Oorlogstopic Salt vs Tyrant

Reactiescore
2.444
Niet nodig. Hoe het vannacht gelopen is heb ik weinig woorden voor over. Dat snappen jullie zelf ook wel. Het is niet voor niks dat er juist vannacht gekozen is voor de aanval, dat is geen toeval. Voor degenen die zich afvragen hoe of wat mag zich bij zijn eigen Salt leiding of Snow zelf melden..

Ik ben snow zelf en heb oprecht geen enkel idee waar je het over hebt? Hebben vannacht een blitz gedaan op de twee cfs in combinatie met een blitz op de mobiele zone van Mienmaaiers om def vast te zetten. Geen idee waar je het verder over hebt, maar zou het graag weten?
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Niet nodig. Hoe het vannacht gelopen is heb ik weinig woorden voor over. Dat snappen jullie zelf ook wel. Het is niet voor niks dat er juist vannacht gekozen is voor de aanval, dat is geen toeval. Voor degenen die zich afvragen hoe of wat mag zich bij zijn eigen Salt leiding of Snow zelf melden..

Slechte verliezer :redface:
 
Reactiescore
447
Niet nodig. Hoe het vannacht gelopen is heb ik weinig woorden voor over. Dat snappen jullie zelf ook wel. Het is niet voor niks dat er juist vannacht gekozen is voor de aanval, dat is geen toeval. Voor degenen die zich afvragen hoe of wat mag zich bij zijn eigen Salt leiding of Snow zelf melden..
@We Like Hot Chicks hij is weer bezig...
 
Reactiescore
2.477
Screenshot_2021-01-16-18-51-25.jpg
vannacht CFke bashen be prepared jongens?
 

Deleted User - 487969661

Guest
Niet nodig. Hoe het vannacht gelopen is heb ik weinig woorden voor over. Dat snappen jullie zelf ook wel. Het is niet voor niks dat er juist vannacht gekozen is voor de aanval, dat is geen toeval. Voor degenen die zich afvragen hoe of wat mag zich bij zijn eigen Salt leiding of Snow zelf melden..

Jullie zijn bizar slecht
 
Reactiescore
2.878
Niet nodig. Hoe het vannacht gelopen is heb ik weinig woorden voor over. Dat snappen jullie zelf ook wel. Het is niet voor niks dat er juist vannacht gekozen is voor de aanval, dat is geen toeval. Voor degenen die zich afvragen hoe of wat mag zich bij zijn eigen Salt leiding of Snow zelf melden..

Haha herkenbaar, de grote van mijn piemel werd laatst in twijfel getrokken ook. Ik zou bijna een leuke foto maken met daarin veel bewijs hoe groot ie wel niet is. Helaas heb ik er geen zin in, dus ga het niet doen. Je moet me maar geloven.

Leg hem op tafel dan.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Zou tof zijn als er vanuit Tyrant ook enige reactie of hun visie op de gebeurtenissen tot nu toe zou komen, hopelijk is daar animo voor.

Prima, zal het even voor je samenvatten.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Huh? Kan dit ook misgaan?!?!?!
De gemiddelde Tyrant speler die eerder gewend was zijn werelden te winnen, mooie massa's op te zetten en zichzelf mag scharen onder de doorgewinterde TW-spelers met voldoende skills in huis zal deze vraag zichzelf dagelijks gesteld hebben. Als je iets hier niet zelf doet, maar aan andere delegeert, zou je er voor je eigen hart in ieder geval beter niet vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk zal gebeuren.

Voorafgaand aan de wereld waren er, zoals altijd, mooie plannen om er iets leuks van te maken. Een klein bescheiden clubje spelers met uiteindelijk 8 accounts zou hier nog een laatste afscheidswereldje spelen. Geen leiding, we zijn allemaal volwassen gasten en we kijken wel waar het schip strand. Tegenstander was Salt, toentertijd ook 8 man sterk. Voor de gene die nu iets gaat commenten als "komt hij weer met zijn baken recruit", lees alvast niet verder en zet direct het eerste wat je denkt in een comment onder deze post. Dat is namelijk niet de insteek van deze post: geen groot jankverhaal, even realistisch de visie waarvoor gevraagd werd. Nu verder met het verhaal, zoals ondertussen zelfs al bij Mark Rutte, Hugo de Jonge en de heer Gommers bekend was had Salt er de meest kwaliteitsvolle spelers al snel bijgepakt: Absurd (speler), Do Not Yellow Snow, Mash-up, Night Pharmacy en Cacturne. Dit gaf ze niet alleen een ontzettend sterke phalanx (zit zeker nog veel werk in), maar maakte het voor Tyrant om twee andere redenen ook nog ontzettend lastig:

1. Je kan je Noord-phalanx niet meer compleet maken doordat Mash-Up en Cacturne ver over de wereldhelft lagen;
2. Er blijft weinig van kwaliteit over om te recruiten. Laten we eerlijk zijn: welk top-account kiest er zonder verplaatsitem onderhand nog voor om in de core te starten? Niemand toch?

