Top/Flopstammen

Reactiescore
449

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Goedenavond iedereen.
Ik maak hier even een uitgebreide post over hoe alles in onze ogen gebeurd is. Het is een klein boekwerk, maar ook een serieuze kwestie. Dit is overigens ook ons statement namens de leiding van Salt.

Dit dorp heeft een behoorlijk grote impact op de strijd, aangezien uitkijktorens een sleutelrol spelen.

Ik begin even met de chronologische volgorde van de status met Mr Stardashian.

3 november
Daan (een oud-co van Cala) had contact met Stardashian op W73 en had intenties om hem een MB rol te geven op W76. Hierop nodigde hij op eigen initiatief deze man uit in Noctem.
1609775013733.png


Een lange tijd verstreek, Daan quitte halverwege november en Stardashian lag in ons cluster, zonder enige banden of gesprekken.

24 november

Geen belangrijke informatie, maar Robbe was zo aardig om even te informeren hoe het met deze speler zat:
1609774853388.png
Hier kun je lezen dat ik het geen MB noemde en ook liet weten dat Daan er wat mee had uitgevoerd. Nee, het is niet sluitend, maar you get the intention. Is puur als kleine toevoeging.

30 december
1609776199102.png
Stardashian kwam ter sprake op deze dag. Voor de duidelijkheid: op heel W76 was er nog altijd geen enkel PM verkeer geweest met deze speler. Hier kun je lezen dat Twan en Zidan Stardashian niet kennen, en ik aangaf dat het Daans project was en nooit concrete vormen aannam. Met andere woorden, het is nooit een MB geweest. Natuurlijk had Daan zijn intenties, maar uiteindelijk is daar helemaal niks van terecht gekomen.

1609776421347.png
Vervolgens had Twan hem even formeel gekicked uit Noctem.
Even ingaande op wat hij noemde:
"- We kennen jou niet en hebt niks kunnen betekenen voor ons als MB." -> Twan kende hem niet, en hij wist ook niet wat zijn rol was. Hij zat immers in een stam met andere MB's, dus de gedachte dat Twan hem even voor het gemak behandelt als een MB is niet raar. Stardashian was zelf misschien (ten onrechte) in de veronderstelling dat hij MB was, dus ook dat kan een drijfveer zijn geweest om hem als MB aan te spreken. Echter was dit in de praktijk helemaal niet zo, en was de verwoording van Twan in principe ook gewoon fout. Verder nog een bevestiging dat hij in Noctem gekomen was via Daan en dat er 0 communicatie was. Uiteindelijk was Twan nog zo netjes om hem een NAP aan te bieden, wat in principe niet had gehoeven. Maar zoals eerder gezegd, hij wist niet van de volledige situatie af en wilde het liever zo netjes mogelijk afhandelen. Hiervoor benaderde hij de leider van Noctem nog even:
1609776972226.png
Wederom: "we kennen hem niet" en "hij is via een oude co erin gekomen". Geen enkel teken van een MB rol, in welke vorm dan ook.

3 januari
Stardashian wordt 3.5 dag na zijn kick uit Noctem geblitzed door Abusing The Law. Hierop is grote commotie ontstaan waar een onoverzichtelijke discussie ontstond op het AF. Ik had ook liever gezien dat Salt er gisteren even zijn handen vanaf hield, want duidelijk zijn ook de verkeerde argumenten aangevoerd.

Anyway. Dit was de tijdlijn.

Constateringen:
1. Salt werkte met een MB-lijst in plaats van MB-stammen. Dit was zo afgesproken binnen de leiding. Aanleiding hiervoor was omdat wij anders werkten met MB's. In Tyrant zijn er inderdaad twee MB stammen waar alle MB's in gegooid worden. Dat is natuurlijk overzichtelijk. Echter heeft Salt de keuze gemaakt voor meerdere stammen, in verband met bolwerken. Dit is een keuze die Salt zelf kan maken, zo hebben we op dit moment met een vlugge telling zeven stammen met MB(s) van ons erin, dat is ook een serieus lijstje onderhand. Ook bestaat de kans op het oprichten van nieuwe stammen en dergelijke, dus de leiding maakte de keuze om voor een lijst te gaan. Er kan soms iemand vergeten worden in de lijst te stoppen, net zoals je kan vergeten dat een MB in een MB stam gezet wordt (waar bij Tyrant soms ook een luchtje aan hing). Zoals ik al had aangegeven binnen de leiding wilde ik wel terug met stammen werken (in ieder geval onze grote MB stammen op dezelfde manier als Tyrant en als er aparte MB's / stammen zijn nog altijd doorgeven). Maar dit verandert niets aan deze zaak. We mochten namelijk in theorie de meest random speler in Noctem uitnodigen zonder dat er ook enige banden mee waren.

