Stelling van de dag

Reactiescore
241
Mooie post, enige kanttekening die ik kan maken is dat de continent lijnen mogelijk niet het daadwerkelijke middelpunt tussen Salt en Tyrant is. Imo is Salt altijd noord dominanter geweest en Tyrant zuidelijk. Dit zou dus betekend dat de continent geen goede afspiegeling is van het midden.

EDIT:

Wij hadden noord: Schedel, Inev, Shelby, Why Not en NT
Jullie: Noire, ATL en een stukje REOL?

Zuidelijk: Duck en QID
Voor jullie: Murus, Kyuka, Deceiver en REOL

Recruits buitenwegen gelaten.

Dus TAS zien jullie niet als volwaardig lid van Tyrant of hoe moet ik dit zien?
Ook is het enorm vreemd dat Salt aangeeft in de ene discussie dat Vanquisher een volwaardige speler is en in de andere dan weer niet?
 
Reactiescore
100
Imo liggen we namelijk zo. Je hebt het hier aan het juiste eind dat Mien minder diep is gestart. Dat klopt. Enkel ligt Mashup, noch Cacturne dan in 'jullie' rim.

Excuus voor deze HQ tekening.

Snap niet goed wat je hiermee probeert te tonen? Dit is inderdaad ongeveer hoe het nu verdeeld is. Is volgens mij ook voor iedereen duidelijk, een blik op de kaart en je ziet het.

Wat deze kaart wel interessant maakt en jij (bewust?) vergeet te vermelden, is hoe die posities verkregen zijn. En daarvoor verwijs ik naar de post van Power of Knowledge.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
We hebben hier in andere chats ook al enig gesprek over gehad en daar bleef je ook bij dit standpunt. Graag zou ik dan nu, nog één keer, uiteen willen zetten waarom er een wezenlijk verschil is tussen beide. Na het zien van de volgende kaartjes zal jij toch ook moeten inzien dat er wel degelijk een verschil inzit.

Rim zuid

Allereerst een kaartje van zuid, waarbij ik de ligging van het 1e dorp heb gemarkeerd. Een goede vermelding hierbij is dat mienmaaiers hier neer is gelegd. Het account is dus wel gerekruteerd als derzijnde in de stam opgenomen, maar de ligging die nu met dit account is verkregen is opgebouwd, vanuit dit 1e dorp, tot wat het nu is.

Het 1e dorp van Mien is hierop gemarkeerd in het rood. Wat hier heel duidelijk te zien valt is dat het dorp duidelijk een stuk voor de continentlijn ligt. Wie nu de ligging van Mien zal bekijken op de kaart (twstats of ingame) zal zien dat ze inmiddels mooi opgetrokken zijn tot links van de continentlijn, iets wat ook zichtbaar is op de bovenstaande kaart.

Twee dingen zijn hier dus belangrijk om te onthouden:
1. Mien is ruim voor de continent lijn begonnen.
2. Mien ligt nu ongeveer net zo ver over de continentlijn heen als dat zij voor de continentlijn begonnen zijn.

Rim noord


Dan gaan we nu kijken naar de rim in het noorden. Hierbij wil ik één kanttekening plaatsen: ik wist niet precies welk dorp cacturne zijn startdorp is geweest en heb hierom zijn grootste dorp gemarkeerd Boer WOWTER, wellicht dat dit dus niet zijn startdorp is (maar het andere, evengrote dorp, heeft hij naar mijn weten later genomen en tevens ligt dit nog dieper in onze rim wat dus enkel negatiever zou zijn voor het beeld). Voor de verdere uitleg maakt dit gelukkig weinig uit.


Om de situatie goed te vergelijken gaan we dus kijken naar exact dezelfde twee punten, wel te verstaan hun startdorp en daarnaast waar ze momenteel liggen. Wat hierbij goed is om in gedachten te houden is dat deze accounts niet geplaatst zijn door Salt (gelukkig maar want dan zou het helemaal diep zijn geweest), maar deze ligging dus al hadden op het moment dat zij gerekruteerd zijn.

