Make Casual Great (again): Discussietopic

Reactiescore
323
Nja juist doordat spelers nu kleiner starten en het voordeel van een groot inventaris ook volledig wegvalt blijven spelers wel dichter bij elkaar waardoor er meer spelers bij elkaar in de range komen. Nu is aanvallen natuurlijk een verboden woord op de casual, maar ik zie toch wel meer kansen daarvoor :D
 
Reactiescore
273
Je hebt gelijk dat het nu actiever kan worden qua confrontaties. En dat aanvallen een verboden actie is op casual.
Maar om dat verbod op aanvallen nog beter te handhaven moeten we de wereld vergroten en spelers verder uit elkaar laten liggen.
Dan is er nog minder kans op aanvallen en blijft de vrede bestaan!
 
Reactiescore
1.363
Je zou het spelletje gewoon tribal noemen ipv tribalwars..
 
Reactiescore
1.363
JIj maakt het topic aan voor de petitie om de naam te veranderen?
Dan zorg ik voor het verzamelen van handtekeningen in-game.

Alternatieve zoals TribalFriends, TribalTribe, TribalForum zijn ook acceptabel.
Date! Gewoon aanvallen en slopen op casual man, niet zo piepen
 
Reactiescore
2.483
Hebben jullie hier ondertussen meer duidelijkheid over gekregen?
 
Reactiescore
698
Jawel, maar het was gewoon niet wat we gehoopt hadden. Post van 14 april op de vorige pagina
Al lijkt die 'we' nu wel een redelijke veralgemening.

We kunnen ook met een aantal gaan klagen op .net forum, maar dan moeten we ook even een accountje daar gaan maken etc.
 
Reactiescore
2.489
Wegens gebrek aan verdere stappen bij InnoGames hebben veel CM's andere stappen genomen om toch dingen te wijzigen. Voor TW.NL komt dit neer op de recente wijziging mbt overstappen om zo de verschillen te verkleinen. We zien ook dat dit wel helpt qua overname van inventaris en andere dingen.

Qua instellingen hebben we enkel de mogelijkheid gekregen om vlaggen te deactiveren.

De gesprekken hierover gaan in de wandelgangen wel steeds verder en Community Managers blijven pushen voor andere / meer wijzigingen maar tot op heden zonder resultaat.

Duckje
 
Reactiescore
362
Ik denk sowieso dat de meeste casual spelers gewoon op zoek zijn naar veel meer bb dorpen per speler. De rest van de voorwaarden zijn prima naar mijn mening. Als je de casual 10 nu ziet, dan weet je gewoon dat over een paar weken nog maar een paar bb dorpen over zijn. Vervolgens duikt iedereen in je omgeving straks op die dorpen en krijg je dat er maar een selecte groep spelers nog kan doorgroeien. Voor een heel groot deel is er dan niets meer te edelen behalve die paar mensen die op delete gaan. Dat betekend gewoon bijna een heel jaar maar zitten wachten tot er weer wat te doen is.

Dit bevordert de casual community totaal niet en dat schiet ook het idee voorbij om beginnende spelers voldoende kans te geven groot te worden. Iets wat met meer bb dorpen per speler wel meer lukt. Jammer dat er vanuit TW zelf niet meer gekeken wordt naar de klanten die hun salaris betaalt. Sommige mensen betalen royaal voor pp punten en je mist toch een beetje de instelling dat de betalende klant koning zou moeten zijn.
 
Reactiescore
54
Heel mooi verwoord @Faithless. ben het eens met het hele stuk :)

Daarbij zijn meer BBtjes ook een voordeel, worden de kleinere spelers niet weg gepest door die grote jongens die 5 def dorpen in een dorp plakken, dat is ook iets wat ze van mij mogen verwijderen eigenlijk, dus ben het bijna totaal eens, OS naar bb's moet op de casual echt weg.
 
Reactiescore
273
Dat is best een goede suggestie dat ondersteuning niet naar BB dorpen gestuurd kunnen worden. Als dit een instelling is die ze kunnen veranderen zonder beperkingen op te leggen voor spelerondersteuning (binnen of buiten de stam) dan is het inderdaad niet meer onmogelijk voor kleine spelers om de, door de grote speler gestackte, bb dorpen te bemachtigen.

Maar dit is natuurlijk geen oplossing voor het ruimtegebrek wat zich begint te ontwikkelen op cas10, 3 maanden na de start!
 
Reactiescore
273
De hoeveelheid spelers die van oudere werelden (zoals 77) overstappen naar een casual is weinig lijkt me. Vaak bij nieuwe werelden wanneer je dorp overgenomen wordt door een van de vele PP abusers om je heen krijg je een zeer duidelijke pagina te zien waarbij je je dorp over kunt zetten naar de casual.
Lijkt me dat daar de meeste nieuwe spelers op cas10 vandaan komen.
Dus hoe ver oude werelden echt bijdragen aan de hoeveelheid nieuwe BB dorpen... Kijk eens naar casual 9 en hoe veel nieuwe dorpen daar bijgekomen zijn sinds 3 maanden terug. Lijkt me niet al te veel.
 