Hierdoor zat er vrij weinig anders op dan te proberen wat vrienden zo gek te krijgen en te laten starten (thanks Carlo, je bent een topper). Dat bleek echter wat lastiger dan voorheen, want een groot deel van de mensen die ik ken zijn al gestopt na twee wereldwinsten op rij (en terecht) en enkele spelen in Salt. Dan nog blijft er wel een vijver over om uit te vissen, maar geen zee zoals het voorheen was. De tweede optie is om te kijken wat voor kwaliteit er nog in de core te halen valt, maar je weet van te voren al dat dit hoogstwaarschijnlijk accounts zijn waarvoor extra spelers of zelfs een geheel nieuw team nodig was (behalve Stolz, doorzetters). Nu kan ik je uit eigen ervaringen verklappen dat de vraag: "Hey man we spelen tegen een flinke overmacht op een wereld waar edels 2x zo snel lopen en waar flink veel geabused wordt, doe je mee?" niet erg vaak positief beantwoord zal worden.

Wat krijg je dan uiteindelijk: de situatie die je nu hebt. Je hebt het gehele noorden bij elkaar moeten recruiten en deze accounts liepen al niet over van kwaliteit. Tel daarbij op dat de originele spelers van de meeste van de nieuwe accounts die je gerecruit hebben al een tijdje vertrokken zijn of ineens de drukste baan ter wereld hebben en je weet dat je een lastige wedstrijd gaat spelen. Dit probeer je wat op te vangen door floaters te plaatsen, je maten te smeken je voor één keer uit de brand te helpen of zelf een vv'tje te draaien. Nadeel is wel, deze spelers doen hun best maar zijn gewoon afhankelijk van sturing. No blame naar hun, duizend maal dank dat ze het willen doen. Echter zijn dit allemaal nood-verbandjes die je (steeds) moet aangrijpen en verbeteren ze de situatie op lange termijn nauwelijks. Een heel nieuw team plaatsen is gewoon praktisch onmogelijk als je in de minderheid speelt + deze instellingen hebt en de huidige accounts lopen hier helaas niet over van de spelers, zoals op W73 en zover ik kan zien binnen Salt wel zo is. Dit werd pijnlijk duidelijk in de nastoten van met name Cacturne, maar ook doordat spelers niet op elkaar en op het account ingespeeld zijn waardoor je dorpen verliest in wave 1.

Dingen die deze wereld (wederom) pijnlijk duidelijk zijn geworden:
1. Een new-gen (zoals sommige Salt-spelers i.m.o redelijk onterecht bestempeld zijn) beheerst de huidige META aanzienlijk beter en is ruim 2x zo waardevol als een old-gen met een 9-5 baan, vrouw en andere hobby's;
2. Die eenheden speed 2 is leuk op papier, maar spreekt een beperkte groep spelers aan en bevalt nog minder mensen;
3. Sterke recruits zijn lastig te vinden op een wereld met twee pre-mades;
4. Tegen een rim-claim is gewoon weinig te doen, behalve asociaal hard terugjumpen;
5. Je wint meer als je gewoon een enorme klootzak bent en het tegen het randje van 'onethisch' speelt;

Nou, ik denk dat ik zo de visie vanuit mezelf en vele andere Tyrant spelers wel redelijk heb kunnen samenvatten. Dit was absoluut geen bash richting wie dan ook (oke tbh sommige wel), want zelf had ik deze wereld bepaalde zaken ook heel anders aan moeten pakken. Vooral het verliezen van rim-gebied is iets waar ik zelf flink van baal, maar letterlijk alles was al aan Salt verbonden voor ik besefte dat het zo'n wereld zou worden. Tactisch outplayed? Ja eigenlijk wel, maar ook gewoon expres voor gekozen er in het begin niet wederom zo in te staan. Ook qua spelers heb ik niet zoveel kunnen aanleveren als ik voorheen heb kunnen doen en qua carryen kon ik op W71 de motivatie meer opbrengen. Als laatste hadden we die rim-regels nooit moeten accepteren, want daar lag nog veel potentie bleek achteraf om de kwantitatieve achterstand iets te compenseren. Nou na de hand ook in eigen boezem gestoken te hebben denk ik deze Joachim-achtige post wel zo onderhand te kunnen afsluiten.

Toentertijd was ik op W73 erg kritisch op @Roald97 zijn vindingrijk op het gebied van oplossingen zoeken, maar na deze wereld kan ik begrip opbrengen voor zijn standpunten. Zodra je in zo'n situatie zit (denk dat deze situatie redelijk vergelijkbaar is) merk je pas dat wat van de buitenkant effectief lijkt, intern lang niet altijd realistisch is.

You win some, you lose some. Op W71 versloeg ik René en hij heeft Tyrant (en dus mij) op W76 praktisch verslagen. Als laatste nog even de complimenten aan Joachim, want die eerste massa van de laatste 2 waves staat voor mij in de top-3 van wat ik op werelden gezien heb.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 1942737

Guest
Niet nodig. Hoe het vannacht gelopen is heb ik weinig woorden voor over. Dat snappen jullie zelf ook wel. Het is niet voor niks dat er juist vannacht gekozen is voor de aanval, dat is geen toeval. Voor degenen die zich afvragen hoe of wat mag zich bij zijn eigen Salt leiding of Snow zelf melden..
Hhet feit dat iemand ergens zegt dat 1 speler op een bepaald acc niet online zal zijn snachts wil niet zeggen dat die info is doorgespeeld. Of dat er dan niet geblitzt mag worden.
Ten eerste kan je altijd een andere nachter hebben, iemand die wekkert, noodvv en een nachter die incs checkt... Veel mogelijkheden om blitz tegen te gaan. Verder was deze blitz al een tijd gepland voor dit weekend dus zie geen reden om deze mooie actie zo af te breken.

Anders zal ik mij in het vervolg indekken en dagelijks zeggen dat mijn account niet bemand is snachts.
 
Bovenaan