2. Salt heeft Mr Stardashian nooit aangemeld als MB en hij is nooit effectief MB geweest. Dus dit is geen inactieve MB geweest, geen slechte MB geweest, gewoon überhaupt geen MB geweest.

3. Er is de nodige hypocrisie te vinden bij Tyrant spelers. Laat ik jullie eens terug brengen naar een case in het verleden waar eigenlijk toch wel wat gelijkenissen te vinden waren;

Dus je wilt 4 frontdorpen voor 1 illegale cf?

Hierbij bewijs waar TAS zeer duidelijk aangeeft dat Coldcase geen toekomst heeft als mb van Tyrant:
Bekijk bijlage 24897

Lijkt me duidelijk toch? Of mogen mb's in Salt gewoon aanvallen krijgen van de gehele stam?

Hier ging het ook over een claim dat een speler geen MB was, alleen toch compleet anders. Op veel vlakken was er wél echt iets aan de hand, en dat geeft alleen maar meer nadruk op hoe hypocriet deze visie nu is, kijkende naar opmerkingen die er toentertijd over werden gemaakt bijvoorbeeld:

Salt moet zich weer verlagen tot het proberen te manipuleren van de regels, typisch dit.

Wat valt er op te lossen als jullie willens en wetens deze wereld vuil willen spelen

Had dit niet verwacht van salt met bepaalde spelers er in maar helaas

Jullie willen er dus een klote wereld van maken :)

Er is door Night Train een cf gepakt op een speler waar geen banden mee zijn namens Tyrant.
Deze gast is dan ook geen moraalbreker meer en dit is bewezen met pm's.
Dat maakt het zo dat hier geen cf's meer op gezet mogen worden conform wereldafspraken.

Top, ik was in de overtuiging. Echter doet dat helemaal niets af aan het feit dat het gewoonweg geen MB was.

Geen dreigement, immers ben ik geen leiding. Maar met spelers die bewust elke vorm schappelijkheid bewust aan hun laars lappen vallen geen regels te maken. Wie zegt dat jullie nieuwe regels wel zullen naleven.

Of überhaupt het benodigde verstand hebben om afspraken correct te interpreteren.

Iedereen snapt de blitz enigszins. Ik ook. Al zou je ook moeten begrijpen dat wij dit niet zien als een legale CF.
Misschien gaf de leiding aan dat je dit moest bespreken met de leiding op het account TAS (Thomas). En is het wederom een miscommunicatie? Ik weet er allemaal het fijne niet van tussen jullie en tas + wat de leiding heeft besproken met jullie.

Ik ben benieuwd naar het gesprek!

Deze cf is gezet op een speler die niet bij ons hoort, zoals aangetoond is, en is daarom illegaal.

Wereldafspraken worden niet gemaakt zodat we subjectief kunnen bepalen of iets een legale cf is ja of de nee.
Wereldafspraken worden gemaakt zodat we objectief kunnen bepalen welke cf legaal is en welke illegaal.

Deze cf is gezet op een speler die niet bij ons hoort, zoals aangetoond is, en is daarom illegaal.
Dat jou een compensatie wordt aangeboden is een uitzonderlijke situatie en dan ga je niet 4 legale cf's ervoor terugvragen.

Lijkt me duidelijk welke toon Salt hier zet voor de rest van de wereld. Neem aan dat Salt vanuit Tyrant ook geen enkele coulance meer verwacht en dat ook niet gaat krijgen meer. Helaas pindakaas hadden wij die insteek wel met het teruggeven van de CF. Dat was dan ook de eerste en enige keer dat dit gaat gebeuren. Well done Salt, jullie komen je naam na.