Reactiescore
193
Vanuit het oogpunt van een oprichter van een rimstammetje dat poogt newbies wat nieuwe zaken aan te leren even mijn 0,02 cents. Enkele zaken moeten echt gebeuren om de casual leuker te maken voor nieuwe en ervaren spelers alike:

- Meer te edelen. Dat betekent dus of wel meer barbarendorpen of wel een aanvalsblokkade die of wel minder streng is vanaf het begin af aan of sneller opgeheven wordt. Ik denk dat voor een casual de tweede oplossing niet wenselijk is, dus dat er meer barbaren moeten spawnen is een no brainer.
- Als je meer barbaren hebt los je niet alleen het edelprobleem op, maar ook het jumpen dat voor mij echt de fun bederft. Verschillende spelers met x aantal munten komen nu de rim vergallen en edelen gewoon random in mijn (stam) cluster. Dit ergert me meer dan ik graag zou toegeven. Anderzijds is het begrijpelijk, gezien het gebrek aan aanvalbare en edelbare targets.
- Jumpen kan je oplossen door niet alleen barbaren extra te laten spawnen, maar ook enkele ingrepen doen die jumpen moeilijk dan wel onmogelijk maken. Graag zie ik een tweeledige oplossing (uiteraard enkel als er meer BBs zijn in de eerste plaats).
1) Edellooptijd drastisch verkorten. Ik kreeg op een BB die ik edelde 2 dagen geleden een trein binnen die 34 (!!!!) velden liep, van een speler die niks te zoeken had in mijn cluster. Dit moet enorm teruggebracht worden zodat je niet á volonté overal kan zitten edelen. Het maken van een cluster en niet CFen zijn 'skills' die newbies best asap leren. Beperkingen opleggen lijkt me dus ook wenselijk. Beetje zoals op w78 waar je edels maximum 12 uur ver kunnen lopen (hoeft niet zo streng ofc).
2) OSen van spelers buiten de stam of BBs onmogelijk maken. BBs stacken om ze dan te edelen van de andere kant van de wereld is echt een tactiek die zo snel mogelijk onmogelijk moet worden gemaakt. Wat nog vervelender is zijn de types die spelers in de gaten houden die op BB zullen gaan en nog voor dat gebeurt OS sturen. Dit is inmiddels verschillende keren gebeurd met spelers in onze stamcluster en ik snap niet dat Inno hier paal en perk aan stelt.

Uiteraard doen we intussen gewoon verder met zoveel mogelijk rim op te eisen alsook beginners waar mogelijk te helpen, maar het is uiteraard een ongelijke strijd :smile:
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
273
Het beperken van de maximale edelafstand kan ook het compleet vastliggen van spelers veroorzaken. Er gaan altijd mensen zijn die jumpen omdat er altijd mensen zijn die sneller groeien dan de omliggende spelers. Als er dan op een gegeven moment geen BB dorp meer is in de maximale edelafstand dan kan die speler niets meer tot die in range van een ander komt te liggen.

De kans dat dit gebeurd wordt aanzienlijk kleiner zodra er flink wat meer BB's per speler komen of ,zoals eerder een idee kwam, dat bij elke overgenomen BB dorp er een nieuwe bij komt.
Dus door het aantal BB's flink op te schroeven zal je veel later pas mensen hebben die richting de rim springen of zelfs helemaal niet en heb je ook niet de beperking in edelafstand nodig.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
193
Het beperken van de maximale edelafstand kan ook het compleet vastliggen van spelers veroorzaken. Er gaan altijd mensen zijn die jumpen omdat er altijd mensen zijn die sneller groeien dan de omliggende spelers. Als er dan op een gegeven moment geen edel meer is in de maximale edelafstand dan kan die speler niets meer tot die in range van een ander komt te liggen.

De kans dat dit gebeurd wordt aanzienlijk kleiner zodra er flink wat meer BB's per speler komen of ,zoals eerder een idee kwam, dat bij elke overgenomen BB dorp er een nieuwe bij komt.
Dus door het aantal BB's flink op te schroeven zal je veel later pas mensen hebben die richting de rim springen of zelfs helemaal niet en heb je ook niet de beperking in edelafstand nodig.

Fair, kan misschien als stok achter de deur dienen indien enkel BBs laten bijspawnen niet genoeg is (maar zoals je zegt zal het grootste deel van de jumpers dat doen voor edelruimte en niet om te komen klieren).

Ik las dat Inno blijkbaar erg lastig doet over iets simpels als het aantal BBs (een instelling die voor gewone werelden wel continu wordt aangepast...). Gelukkig hebben we een constructieve CM die hopelijk toch eens iets klaar kan spelen.
 
Bovenaan