Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 54 79,4%
  • Neen

    Stemmen: 14 20,6%

  • Totaal aantal stemmers
    68
Reactiescore
1.140
Aangezien edelspammen de laatste tijd steeds meer een probleem aan het worden is dacht ik wat zou een simpele oplossing kunnen zijn.
Mijn idee was als volgt een wereld setting die het aantal bestaande edelmannen limiteerd.

Stel deze setting is actief op een wereld en er is gekozen voor bijvoorbeeld 20 dan kun Je op dat moment maar 20 levende edels hebben als speler.
Natuurlijk kun je wel gewoon munten blijven slaan om je edellimiet te verhogen, enkel het aantal bestaande edels wat op één moment levend kan zijn wordt hiermee beperkt.
Screenshot-4.png

Die 28 is zeg maar het getal wat beperkt zal worden door deze regel.
Aangezien dit een wereld setting zal zijn kan de limiet per wereld verschillen en soms ook helemaal niet aanwezig zijn.

Persoonlijk ben ik erg benieuwd hoe dit zal uitpakken. Ik denk dat met deze setting rond de 20 de meeste problemen van het huidige edel spammen wel aardig de kop in gedrukt kunnen worden, maar wie weet geeft af en toe een wereld met een hele lage limiet ook wel hele interessante werelden.
stel je voor dat deze setting op 6 staat (2 treintjes met edel ridder) dan krijg je misschien wel hele nieuwe clusters waar elke stamgenoot minstens 2 dorpen per front nodig heeft.
Ben benieuwd!
 
Reactiescore
7.931
Prima idee. Heb al zoveel massa's gedefd vroeger maar edelspam is toch wel een tandje anders. Gewoonweg ondoenbaar in sommige gevallen, limiet van 75 edels per account zou het al stuk meer balanced maken.
 
Laatst bewerkt:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Lijkt me een mooie, prima!
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Hoe kan je iets gaan abusen wat het abusen tegen gaat?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Premiumbeurs leegkopen. Zorgen dat je als eerste AH hebt en daarna alle edels bouwen die toegestaan zijn?
Het idee is idd dat er een bovenlimiet komt op het aantal edelmannen die je kan plaatsen/gebruiken per account
 

Deleted User - 81360

Guest
Ik dacht een cap op het aantal edels per wereld. Als dit niet het geval is, dan heb ik niks gezegd :)
 
Reactiescore
260
Eens met het idee om edel spam te beperken, echter denk ik dat deze uitvoering (behalve als je een extreem laag limiet hanteert) juist resulteert in dat op elk front een dorp van alle stamleden ligt. Met een stam van 10 en een limiet van bijv. 75 kan je dan alsnog 750 edels er uit spammen. Een beter alternatief imo zou dan zijn de hoeveelheid edels die een dorp mag bevatten te limiteren, zoals bijvoorbeeld de eerder besproken 8 p.d. op 76. Dan maken spamdorpen van stamgenoten weinig uit, behalve de dat ze je de luxe geven om wat rustiger te versturen.
 
Reactiescore
1.140
persoonlijk zou ik hem ook liever op iets van 20 zien staan 75 vind ik nog altijd vrij hoog.
maar dit zal natuurlijk van wereld tot wereld verschillen.

Maar eens limiet per dorp zou ook kunnen echter moet je dan ook daar een erg lage limiet pakken of het aantal velden dat een edel mag lopen erg laag zetten anders schiet het nog altijd niet enorm veel op.

@Duckje op classic 8 hebben wij dit gehad - Maximum aantal edels per dorp: 3. (Dit betekent dat je in 1 dorp maar 3 edels kan produceren.)
dit was echter gebonden aan ah levels/pakketjes enige kans dat we dit nog is kunnen krijgen op een normale wereld of zijn dit soort settings enkel mogelijk op classic werelden?
vond dat toch wel 1 van de leukste werelden moest je echt tactisch omspringen met je edels.
 