Wat kunnen we hieruit constateren op basis van de twee punten:
1. Zowel het startdorp van Cacturne als Mashup ligt ongeveer even diep (misschien zelfs dieper) van de continent lijn af als het dorp van Mienmaaiers. Een cruciaal verschil is echter wel dat zij ongeveer even diep (misschien zelfs dieper) van de continent lijn af liggen aan de kant van Tyrant.
2. Deze accounts zijn later pas gerekruteerd (een niet al te lange tijd geleden) dus hun clusters zagen er nog zo goed als hetzelfde uit qua hoe diep ze liggen (daar hun recente overnames niet dieper zijn geweest). We kunnen dan ook vrij gemakkelijk constateren dat er twee accounts dermate diep over de continentlijn heen, in de rim van Tyrant (ja in de rim van Tyrant, kijk maar naar de meest noordelijke dorpen van tyrant rechtsbovenin en dorpen van Cacturne (zwart) op dit kaartje) zijn gerekruteerd.

Concluderend:

Mienmaaiers heeft zichzelf inmiddels een ligging verschaft waarbij de diepste dorpen in het continent van Salt gelijk staan aan de plek waar zowel Cacturne als Mashup gestart zijn met hun 1e dorp. Daarnaast is Mienmaaiers vanaf het 1e dorp neergelegd door Tyrant en op een schappelijke plek, namelijk in het continent van Tyrant met een aardige afstand van de continentlijn af en alles daar naartoe is opgebouwd tot wat het nu is.
De accounts Cacturne en Mashup zijn echter gerekruteerd met een welliswaar enorm fijne ligging voor Salt, maar wel diep in het continent en de rim van Tyrant.

Eindstand: natuurlijk zijn het slimme recruits van Salt, maar laten we wel stellen dat er een wezenlijk verschil is tussen Mienmaaiers en de nieuwe aanwinsten van Salt. Bovenstaande is dan ook de reden waarom daar, terecht, anders op werd gereageerd.

Laat ik voorop stellen dat de twee situaties niet volledig met elkaar vergeleken kunnen worden maar enkel het principe. En dat principe is dat ze beiden vanaf 0 netjes zijn opgebouwd en onderdeel zijn van het stamcluster en niet in een vijandige rim liggen of op een andere onjuiste plek. Waarom ze qua ligging niet met elkaar vergeleken kunnen heeft een heel aantal factoren. En dat zijn geheel natuurlijke factoren en geen controversiële factoren. Dus eigenlijk verliest je post daarmee al erg veel kracht, je laat overkomen dat Mien de standaard is en Cac/Mash daarmee niet door de beugel kan. Zo werkt dat natuurlijk niet.

Het allereerste gegeven is dat Cac/Mashups front ontstaan is door rustig dooredelen totdat ze tegen Tyrant aan lagen. In het geval van Mien ontstond het front door middel van een jump-oorlog in een neutraal gebied. Hier hadden beide accounts ook een veel grotere range, Mash en Cacturne zijn op een positie terechtgekomen waar ze vroeg front met Tyrant gingen krijgen en geen langgerekte phalanx konden krijgen doordat ze aan de bovenkant van de wereld lagen in een schuine Salt-phalanx.

Voor een iets realistischer en eerlijker beeld heb ik een kaartje gevonden waar Mashup met een zestal dorpen in te vinden was en Cacturne zijn hoofddorp terug te vinden is:

ca5bab4dacff345a53f5bdd22e018b2a.png


Op basis van dit kaartje vind ik het erg bijzonder om te claimen dat dit "jullie" rim is. Uiteraard is het ook nooit onze intentie geweest om daadwerkelijk in jullie rug te springen en hebben we Mash toen ook op dezelfde fronthoogte laten liggen als de andere buren en is Cacturne later ook op de hoogte van Mashup gebleven. We hadden ook met Mashup helemaal naar het zuidoosten kunnen jumpen en dan hadden jullie absoluut recht van spreken, maar hier hebben wij bewust ook onze grenzen gekend (in tegenstelling tot een ATL dat flink uitdaagde met een diep dorp zoals op de kaart te zien hierboven, en hieronder zie je het resultaat ook nog altijd terug, maar dat terzijde).

Dat Cac/Mash op dezelfde hoogte liggen als de andere buren is hier ook terug te zien in een actueler kaartje:

dc20e6b23d8041fa4112ef16c3d53f70.png

Groen = Cacturne & Oranje = Mashup.