Ik denk dat iedereen kan zien dat hier een mb ontslagen wordt. Dat hier gebruik wordt gemaakt van 'vrijwel onmogelijk' is welliswaar minder direct en duidelijk, maar iedereen met enig gevoel voor empathie zal zien dat Thomas hier een dergelijk besluit met de desbetreffende woorden minder negatief/minder heftig probeert over te brengen. Het kan namelijk nogal wat gevolgen hebben voor de desbetreffende speler. Daarnaast staat er gewoon dat je aanvallen kan verwachten over en weer, veel duidelijker kan het niet?

Hopelijk gaat het dorp gewoon netjes terug en dan kunnen we over een tijd een discussie hebben over een wellicht interessanter onderwerp.

Ik snap gewoon niet waarom het dorp niet terug wordt gegeven, zeer kleine geste om een wereld die nu toch al weken lang eigenlijk heel sportief verloopt.

Nu we volgens mij allemaal wel weten dat hij echt mb af was

Verder is het ‘het is geen mb dus een illegale cf’ het enige wat ertoe doet toch?

Het is een illegale cf, basta. Draai het, keer het. De essentie blijft hetzelfde.

Lekker janken, Salt heeft dikke CF's gepakt in het verleden en bij night Train moesten we verdomme dorpen ervoor teruggeven. Nu doen wij eens iets wat compleet legaal is, jullie hebben verdorie zelf met de regels ingestemd, en dan is het huilen en moeten wij ons moreel appèl laten zien. Het is goed hé, er liggen inmiddels 7 salt spelers aan ons front, ik zie jullie daar ook niet het moreel appèl pakken.

Salt doet iets: Het is goed
Tyrant doet iets: huilen.

Het is gewoon op een wat 'softere' en indirecte manier geformuleerd. Lijkt me niet dat we een hele discussie moeten voeren als iedereen weet wat de boodschap van zo'n pm is.

Deze laatste quote van Melvin slaat de spijker op de kop. Het is duidelijk zichtbaar uit meerdere screens dat het een project van Daan was, Twan er niets van af wist en op een andere manier de kick formuleerde. Dat doet niets af aan het feit dat hij géén MB was, noch in het verleden, noch in het heden. Je kunt niet in allerlei onmogelijke bochten wringen om dit toch op een bepaalde manier als een legale CF te zien. Hij is NIET op deze MB lijst gezet en OOK niet ten onrechte niet aangemeld, wat het dus een zeer illegale CF maakt.

Een tweede punt wat ons stoort binnen de leiding is dat de claim dat het een legale CF was, gemaakt werd op basis van interpretatie op screens die pas NA de verovering gedeeld waren. Met andere woorden, er is een speler geblitzed waar jullie niet op voorhand van konden weten of hij MB was of niet. Dat zien wij als handelen zonder overleg terwijl je geen bewijs hebt dat deze handeling legaal is. Eigenlijk wordt er een eenzijdige consequentie uitgevoerd voor een "vermoeden dat iemand een MB is".

Wij als leiding zijn van harte bereid om de wereldafspraken op de schop te gooien en ze dicht te timmeren met betere regels. Echter willen we eerst deze case opgelost zien worden. Anders gaan we intern wellicht onze eigen conclusies trekken over deze wereldafspraken, de essentie ervan wordt duidelijk niet gevolgd op dit moment. Als je een wereld wil waarin mensen naar de geest van de wet spelen ipv de letter is dit niet de move waar we in meegaan.

ps voor de mensen die een opmerking maken over wat een boekwerk het niet is, graag gedaan !!
 
Reactiescore
449
Dit had je dus ook in een goeie meme kunnen verwoorden in plaats van een pleidooi van 1000+ woorden als ik je handtekening mag geloven, was toch leuker geweest.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Goedenavond iedereen.
Ik maak hier even een uitgebreide post over hoe alles in onze ogen gebeurd is. Het is een klein boekwerk, maar ook een serieuze kwestie. Dit is overigens ook ons statement namens de leiding van Salt.

Dit dorp heeft een behoorlijk grote impact op de strijd, aangezien uitkijktorens een sleutelrol spelen.

Ik begin even met de chronologische volgorde van de status met Mr Stardashian.

3 november
Daan (een oud-co van Cala) had contact met Stardashian op W73 en had intenties om hem een MB rol te geven op W76. Hierop nodigde hij op eigen initiatief deze man uit in Noctem.
Bekijk bijlage 25852


Een lange tijd verstreek, Daan quitte halverwege november en Stardashian lag in ons cluster, zonder enige banden of gesprekken.