Reactiescore
1.271
Of gewoon pakketten, duur herbouwen
DIT.

andere optie:
aantal max beschikbare edelmannen = 5 + (10% veroverde dorpen)

geeft:


Aantal huidige dorpenmax aantal edelmannen
5​
5,6​
20​
7​
50​
10​
100​
15​
200​
25​
500​
55​
1000​
105​


Waarbij het percentage uiteraard ook nog omlaag kan of de uitkomst nog gemaximeerd kan worden boven een bepaald aantal.
 
Reactiescore
1.140
pakketen duur herbouwen.
Ondanks dat ik zeker voorstander ben van die settings zijn hier ook wel een paar serieuze nadelen aan.
Los van het feit dat het technisch op dit moment niet mogelijk is op werelden met vlaggen en/of events.
En we weten allemaal dat inno die events niet gaat weg halen. (oplossing is simpel maak vlaggen en items van events ook voor pakketjes in plaats van enkel voor munten)

Maar los van de technische beperkingen is duur herbouwen ook niet alles. Dit geeft spelers die enkel internen/bb's edelen een enorm kwantiteits voordeel tegenover spelers die al vanaf een vrij vroeg stadium tegen serieuze tegenstand komen te staan.

Daarnaast is dit wel een setting die wordt gezien als iets wat enkel voor ervaren spelers is en zullen we dit dus (zelfs als het weer mogelijk is) maar op een beperkt aantal werelden gaan terug zien.

Het idee wat ik voorstelde is een regel die, als het bevalt, zonder echt nadelige gevolgen makkelijk is in te voeren in een groot aantal van de werelden.

het idee van 5+10% veroverde dorpen is ook zeker niet verkeerd echter denk ik dat je dan net zo goed meteen mijn idee kunt doen want in de start is het sws geen echt probleem en late game ga je nog steeds erg hoge aantallen krijgen en lost het dan eigenlijk niet heel veel op.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
742
hiermee ga je alleen maar meer edelspam ontwikkelen.....

Zeg gaan hierdoor gewoon 5 accounts 1 dorp op het front geven waardoor je alsnog 5x x aantal edels gaat krijgen, wat je in de huidige meta niet eens ziet zal deze regel daar wel voor gaan zorgen.
 
Reactiescore
1.278
hiermee ga je alleen maar meer edelspam ontwikkelen.....

Zeg gaan hierdoor gewoon 5 accounts 1 dorp op het front geven waardoor je alsnog 5x x aantal edels gaat krijgen, wat je in de huidige meta niet eens ziet zal deze regel daar wel voor gaan zorgen.

Ik snap je punt, maar het zorgt er ook wel weer voor dat er een hoop minder fake edels gaan lopen. Waardoor buren of andere account de mogelijkheid krijgen om mee te helpen.
 
Reactiescore
1.140
hiermee ga je alleen maar meer edelspam ontwikkelen.....

Zeg gaan hierdoor gewoon 5 accounts 1 dorp op het front geven waardoor je alsnog 5x x aantal edels gaat krijgen, wat je in de huidige meta niet eens ziet zal deze regel daar wel voor gaan zorgen.

Daarnaast is dat iets wat nu ook al kan.
Eens dat het waarschijnlijk de meta wordt maar stel je stelt het in op 20 max en leden limiet is 10 dan heb je in 1 massa max 200 edels waar er nu minstens 5x zoveel gegooid worden late game.
 
Reactiescore
490
Daarnaast is dat iets wat nu ook al kan.
Eens dat het waarschijnlijk de meta wordt maar stel je stelt het in op 20 max en leden limiet is 10 dan heb je in 1 massa max 200 edels waar er nu minstens 5x zoveel gegooid worden late game.

dan verliest dus ook niemand meer een dorp he :p

wellicht leuk voor de casual werelden waar je kan beginnen. Maar in een normale wereld wil je gewoon doorpakken. 20 edels per account is net niks.
 
Reactiescore
1.140
Mja je zult keer wat anders moeten doen dan edel spammen ja ^^
Maar met 20 edels kun je prima edelen hoor. (kan ook andere hoeveelheid zijn 20 is gewoon voorbeeldje he)
Besides je edellimiet kan wel gewoon hoger zijn, gewoon het aantal gelijktijdige edels die je levend kunt hebben niet, dus je groei zal er niet echt door leiden.
 
Bovenaan