Spotprenten

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
95b4db7965478525276bd80b49ef713c.png
 
Reactiescore
2.477
Brr echt een coldcase dit, komt zelfs een kleine koude oorlog uit voort :biggrin:

Weet niet of deze post een beetje als de mosterd na de maaltijd is, als deze discussie überhaupt op een punt te vergelijken viel met een maaltijd, maar vooruit.

Ik hoop dat Tyrant er wijze lessen uit trekt en beseft dat er een groter plaatje speelt. Het is niet allemaal zwart-wit te benaderen "het is geen mb meer dus het is een illegale cf". Hoe ik het zie zijn er minstens twee stappen foutgegaan in de procedure. Het eerste (en belangrijkste) is dat deze MB in Juvy! zat en er overduidelijk banden waren met Juvy! , in welke mate doet er even niet toe. Bij MB's is er immers sprake van averechtse selectie, je blitzt MB's omdat je een connectie ziet met de moraalheer en de belangrijkste factor is de stam. Dat laat vaak zien dat een MB er nog wel of niet bij hoort, en is ook bijna de enige manier om het transparant te houden. Mijn MB's zitten deftig in de MB-stam van Salt, namelijk Noctem. Als mijn MB's in een andere stam zaten met een paar random dudes in mijn cluster waar ik geen banden mee had, en ATL zou zo iemand blitzen, zou ik ook balen. Want ja, het is inderdaad geen MB, maar hij zat wel met mijn eigen MB's in de stam. Hoe kan Tyrant van buitenaf weten wie wel en wie geen MB's zijn? Juist, gewoon niet. In het geval van Coldcase gaat het nog een stapje verder, want het was wel daadwerkelijk een MB van THC. Even nadruk op "was" om me even de meest gunstige situatie voor Tyrant in te beelden. Salt kan natuurlijk niet weten dat deze guy "ontslagen" was uit zijn functie, om het even zo te stellen. De normale procedure is dat je ervoor zorgt dat zo'n iemand zich niet meer in je MB-stam bevindt, dat is in principe het signaal om aan te geven dat het geen MB meer is. Dit is niet gebeurd, dus je moet de schuld ook bij jezelf zoeken. Hoe ruk het idee ook klinkt van een CF krijgen via een speler dat inmiddels geen MB meer was. Dan hebben we die pm's nog waar de MB op een bepaalde wijze "ontslagen" is, waar iedereen graag alles op zijn eigen manier interpreteert. Ik vind het een beetje overdreven dat dat deel zo uitgedrukt wordt, maar zeker niet onbelangrijk. Salt heeft immers aangegeven dat dorp teruggaat als er aangetoond kan worden dat Tyrant de MB op een nette en duidelijke manier ontslagen heeft. Iets als je hoort er niet bij en geen gemierenneuk als "je kan waarschijnlijk incs verwachten" of iets in die context. Ook al begrijp ik heus wel de boodschap, dat die MB-rol praktisch niet meer bestond, maar het is niet eenduidend genoeg. Ik denk niet dat Salt het gegeven niet gelooft en het wegzet als leugens. Het zal ongetwijfeld ook principieel liggen, nu is het in onze ogen een dubbele fout, dus op twee vlakken geen (volledige) duidelijkheid getoond, dan kun je er de gevolgen ook van dragen. Kortom, zorg dat je de procedures op een rijtje krijgt, en je voorkomt dit soort CF's. Hoe zuur het gevoel ook mag zijn. En benader het ook op die manier van besef. Natuurlijk kan je met Salt praten over dit voorval en eerlijk aangeven dat er wat fouten gemaakt zijn maar je het erg zonde vindt dat de CF op deze manier ontstaan is. En daar is niets aan gelogen, zo zou ik me ook voelen, maar in de plaats daarvan zie ik een leiding van Tyrant met de vuist op tafel slaan en vindt dit absoluut niet kunnen. Sterker nog, het fairplay niveau van Salt zou helemaal door het ijs zakken, er wordt gedreigd met het afkappen van de wereldafspraken of er worden opmerkingen gemaakt om NT te excluden (wat ook een grap is, aangezien bij CF's toch wel in zekere zin de hele stam verantwoordelijk is). Komaan, dat is óók niet nodig. Wie weet is Salt met goed overleg zo schappelijk om een ruil te doen of wat dan ook, misschien niet en dan moet je met de billen op de blaren zitten. In ieder geval bereik je met dit soort spierballentaal helemaal niets en is dat een vrij kansloze manier van P&P. Moet zeggen dat ik mijn eigen discussies toch wat inhoudelijker vond dan deze!!

TW streeft niet naar perfectie of balans in verdeling maar gaat om de strijd zoals je inderdaad zegt. Prestatie van accounts in de rim of core speelt daarin een grote rol. Aangezien de wereld nog flink zou groeien anticipeerden we daar ook al op door de phalanx te vullen met Mashup. Uiteindelijk is de wereld zelfs nog zwaarder doorgegroeid dan we verwacht hadden en bood de optie Cacturne zich ook plots aan die we gelijk erin verwerkt hadden. Gezien de phalanx van 45 graden zuidoost van Salt konden we op deze positie helaas ook geen lange phalanx maken helemaal van achteruit het stamcluster. Qua frontbreedte was het verder wel mogelijk om ze aan het front te plaatsen uiteindelijk.