* Kanttekening voor de minder betrokken lezers: de dorpen over de getrokken lijn liggen dieper omdat ze rechtstreeks van Tyrant afgesnoept zijn dus die kunnen niet meegenomen worden in de beoordeling.

Waar het op neerkomt is dat ze niet in jullie rug liggen (er is geen sprake van een rim "inham" waardoor ze achter jullie liggen), en gewoon op een faire wijze er neergelegd zijn. Dat de frontlijn afgebogen is vanaf TP, heeft puur te maken met de posities van beide stammen. Bovendien lag Salt in die rim nu eenmaal wat beter gepositioneerd omdat Tyrant op dat moment überhaupt nog geen speler op de flank gelegd had. Deze was er pas later bijgekomen in de vorm van Perijn Guldenoog met een jump vanuit het verre Waste. Hierdoor heeft Salt harder door kunnen edelen en hebben we op eigen kracht dit stukje rim voor onszelf bemachtigd zonder achter jullie clusters te komen. We liggen hier simpelweg boven Tyrant en niet achter Tyrant. In iemands rim zitten kan natuurlijk alleen van achteren, anders is het niet je eigen rim.

Hierbij ga ik ook niet in op jouw zelfbedachte argumenten waarbij je de continentlijnen en de hoogtes van Mien en Cacturne met elkaar vergeleek, of de startdorpen bestudeerde. Ik zie alleen 0,0 waarde in deze argumenten, in de eerste plaats omdat Mien en noord ook niet letterlijk met elkaar vergeleken moeten worden, in de tweede plaats omdat Mien geen standaard is van hoe het wel moet, en in de derde plaats omdat de afwijking afhankelijk is van het edeltempo. Kortom, het gaat op alle vlakken voorbij aan mijn punt dat ik duidelijk wilde maken.

Moeten we twee perfecte halve manen als stamfronten gaan zien? Natuurlijk valt dit stukje in de rim op bij de fronten. Maar dit is op volledig legale wijze gebeurd en is in mijn ogen volstrekt geen discussie over mogelijk.

Dus: er zit zeker een wezenlijk verschil tussen deze twee knapen en Mien, echter niet op de negatieve manier zoals jij het wil weerspiegelen :wink:
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Zoals jij dat deed op 73?

Spread, dus niet alleen ik, heeft daar gewoon gespeeld voor de wereldwinst en die op de meest makkelijke manier behaald door vol de flanken te focussen. Imago was daar vrij duidelijk het zwakste en daar is optimaal van geprofiteerd.

Op die wereld zijn alle middelen in de flank aangegrepen om te winnen en dat is 100% ten kosten gedaan van de uitdaging, want die was er eigenlijk nauwelijks. Vooraf wist ik al dat TLDR het nooit ging houden mocht het plan slagen (en er geen oplossing kwam vanuit Imago), maar er waren ook niet zoveel mensen binnen Spread die een potentiële wereldwinst moeilijker haalbaar wilde maken dan nodig.

Daar speelde ik dan ook niet op mijn account en heb ik enkel bijgedragen aan het enige doel van de stam: winnen. Ik was ook geen leider op die wereld of wat dan ook, dus redelijk apart dat iedereen constant mij erop wilt wijzen. Persoonlijk zou ik niet snel meer een dusdanig grove rimactie doen trouwens, omdat een dergelijke kwantitatieve rekruut/intern-actie een strijd gewoon veel te makkelijk maakt. Maar goed, dat was zoals ik eerder al aangaf ook niet het doel binnen Spread.

Persoonlijk had ik gehoopt dat de rest net zoals ik met een andere instelling deze wereld met veel betere instellingen gingen spelen. Vandaar dat ik het betreur dat René en Joachim zoveel rim-rekruuts erdoorheen drukken. Zeker gezien Joachim nogal kritiek heeft op de methode die wij op W73 toegepast hebben en het hier op een zelfde level aan het doen is.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Spread, dus niet alleen ik, heeft daar gewoon gespeeld voor de wereldwinst en die op de meest makkelijke manier behaald door vol de flanken te focussen. Imago was daar vrij duidelijk het zwakste en daar is optimaal van geprofiteerd.