24 november

Geen belangrijke informatie, maar Robbe was zo aardig om even te informeren hoe het met deze speler zat:
Bekijk bijlage 25851
Hier kun je lezen dat ik het geen MB noemde en ook liet weten dat Daan er wat mee had uitgevoerd. Nee, het is niet sluitend, maar you get the intention. Is puur als kleine toevoeging.

30 december
Bekijk bijlage 25854
Stardashian kwam ter sprake op deze dag. Voor de duidelijkheid: op heel W76 was er nog altijd geen enkel PM verkeer geweest met deze speler. Hier kun je lezen dat Twan en Zidan Stardashian niet kennen, en ik aangaf dat het Daans project was en nooit concrete vormen aannam. Met andere woorden, het is nooit een MB geweest. Natuurlijk had Daan zijn intenties, maar uiteindelijk is daar helemaal niks van terecht gekomen.

Bekijk bijlage 25855
Vervolgens had Twan hem even formeel gekicked uit Noctem.
Even ingaande op wat hij noemde:
"- We kennen jou niet en hebt niks kunnen betekenen voor ons als MB." -> Twan kende hem niet, en hij wist ook niet wat zijn rol was. Hij zat immers in een stam met andere MB's, dus de gedachte dat Twan hem even voor het gemak behandelt als een MB is niet raar. Stardashian was zelf misschien (ten onrechte) in de veronderstelling dat hij MB was, dus ook dat kan een drijfveer zijn geweest om hem als MB aan te spreken. Echter was dit in de praktijk helemaal niet zo, en was de verwoording van Twan in principe ook gewoon fout. Verder nog een bevestiging dat hij in Noctem gekomen was via Daan en dat er 0 communicatie was. Uiteindelijk was Twan nog zo netjes om hem een NAP aan te bieden, wat in principe niet had gehoeven. Maar zoals eerder gezegd, hij wist niet van de volledige situatie af en wilde het liever zo netjes mogelijk afhandelen. Hiervoor benaderde hij de leider van Noctem nog even:
Bekijk bijlage 25859
Wederom: "we kennen hem niet" en "hij is via een oude co erin gekomen". Geen enkel teken van een MB rol, in welke vorm dan ook.

3 januari
Stardashian wordt 3.5 dag na zijn kick uit Noctem geblitzed door Abusing The Law. Hierop is grote commotie ontstaan waar een onoverzichtelijke discussie ontstond op het AF. Ik had ook liever gezien dat Salt er gisteren even zijn handen vanaf hield, want duidelijk zijn ook de verkeerde argumenten aangevoerd.

Anyway. Dit was de tijdlijn.

Constateringen:
1. Salt werkte met een MB-lijst in plaats van MB-stammen. Dit was zo afgesproken binnen de leiding. Aanleiding hiervoor was omdat wij anders werkten met MB's. In Tyrant zijn er inderdaad twee MB stammen waar alle MB's in gegooid worden. Dat is natuurlijk overzichtelijk. Echter heeft Salt de keuze gemaakt voor meerdere stammen, in verband met bolwerken. Dit is een keuze die Salt zelf kan maken, zo hebben we op dit moment met een vlugge telling zeven stammen met MB(s) van ons erin, dat is ook een serieus lijstje onderhand. Ook bestaat de kans op het oprichten van nieuwe stammen en dergelijke, dus de leiding maakte de keuze om voor een lijst te gaan. Er kan soms iemand vergeten worden in de lijst te stoppen, net zoals je kan vergeten dat een MB in een MB stam gezet wordt (waar bij Tyrant soms ook een luchtje aan hing). Zoals ik al had aangegeven binnen de leiding wilde ik wel terug met stammen werken (in ieder geval onze grote MB stammen op dezelfde manier als Tyrant en als er aparte MB's / stammen zijn nog altijd doorgeven). Maar dit verandert niets aan deze zaak. We mochten namelijk in theorie de meest random speler in Noctem uitnodigen zonder dat er ook enige banden mee waren.

2. Salt heeft Mr Stardashian nooit aangemeld als MB en hij is nooit effectief MB geweest. Dus dit is geen inactieve MB geweest, geen slechte MB geweest, gewoon überhaupt geen MB geweest.