Natuurlijk zie je de knik bij TP en Salt is daar ten opzichte van de andere fronten iets verder geëdeld, maar dat is in mijn ogen dus op volledig legale en nette manier gegaan. In de ene regio gaat het edelen nu eenmaal sneller dan de andere regio. Daardoor zijn er altijd knikjes te vinden in fronten. Ook daadwerkelijke kwantitatieve recruits kunnen eraan bijdragen. Kijk maar naar het corefront van Tyrant dat op slag gevormd werd door 2x een naam in de invite tekstbalk te typen bij Tyrant. Mocht Salt nu onder THC door edelen, zou dat ook samen met zijn bovenburen een soort puist kunnen vormen in het front. Allesbehalve een kaarsrechte lijn natuurlijk, daarom horen de knikjes erbij. Heck, op W73 was CABBAGE bijvoorbeeld één grote puist in het Spread cluster? Maar van mij mogen zulke vormen ook wel, een kaarsrecht front, of een "halvemanenfront", is qua verhouding wel leuk maar meestal zijn de fronten dan heel erg standaard, phalanx vs phalanx all over the place. Geef mij maar een semi zigzag-front.

Zoals je zelf zegt is kwantiteit in de rim recruiten best wel beïnvloedend, en dat wilde ik juist voorkomen. Klinkt tegenstrijdig, maar waar ik op doel is het erbij halen van Mash en Cacturne vanaf 0 punten. Bij Salt waren er bijvoorbeeld problemen op de zuidrim en daarvoor is er van Baken gerecruit. In jullie noordrim lag ook een heel gat en daarvoor zochten jullie ook hevig naar een nieuw accountje. Dit werd uiteindelijk Perijn, in eerste instantie. Dat was misschien geen kwantiteitstoename in de rim, maar er is wel geprofiteerd van extra intern van dat account in de core. Hetzelfde principe dus. Dan verkies ik, net zoals jij dat op W73 en W76 verkoos (QQ/Mien), voor een recruit die vanaf 0 wordt opgebouwd. Ja, ik vond het idee van QQ op W73 helemaal prima, even de boosttactieken daarbuiten gelaten. Het probleem van QQ was de ligging, wat eigenlijk al eerder veroorzaakt werd door jou, het recruiten van een complete BG AIE in Imago rim. Maar als QQ netjes links van jullie lag en daar werd gepositioneerd in plaats van voor 90% achter de rim, had ik gewoon waardering voor het simpel oplossen van de phalanx.

Wij hebben overigens hier in het noorden ook respect gehad voor jullie rimdeel en hebben ook niet verder geëdeld dan de doorgetrokken frontlijn vanaf de knik bij TP. Eigenlijk lag Tyrant nog amper in de buurt, uiteindelijk wel zeer opvallende / uitdagende jumps tegen Cacturne en Mashup aangelegd om snel een frontlinie te vormen. Dit hadden we deels afgestraft met een blitz van Mash en Cac, maar Tyrant heeft nagenoeg haar frontlinie gehouden, met een handjevol CF's erin.

Om even terug te komen op wat ik eerder zei, waar ik aangaf dat Mash en Cacturne vanaf 0 punten onderdeel waren van ons cluster; van buitenaf zag het misschien als op een later moment ze spontaan recruiten, maar dat is vanuit een ander perspectiefpunt bekeken. Er is geen open kaart gespeeld in de connectie met bijvoorbeeld Mashup, dat zal ik niet ontkennen. Dat is onze keuze geweest, call it tactical or whatever you want. Uiteindelijk kon je wel zien dat Mashup en Cacturne in een zekere phalanx verwikkeld raakten, dus er zal ongetwijfeld wel veel rekening mee gehouden zijn bij Tyrant. Maar feit was wel dat die banden er vanaf het begin waren, maw het verliep wel competitief, maar op een minder zichtbare wijze. Pas na de blitz van dit duo op Tyrant kwamen ze in de spotlights te staan op onder andere het AF, en toen volgde er ook een stemming binnen Salt om ze erbij te halen. Wat in de hoofden een grote rol speelde was natuurlijk het recent gerecruitte Waste-deel van jullie. Maar ja, in zekere zin hield Tyrant ook rekening met een join van het duo en dat is volledig begrijpelijk, en speelden er ook op in door Waste te recruiten en daardoor bijvoorbeeld van de optie gebruik te maken om TAS weg te halen uit de core en in de rim te positioneren.

Kortom, wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat ik de terreinwinst van ons in het noorden gewoon competitief verlopen vind en er geen sprake was van spontaan rimoppervlakte recruiten. En mede om die reden vind ik het gewoon een netjes verlopen proces. Denk dat je op dit vlak ook niet kunt ontkennen dat QQ of beter gezegd AIE, toch heel anders lag. Overigens had Perijn ooit nog getracht Mashup als MB erbij te halen, dat is dan toch weer een opvallend gegeven. Qua ligging zullen we het misschien niet eens worden, voor mij is het geen inham in het front en enkel een knik in de frontlijn die al vanaf de core begonnen is, en jullie benaderen het vanuit een halvemanenenfront en trekken de rimstreep flink door, maar onze standpunten en argumenten zijn al breed genoeg uitgelegd en persoonlijk kan ik me absoluut niet verplaatsen in jullie gedachte, in fact één van de weinig discussies die ik voer waar ik niet in terugzie dat er inderdaad twee kanten zijn en er voor beide partijen iets te zeggen valt en het vooral om de waarde van argumenten gaat (komt bij mij niet vaak voor, omdat ik vaak toch wat genuanceerder ben in mijn stijl en het wel actief probeer om alles van twee kanten te belichten, geen klassieke P&P stijl, streef immers voor een eerlijke weergave van kwesties en niet om het belang van één stam te vertegenwoordigen), maar we hoeven het ook niet over alles eens te worden.
Alien God Looks Down at Lower Beings 25112020193329.jpg
 
Bovenaan