Op die wereld zijn alle middelen in de flank aangegrepen om te winnen en dat is 100% ten kosten gedaan van de uitdaging, want die was er eigenlijk nauwelijks. Vooraf wist ik al dat TLDR het nooit ging houden mocht het plan slagen (en er geen oplossing kwam vanuit Imago), maar er waren ook niet zoveel mensen binnen Spread die een potentiële wereldwinst moeilijker haalbaar wilde maken dan nodig.

Daar speelde ik dan ook niet op mijn account en heb ik enkel bijgedragen aan het enige doel van de stam: winnen. Ik was ook geen leider op die wereld of wat dan ook, dus redelijk apart dat iedereen constant mij erop wilt wijzen. Persoonlijk zou ik niet snel meer een dusdanig grove rimactie doen trouwens, omdat een dergelijke kwantitatieve rekruut/intern-actie een strijd gewoon veel te makkelijk maakt. Maar goed, dat was zoals ik eerder al aangaf ook niet het doel binnen Spread.

Persoonlijk had ik gehoopt dat de rest net zoals ik met een andere instelling deze wereld met veel betere instellingen gingen spelen. Vandaar dat ik het betreur dat René en Joachim zoveel rim-rekruuts erdoorheen drukken. Zeker gezien Joachim nogal kritiek heeft op de methode die wij op W73 toegepast hebben en het hier op een zelfde level aan het doen is.


Zwak antwoord. Jouw W73 keuze ging alle grenzen te boven en mag überhaupt niet in hetzelfde rijtje genoemd worden als Mashup en Cacturne.

Screenshot_20201103-013704~2.png

Hier zie je een voorbeeld van hoe een speler daadwerkelijk in de rug ligt van een stam. Hier wordt een frontlijn van de rest van de stam niet een stuk doorgetrokken maar is er sprake van één grote inham in de rim.

Overigens ben je wel hoofdverantwoordelijk voor de gebeurtenissen daar, dus je kunt wat dat betreft wel de boezem in eigen hand steken en het niet gelijk op heel Spread gooien. Verbaasde me er zelf nog altijd over dat ik weinig support kreeg in deze kwestie als ik het aankaartte binnen de stam.

Het is verder ook wel erg makkelijk om te zeggen dat je morele waarden even "niet bestonden" op W73 en W76 spontaan weer terug zijn. Zo werkt dat niet. Dan heb je geen principes. Want principes zijn geen dingen die je één wereld even weggooit en de andere wereld weer erbij pakt.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Zwak antwoord. Jouw W73 keuze ging alle grenzen te boven en mag überhaupt niet in hetzelfde rijtje genoemd worden als Mashup en Cacturne.

Bekijk bijlage 24356

Hier zie je een voorbeeld van hoe een speler daadwerkelijk in de rug ligt van een stam. Hier wordt een frontlijn van de rest van de stam niet een stuk doorgetrokken maar is er sprake van één grote inham in de rim.

Overigens ben je wel hoofdverantwoordelijk voor de gebeurtenissen daar, dus je kunt wat dat betreft wel de boezem in eigen hand steken en het niet gelijk op heel Spread gooien. Verbaasde me er zelf nog altijd over dat ik weinig support kreeg in deze kwestie als ik het aankaartte binnen de stam.

Het is verder ook wel erg makkelijk om te zeggen dat je morele waarden even "niet bestonden" op W73 en W76 spontaan weer terug zijn. Zo werkt dat niet. Dan heb je geen principes. Want principes zijn geen dingen die je één wereld even weggooit en de andere wereld weer erbij pakt.

Nog zwakker antwoord? Met behulp van de lijn die jouw stamgenoot @Boy Meets World in deze post heeft getrokken, heb ik wat berekening gemaakt:

Imo liggen we namelijk zo. Je hebt het hier aan het juiste eind dat Mien minder diep is gestart. Dat klopt. Enkel ligt Mashup, noch Cacturne dan in 'jullie' rim.

Excuus voor deze HQ tekening.

