Top/Flopstammen

Reactiescore
1.476
Als je een verliezend front hebt als underdog o.i.d. kun je de gs van die dorpen net zo goed voor kata's gebruiken. Alles voor de ODD.
 
Reactiescore
1.647
200 kata is 164k GS (wat neer komt op 19u GS mijnen op snelheid 1 +20%PP bonus) en heeft een defensieve waarde van ongeveer 1k speer/100ZC/400ZW/, zonder boosters. Kun je mij uitleggen wat je hier precies een verspilling aan vindt? En waar jij dan liever die GS in zou stoppen terwijl je onder vuur ligt?

Klets niet uit je nek. 200 Kata is 20000 Def punten. Terwijl je met enkel 100 zc al aan 20000 komt met 600 bevolking IPV 1600. Verspilling dus.
 
Reactiescore
1.962
Klets niet uit je nek. 200 Kata is 20000 Def punten. Terwijl je met enkel 100 zc al aan 20000 komt met 600 bevolking IPV 1600. Verspilling dus.

ZC bouw je sowieso al? Het gaat er hierom dat je je werkplaats ook benut voor extra defence troepen.
 
Reactiescore
1.226
Klets niet uit je nek. 200 Kata is 20000 Def punten. Terwijl je met enkel 100 zc al aan 30000 komt met 600 bevolking IPV 1600. Verspilling dus.

Wow ik wist niet dat je boos werd :eek2: .

1602946390820.png

200+80+180=460 deff per ZC

1602946398986.png

100+50+100=250 deff per kata

250x200kata=50.000 deff
50.000/460= 108ZC

Ik dacht laat ik het afronden op 100 ;)

Overigens ga je nu een factor erbij halen, namelijk boerderijplekken. Deze was nog niet ter sprake gekomen aangezien het in @potje zijn hypothese ging om zo snel mogelijk deff te vergaren, niet om zo effectief mogelijk een deff dorp te bouwen.

Rest nog steeds mijn vraag waarom je het GS verspilling vindt, en waar je liever de GS aan uit zou geven.


Ik denk dat hij dat ook bedoelt. Of 1000speer of 100ZC of 400ZW :p

Correct.
 
Reactiescore
1.647
Wow ik wist niet dat je boos werd :eek2: .

Bekijk bijlage 23959

200+80+180=460 deff per ZC

Bekijk bijlage 23960

100+50+100=250 deff per kata

250x200kata=50.000 deff
50.000/460= 108ZC

Ik dacht laat ik het afronden op 100 ;)

Overigens ga je nu een factor erbij halen, namelijk boerderijplekken. Deze was nog niet ter sprake gekomen aangezien het in @potje zijn hypothese ging om zo snel mogelijk deff te vergaren, niet om zo effectief mogelijk een deff dorp te bouwen.

Rest nog steeds mijn vraag waarom je het GS verspilling vindt, en waar je liever de GS aan uit zou geven.




Correct.

Begreep allemaal tegelijk IPV of

Ik vind GS moet je optimaal gebruiken. Ik vind dat uurtje of 2 langer bouwen in kazerne en stal niet opwegen tegen over de Kata. Dus niet efficiënt want je gebruikt extra gs die veel daarna weer afbreken, je gebruikt extra boerderij plaatsen voor minder efficiënte troepen en je dorpen worden er zwakker van voor die 1 of 2 uur. Weegt er niet tegenop.

Maar ieder zijn strategie :)
 
Reactiescore
429
Begreep allemaal tegelijk IPV of

Ik vind GS moet je optimaal gebruiken. Ik vind dat uurtje of 2 langer bouwen in kazerne en stal niet opwegen tegen over de Kata. Dus niet efficiënt want je gebruikt extra gs die veel daarna weer afbreken, je gebruikt extra boerderij plaatsen voor minder efficiënte troepen en je dorpen worden er zwakker van voor die 1 of 2 uur. Weegt er niet tegenop.

Maar ieder zijn strategie :)

Die extra deff kan soms net helpen als het nodig is, maar zoals je zegt ieder zijn eigen strategie, en dat is maar goed ook als we allemaal blow me ups waren dan was het pas leuk geworden
 
Reactiescore
1.476
Die extra deff kan soms net helpen als het nodig is, maar zoals je zegt ieder zijn eigen strategie, en dat is maar goed ook als we allemaal blow me ups waren dan was het pas leuk geworden
Zou best wel leuk zijn, duren de werelden ook wat langer als 6/7 grote spelers dit op een gegeven moment doen.
 
Reactiescore
54
zolang @InactiveAsAlways zich gewoon netjes gedraagt moet het goed gaan. Hij heeft in het verleden veel fouten gemaakt maar misschien heeft ie eindelijk het licht gezien dus geef hem een kans ;)

Bjorn en ik hadden in het begin op W71 ook bonje met elkaar tot we eens een pm naar elkaar stuurde

@Against All Odds veel fouten gemaakt zeker maar nog veel meer goed gedaan! Thats life!:rolleyes:, Verder heb je bij deze weer een contact verbod met bjorn! Dit leek mij beter want een beetje schaamteloos vragen of je het event voor een dagje mag winnen aan onze vis zonder ruggengraat kan natuurlijk niet!!
 
Reactiescore
54
wacht speel ik met hem samen? Ja, kon w71 het niet hebben dat ie na 2maanden nog geen winst had geboekt :p
Maat je maakte me loco met al die (stam) deff... dat vroeg om 5 kata aanvallen vol gas op de boer/smid geloof ik? enige verschil wat de kata,s maakte was dat ik weer een mooie zwarte pieten kaart in in me volle doosje er bij kon doen :D Vervolgens daarna heb ik je zonder kata,s je gewoon tan2 hard geownT! ookal bood je leuke tegenstand!

@hunt you down zoek je nog een co? dan zou ik graag bij je solliciteren temminste iemand die me voelt en begrijpt!
 
Reactiescore
54
succes in de top 40!
 
Reactiescore
1.380
@Against All Odds veel fouten gemaakt zeker maar nog veel meer goed gedaan! Thats life!:rolleyes:, Verder heb je bij deze weer een contact verbod met bjorn! Dit leek mij beter want een beetje schaamteloos vragen of je het event voor een dagje mag winnen aan onze vis zonder ruggengraat kan natuurlijk niet!!

Goed ik kwam dus voor je op op het AF maar dat is nu dus helemaal weg.
En vraag Bjorn maar ff hoe het zat ipv hier heel stoer te doen. Eerst je feiten kennen voor je interessant probeert te doen
 
Reactiescore
54
Heb navraag gedaan maar tis een feit dat je het vroeg niet meer niet minder. Maar dat maakt toch ook niet uit! Want het gaat om een ranglijst van een event waar je pp en tijd aan stomme "puzzels" moet spenderen daar is sowiso toch niks pro aan? so who care,s.... vond het gewoon grappig thats all ! vandaag wel 1ste mogen worden zeker?

Enne alleen maar stoere jongens op het AF toch? XD
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan