Stelling van de dag

Reactiescore
206
Hier ben ik het niet mee eens, dus indien wij straks fronten en ik via jou MB een CF pak, zou jij het niet erg vinden als ik al die BBs rondom heen daar pak, en zo een cluster in jou cluster maak?

Sluit me daar volledig bij aan. Is zo'n typisch excessieve speelstijl die ontzettend lame is.
Perijn zegt hier logischerwijs voorstander van te zijn, aangezien hij exact hetzelfde uitvoert in de noordelijke rim om zo 'gebied veilig te stellen'.
 
Reactiescore
2
Hier ben ik het niet mee eens, dus indien wij straks fronten en ik via jou MB een CF pak, zou jij het niet erg vinden als ik al die BBs rondom heen daar pak, en zo een cluster in jou cluster maak?

Dat vind ik liggen aan het verloop van de wereld. Als je early / mid-game bent zou ik er geen probleem mee hebben. Is ook een spelletje voor offen/deffen. TimeDoesMatter heeft ook een CF bij ons gepakt (zijn 21e dorp). Ben je late-game dan moet je je eigen mb's onder controle moetenhebben. Heb je dat niet en dit soort tafarelen gebeuren, dan zou een barb edelen in mijn ogen niet oke zijn. Maar, in deze fase, dan begrijp ik dat.
 
Reactiescore
535
Gevaarlijke uitspraak dit. Dat je in deze fase, vooral in de rim, veel grijs gebied hebt over het wel/niet leggen van een CF is gewoon een feit. Maar ik ben het er zeker niet mee eens dat je (barbaren)dorpen aansluitend aan een legale CF ook mag pakken. Dat is normaal gesproken gewoon not-done.

In deze casus is er geen sprake van een legale cf. Er zijn twee dorpen van die stam gepakt, en daar zijn vervolgens bb's naast geedeld. Dus bij twee 100% legale overnames zijn aansluitend wat discutabele bb's gepakt, die imo zijn aan te merken als legaal.
 
Reactiescore
1.962
Sluit me daar volledig bij aan. Is zo'n typisch excessieve speelstijl die ontzettend lame is.
Perijn zegt hier logischerwijs voorstander van te zijn, aangezien hij exact hetzelfde uitvoert in de noordelijke rim om zo 'gebied veilig te stellen'.

Hey Jorn, speel jij ook weer joh :eek2:
 
Reactiescore
972
In deze casus is er geen sprake van een legale cf. Er zijn twee dorpen van die stam gepakt, en daar zijn vervolgens bb's naast geedeld. Dus bij twee 100% legale overnames zijn aansluitend wat discutabele bb's gepakt, die imo zijn aan te merken als legaal.

Mwah. Al waren het dorpen die er al lagen vooraleer het stamcluster zich daar vormde, het is redelijk onethisch om vervolgens vanuit die dorpen barbs te edelen. Het blijven CF's (te weten, dorpen in het cluster van de tegenstander) en vanuit daar barbarendorpen edelen (in het cluster van de tegenstander) is nooit legaal geweest... Ik kan me best vinden in de kritiek die daarop geuit wordt. Je kan de discussie hooguit naar je toe trekken door te stellen dat jij 2 dorpen in een cluster van 50+ dorpen een "cluster" op zichzelf vindt, maar ik hoop dat je zelf ziet dat dat geen stand houdt :tongue:

Dan iets anders: al dat idiote gedoe tussen Salt en Tyrant... Stop eens met dat vingertje wijzen en zorg dat er fatsoenlijke afspraken komen. Volgens mij hebben beide stammen echt wel een enkele leider die sportief spel hoog heeft zitten, dus waarom zou dat niet mogelijk zijn? De mate waarin CF's en ander onsportief spel hier voorkomen, heb ik zelfs op W73 weinig voor zien komen...
 
Reactiescore
535
Mwah. Al waren het dorpen die er al lagen vooraleer het stamcluster zich daar vormde, het is redelijk onethisch om vervolgens vanuit die dorpen barbs te edelen. Het blijven CF's (te weten, dorpen in het cluster van de tegenstander) en vanuit daar barbarendorpen edelen (in het cluster van de tegenstander) is nooit legaal geweest... Ik kan me best vinden in de kritiek die daarop geuit wordt. Je kan de discussie hooguit naar je toe trekken door te stellen dat jij 2 dorpen in een cluster van 50+ dorpen een "cluster" op zichzelf vindt, maar ik hoop dat je zelf ziet dat dat geen stand houdt :tongue:

Ik ga dit welles/nietes spelletje niet spelen.
Nogmaals, ik snap best dat mensen het discutabel vinden. Feit blijft dat als het cf’s zijn het gewone legale cf’s zijn, nu ik daar dorpen heb (gepakt van die stam, waarvan ik een deel niet kan aanvallen door de 20:1).

Om de discussie wat betreft dit geval te stoppen, we gaan voor een geval als dit echt geen dorpen aan ze afstaan.
 
Reactiescore
3.540
Heb nog nooit meegemaakt dat barbarendorpen in andermans cluster edelen als normaal werd gezien. Als je 1 dorp edelt en dan vervolgens 6 barbs er omheen pakt en stackt is dat toch gewoon cf's leggen? Dat eerste dorp prima, dat is het spelletje nou eenmaal. Maar waarom zou dit wel moeten kunnen maar gewoon barbs edelen in het andere cluster niet? De grenzen glijden weer langzaam weg, straks zijn mensen zoals Vanquisher de norm die helemaal niks meer geven om CF's. Vind ik ook niet erg trouwens, maar dan komen kata's ook binnen no-time weer om de hoek kijken. Het is een geleidende schaal die we nu met zijn allen aan het bewandelen zijn, de grenzen vervagen en voor we het weten zijn er geen onbesproken regels meer, enkel de beperkte set regels van het spel.
 
Reactiescore
972
Ik ga dit welles/nietes spelletje niet spelen.
Nogmaals, ik snap best dat mensen het discutabel vinden. Feit blijft dat als het cf’s zijn het gewone legale cf’s zijn, nu ik daar dorpen heb (gepakt van die stam, waarvan ik een deel niet kan aanvallen door de 20:1).

Om de discussie wat betreft dit geval dit stoppen, we gaan voor een geval als dit echt geen dorpen aan ze afstaan.

Des te meer reden om de leidingen van Tyrant en Salt eens samen regels te laten maken. Lijkt me duidelijk dat jij het wel vindt kunnen, anders had je die dorpen niet geëdeld. Echter had ik wel meer verwacht van iemand met zo'n staat van dienst als die jij hebt en dat je dit niet nodig zou hebben om een stabber als shakedown weg te spelen, toch :tongue: ?

Ik zal eens kijken, maar volgens mij waren volgens in de CF-regels die op W73 waren gemaakt, dit soort geintjes ook verboden. Regels die door heel 73, waar jij en een deel van je team ook onderdeel van zijn/waren, als "normaal" werden gezien. Ik kan me echt niet heugen dat het ooit als legaal werd gezien om in het cluster van anderen barbs te edelen, maar goed, misschien moet ik mijn old-gen bril maar eens afzetten.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik ga dit welles/nietes spelletje niet spelen.
Nogmaals, ik snap best dat mensen het discutabel vinden. Feit blijft dat als het cf’s zijn het gewone legale cf’s zijn, nu ik daar dorpen heb (gepakt van die stam, waarvan ik een deel niet kan aanvallen door de 20:1).

Om de discussie wat betreft dit geval te stoppen, we gaan voor een geval als dit echt geen dorpen aan ze afstaan.

Ik denk dat je compleet verkeerde argumenten aanvoert voor deze discussie. Je argumenten slaan namelijk kant noch wal, maar mogelijk is het gewoon zo'n gedogen CF zoals je vaker hebt, ik heb het hele cluster niet gezien waar het in ligt. Daar doe ik geen uitspraken over iig. Maar ontkennen dát het CF's zijn schiet je jezelf wel erg mee in de voeten. CF's uitbreiden dmv nabij gelegen BB's is never nooit de norm geweest.
 
Reactiescore
1.962
Maar bijna alle grote accounts edelen nu bonus en barbarendorpen in de rim, is dat dan ook allemaal clusterfucken? :confused2:
 
Reactiescore
864
Hangt er van af, liggen die barbarendorpen in iemand ander zijn cluster???????

Momenteel zie je in beide kampen(Tyrant & Salt) dat men barbarendorpen edelt in clusters van spelers & stammen waarvan je weet dat ze de end-game niet gaan halen. Echter, vind ik het wel een verschil wanneer jij barbarendorpen edelt in een cluster wanneer je er al een of twee dorp(en) hebt liggen, of je edelt een barbarendorp zonder dat je er één dorp hebt liggen. Dit is naar in mijn optiek ook grijs gebied, aangezien deze kleinere spelers ook vaak barbarendorpen edelen in jouw cluster.

Ik denk voor de lange termijn dat de oplossing is dat Tyrant & Salt in discussie gaan over duidelijk CF afspraken etc. om dit soort misverstanden vroegtijdig te voorkomen wanneer het beide partijen betreft.

Verder was mijn intentie om een stelling op te roepen totaal niet een CF discussie. Daarom dat ik ook een nieuwe stelling wil voorstellen: "Het event
Verdedigers van het binnenkasteel gaat de end-game, wegens de makkelijke boost mogelijkheden in het event, verpesten in verband met extreem versnelde groeimogelijkheden(denk aan vlaggenboosters & GS pakketten)".
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Momenteel zie je in beide kampen(Tyrant & Salt) dat men barbarendorpen edelt in clusters van spelers & stammen waarvan je weet dat ze de end-game niet gaan halen. Echter, vind ik het wel een verschil wanneer jij barbarendorpen edelt in een cluster wanneer je er al een of twee dorp(en) hebt liggen, of je edelt een barbarendorp zonder dat je er één dorp hebt liggen. Dit is naar in mijn optiek ook grijs gebied, aangezien deze kleinere spelers ook vaak barbarendorpen edelen in jouw cluster.

Ik denk voor de lange termijn dat de oplossing is dat Tyrant & Salt in discussie gaan over duidelijk CF afspraken etc. om dit soort misverstanden vroegtijdig te voorkomen wanneer het beide partijen betreft.

Verder was mijn intentie om een stelling op te roepen totaal niet een CF discussie. Daarom dat ik ook een nieuwe stelling wil voorstellen: "Het event
Verdedigers van het binnenkasteel gaat de end-game, wegens de makkelijke boost mogelijkheden in het event, verpesten in verband met extreem versnelde groeimogelijkheden(denk aan vlaggenboosters & GS pakketten)".

Verpesten niet per se, wel versnellen
 

Deleted User - 487957763

Guest
Ik zal eens kijken, maar volgens mij waren volgens in de CF-regels die op W73 waren gemaakt, dit soort geintjes ook verboden. Regels die door heel 73, waar jij en een deel van je team ook onderdeel van zijn/waren, als "normaal" werden gezien. Ik kan me echt niet heugen dat het ooit als legaal werd gezien om in het cluster van anderen barbs te edelen, maar goed, misschien moet ik mijn old-gen bril maar eens afzetten.
2. Alle stammen die deel uitmaken van de wereldafspraken, mogen in geen enkel geval verantwoordelijk zijn voor het maken van ‘clusterfucks’ in een cluster van een andere stam. Een clusterfuck worden op de volgende wijze gedefinieerd:

Dorpen aan het front
Volgende stappen worden gehanteerd op het moment van dorpsovername om na te gaan wie het dorp mocht edelen als het om een dorp gaat waar 2 partijen reeds in elkaars buurt liggen:

1. Trek voor beide partijen een front lijn waarbij elke lijn afzonderlijk moet beginnen centraal in een front dorp en moet eindigen centraal in een front dorp (eerder cf’s mogen niet worden opgenomen). De afstand tussen elk dorp om er een lijn tussen de mogen trekken mag maximaal 5 velden bedragen.

2. Vervolgens wordt er bekeken waar dit nieuwe dorp ligt ten opzichte van deze front lijnen, indien de lijn door het dorp heen loopt dient minstens 50% van het dorp binnen het cluster liggen. Als laatste maken we enkel nog een onderscheid tussen volgende mogelijkheden:

2.1. Indien het om een BB dorp gaat:

- Het dorp ligt achter beide partijen hun lijn of achter geen enkele partij hun lijn: Niemand mag het dorp edelen

- Het dorp ligt achter 1 partij hun lijn: Enkel die partij mag het dorp edelen

2.2. Indien het om een spelers dorp gaat:
- Het dorp ligt achter beide partijen hun lijn of achter geen enkele partij hun lijn: Beide partijen mogen edelen

- Het dorp ligt achter 1 partij hun lijn: Enkel die partij mag het dorp edelen

2.3. Dorpen in neutraal gebied en de rim:
Voor dorpen in neutraal gebied of in de rim geldt dat er niet vooruit gejumpt mag worden zodat er later geen CF's ontstaan. Elke partij dient dus verder te edelen van uit het eigen cluster en treft op een gegeven moment de andere partij. Het is toegestaan om van een target waarmee je front dieper gelegen dorpen te edelen (2de linie) maar het is niet toegestaan om accounts waar je mee front over te slaan. Indien er later toch een CF ontstaat door te ver vooruit edelen wordt deze alsnog afgestaan.

Dit zijn de afspraken van 73.
 
Reactiescore
1.016
"Het event
Verdedigers van het binnenkasteel gaat de end-game, wegens de makkelijke boost mogelijkheden in het event, verpesten in verband met extreem versnelde groeimogelijkheden(denk aan vlaggenboosters & GS pakketten)".

Voor de spelers niet niet (veel) abusen verpest dit zeer zeker de wereld. Het opkrikken van de edellimieten wordt hierdoor in stroomversnelling gebracht waardoor je, in mijn ogen, onnodig snel al richting de end-game gaat.
 
Reactiescore
1.165
Het gebeurt bij een RIM stam die er niet toe doet, dan mag het toch volgens Salt? :redface:

Enige verschil is dat REOL al dorp had liggen en geen jump van 20-40 velden maakt.

Nu alle Salt gangers weer terug hun mand in.
 
Reactiescore
5.686
Ach fronten met Night Train garandeert toch 300 edels op je dak. Welk event maakt onze Matthi niet uit.
 
Reactiescore
2.303
Het gebeurt bij een RIM stam die er niet toe doet, dan mag het toch volgens Salt? :redface:

Enige verschil is dat REOL al dorp had liggen en geen jump van 20-40 velden maakt.

Nu alle Salt gangers weer terug hun mand in.
+ we liggen daar tussen 2 verschillende spelers in. En het was in men politirke radius. Dus is mijn cluster volgens tw ?
 
Reactiescore
3.540
+ we liggen daar tussen 2 verschillende spelers in. En het was in men politirke radius. Dus is mijn cluster volgens tw ?

Ah nice vanaf nu bepalen we CF regels met politieke radius, dan kan ik dus ook gewoon achter mensen gaan edelen want dat is niet hun politieke radius.
 
Bovenaan