QQ berekening.png

Als je Anarchist meerekent, zoals jij bij jouw amateuristische schets hebt gedaan en de lijn trekt vanaf de diepste dorpen van Honey BooBoo zal je zien dat QQ 9 tegels dieper ligt dan Honey zijn diepste dorpen. Een simpele stelling van Pythagoras laat dan zien dat de schuine lijn 9,5 tegels van 5 lang is.

Dan nu de situatie op W76 die jij gecreëerd hebt:

Onzin joachim 2.png

Jij hebt Cacturne en Mashup 7,5 blokjes verder naar rechts laten groeien dan de middelijn tussen Salt en Tyrant. Echter is hun cluster een stuk breeder/hoger dan dat van QQ is op W73. Jouw schuine lijn is hierdoor 9,8 tegel van 5. Zie je hoe nihiel het verschil is tussen deze twee situaties en hoe hypocriet jouw geklaag is op W73 gezien jouw werkwijze hier?

Weetje wat nog het leuke van de situatie is? Ik hou bij mijn markeringen nog rekening met Cala die eigenlijk al over de normale frontlinie van Salt is gaan edelen met o.a. de Bateken intern (helemaal prima, moet immers kunnen), terwijl jij dat met Anarchist niet doet door lijnen te trekken die het meeste in jouw voordeel werken (maar dan moet het op 73 ook kunnen)

Weetje hoe de situatie er anders uit had gezien?

Onzin joachim.png

Als mijn keuzes alle grenzen te boven gingen, wat gaan die van jou dan?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
451
@Kyuka

Als je zn spannende wereld wil he
Waarom wou je dan de hele rang 3 stam recruiten en internen leg dat maar eens uit
Wou je daarmee niet de bovenliggende partij worden?
 
Reactiescore
2.878
Dus TAS zien jullie niet als volwaardig lid van Tyrant of hoe moet ik dit zien?
Ook is het enorm vreemd dat Salt aangeeft in de ene discussie dat Vanquisher een volwaardige speler is en in de andere dan weer niet?

Wie is TAS?
Je vergeet wel eens iemand hé.. Was bij ons WhyNot vergeten, heb het voor je aangepast. Daarnaast ben ik niet Salt, noch spreek ik namens heel Salt.

Snap niet goed wat je hiermee probeert te tonen? Dit is inderdaad ongeveer hoe het nu verdeeld is. Is volgens mij ook voor iedereen duidelijk, een blik op de kaart en je ziet het.

Wat deze kaart wel interessant maakt en jij (bewust?) vergeet te vermelden, is hoe die posities verkregen zijn. En daarvoor verwijs ik naar de post van Power of Knowledge.

Meende mij te herinneren dat ik dat gepost had. Zoals je zelf al aangeeft stond dit ook al in de post waar ik naar verwees.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.444
Nog zwakker antwoord? Met behulp van de lijn die jouw stamgenoot @Boy Meets World in deze post heeft getrokken, heb ik wat berekening gemaakt:



Bekijk bijlage 24357

Als je Anarchist meerekent, zoals jij bij jouw amateuristische schets hebt gedaan en de lijn trekt vanaf de diepste dorpen van Honey BooBoo zal je zien dat QQ 9 tegels dieper ligt dan Honey zijn diepste dorpen. Een simpele stelling van Pythagoras laat dan zien dat de schuine lijn 9,5 tegels van 5 lang is.

Dan nu de situatie op W76 die jij gecreëerd hebt:

Bekijk bijlage 24360

Jij hebt Cacturne en Mashup 7,5 blokjes verder naar rechts laten groeien dan de middelijn tussen Salt en Tyrant. Echter is hun cluster een stuk breeder/hoger dan dat van QQ is op W73. Jouw schuine lijn is hierdoor 9,8 tegel van 5. Zie je hoe nihiel het verschil is tussen deze twee situaties en hoe hypocriet jouw geklaag is op W73 gezien jouw werkwijze hier?

Weetje wat nog het leuke van de situatie is? Ik hou bij mijn markeringen nog rekening met Cala die eigenlijk al over de normale frontlinie van Salt is gaan edelen met o.a. de Bateken intern (helemaal prima, moet immers kunnen), terwijl jij dat met Anarchist niet doet door lijnen te trekken die het meeste in jouw voordeel werken (maar dan moet het op 73 ook kunnen)

Weetje hoe de situatie er anders uit had gezien?

Bekijk bijlage 24361

Als mijn keuzes alle grenzen te boven gingen, wat gaan die van jou dan?

Haha dit is wel oprecht een hele leuke poging om te doen lijken dat beide situaties vergelijkbaar zijn, origineel. Helaas is een exacte wetenschap als wiskunde een bijzonder slechte manier van vergelijken op een spel dat bijzonder divers is. En al helemaal als je gebruikte meetpunten bijzonder erg naar je eigen hand probeert te zetten. Wel echt een hele leuke poging maar de vergelijking klopt natuurlijk alleen van geen kant.
 
Reactiescore
286
Zou de titel van dit topic voor 1 dag verandert kunnen worden van: de stelling van de dag naar:
De stelling van pythagoras
 
Reactiescore
1.148
Ik zie dat mijn stelling al aardig wat teweeg heeft gebracht op dit Algemeen Forum. Dat is precies mijn bedoeling geweest; het was al zo'n saaie boel de laatste paar dagen... :biggrin:

Ik wil verder niet teveel ingaan op de liggingen van de verschillende recruits, gezien die in mijn ogen al niet echt meer toe doen... Wél deel ik de mening dat beide kampen zich er schuldig aan maken en daarmee de één wat heftiger dan de ander.
Ik las ook dat Tyrant iets heftiger zou zijn dan Salt; dat ben ik niet eens. Zoals al eerder bekend werd lag het ledenaantal van Salt hoger dan bij Tyrant; dat ligt het nog steeds. Wat dat betreft deel ik de mening waarbij het rekruteren voor Salt minder 'nodig' was dan het rekruteren van Tyrant.

Snap daarnaast ook niet zo goed waarom er zo moeilijk word gedaan over het rekruteren van Mashup. en Cacturne? Als ik dan toch over de ligging gaan hebben; je kan het moeilijk ontkennen dat ze gerekruteerd zijn omdat ze een hele goede ligging hebben t.o.v de stam Tyrant. Uit voorgaande werelden (73 bv) is toch echt gebleken dat zulke stukken enorm belangrijk zijn om voet aan de grond te hebben.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Het blijven zwakke recruits hoor newgens van Salt
 
Reactiescore
1.918
Appel peer banaan
Tyrant gaat eraan
 
Reactiescore
864
Haha dit is wel oprecht een hele leuke poging om te doen lijken dat beide situaties vergelijkbaar zijn, origineel. Helaas is een exacte wetenschap als wiskunde een bijzonder slechte manier van vergelijken op een spel dat bijzonder divers is. En al helemaal als je gebruikte meetpunten bijzonder erg naar je eigen hand probeert te zetten. Wel echt een hele leuke poging maar de vergelijking klopt natuurlijk alleen van geen kant.

Ik vind het eerder redelijk triest hoe een topic die redelijk accuraat is weg gelachen wordt.

Je geeft aan dat men geen vergelijkingen kan maken op een spel gezien de diversiteit, maar is dat niet hetgeen wat jullie continue doen bij beslissingen van Melvin vanuit oude werelden om acties die hier gemaakt worden goed te praten? Volgens mij is het bij kamp Salt ook net hoe de pet staat hoor, man man.. Veel van die Salt spelers deden daar ook niet zo moeilijk over toen ze nog in zijn stam zaten.

Als je toch kijkt naar de verschillen tegenover wereld 73 en wereld 76 is er vooral een groot verschil wat eruit springt, en dat is de wereldsnelheid en troepensnelheid. Wereld 76 is vele male sneller wat de impact van een rekruut vele malen groter maakt, ongeacht de ligging. Als je nu kijkt naar de ligging van Mashup. & Cacturne, kan je toch wel stellen dat deze rekruten een vele malen grotere impact gaan maken dan een QQEEZZ bijvoorbeeld. Daarnaast is ook een ander groot verschil dat Mashup. & Cacturne het event genoeg hebben kunnen boosten waardoor de inventaris groot genoeg is waartegenover QQEEZZ dit niet heeft gedaan.

Mijn punt is, kijk objectief naar de post van Melvin en probeer het dan nog eens maar dan inderdaad met de verschillen tussen wereld 73 & 76. Dan moet je toch juist begrijpen dat deze rekruten totaal overbodig zijn? Naar mijn inziens was er echt wel een betere middenweg geweest, en ik had het ook volkomen begrepen wanneer enkel Mashup. aangenomen zou worden. Cacturne is daarentegen een totaal overbodige rekruut en zal deze wereld ook daar bepalen gezien zijn ligging.
 
Reactiescore
614
Laat ik voorop stellen dat de twee situaties niet volledig met elkaar vergeleken kunnen worden maar enkel het principe. En dat principe is dat ze beiden vanaf 0 netjes zijn opgebouwd en onderdeel zijn van het stamcluster en niet in een vijandige rim liggen of op een andere onjuiste plek. Waarom ze qua ligging niet met elkaar vergeleken kunnen heeft een heel aantal factoren. En dat zijn geheel natuurlijke factoren en geen controversiële factoren. Dus eigenlijk verliest je post daarmee al erg veel kracht, je laat overkomen dat Mien de standaard is en Cac/Mash daarmee niet door de beugel kan. Zo werkt dat natuurlijk niet.

Het allereerste gegeven is dat Cac/Mashups front ontstaan is door rustig dooredelen totdat ze tegen Tyrant aan lagen. In het geval van Mien ontstond het front door middel van een jump-oorlog in een neutraal gebied. Hier hadden beide accounts ook een veel grotere range, Mash en Cacturne zijn op een positie terechtgekomen waar ze vroeg front met Tyrant gingen krijgen en geen langgerekte phalanx konden krijgen doordat ze aan de bovenkant van de wereld lagen in een schuine Salt-phalanx.

Voor een iets realistischer en eerlijker beeld heb ik een kaartje gevonden waar Mashup met een zestal dorpen in te vinden was en Cacturne zijn hoofddorp terug te vinden is:

ca5bab4dacff345a53f5bdd22e018b2a.png


Op basis van dit kaartje vind ik het erg bijzonder om te claimen dat dit "jullie" rim is. Uiteraard is het ook nooit onze intentie geweest om daadwerkelijk in jullie rug te springen en hebben we Mash toen ook op dezelfde fronthoogte laten liggen als de andere buren en is Cacturne later ook op de hoogte van Mashup gebleven. We hadden ook met Mashup helemaal naar het zuidoosten kunnen jumpen en dan hadden jullie absoluut recht van spreken, maar hier hebben wij bewust ook onze grenzen gekend (in tegenstelling tot een ATL dat flink uitdaagde met een diep dorp zoals op de kaart te zien hierboven, en hieronder zie je het resultaat ook nog altijd terug, maar dat terzijde).

Dat Cac/Mash op dezelfde hoogte liggen als de andere buren is hier ook terug te zien in een actueler kaartje:

dc20e6b23d8041fa4112ef16c3d53f70.png

Groen = Cacturne & Oranje = Mashup.

* Kanttekening voor de minder betrokken lezers: de dorpen over de getrokken lijn liggen dieper omdat ze rechtstreeks van Tyrant afgesnoept zijn dus die kunnen niet meegenomen worden in de beoordeling.

Waar het op neerkomt is dat ze niet in jullie rug liggen (er is geen sprake van een rim "inham" waardoor ze achter jullie liggen), en gewoon op een faire wijze er neergelegd zijn. Dat de frontlijn afgebogen is vanaf TP, heeft puur te maken met de posities van beide stammen. Bovendien lag Salt in die rim nu eenmaal wat beter gepositioneerd omdat Tyrant op dat moment überhaupt nog geen speler op de flank gelegd had. Deze was er pas later bijgekomen in de vorm van Perijn Guldenoog met een jump vanuit het verre Waste. Hierdoor heeft Salt harder door kunnen edelen en hebben we op eigen kracht dit stukje rim voor onszelf bemachtigd zonder achter jullie clusters te komen. We liggen hier simpelweg boven Tyrant en niet achter Tyrant. In iemands rim zitten kan natuurlijk alleen van achteren, anders is het niet je eigen rim.

