werelden die nu enorm snel klaar zijn (zonder echte eindstrijd), de mening van veel mensen en uitspraken als "je deft tegenwoordig om geen 100 dorpen te verliezen, niet om een massa clean af te slaan" lijkt me?
 
Reactiescore
193
De logica in dat laatste stukje (mensen die zouden stoppen) begrijp ik toch niet helemaal. TW werkt al 15 jaar met prive scripts, al 15 jaar neemt iedereen (die er zelf geen toegang tot had) hier het op tegen verschillende privescripts. Wanneer dan eindelijk de melding komt dat binnen 6 maand een hoop van die prive scripts publiek gaan worden is dit ineens een reden om te stoppen? Waarom ben je dan in de afgelopen 15 jaar niet gestopt, of waarom ben je in de eerste plaats begonnen?

Ik begrijp dat sommigen prive scripts liever totaal afschaffen, en anderen houden ze liever zoals het altijd geweest is. Is een compromis zoals dit dan werkelijk zo slecht vraag ik me af...

Je mist dan toch het punt dat alle scripts verboden worden op 1 april die momenteel in omloop zijn, tenzij ze worden ingezonden door een scripter ter controle (en deze kan ze dan 6 maanden voor zichzelf houden).

Voor wie nooit toegang had tot eender welk script is dat inderdaad geen achteruitgang, voor wie absoluut geen clue heeft van wat er zich in de community afspeelt is het een verbetering (toegang over 6 maanden tot iets wat nooit eerder in hun bereik was, al is dat debatable, want veel nuttige scripts zijn makkelijk te vinden). Voor een noob als ik die scripts haalt van de dedicated website alsook af en toe eentje via-via krijgt is het een achteruitgang. Ik kan nu Sangu gebruiken nu, na 1 april niet meer, tenzij de maker ervan dit publiceert voor die nieuwe extensie of iemand een gelijkaardig script maakt en dit ook onmiddellijk met het minder snuggere deel van de playerbase (waaronder ik) wilt delen.

Of wel mis ik iets en zijn alle reeds gepubliceerde scripts meteen legaal na 1 april? Dat zie ik nergens vermeld staan dus ik ga er vanuit dat dit niet het geval is.

Ik persoonlijk ga er hoe dan ook op achteruit, ik heb namelijk wat ''privé scripts'' die vanaf april illegaal worden voor mij en heus niet ineens gepubliceerd gaan worden.

Kan erg egocentrisch overkomen en tbf, dat is het ook. Ik heb geen interesse in alle nieuwe blingbling scripts, dat is niet aan me besteed. Maar ik aanschouw dit wel degelijk als een achteruitgang voor mezelf persoonlijk en ik ben er zeker van dat er meer AFers zijn die een soortgelijke mening erop na houden.

Toch bedankt voor je inzet, zowel in de denktank als met al je scripts die je reeds gemaakt en gepubliceerd hebt, dat wordt uiteraard erg gewaardeerd.
 

Deleted User - 24028

Guest
Je mist dan toch het punt dat alle scripts verboden worden op 1 april die momenteel in omloop zijn, tenzij ze worden ingezonden door een scripter ter controle (en deze kan ze dan 6 maanden voor zichzelf houden).

Voor wie nooit toegang had tot eender welk script is dat inderdaad geen achteruitgang, voor wie absoluut geen clue heeft van wat er zich in de community afspeelt is het een verbetering (toegang over 6 maanden tot iets wat nooit eerder in hun bereik was, al is dat debatable, want veel nuttige scripts zijn makkelijk te vinden). Voor een noob als ik die scripts haalt van de dedicated website alsook af en toe eentje via-via krijgt is het een achteruitgang. Ik kan nu Sangu gebruiken nu, na 1 april niet meer, tenzij de maker ervan dit publiceert voor die nieuwe extensie of iemand een gelijkaardig script maakt en dit ook onmiddellijk met het minder snuggere deel van de playerbase (waaronder ik) wilt delen.

Of wel mis ik iets en zijn alle reeds gepubliceerde scripts meteen legaal na 1 april? Dat zie ik nergens vermeld staan dus ik ga er vanuit dat dit niet het geval is.

Ik persoonlijk ga er hoe dan ook op achteruit, ik heb namelijk wat ''privé scripts'' die vanaf april illegaal worden voor mij en heus niet ineens gepubliceerd gaan worden.

Kan erg egocentrisch overkomen en tbf, dat is het ook. Ik heb geen interesse in alle nieuwe blingbling scripts, dat is niet aan me besteed. Maar ik aanschouw dit wel degelijk als een achteruitgang voor mezelf persoonlijk en ik ben er zeker van dat er meer AFers zijn die een soortgelijke mening erop na houden.

Toch bedankt voor je inzet, zowel in de denktank als met al je scripts die je reeds gemaakt en gepubliceerd hebt, dat wordt uiteraard erg gewaardeerd.
Het is de bedoeling dat komende maand scripts terug ingezonden worden, in eerste instantie door de scripters, maar indien die er niet meer zijn (bv de maker van sangu) is het de bedoeling dat spelers die zelf inzenden. En zelf zal ik ook wel door de huidige publieke scripts gaan om ze door het nieuwe keuringsproces te halen indien de scripter dit niet doet ;)

Ik denk dat je nogal overschat wat een userscript ombouwen naar een snellijstscript inhoud, code is code, voor een userscript of een snellijst blijft hetzelfde. Je kan letterlijk een userscript uploaden en zo toevoegen aan je snellijst, meer zelfs als iemand een userscript instuurt zal ik dat voor je doen ;)

Kortom, elk momenteel publiek script dat nog legaal is zal tegen 1 april gewoon herkeurd en verwerkt zijn en dus gebruikt kunnen worden.

Wat prive script betreft die jij nu hebt kan je best contact opnemen met de maker (indien die nog speelt) en hem vragen of hij het wilt indienen ter goedkeuring. Vervolgens als dat gebeurd is kan hij dit gewoon terug delen met je. Indien de scripter niet meer actief is kan je ook zelf de originele code inzenden.

Je moet je geen zorgen maken om in een zwart gat te vallen!
 
Reactiescore
298
Ram gewoon alle bestaande scripts offline, back to basics, komt kwaliteit mss weer eens bovendrijven.

Die onzin met voordelen voor privescripters mag ook gewoon weggehaald worden, dat is zo kwetsbaar voor misbruik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan