Toen ze werden weggespeeld door salt?tldr; Cacturne is gewoon te sterk gebleken
Prima, zal het even voor je samenvatten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Huh? Kan dit ook misgaan?!?!?!
De gemiddelde Tyrant speler die eerder gewend was zijn werelden te winnen, mooie massa's op te zetten en zichzelf mag scharen onder de doorgewinterde TW-spelers met voldoende skills in huis zal deze vraag zichzelf dagelijks gesteld hebben. Als je iets hier niet zelf doet, maar aan andere delegeert, zou je er voor je eigen hart in ieder geval beter niet vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk zal gebeuren.
Voorafgaand aan de wereld waren er, zoals altijd, mooie plannen om er iets leuks van te maken. Een klein bescheiden clubje spelers met uiteindelijk 8 accounts zou hier nog een laatste afscheidswereldje spelen. Geen leiding, we zijn allemaal volwassen gasten en we kijken wel waar het schip strand. Tegenstander was Salt, toentertijd ook 8 man sterk. Voor de gene die nu iets gaat commenten als "komt hij weer met zijn baken recruit", lees alvast niet verder en zet direct het eerste wat je denkt in een comment onder deze post. Dat is namelijk niet de insteek van deze post: geen groot jankverhaal, even realistisch de visie waarvoor gevraagd werd. Nu verder met het verhaal, zoals ondertussen zelfs al bij Mark Rutte, Hugo de Jonge en de heer Gommers bekend was had Salt er de meest kwaliteitsvolle spelers al snel bijgepakt: Absurd (speler), Do Not Yellow Snow, Mash-up, Night Pharmacy en Cacturne. Dit gaf ze niet alleen een ontzettend sterke phalanx (zit zeker nog veel werk in), maar maakte het voor Tyrant om twee andere redenen ook nog ontzettend lastig:
1. Je kan je Noord-phalanx niet meer compleet maken doordat Mash-Up en Cacturne ver over de wereldhelft lagen;
2. Er blijft weinig van kwaliteit over om te recruiten. Laten we eerlijk zijn: welk top-account kiest er zonder verplaatsitem onderhand nog voor om in de core te starten? Niemand toch?
Hierdoor zat er vrij weinig anders op dan te proberen wat vrienden zo gek te krijgen en te laten starten (thanks Carlo, je bent een topper). Dat bleek echter wat lastiger dan voorheen, want een groot deel van de mensen die ik ken zijn al gestopt na twee wereldwinsten op rij (en terecht) en enkele spelen in Salt. Dan nog blijft er wel een vijver over om uit te vissen, maar geen zee zoals het voorheen was. De tweede optie is om te kijken wat voor kwaliteit er nog in de core te halen valt, maar je weet van te voren al dat dit hoogstwaarschijnlijk accounts zijn waarvoor extra spelers of zelfs een geheel nieuw team nodig was (behalve Stolz, doorzetters). Nu kan ik je uit eigen ervaringen verklappen dat de vraag: "Hey man we spelen tegen een flinke overmacht op een wereld waar edels 2x zo snel lopen en waar flink veel geabused wordt, doe je mee?" niet erg vaak positief beantwoord zal worden.
Wat krijg je dan uiteindelijk: de situatie die je nu hebt. Je hebt het gehele noorden bij elkaar moeten recruiten en deze accounts liepen al niet over van kwaliteit. Tel daarbij op dat de originele spelers van de meeste van de nieuwe accounts die je gerecruit hebben al een tijdje vertrokken zijn of ineens de drukste baan ter wereld hebben en je weet dat je een lastige wedstrijd gaat spelen. Dit probeer je wat op te vangen door floaters te plaatsen, je maten te smeken je voor één keer uit de brand te helpen of zelf een vv'tje te draaien. Nadeel is wel, deze spelers doen hun best maar zijn gewoon afhankelijk van sturing. No blame naar hun, duizend maal dank dat ze het willen doen. Echter zijn dit allemaal nood-verbandjes die je (steeds) moet aangrijpen en verbeteren ze de situatie op lange termijn nauwelijks. Een heel nieuw team plaatsen is gewoon praktisch onmogelijk als je in de minderheid speelt + deze instellingen hebt en de huidige accounts lopen hier helaas niet over van de spelers, zoals op W73 en zover ik kan zien binnen Salt wel zo is. Dit werd pijnlijk duidelijk in de nastoten van met name Cacturne, maar ook doordat spelers niet op elkaar en op het account ingespeeld zijn waardoor je dorpen verliest in wave 1.
Dingen die deze wereld (wederom) pijnlijk duidelijk zijn geworden:
1. Een new-gen (zoals sommige Salt-spelers i.m.o redelijk onterecht bestempeld zijn) beheerst de huidige META aanzienlijk beter en is ruim 2x zo waardevol als een old-gen met een 9-5 baan, vrouw en andere hobby's;
2. Die eenheden speed 2 is leuk op papier, maar spreekt een beperkte groep spelers aan en bevalt nog minder mensen;
3. Sterke recruits zijn lastig te vinden op een wereld met twee pre-mades;
4. Tegen een rim-claim is gewoon weinig te doen, behalve asociaal hard terugjumpen;
5. Je wint meer als je gewoon een enorme klootzak bent en het tegen het randje van 'onethisch' speelt;
Nou, ik denk dat ik zo de visie vanuit mezelf en vele andere Tyrant spelers wel redelijk heb kunnen samenvatten. Dit was absoluut geen bash richting wie dan ook (oke tbh sommige wel), want zelf had ik deze wereld bepaalde zaken ook heel anders aan moeten pakken. Vooral het verliezen van rim-gebied is iets waar ik zelf flink van baal, maar letterlijk alles was al aan Salt verbonden voor ik besefte dat het zo'n wereld zou worden. Tactisch outplayed? Ja eigenlijk wel, maar ook gewoon expres voor gekozen er in het begin niet wederom zo in te staan. Ook qua spelers heb ik niet zoveel kunnen aanleveren als ik voorheen heb kunnen doen en qua carryen kon ik op W71 de motivatie meer opbrengen. Als laatste hadden we die rim-regels nooit moeten accepteren, want daar lag nog veel potentie bleek achteraf om de kwantitatieve achterstand iets te compenseren. Nou na de hand ook in eigen boezem gestoken te hebben denk ik deze Joachim-achtige post wel zo onderhand te kunnen afsluiten.
Toentertijd was ik op W73 erg kritisch op @Roald97 zijn vindingrijk op het gebied van oplossingen zoeken, maar na deze wereld kan ik begrip opbrengen voor zijn standpunten. Zodra je in zo'n situatie zit (denk dat deze situatie redelijk vergelijkbaar is) merk je pas dat wat van de buitenkant effectief lijkt, intern lang niet altijd realistisch is.
You win some, you lose some. Op W71 versloeg ik René en hij heeft Tyrant (en dus mij) op W76 praktisch verslagen. Als laatste nog even de complimenten aan Joachim, want die eerste massa van de laatste 2 waves staat voor mij in de top-3 van wat ik op werelden gezien heb.
Hhet feit dat iemand ergens zegt dat 1 speler op een bepaald acc niet online zal zijn snachts wil niet zeggen dat die info is doorgespeeld.
Prima, zal het even voor je samenvatten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Huh? Kan dit ook misgaan?!?!?!
De gemiddelde Tyrant speler die eerder gewend was zijn werelden te winnen, mooie massa's op te zetten en zichzelf mag scharen onder de doorgewinterde TW-spelers met voldoende skills in huis zal deze vraag zichzelf dagelijks gesteld hebben. Als je iets hier niet zelf doet, maar aan andere delegeert, zou je er voor je eigen hart in ieder geval beter niet vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk zal gebeuren.
Voorafgaand aan de wereld waren er, zoals altijd, mooie plannen om er iets leuks van te maken. Een klein bescheiden clubje spelers met uiteindelijk 8 accounts zou hier nog een laatste afscheidswereldje spelen. Geen leiding, we zijn allemaal volwassen gasten en we kijken wel waar het schip strand. Tegenstander was Salt, toentertijd ook 8 man sterk. Voor de gene die nu iets gaat commenten als "komt hij weer met zijn baken recruit", lees alvast niet verder en zet direct het eerste wat je denkt in een comment onder deze post. Dat is namelijk niet de insteek van deze post: geen groot jankverhaal, even realistisch de visie waarvoor gevraagd werd. Nu verder met het verhaal, zoals ondertussen zelfs al bij Mark Rutte, Hugo de Jonge en de heer Gommers bekend was had Salt er de meest kwaliteitsvolle spelers al snel bijgepakt: Absurd (speler), Do Not Yellow Snow, Mash-up, Night Pharmacy en Cacturne. Dit gaf ze niet alleen een ontzettend sterke phalanx (zit zeker nog veel werk in), maar maakte het voor Tyrant om twee andere redenen ook nog ontzettend lastig:
1. Je kan je Noord-phalanx niet meer compleet maken doordat Mash-Up en Cacturne ver over de wereldhelft lagen;
2. Er blijft weinig van kwaliteit over om te recruiten. Laten we eerlijk zijn: welk top-account kiest er zonder verplaatsitem onderhand nog voor om in de core te starten? Niemand toch?
Hierdoor zat er vrij weinig anders op dan te proberen wat vrienden zo gek te krijgen en te laten starten (thanks Carlo, je bent een topper). Dat bleek echter wat lastiger dan voorheen, want een groot deel van de mensen die ik ken zijn al gestopt na twee wereldwinsten op rij (en terecht) en enkele spelen in Salt. Dan nog blijft er wel een vijver over om uit te vissen, maar geen zee zoals het voorheen was. De tweede optie is om te kijken wat voor kwaliteit er nog in de core te halen valt, maar je weet van te voren al dat dit hoogstwaarschijnlijk accounts zijn waarvoor extra spelers of zelfs een geheel nieuw team nodig was (behalve Stolz, doorzetters). Nu kan ik je uit eigen ervaringen verklappen dat de vraag: "Hey man we spelen tegen een flinke overmacht op een wereld waar edels 2x zo snel lopen en waar flink veel geabused wordt, doe je mee?" niet erg vaak positief beantwoord zal worden.
Wat krijg je dan uiteindelijk: de situatie die je nu hebt. Je hebt het gehele noorden bij elkaar moeten recruiten en deze accounts liepen al niet over van kwaliteit. Tel daarbij op dat de originele spelers van de meeste van de nieuwe accounts die je gerecruit hebben al een tijdje vertrokken zijn of ineens de drukste baan ter wereld hebben en je weet dat je een lastige wedstrijd gaat spelen. Dit probeer je wat op te vangen door floaters te plaatsen, je maten te smeken je voor één keer uit de brand te helpen of zelf een vv'tje te draaien. Nadeel is wel, deze spelers doen hun best maar zijn gewoon afhankelijk van sturing. No blame naar hun, duizend maal dank dat ze het willen doen. Echter zijn dit allemaal nood-verbandjes die je (steeds) moet aangrijpen en verbeteren ze de situatie op lange termijn nauwelijks. Een heel nieuw team plaatsen is gewoon praktisch onmogelijk als je in de minderheid speelt + deze instellingen hebt en de huidige accounts lopen hier helaas niet over van de spelers, zoals op W73 en zover ik kan zien binnen Salt wel zo is. Dit werd pijnlijk duidelijk in de nastoten van met name Cacturne, maar ook doordat spelers niet op elkaar en op het account ingespeeld zijn waardoor je dorpen verliest in wave 1.
Dingen die deze wereld (wederom) pijnlijk duidelijk zijn geworden:
1. Een new-gen (zoals sommige Salt-spelers i.m.o redelijk onterecht bestempeld zijn) beheerst de huidige META aanzienlijk beter en is ruim 2x zo waardevol als een old-gen met een 9-5 baan, vrouw en andere hobby's;
2. Die eenheden speed 2 is leuk op papier, maar spreekt een beperkte groep spelers aan en bevalt nog minder mensen;
3. Sterke recruits zijn lastig te vinden op een wereld met twee pre-mades;
4. Tegen een rim-claim is gewoon weinig te doen, behalve asociaal hard terugjumpen;
5. Je wint meer als je gewoon een enorme klootzak bent en het tegen het randje van 'onethisch' speelt;
Nou, ik denk dat ik zo de visie vanuit mezelf en vele andere Tyrant spelers wel redelijk heb kunnen samenvatten. Dit was absoluut geen bash richting wie dan ook (oke tbh sommige wel), want zelf had ik deze wereld bepaalde zaken ook heel anders aan moeten pakken. Vooral het verliezen van rim-gebied is iets waar ik zelf flink van baal, maar letterlijk alles was al aan Salt verbonden voor ik besefte dat het zo'n wereld zou worden. Tactisch outplayed? Ja eigenlijk wel, maar ook gewoon expres voor gekozen er in het begin niet wederom zo in te staan. Ook qua spelers heb ik niet zoveel kunnen aanleveren als ik voorheen heb kunnen doen en qua carryen kon ik op W71 de motivatie meer opbrengen. Als laatste hadden we die rim-regels nooit moeten accepteren, want daar lag nog veel potentie bleek achteraf om de kwantitatieve achterstand iets te compenseren. Nou na de hand ook in eigen boezem gestoken te hebben denk ik deze Joachim-achtige post wel zo onderhand te kunnen afsluiten.