3. Er is de nodige hypocrisie te vinden bij Tyrant spelers. Laat ik jullie eens terug brengen naar een case in het verleden waar eigenlijk toch wel wat gelijkenissen te vinden waren;



Hier ging het ook over een claim dat een speler geen MB was, alleen toch compleet anders. Op veel vlakken was er wél echt iets aan de hand, en dat geeft alleen maar meer nadruk op hoe hypocriet deze visie nu is, kijkende naar opmerkingen die er toentertijd over werden gemaakt bijvoorbeeld:

Dan pakken wij ook even een quote van Joachim zelf erbij:


Brr echt een coldcase dit, komt zelfs een kleine koude oorlog uit voort :biggrin:

Weet niet of deze post een beetje als de mosterd na de maaltijd is, als deze discussie überhaupt op een punt te vergelijken viel met een maaltijd, maar vooruit.

Ik hoop dat Tyrant er wijze lessen uit trekt en beseft dat er een groter plaatje speelt. Het is niet allemaal zwart-wit te benaderen "het is geen mb meer dus het is een illegale cf". Hoe ik het zie zijn er minstens twee stappen foutgegaan in de procedure. Het eerste (en belangrijkste) is dat deze MB in Juvy! zat en er overduidelijk banden waren met Juvy! , in welke mate doet er even niet toe. Bij MB's is er immers sprake van averechtse selectie, je blitzt MB's omdat je een connectie ziet met de moraalheer en de belangrijkste factor is de stam. Dat laat vaak zien dat een MB er nog wel of niet bij hoort, en is ook bijna de enige manier om het transparant te houden. Mijn MB's zitten deftig in de MB-stam van Salt, namelijk Noctem. Als mijn MB's in een andere stam zaten met een paar random dudes in mijn cluster waar ik geen banden mee had, en ATL zou zo iemand blitzen, zou ik ook balen. Want ja, het is inderdaad geen MB, maar hij zat wel met mijn eigen MB's in de stam. Hoe kan Tyrant van buitenaf weten wie wel en wie geen MB's zijn? Juist, gewoon niet. In het geval van Coldcase gaat het nog een stapje verder, want het was wel daadwerkelijk een MB van THC. Even nadruk op "was" om me even de meest gunstige situatie voor Tyrant in te beelden. Salt kan natuurlijk niet weten dat deze guy "ontslagen" was uit zijn functie, om het even zo te stellen. De normale procedure is dat je ervoor zorgt dat zo'n iemand zich niet meer in je MB-stam bevindt, dat is in principe het signaal om aan te geven dat het geen MB meer is. Dit is niet gebeurd, dus je moet de schuld ook bij jezelf zoeken. Hoe ruk het idee ook klinkt van een CF krijgen via een speler dat inmiddels geen MB meer was. Dan hebben we die pm's nog waar de MB op een bepaalde wijze "ontslagen" is, waar iedereen graag alles op zijn eigen manier interpreteert. Ik vind het een beetje overdreven dat dat deel zo uitgedrukt wordt, maar zeker niet onbelangrijk. Salt heeft immers aangegeven dat dorp teruggaat als er aangetoond kan worden dat Tyrant de MB op een nette en duidelijke manier ontslagen heeft. Iets als je hoort er niet bij en geen gemierenneuk als "je kan waarschijnlijk incs verwachten" of iets in die context. Ook al begrijp ik heus wel de boodschap, dat die MB-rol praktisch niet meer bestond, maar het is niet eenduidend genoeg. Ik denk niet dat Salt het gegeven niet gelooft en het wegzet als leugens. Het zal ongetwijfeld ook principieel liggen, nu is het in onze ogen een dubbele fout, dus op twee vlakken geen (volledige) duidelijkheid getoond, dan kun je er de gevolgen ook van dragen. Kortom, zorg dat je de procedures op een rijtje krijgt, en je voorkomt dit soort CF's. Hoe zuur het gevoel ook mag zijn. En benader het ook op die manier van besef. Natuurlijk kan je met Salt praten over dit voorval en eerlijk aangeven dat er wat fouten gemaakt zijn maar je het erg zonde vindt dat de CF op deze manier ontstaan is. En daar is niets aan gelogen, zo zou ik me ook voelen, maar in de plaats daarvan zie ik een leiding van Tyrant met de vuist op tafel slaan en vindt dit absoluut niet kunnen. Sterker nog, het fairplay niveau van Salt zou helemaal door het ijs zakken, er wordt gedreigd met het afkappen van de wereldafspraken of er worden opmerkingen gemaakt om NT te excluden (wat ook een grap is, aangezien bij CF's toch wel in zekere zin de hele stam verantwoordelijk is). Komaan, dat is óók niet nodig. Wie weet is Salt met goed overleg zo schappelijk om een ruil te doen of wat dan ook, misschien niet en dan moet je met de billen op de blaren zitten. In ieder geval bereik je met dit soort spierballentaal helemaal niets en is dat een vrij kansloze manier van P&P. Moet zeggen dat ik mijn eigen discussies toch wat inhoudelijker vond dan deze!!