Hierbij ga ik ook niet in op jouw zelfbedachte argumenten waarbij je de continentlijnen en de hoogtes van Mien en Cacturne met elkaar vergeleek, of de startdorpen bestudeerde. Ik zie alleen 0,0 waarde in deze argumenten, in de eerste plaats omdat Mien en noord ook niet letterlijk met elkaar vergeleken moeten worden, in de tweede plaats omdat Mien geen standaard is van hoe het wel moet, en in de derde plaats omdat de afwijking afhankelijk is van het edeltempo. Kortom, het gaat op alle vlakken voorbij aan mijn punt dat ik duidelijk wilde maken.

Moeten we twee perfecte halve manen als stamfronten gaan zien? Natuurlijk valt dit stukje in de rim op bij de fronten. Maar dit is op volledig legale wijze gebeurd en is in mijn ogen volstrekt geen discussie over mogelijk.

Dus: er zit zeker een wezenlijk verschil tussen deze twee knapen en Mien, echter niet op de negatieve manier zoals jij het wil weerspiegelen :wink:

Ik ben eerlijk gezegd gestopt met lezen toen je begon bij hun 1e 5/6 dorpen en op basis daarvan zegt dat ze niet in onze rim liggen. Laten we namelijk wel wezen dat doet er totaal niet toe op het moment van recruiten tenzij ze toen nog exact zo groot waren, maar dat is niet zo.

Teven begin je over wel of niet legaal (lees ik nu) terwijl ik nooit heb beweerd dat het illegaal is verkregen, wel dat deze recruits een andere reactie verdienen en de reden daarvoor is al aangekaart.

Ik vind het alleen maar leuk als iemand inhoudelijk op mijn post ingaat, maar hier sla je naar mijn mening de plank mis.

ps: zelfs je kaart bevat fouten aangezien er daarop random een cf rechtsonder erbij is gemarkeerd die niet aanwezig is (gelukkig maar).
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.016
Yikes, ineens flashbacks naar wiskunde op de middelbare.
 
Reactiescore
2.444
Ik vind het eerder redelijk triest hoe een topic die redelijk accuraat is weg gelachen wordt.

Je geeft aan dat men geen vergelijkingen kan maken op een spel gezien de diversiteit, maar is dat niet hetgeen wat jullie continue doen bij beslissingen van Melvin vanuit oude werelden om acties die hier gemaakt worden goed te praten? Volgens mij is het bij kamp Salt ook net hoe de pet staat hoor, man man.. Veel van die Salt spelers deden daar ook niet zo moeilijk over toen ze nog in zijn stam zaten.

Als je toch kijkt naar de verschillen tegenover wereld 73 en wereld 76 is er vooral een groot verschil wat eruit springt, en dat is de wereldsnelheid en troepensnelheid. Wereld 76 is vele male sneller wat de impact van een rekruut vele malen groter maakt, ongeacht de ligging. Als je nu kijkt naar de ligging van Mashup. & Cacturne, kan je toch wel stellen dat deze rekruten een vele malen grotere impact gaan maken dan een QQEEZZ bijvoorbeeld. Daarnaast is ook een ander groot verschil dat Mashup. & Cacturne het event genoeg hebben kunnen boosten waardoor de inventaris groot genoeg is waartegenover QQEEZZ dit niet heeft gedaan.

Mijn punt is, kijk objectief naar de post van Melvin en probeer het dan nog eens maar dan inderdaad met de verschillen tussen wereld 73 & 76. Dan moet je toch juist begrijpen dat deze rekruten totaal overbodig zijn? Naar mijn inziens was er echt wel een betere middenweg geweest, en ik had het ook volkomen begrepen wanneer enkel Mashup. aangenomen zou worden. Cacturne is daarentegen een totaal overbodige rekruut en zal deze wereld ook daar bepalen gezien zijn ligging.

Weinig tijd om lang te reageren, maar ik gaf aan dat een exacte wetenschap als wiskunde een slechte manier is om een spel mee te vergelijken. Deels doordat zoals in het voorbeeld van Melvin er subjectieve meetpunten gebruikt worden maar ook doordat het spel niet zo zwart op wit is dat het met een exacte meetmethode vergeleken kan worden. Ik zei niet dat vergelijken in zijn algemeen lastig is bij een divers spel, dat maak jij er nu zelf van.
 
Bovenaan