Toentertijd was ik op W73 erg kritisch op @Roald97 zijn vindingrijk op het gebied van oplossingen zoeken, maar na deze wereld kan ik begrip opbrengen voor zijn standpunten. Zodra je in zo'n situatie zit (denk dat deze situatie redelijk vergelijkbaar is) merk je pas dat wat van de buitenkant effectief lijkt, intern lang niet altijd realistisch is.
You win some, you lose some. Op W71 versloeg ik René en hij heeft Tyrant (en dus mij) op W76 praktisch verslagen. Als laatste nog even de complimenten aan Joachim, want die eerste massa van de laatste 2 waves staat voor mij in de top-3 van wat ik op werelden gezien heb.
Hier wil ik toch graag even op inpikken. Mijns inziens hebben jullie noord ook gewoon een aantal slechte beslissingen genomen en kansen gemist. Toen perijntje daar al lag met ATL&tas en mash & cac Salt nog niet gejoind waren, zijn er kansen genoeg geweest om ons heel gemakkelijk weg te spelen. Cac heeft ontzettend lang deftroepenproblemen gehad omdat die verdomde dorpen maar niet uitbouwde. Een 20tal clears en we waren er vrijwel zo goed als zeker geweest. Want laat ons eerlijk zijn; van onze toenmalige stam met Wobke als leider wist, op mashup na, niemand dat je ook zonder een edelman kon snipen. En ook al waren we toen nog niet zeker van ons plekje binnen salt, je kon wel weten dat we daar in het noorden een probleem zouden vormen toen mash& cac een blitzje deden en verschillende dorpen pakten van perijn.
Daarnaast is er ook nog het feit dat jullie in het noorden meermaals bizarre frontswitches hebben doorgevoerd. Toen bleek dat perijn de klus daar niet helemaal alleen kon klaren is Tas daar neergelegd en kwamen jullie met het verhaal dat perijn geen volwaardige speler meer was maar een puur interntje. Even later bleek beertje paddington dan toch weer een volwaardig account en is tas zich gaan focussen op de core terwijl tdm in de rim kwam liggen. Imo had je tas daar gewoon beter laten liggen.
Verder wel leuk dat je de tijd neemt om zo'n stukje te typen.
@Cacturne ja hoe is dat ook alweer gekomen?Toen ze werden weggespeeld door salt?
@Cacturne ja hoe is dat ook alweer gekomen?
niet alles is een conspiracy he kerel, dit was gewoon goed gespeeld en slecht (niet) gedeffed
blijkt ook dat tyrant een zeer defect nood-vv systeem hanteerde en dat niemand incs heeft gechecked
waarom een speed 2 unit speed 1 wereld beginnen als je een 9 tot 5 baan op het werf hebt en buiten TW ook graag de pielemans erbij neemt?
Nette post kan ik me in veel punten vinden hoewel ook enigszins ironisch vanuit mijn perspectief gezien maar goed.
Het is natuurlijk een bekend probleem dat het simpelweg lastig is om een gebalanceerde wereld te krijgen waarin de kwantiteit en kwaliteit even verdeeld is. Deze wereld heeft Salt beide aspecten in handen gehad, dat is te zien aan het snelle wereldverloop en is enigszins jammer voor de kwaliteit een wereld. Een niet gebalanceerde wereld is een probleem geweest op meerdere sterk bezette werelden en ik hoop dat dit probleem een beetje voorkomen gaat worden met kleinere stammenlimieten op toekomstige werelden. Desondanks vraag ik me toch af of Tyrant niet een hoop tactische fouten heeft gemaakt die het wereldverloop toe nu toe een stuk hadden kunnen verbeteren. Met als hoofd voorbeeld de lijnen die Tyrant als stam gehanteerd heeft, wij hebben er regelmatig met verbazing naar zitten kijken. Maar ik vraag me af hoe jullie daar tegen aan kijken?
ik sloop iedere janknoob met mijn superioriteit.@We Like Hot Chicks hij is weer bezig...