Conclusie: Hij was dus wel je mb en je bent laks geweest? Jouw fout, niet de onze.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
383
Je laat alleen maar zien dat je achterstallig onderhoud te laat hebt opgeruimd en dat je er 36 dagen over gedaan hebt om hem te ontslaan als mb. Nu zit je op de blaren.
 
Reactiescore
2.064
Ik hoop dat spelers binnen Tyrant deze post gewoon serieus gaan lezen en er over na gaan denken. Kom op hoeveel meer bewijs heb je nodig? Stop met het opzoeken van die grenzen!!!
 
Reactiescore
7.931
Ga intern maar kijken wat voor conclusies jullie trekken of formuleer wereldafspraken. Dit dorp komt niet terug, als dit vanuit Salt voor escalatie gaat zorgen. So be it.
 
Reactiescore
2.064
Ga intern maar kijken wat voor conclusies jullie trekken of formuleer wereldafspraken. Dit dorp komt niet terug, als dit vanuit Salt voor escalatie gaat zorgen. So be it.

Je niveau is wel diep gedaald zeg, maar toen spread “vieze acties” deed was je lekker aan het schreeuwen. Misschien moet je jezelf van een paar maanden geleden eens in de ogen kijken, denk dat die diep teleurgesteld is in je.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Dat is een tegenargument op enkel de verwijting naar hypocrisie, alleen haalt niets weg van het hele punt dat het blijkbaar geen mb was of is geweest?

Hij zegt zelf letterlijk dat zijn mb's in Noctem zitten, daarmee is nogmaals 100% bewijs getoond dat het een moraalbreker is. Jullie zijn in overtreding gegaan door deze niet op de lijst te zetten en niet aan te geven dat het geen mb is.

Lijst 22 november ingediend, post dateert van 24 november.

Case is bij deze namens Tyrant gesloten, fijne wedstrijd.

Ik zal het afsluiten met de woorden van Joachim zelf:

" Kortom, zorg dat je de procedures op een rijtje krijgt, en je voorkomt dit soort CF's. Hoe zuur het gevoel ook mag zijn. En benader het ook op die manier van besef. "

Gelieve as soon as possible een volledige lijst met mb's indienen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
ripkes
 
Reactiescore
2.064
Hij zegt zelf letterlijk dat zijn mb's in Noctem zitten, daarmee is nogmaals 100% bewijs getoond dat het een moraalbreker is. Jullie zijn in overtreding gegaan door deze niet op de lijst te zetten en niet aan te geven dat het geen mb is.

Lijst 22 november ingediend, post dateert van 24 november.

Case is bij deze namens Tyrant gesloten, fijne wedstrijd.

Ik zal het afsluiten met de woorden van Joachim zelf:

" Kortom, zorg dat je de procedures op een rijtje krijgt, en je voorkomt dit soort CF's. Hoe zuur het gevoel ook mag zijn. En benader het ook op die manier van besef. "

Geen wonder dat het grote gedeelte van de oude kern van Tyrant is gestopt als jij jezelf zo formuleert op w76. Jammer dat het huidige tyrant als schaapjes achter je aan zit te hobbelen.
 
Reactiescore
2.878
Hij zegt zelf letterlijk dat zijn mb's in Noctem zitten, daarmee is nogmaals 100% bewijs getoond dat het een moraalbreker is.

Als jij hier 100% van overtuigt bent en op basis daarvan al het andere over boord gooit was de kick van deze speler voldoende om hem MB af te maken.
 
Bovenaan